Indy 500:ssa ei ikävä kyllä ajeta jokkiksilla. Montrealissakin myydään hot dogeja, kuten myös lähimmällä huoltoasemallasi.Pitäiskö lähteä Montrealiin kun möhöt hot dogin syöjät on katsomassa Indyn jokkiskisaa?
Indy 500:ssa ei ikävä kyllä ajeta jokkiksilla. Montrealissakin myydään hot dogeja, kuten myös lähimmällä huoltoasemallasi.Pitäiskö lähteä Montrealiin kun möhöt hot dogin syöjät on katsomassa Indyn jokkiskisaa?
Mitäs ikävää siinä on?Indy 500:ssa ei ikävä kyllä ajeta jokkiksilla. Montrealissakin myydään hot dogeja, kuten myös lähimmällä huoltoasemallasi.
Olen suomalainen ja silti seuraan amerikan sarjoja - niistäkin vain kahta. Arkeologien löytämillä kivikautisilla venusfiguureilla on möhömaha.Mitäs ikävää siinä on?
Ei hot dogin syöminen tee möhöksi. Pitää olla myös amerikkalainen jonnin joutavia sarjoja seuraava möhö.
Joo, mies on vielä nuori ja edessä odottaa pitkä ja lupaava ura. Kannattaisi levätä käsi kuntoon ja olla valmis ensi kaudella MM-taistoon Neweymobiililla.Perjantaina nähdään onko mies ajokuntoinen... itse pitäisi taukoa ja parantaisin vaivan kunnolla
Vähän turhaa ulinaa jostain mitä ei ole olemassa. McLaren ei tiettävästi ole koskaan kiertänyt sääntöjä vaan pelannut ihan puhdasta peliä.RBn tämän kertainen ulina toi mukanaan tulevan sääntömuutoksen, jossa renkaiden jäähdytykseen ei saa käyttää kuin liikettä. Mikään muu talli ei varmaankaan ole saanut näin paljoa erilaisia sääntömuutoksia aikaiseksi
https://www.the-race.com/formula-1/f1-adjusts-2026-rules-to-close-off-tyre-cooling-tricks/
Fiaskokausi voi olla mahdollinen, jos FIA:n yritys tuoda F1:siin BoP-käytäntö epäonnistuu.Vähän turhaa ulinaa jostain mitä ei ole olemassa. McLaren ei tiettävästi ole koskaan kiertänyt sääntöjä vaan pelannut ihan puhdasta peliä.
Paljon merkityksellisempi sääntömuutos on se, että ensi kaudella FIA'lla on oikeus leikata hybridienergiaa liki 40 %:lla maksimista, mikäli sen mielestä täyden latauksen saavuttaminen vaatisi kuljettajilta "ei-toivottuja keinoja". Uskon edelleen ensi kauden olevan täysi fiasko, kun FIA todennäköisesti väärinkäyttää näitä sääntöjä tallien / moottoreiden välisten tehoerojen tasoitteluun. Sillä tulee olemaan se seuraus, että autot ovat sitten kirjaimellisesti F2-autojakin hitaampia.
Hamilton ihan oikeassa, että nämä sääntömuutokset maksaa vain rahaa talleille. Kaikkien siivet taipuu ja nyt ne taipuu vähemmän. Maksoi vain miljoonia. Ja pienet kärsii enemmän.Vähän turhaa ulinaa jostain mitä ei ole olemassa. McLaren ei tiettävästi ole koskaan kiertänyt sääntöjä vaan pelannut ihan puhdasta peliä.
Paljon merkityksellisempi sääntömuutos on se, että ensi kaudella FIA'lla on oikeus leikata hybridienergiaa liki 40 %:lla maksimista, mikäli sen mielestä täyden latauksen saavuttaminen vaatisi kuljettajilta "ei-toivottuja keinoja". Uskon edelleen ensi kauden olevan täysi fiasko, kun FIA todennäköisesti väärinkäyttää näitä sääntöjä tallien / moottoreiden välisten tehoerojen tasoitteluun. Sillä tulee olemaan se seuraus, että autot ovat sitten kirjaimellisesti F2-autojakin hitaampia.
