Formulamatkalle

  • Viestiketjun aloittaja Ide
  • Aloituspäivämäärä

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Kysymys kokeneemmille matkaajille koskien noita viikonlopun istumapaikkalippuja. Oikeuttaako ne myös liikkumiseen myös noissa GA-lipun katsomoissa vai onko sitä sidottu olemaan koko viikonloppu samassa katsomossa? Ekaa kertaa matkalla ja olisi mukava kiertää koko rata ympäriinsä.
Kuinkahan monta kertaa tästä on puhuttu tässä ketjussa? General Admission-lipuilla pääsee rata-alueelle, mutta katsomoihin ja varikolle ei ole asiaa. Miksi katsomolipun kanssa ei saisi vapaasti kulkea alueella kuten halvemmalla aluelipulla?
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Tulihan nopeasti Nurburgringin liput. Perjantaina Ups toi. Eihänn ne tulleet myyntiinkään kuin joskus kuukausi sitten.
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
Nürburgring olisi melko lähellä, joten Span reissun aikaan voisi sielläkin käydä mielenkiinnosta. Varsinkin, jos siellä pääsisi ajamaan Nordschleifen ympäri.

Aikatauluja ei vielä ole kyllä elokuun loppupuolelle. Onko kukaan käynyt tuolla ajelemassa?
Itse kävin viime vuonna Nürrellä juuri Span kisamatkan yhteydessä. Tampere-Pirkkalasta otettiin halvat Ryanair-lennot Frankfurt-Hahnin lentokentälle, josta vuokrattiin auto siirtymiä varten. Matkaa oli hieman yli 100 km Nürburgringille. Rata-auton vuokraukseen taas voi ehdottomasti suositella tätä firmaa http://www.rent4ring.de/en/. Homma toimi hienosti ja autot oli iskussa ja fiksusti varusteltuja (tekniset tiedot löytyy tuolta sivulta). Tuolta jatkettiin sitten yöpymisen jälkeen Belgian puolelle F1-kisoihin.
 

PTL

Member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
7
Sijainti
Oulu, Finland
Unkarin kisan katsomot?

Moi,

kokemuksia ja kommentteja Hungaroringin katsomopaikoista, minne enskertalaisten (3kpl) kannattaa mennä jotta saisivat jotakuinkin varmasti hyvän kisakokemuksen?

Saa olla hyvä ja halpa, tai sitten vaan hyvä. Alustava budjetti on sellainen, että tonni varmaan siliää aika helposti (kolmeen viikonlopun lippuun), mutta toinen alkaa jo olla paljon.

Jos kisan kulusta pysyy hyvin kärryillä niin hienoa, mutta oleellisempaa on saada se mitä kotisohvalle saa huonosti. Tunnelma, mekkala ja moottorien äänet, eli mieluummin läheltä kuin kaukaa.

-Paavo
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Hei PTL! miksi et lue tätä keskustelua läpi? moneen kertaan läpi kaluttu juttu. Gold 4.
 

höpöhöpö

New member
Liittynyt
3.4.2013
Viestit
2
?

Onko Hungaroring Gold 1, rows 1-10 liput ihan kuraa? Sellaset on nimittäin tullut jo ostettua ja nyt alkoi pelottamaan.
 

ihmekeke

Active member
Liittynyt
18.3.2007
Viestit
38
(1/2)

Malesian kisareissulta kotiuduin n. viikko sitten, joten jotain kisareissuraporttia voisi tänne laittaa.

Reissu kesti yhteensä kolme viikkoa, joista ensimmäisen viikon vietin Thaimaassa. La. 9.3 Finnairin lento Bangkokiin, jossa vietin pari yötä. Sieltä Phuketin turistihelvettiin venäläisten keskelle kuudeksi yöksi. Thaimaa on Thaimaa, joten en jaksa siitä enempää turista. Phuketista AirAsian lento Kuala Lumpuriin. Edellisenä iltana varattu lentolippu maksoi n. 80e.

Kun maanantaina 18.3 saavuin Kuala Lumpuriin oli kello paikallista aikaa jo 23.00. Lentokentällä pienen ihmettelyn ja etsiskelyn kautta löysin bussin, joka vei lentokentän viereiselle juna-asemalle. Junalla matka keskustaan kesti n. 45min. Bussi+junamatka kustansi 12,5 ringgittiä eli hieman päälle kolme euroa (1MYR=0,25€). Keskiyön jälkeen juna-asemalle päästyä, löytyi heti yksi taksikuski kärkkymässä kyyditettävää. 30 ringittiä pyysi matkan hinnaksi. Myöhäisen kellonajan, sekä väsymyksen takia en jaksanut alkaa hinnasta tinkimään, joten suostuin tähän pyyntöön mukisematta.

