Jos nyt jätetään tuo rekkarallihuhu kokonaan pois ja puhutaan 70-vuotisjuhlarallin yleisöerikoiskokeesta, niin tuskin järjestäjillä on hirveästi syytä luopua Harjusta. Se on saanut kävijäkyselyssä aina parhaat palautteet. Näin reittihörhönäkin ilman sinivalkoisia silmälaseja se on koko MM-sarjan paras yleisöerikoiskoe, ainoa, jota on ajettu jo 60-90-luvuilla ja jolla ei ole moderneja donitseja/eri suuntiin ajamisia. Kuten Kari Nuutinen on sanonut itse, "se on ihan oikea erikoiskoe". Ainoa syy Harjun lopettamiseen voisi olla kaupunginvaltuuston päätös tai muu jarru keskusta-alueelta.
Laajavuori olisi toiseksi paras vaihtoehto, mutta se on jo kauempana kaupungista ja yleisölle vaikeammin saavutettava. Laajavuorihan on enemmän oikea metsäpätkä kuin yleisöpyöritys, toki sitä mieluusti televisiosta katsoo. Minusta voisi vielä selvittää jonkin reitin Killerille, jotta saataisiin sinne VIP-alueet ja yleisöspektaakkelit kuntoon, sitten metsäosuus voitaisiin jättää harrastajille. Muistaakseni kymmenen vuotta sitten käytettiin paljon rahaa alun uuden osan asvaltointiin, onko se vielä käyttökelpoinen? Laajavuori toki olisi perinteikäs, se on avannut Suomen MM-rallin 17 kertaa, yhtä usein kuin Harju ja Killeri yhteensä.
Jos taas vetäisin itse ässän hihasta, niin laittaisin torstain pätkäksi aiemmin tässä ketjussa puhutun Ruuhimäki Sprintin. VIP-hommat ja suuren yleisön palvelu hoituisi uudella areenalla, ja televisiossakin nähtäisiin kunnon ajoa klassisilla hypyillä. Lähtö voisi olla vaikka mikroradan tuntumassa, johon saataisiin vielä lisää yleisöalueita. Toki Ruuhimäki voitaisiin ajaa vielä varsinaisessa rallissakin, mutta tämä ratkaisu tavallaan päästäisi pois paineet uuden Ruuhimäki-areenan käytöstä, ja reitti voitaisiin ohjata esim power stagen osalta muuallekin.