Formula 1 – 2018 - 05 – Espanjan GP - Ennakko ja Harjoitukset

  • Viestiketjun aloittaja hila
  • Aloituspäivämäärä

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5105
Ihme jos runko ei ole rikki Hartleyn autossa. Ei tuolla ajeta edes huomenna.
Ihan normaali pieni töötti. Kummallista ylireagointia Maikkarin selostamoa myöten. F1-auton runko alkaa käytännössä siitä potasta, missä kuljettaja istuu, mukaan luettuna pään yläpuolella oleva ilmanottoaukko / tukirakenne. Kaikki muu on pelkkää aerodynaamista koristelevyä. Moottori otti suurimman iskun vastaan ja se lentänee suoraan roskakoriin.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Ihan normaali pieni töötti. Kummallista ylireagointia Maikkarin selostamoa myöten. F1-auton runko alkaa käytännössä siitä potasta, missä kuljettaja istuu, mukaan luettuna pään yläpuolella oleva ilmanottoaukko / tukirakenne. Kaikki muu on pelkkää aerodynaamista koristelevyä.

Normaali töötti? Auto meni puoliksi, kun nosturi nosti sitä.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8364
Sijainti
Helsinki
Ne jotka ei jaksa herätä aamukahdeksalta. Lajifanit seuraavat tulee kisat millon tahansa. Seuraahan suomessakin moni NHL pelejä vaikka tulevat eurooppalaisittain epäinhimilliseen aikaan. Tunnin siirto tuo tosiaan Libertyn mukaan enemmän katsojia ja 10 yli startti perusteltiin jenkkien tatloudellisesti tärkeillä tasalta alkavilla mainoskatkoilla.
Tätä olin ajamassa takaa. :ahem:
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5105
Juu, vaihdelaatikko irtosi, mutta se oli varmasti irronnut jo osuman yhteydessä. Ei mikään yllätys, kun auto osui perä edellä rengasvalliin. Vähän sama kuin oltaisiin suu auki sen takia, että keula edellä seinään törmänneestä autosta puuttuu etusiipi ja -renkaat.

Peilit sallittiin, muttta FIA:lla ei tullut mieleen että siihen peiliin voi laittaa siipiä kiinni.
FIA:lta tosin täysin epäkoherenttia käytöstä, että ensin sallitaan aerodynaamiset muutokset haloa hyödyntäen ja sitten ne kielletään, koska talli saa muutoksesta aerodynaamista etua. Kukaan ei F1-sarjassa laita autoon mitään ylimääräistä palikkaa – edes peilejä – ellei siitä saa aerodynaamista etua. Pelkkää peiliä ei aleta huvikseen siirrellä vaan siitä tulee totta kai saada aerodynaamisessa mielessä jotain hyötyä. Ehkä yksi talli gridillä saattaisi tehdä muutoksen pelkästään kosmeettisista syistä faneja miellyttääkseen.

FIA:aa vaan ottaa päähän se, etteivät älynneet edes edellyttää, että peili saa kiinnittyä runkoon täsmälleen yhdestä pisteestä...
 
Viimeksi muokattu:

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Ihme jos runko ei ole rikki Hartleyn autossa. Ei tuolla ajeta edes huomenna.
Vai olisko käynyt niin hyvä tuuri että se hajos vain tuosta vaihdelaatikon ja koneen välisistä kiinnikkeistä ?
No mene ja tiedä huomenna varmaan kuullaan lisäää...
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Vai olisko käynyt niin hyvä tuuri että se hajos vain tuosta vaihdelaatikon ja koneen välisistä kiinnikkeistä ?
No mene ja tiedä huomenna varmaan kuullaan lisäää...
Lattiaa ei pahemmin korjailla, jos se rikki on. Eikös se sekin iha jotain hiilikuitusysteemiä? Ei pahemmin hitsailla kuntoon. Toki varaosana lienee kisoissa mukana. Jokatapauksessa koko autohan tuossa pitää kasata uusiksi (jos pohja on rikki), kunhan osia on. En kyllä usko, että aika-ajoon ehtii.

edit: hah, katsoin nyt vielä nostamisenki ja pohjahan oli iha murusina :D eli koko auto pitää kasata uusiksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Talleilla on ylimääräinen runko mukana ja tarpeeksi osia, että voidaan kasata uusi auto, joten kyllä Hartley kisaan pääsee. Varikkostarttia tuo kuitenkin tarkoittaa.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Mitä olen kuullut sieltä täältä. Niin olen päässyt siihen käsitykseen, että FIA ei hyväksy enää ollenkaan peilien asennusta haloon? FIA teki takinkääntötempun?
 
Ylös