Korjaan ei ollutkaan. Oconin auto työnnettiin nopeasti vallien taakse. Antonellin autoa vietiin nosturilla seinän taakse.Eikös se pitänyt olla SC aina, kun on nosturi radalla? Bianchin onnettomuuden jälkeen näin päätetty.
Kun jälkikäteen tiedetään kuinka tajuttoman kauan auton poisto radan viereltä, sekä kierroksella ohitetun kuljettajan ohitse päästämiseen aikaa kului, oli oikean turva-auton käyttäminen mielestäni oikeutettua. Toki VSC -tilanteessa ei olisi tarvinnut odottaa kierroksella ohitetun auton ohi päästämistä.Oli vaan kyllä melko kyseenalainen teennäinen "Jenkki" -SC tuossa lopussa, kun ekalla kerralla selvittiin samasta paikasta pelkällä virtuaalisella..
Ikävä kyllä harvinaisena sellaisena juuri tästä puhuen oli ja osui siis pahaan paikkaan.Juu ihan hyvä suoritus oli tänään kisassa. Huono viikonloppu silti kokonaisuudessaan, mikä johtui siitä isosta kolarista aika-ajoissa. Eikös se ollut ihan oma ajovirhe?
Vaihtoehtoisesti varsinainen turva-auto olisi voinut olla kokeeksi jo heti ensimmäiseen tilanteeseen ja toinen sitten olisi voitu hoitaa reilusti pidemmällä virtuaalisen turva-auton tilanteella.Kun jälkikäteen tiedetään kuinka tajuttoman kauan auton poisto radan viereltä, sekä kierroksella ohitetun kuljettajan ohitse päästämiseen aikaa kului, oli oikean turva-auton käyttäminen mielestäni oikeutettua. Toki VSC -tilanteessa ei olisi tarvinnut odottaa kierroksella ohitetun auton ohi päästämistä.
Olisiko aiemmassa tilanteessa pitänyt sitten toimia samoin, niin johonkihan se raja on vedettävä. Myöhemmässä tilanteessa auto oli kai pysähtyneenä hieman kauemmaksi ja autot olivat levittyneet radalle eri etäisyyksille. Kieltämättä valittu toimintatapa aiheutti kiinnostavan lopun kilpailulle.
Vähän tuli radioviestistä mieleen ensin että koitetaan bluffata ettei nämä renkaat kestä yhden stopin taktiikalla, ja sitten tehtiin tämä stoppi kierros sen jälkeen vailla mitään järkeä. Ja oli vielä huono pysähdys. Sitten hävittiinkin aika monta sekuntia kun tällä radalla joutuu yleensä sinne pääsuoralle asti köröttelemään että pääsee ohi.Yhtä asiaa mietin miksi ihmeessä McLaren otti Piastrin 2 sijalta varikolle kun mitään hyvää väliä ei ollut radalla tehdä undercuttia? Norris kuitenkin ajoi mediumeilla pitkän stintin joten olettaisin et Piastrikin olisi voinut ajaa.
McLaren taisi hieman hätiköidä ja olla olevinaan viisaampi taktiikassa kuin olikaan. Kilpailu kuitenkin elää ja voi tulla monenlaisia käänteitä esim SC niin tuolla taktiikalla olisi voinut tulla huonompikin tulos.
Siinä Maxin takana ajellessa tuli varmaan aika äkkiä selväksi että samalla taktiikalla ajamalla ei ainakaan ohi tulla radalla pääsemään. Eipä tuossa oikein voittotaisteluun muuta niksiä ollut kuin lähteä yrittämään sillä poikkeavalla taktiikalla. Sikäli tilanteeseen nähden mielestäni ihan hyvä ratkaisu, vaikka ei tänään lopulta toiminutkaan.Yhtä asiaa mietin miksi ihmeessä McLaren otti Piastrin 2 sijalta varikolle kun mitään hyvää väliä ei ollut radalla tehdä undercuttia? Norris kuitenkin ajoi mediumeilla pitkän stintin joten olettaisin et Piastrikin olisi voinut ajaa.
McLaren taisi hieman hätiköidä ja olla olevinaan viisaampi taktiikassa kuin olikaan. Kilpailu kuitenkin elää ja voi tulla monenlaisia käänteitä esim SC niin tuolla taktiikalla olisi voinut tulla huonompikin tulos.
Haluaisin edelleen nähdä Verstappenin pärjäävän jossain muussa tallissa, mutta sitä tuskin nähdään, kun lopettaa uransa jo ennen kuin pallit ovat laskeutuneet.Mihin Tsunoda vaihdetaan? Hamilton on uhonnut kyykyttävänsä Verstappenia Red Bullilla, tosin Ferrarikin kuulemma liian herkkä hänen makuun. Alonso on nostanut jo kätensä pystyyn Maxin suhteen "only he can do it". Sainzin kurmottaja Alboniakaan ei tarvitse takaisin kutsua kun traumat vaikeasta autosta. Tämä on jo niin monesti todettu että Red Bullin autoa pystyy kuskaamaan vain poikkeuksellinen lahjakkuus ja muiden käsissä se on yliviritetty Suzuki PV joka menee ojasta allikkoon. Näin tallimestaruuden kannalta Red Bullhan on aivan jäljessä Mclarenia jota pystyy kuskaamaan kärkeen kuka vain.
Tais Lewiksen ja Kimin kierrosajat kovilla yllättää ja nähtiin jotain saumaa splitata taktiikat.Yhtä asiaa mietin miksi ihmeessä McLaren otti Piastrin 2 sijalta varikolle kun mitään hyvää väliä ei ollut radalla tehdä undercuttia? Norris kuitenkin ajoi mediumeilla pitkän stintin joten olettaisin et Piastrikin olisi voinut ajaa.
McLaren taisi hieman hätiköidä ja olla olevinaan viisaampi taktiikassa kuin olikaan. Kilpailu kuitenkin elää ja voi tulla monenlaisia käänteitä esim SC niin tuolla taktiikalla olisi voinut tulla huonompikin tulos.
Taisi mennä Mäkillä hätäkakat housuun ja otettiin auto paniikissa sisään, kun Leclerc ja kumppanit painoivat kovaa kyytiä undercutilla. Kaupan päälle vielä hidas pysähdys ja Piastrin juuttuminen ruuhkiin. Lopulta toki vsc vei taktiikalta viimeisen mahdollisuuden onnistua. Mutta liian aikaisin ottivat Piastrin sisään. Jonkin aikaa olisi pitänyt pysyä ainakin vielä radalla ettei olisi joutunut niin kovaan ruuhkaan ohittelemaan. Vaikka ei ohituksiin sinänsä aikaa mennytkään, mutta pääsuora käytännössä ainoa kunnon paikka ohituksen tekemiseen, niin väistämättä siellä joutui köröttelemään.Yhtä asiaa mietin miksi ihmeessä McLaren otti Piastrin 2 sijalta varikolle kun mitään hyvää väliä ei ollut radalla tehdä undercuttia? Norris kuitenkin ajoi mediumeilla pitkän stintin joten olettaisin et Piastrikin olisi voinut ajaa.
McLaren taisi hieman hätiköidä ja olla olevinaan viisaampi taktiikassa kuin olikaan. Kilpailu kuitenkin elää ja voi tulla monenlaisia käänteitä esim SC niin tuolla taktiikalla olisi voinut tulla huonompikin tulos.
Villeneuve mutka yhdistelmässä taidettiin tehdä kyllä enemmän ohituksia kuin Tamburelloon tultaessaTaisi mennä Mäkillä hätäkakat housuun ja otettiin auto paniikissa sisään, kun Leclerc ja kumppanit painoivat kovaa kyytiä undercutilla. Kaupan päälle vielä hidas pysähdys ja Piastrin juuttuminen ruuhkiin. Lopulta toki vsc vei taktiikalta viimeisen mahdollisuuden onnistua. Mutta liian aikaisin ottivat Piastrin sisään. Jonkin aikaa olisi pitänyt pysyä ainakin vielä radalla ettei olisi joutunut niin kovaan ruuhkaan ohittelemaan. Vaikka ei ohituksiin sinänsä aikaa mennytkään, mutta pääsuora käytännössä ainoa kunnon paikka ohituksen tekemiseen, niin väistämättä siellä joutui köröttelemään.