Sunisen hyötyjä olisi tuon suhteellisen laajan kokemuksen lisäksi se, että on pystynyt hyviin tuloksiin erilaisissa olosuhteissa. WRC-autolla aloitus 2017 oli säväyttävä nopeissa Puolassa ja Suomessa. Jossain kohtaa vuonna 2018 Fordeilla ei enää oikein hyvin keritty näissä nopeissa kisoissa, ei Ogier, ei Evans, eikä Suninenkaan. 2019 Suninen toki johti Ruotsin rallia, mutta oliko tuossa sitten vähän turhan riskaabelia max atakkia, mikä loppui sitten lopulta melko aikaisin ajovirheeseen. Kausilla 2018 ja 2019 Suninen otti saman verran podiumtuloksia hitaissa teknisissä ralleissa kuin nyt vuonna 2021 toista vuotta putkeen mestaruudesta taisteleva Evans. Elfynillä oli jo M-Sportilla ollessaan tuossa kohtaa kuitenkin jo käytännössä kolmen vuoden kokemusetu puolellaan isoimman luokan kilpailuista Suniseen nähden. Ennen kaikkea tuo Sunisen ikä 27 olisi aika hyvä, kun parhaat vuodet ovat ainakin teoreettisella tasolla edessäpäin ja kokemusta tosiaan löytyy jo aika paljon. Tuossa tiimissä kyllä olisi vain yksinkertainen pakko onnistua hyvin välittömästi, sillä Adamon luotto on pakko pystyä voittamaan välittömästi. Kysykää Mikkelseniltä lisätietoja.
Sordo on ollut hieno sotaratsu, mutta väistämättä tulee mieleen, että kuinka järkevää on pitää ensi vuonna 39 vuotta täyttävää kuskia täysin uudessa autossa tilanteessa, jossa hän on valmis ajamaan enintään puolet kisoista. Tuo tarkoittaa huomattavasti vähäisempää ajoaikaa. Vuosi 2017 oli Danin viimeinen täysi kausi(lukuun ottamatta Australiaa). Se oli varmasti hyvä vetää täysi kausi vielä tuossa kohtaa, jotta sai tuntuman uuteen autoon paremmin kohdilleen. Nyt uusien autojen kanssa samaa luksusta ei enää olisi tarjolla. Vierellä on myös uusi kartturi, jonka kanssa kemia ei vähäisemmästä kisamäärästä johtuen välttämättä tule koskaan pääsemään samalle tasolle kuin Del Barrion kanssa. Näillä uusilla autoilla tullaan kuitenkin ajamaan useampi vuosi, niin kannattaisi ehkä miettiä asiaa vähän pidemmän tähtäimen kautta. En haluaisi olla ikärasisti, mutta mikäli et ole Sebastien niminen maailmanmestari niin ikäkin voi alkaa olla rajoite tuossa vaiheessa uraa.
Craig Breen ansaitsee olla ensi vuonna WRC-autossa. Hän on hyvä kuljettaja. Breen on vetänyt nyt 12. kertaa putkeen kymmenen parhaan joukkoon. Vastaavaan/parempaan lukemaan ovat pystyneet vain Loeb, Bosse, Hirvonen, Alen, Röhrl, Kankkunen, Biasion, Waldegård, Ogier ja Östberg. Vaikka kisoissa ei ole ollut ehkä niin suurta muutosta, ei silti ole helppoa suoritua tuolla tavalla noin repaleisella ohjelmalla. Itseluottamus tuntuu paranevan kisa toisensa jälkeen, joten on mielenkiintoista nähdä mitä nyt tapahtuu, kun alle tullee ensimmäinen kokonainen kausi sarjassa. Myös iän puolesta Breen on aika hyvässä kohtaa ralliuraansa. Pieniä kysymyksiä toki voi liittyä suoriutumiseen assukisoissa ilman kokemusetua, tai hitaammissa soraralleissa. Joka tapauksessa jo Citroenilla ollessaan näitä isoihin ulosajoihin tulleita virheitä tuli lopulta melko vähän. Tuo auto ei kuitenkaan ollut ajettavuudessaan mikään kaikista helpoin. Nyt kun suuri mestari on poistumassa rallinäyttämöiltä, voi tuollaisella äärimmäisen tasaisella suorittamisella olla kovaa valuuttaa ensi vuonna, varsinkin jos isomman ajoajan ansiosta irlantilainen pystyisi ottamaan vielä sen viimeisen puuttuvan napsun eteenpäin, eli voittamaan kilpailuja. Lähellä on jo oltu. Sanomattkin selvää, että autojen suorituskyky on tietty tässä kohtaa vielä se isoin kysymysmerkki. Koskee kaikkia kolmea tiimiä.