Kannatti kokeilla? Olihan tuo paniikkireaktio FIA'lta.Hamilton ihan oikeassa, että nämä sääntömuutokset maksaa vain rahaa talleille. Kaikkien siivet taipuu ja nyt ne taipuu vähemmän. Maksoi vain miljoonia. Ja pienet kärsii enemmän.
Ei kai kukaan ole suoranaisia menestyspainoja vielä ollut tuomassa. On puhuttu samanlaisesta krediittijärjestelmästä kuin mitä jo nykysäännöissä on ollut käytössä aeropuolella. Menestyvät tallit saavat nykyäänkin vähemmän tuulitunneli- ja simulaatioaikaa kuin häntäpään tallit. Kun ensi kaudesta alkaen myös moottorikehitys on budjettikaton alla, niin "menestyspainot" voisivat tarkoittaa suurempaa budjettia tai muita erivapauksia.Fiaskokausi voi olla mahdollinen, jos FIA:n yritys tuoda F1:siin BoP-käytäntö epäonnistuu.
Käytin viestissäni GT-luokkien Bop-järjestelmää vertailukohtana tehojen rajoittamiseen, molempien idea on keinotekoisesti tasoittaa kilpailua tallien välillä.Ei kai kukaan ole suoranaisia menestyspainoja vielä ollut tuomassa. On puhuttu samanlaisesta krediittijärjestelmästä kuin mitä jo nykysäännöissä on ollut käytössä aeropuolella. Menestyvät tallit saavat nykyäänkin vähemmän tuulitunneli- ja simulaatioaikaa kuin häntäpään tallit. Kun ensi kaudesta alkaen myös moottorikehitys on budjettikaton alla, niin "menestyspainot" voisivat tarkoittaa suurempaa budjettia tai muita erivapauksia.
Kehitystyö tapahtuu enimmäkseen muilta kopioimalla eli se vie aikaa. Jos nämä nykyiset säännöt olisivat voimassa vielä viisi vuotta, niin tiedä vaikka nähtäisiin Williamsin tai Haasin voittavan osakilpailu. Pistejakauma on tällä kaudella ollut tasaisempi kuin aiemmin, ja tällä hetkellä pistetaulukon kaksi viimeistä tallia olivat vuosi sitten sijoilla viisi ja kuusi, eli monta muuta tallia on loikannut ohi.Tuulitunneli- ja simuaikarajoitukset eivät ole tuoneet häntäpään eroa kärkeen pienemmäksi. F1:ssä on tosin aina ollut kahden kerroksen väkeä ja tämä toistuu etenkin suurten sääntöuudistusten aikana.
Mä muistelen, että siivekkeet olivat ongelma jo 1999, ja taipumisen takia jokunen yllättävä siiven hajoaminen tapahtuikin. Esimerkiksi Jacques Villeneuvella Melbournen kisassa.Kannatti kokeilla? Olihan tuo paniikkireaktio FIA'lta.
Taipuisat siivet nousivat uutisiin ensimmäistä kertaa kaudella 2006 (20 vuotta sitten), kun Schumin auton keulakamerasta näki, miten uusi lisäsiiveke taipui lättänäksi keskellä suoraa. Mittausmenetelmiä on tuon jälkeen tarkennettu jo niin monta kertaa, että vaikka se kamerassa näyttää pahalta, niin aika vaikea on enää saada taipumista pienemmäksi, ja aika vaikea siitä on saada konkreettista hyötyäkään.
Trump soitti MBSlle ja kertoi että kisat perutaan ellei?MBS näytti jälleen ovea toimistossa, nyt FIA;sta lähti monimuotoisuudesta (DEI) vastaava Sara Marini.
https://www.autosport.com/general/news/fia-loses-another-senior-figure-as-di-director-sara-mariani-departs/10734403/
Todt takaisin ja äkkiä.