Euroopan GP 2016 kisaennakko ja liveseuranta

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Ei tule mitään tuosta turva-autoilusta. VSC toimii paljon paremmin mielestäni. Nuo ovat (uusintalähdöt) ihan turhan vaarallisia kun pumpataan vauhtia ja jarrua.
Juuri näin. Ongelmana on pitkä pääsuora, koska yleensähän autot alkavat kiihdyttää juuri viimeisestä mutkasta kohti maalilinjaa. Nyt sitten tekivät ensimmäisellä kerralla saman, mutta saivatkin turva-auton kiinni ja sen jälkeen sitten käsittämätöntä "Mennään, ei mennä"-leikkiä melkein maaliviivalle asti ja tuloksen näkee keskeyttäneiden listassa.
Turva-auto jos tulee, niin aiemmin irti letkasta ja niin, että kuskit voivat painaa hanan pohjaan jo viimeisen mutkan jälkeen.

EDIT: Ja nyt selvisi safety car viivan kohta. Juuri varikolle tullessa olevan shikaanin kohdalla vähän ennen maaliviivaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
EDIT: Ja nyt selvisi safety car viivan kohta. Juuri varikolle tullessa olevan shikaanin kohdalla vähän ennen maaliviivaa.
Toivottavasti F1-kuskitkin tuon tietää. Eli siinä voi nyt sitten vähän kikkailla. Joko jättää pitkän välin turvikseen ja aloittaa kelaamaan nopeutta kurvista #16 tai sitten lyllertelee viivalle asti ja lyö lämän tiskiin vasta siinä. Siis kärkiukko.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Matsusitan toiminta tuossa toisessa turva-autotilanteessa oli kyllä sellaista mistä pitäisi jakaa kilpailukieltoa kovalla kädellä. Oli sen verran törkeä jarruttelu varsinkin kun oli jo kelannut kovahkon vauhdin siihen alle. Ei paljoa takana oleville jätetty mahdollisuuksia.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6760
Sijainti
Täällähä mä
Niin annat toisille tasoitusta Q2:ssa renkaiden osalta pari sekuntia - aivan erinomaisen loistava aika-ajo strategia :D
No jos muut kumisi ovat paremmassa kunnossa niin joo ihan pätevä ideahan tuo olisi. Se että omasta virheestä ei seuraa mitään rangaistusta on helvetin typerää.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
No jos muut kumisi ovat paremmassa kunnossa niin joo ihan pätevä ideahan tuo olisi. Se että omasta virheestä ei seuraa mitään rangaistusta on helvetin typerää.
Miks aiko-ajojen virheistä pitäisi seurata ylimääräisiä rangaistuksia kisaan? Aika-ajoissa olisi tarkoitus ajaa yksi kierros mahdollisimman nopeasti hinnalla millä hyvänsä - koko aika-ajojen idea alkaa nykykatsojilta olla täysin hukassa.


Ja epäpyöreän renkaan vaihtaminen toiseen ei todellakaan anna mitään muuta etua kuin että renkaan epäpyöreys poistetaan, tiimi ei saa valita vaihdettavaa rengasta vaan sen toimittaa FIA joten tallille ja kuskille on aina parempi vaihtoehto ajaa itse valitsemillaan renkailla eikä FIA:n vaihdokkailla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
GP2 on täynnä sekopäitä. Mitä toi Matsushita ajatteli?
Vaikkei yleisölle niin jänskää, mutta noissa turva-auton poistumisissa saisi vaatia erojen olevan maalilinjalla vähintään vaikkapa puoli sekuntia. Tultaisiin sitten ajamalla, tai toisen virheestä, ohitusetäisyydelle jos kyetään. Eikä tuollalailla ilmaiseksi.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Miks aiko-ajojen virheistä pitäisi seurata ylimääräisiä rangaistuksia kisaan? Aika-ajoissa olisi tarkoitus ajaa yksi kierros mahdollisimman nopeasti hinnalla millä hyvänsä - koko aika-ajojen idea alkaa nykykatsojilta olla täysin hukassa.
No nykysäännöillä kun kuitenkin aika-ajo - renkailla lähdetään kisaan, niin olisihan se ihan loogista, että siitä jollain tavalla kärsisi, jos ne kyseiset renkaat itse tuhoaa.

Varsinkin kun nyt tämän hetken f-ykkösissä tuo renkaiden säästely ja hallinta tuntuu muutenkin olevan melko hallitseva teema.
 
Viimeksi muokattu:

Horace

Well-known member
Liittynyt
24.6.2015
Viestit
140
Ferrarien puolesta ainakin Kimmyltä on tullut melko hyvää lupaavia kommentteja noin niinkuin kisaa silmällä pitäen eli odotukset yllättävän korkealla tässä katsomossa. Tosin takaa tulee sellaista mersun moottoria miljoonaa että saa nähdä miten käy lopulta. Mielenkiintoisen kisa joka tapauksessa tulossa.
 

länsitietäjä

New member
Liittynyt
19.3.2016
Viestit
4
Mitäs jos ajais kolme lämmitteli kierrosta q2 ja sisään. Uudet renkaat alle, lämmittely kierros, aikakierros, jäähdyttely kierroksella kunnon lukkojarru tahallaan. Silloinhan saisi käyttöön ne samanverran ajetut renkaat kisaan. Kyllähän tolla jonkinlaisen edun saisi starttiin muihin verrattuna, ainakin sellaisella radalla jossa rengas kuluu.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös