http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/09/945554Olikos täällä jotain puhetta siitä, että Nokia ei tule sponsoroimaan moottoriurheilussa kun "se ei sovi heidän imagoonsa", tai jotain sellaista?
Vodafone Holdenin aussi-V8-kilpurissa ainakin logot komeilee:
http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/urheilu/formulakuvat/kuljettajat/2010/907760.jpg
- Nokialla ei ole minkäänlaista aikomusta ryhtyä sponsoroimaan formuloita tai moottoriurheilua ylipäänsä.
Kai niitten täytyy olla edelleenkin näkyvillä, mutta kun A. Newey meni kehittelemään tuon helvetin ruman nokan, jossa joutuu kattelemaan koko ajan auton alle, niin numerot on jääyt vähän piiloon. Madallettu nokka takasin...Eikös tässä ollut ihan viralliset säännötkin olemassa vielä 10 vuotta sitten numeroiden sijoittelusta, vai olenko täysin väärässä? Taisi T-kameran väritykset melko pitkälti korvata tämän vanhan käytännön..
Jep. Tosin tarkalleen ottaen ABBA ei rahallisesti sponsoroinut Slimiä tai tallia, antoi vain logonsa käyttöön. Tarkoituksena houkutella muita sponsoreita.Tämä olikin ihan uusi juttu, että popyhtye ABBA sponsoroi aikoinaan Slim Borguddia tämän ajaessa Ykkösissä. Selitys: toimi yhtyeen studiorumpalina.
-No heja Sverige! Nyt on Volvo ja kohta jokin muukin heidän kansallisista ylpeyden aiheistaan myyty kiinalaisille. :alppu:Jep. Tosin tarkalleen ottaen ABBA ei rahallisesti sponsoroinut Slimiä tai tallia, antoi vain logonsa käyttöön. Tarkoituksena houkutella muita sponsoreita.
On kyllä kymmenen kertaa innovatiivisemman näköinen kuin nykyformulat.Jos Mersu on hopeanuoli, niin Arrows pisti aikoinaan paremmaksi:
Säännötkin olivat vielä vapaammat tuolloin. Tosin kyseinen Arrows oli niin innovatiivinen, ettei oikein koskaan toiminut niin kuin piti.On kyllä kymmenen kertaa innovatiivisemman näköinen kuin nykyformulat.
Ja minä kun muistelisin, että tuo väritys oli käytössä Pohjois-Amerikan -kiertueella, jolloin autoja ajatti paikallinen taho, eikä Scuderia itse. Mutta todennäköisesti väistän muurin.Hämärää mutuilua mutta jotenkin tuo muistaakseni liittyi Alfa Romeoon ja sen ajan kilpavärityksiin. Voin olla toki täysin väärässä.
NART:in autot olivat kylläkin sini-valkosia...tuota sini-keltasen värityksen tarinaa en tiedä tai ei tuu mieleen. Oliver Gendebiehän käytti Ferrarissaan parissa Belgian kisassa keltasta väritystä.Ja minä kun muistelisin, että tuo väritys oli käytössä Pohjois-Amerikan -kiertueella, jolloin autoja ajatti paikallinen taho, eikä Scuderia itse. Mutta todennäköisesti väistän muurin.