Huoneen olin varannut Frenz Hotel:sta, joka osoittautui ihan hyväksi vedoksi. Hinta yöltä oli n. 40e. Huone oli siisti ja asiakaspalvelu pelasi. Sijainti n. 5min kävelymatkan päässä metroasemalta. Aamulla herätessä, tein sen mitä yleensäkin uusissa kaupungeissa, eli lähdin kävellen tutkimaan kaupunkia. Auringon paahtaessa ja korkean kosteusprosentin takia piti vähintään puolen tunnin välein käydä sisätiloissa viilentymässä. Se ei sielläpäin maailmaa ollut ongelma, koska ilmastoituja ostoskeskuksia tuntui löytyvän parin minuutin kävelymatkan välein. Kaupunki osoittautui ihan mielenkiintoiseksi paikaksi, vaikka varsinaisia must-see mestoja sieltä ei hirveästi löydy. Petronas Towers on kuitenkin vaikuttavin rakennus, mitä olen tähän asti nähnyt. Tornien välitasanteelle pääsee käymään, jos on aamulla kahdeksan aikaan kärkkymässä lippuja. Päivän aikana ottavat sisään 1200 ihmistä, mutta liput menevät nopeasti, kun turistikierrosten pitäjät hamstraavat suuren osan lipuista heti aamusta. Itse päätin jättää sen väliin ja mennä KL Toweriin, joka on kaupungin keskustassa, parin kilometrin päässä Petronas Towerseilta löytyvä TV-torni. Sieltä näkyi panorama näkymät koko kaupungista, ja korkeammalta kuin mitä viereiseltä kaksoistorneilta olisi nähnyt.

Hintaluokaltaan KL on suomalaiselle ihan hyvä matkakohde. Hinnat ovat noin puolet suomen hinnoista. Ruuat n. 3-5e, metromatkat 30 sentistä ylöspäin, 10km taksimatka hieman päälle 5e. Kaljoittelu ei sitten olekaan enää niin halpaa. Malesialaisista yli puolet on muslimeja, joten kapakoita ei ihan joka nurkalta löydy ja hinnat ovat myös korkealla. Shoppailu tulee myös kalliiksi, monien merkkivaatteiden ollessa jopa kalliimpia, kuin Suomessa.

Sepang Circuit:lle on KL Sentral:lta (KL:n pääjuna-asema) n. tunnin matka. Rata sijaitsee 60km päässä kaupungin keskustassa, ihan lentokentän vieressä. Juna-asemalta pystyi ostamaan 1-3 päivän edestakas lipun radalle. Ostin kolmen päivän lipun, joka kustansi 30e. Junamatka lentokentälle kestää n. 45min, josta hypätään bussiin, joka vie radalle. Bussimatkan kesto riippui päivästä. Perjantaina ruuhkaa ei ollut ollenkaan, joten matka kesti n. 15min. Sunnuntaina matkan kesto kaksinkertaistui.

Perjantaina radalle oli vapaa pääsy. Kuitenkin katsomot olivat lähes tyhjiä, kun paikalle saavuin. Harjoituksia sai mennä katsomaan mihin katsomoon halusi, joten istahdin aluksi pääsuoran katsomoon, Lotuksen pilttuun eteen. Parin minuutin päästä toiset harjoitukset jo alkoivat ja muutaman kierroksen jälkeen huomasin, ettei tästä katsomosta näe autoista kuin vilauksen, joten siirryin takasuoran katsomoon katsomaan loput harjoituksista. Topaz katsomon ylätasanteelta näkyi 7 mutkasta lähtien radan lopun neulansilmään asti melkein koko pätkän, joten paikka on mitä parhain jos tälle radalle tulee kisaa katsomaan. Näyttö ja tulosliuska on myös suoraan katsomon edessä, joten siitäkin oli helppo seurata tapahtumia. Itseäni ei harjoitukset yleisesti kiinnosta pätkääkään, mutta ensikertalaisena paikanpäällä nautin vain autojen näkemisestä ja voi jessus sentään sitä meteliä, mikä niistä autoista tulee. Ilman kuulosuojaimia ei pysty katsomossa olemaan, kun autot paahtaa 300km/h ohi. Silti joku paikallinen oli vieressäni pienten 6-8v lastensa kanssa tuhoamassa kuulonsa ilman suojaimia.

Lauantaina saavuin paikalle n. tunti ennen harjoitusten alkua. Oma katsomo oli K1 Grandstand:ssa, eli ensimmäisessä mutkassa, katsomon oikeassa laidassa. Näkyvyys suoraan pääsuoralle. Skriini oli sijoitettu liian kauas katsomosta, eikä tulosliuskaa näkynyt missään. Skriinillä näkyi sama kuva mitä televisiohin kotiin lähetetään, mutta siinä kuvan vasemmassa laidassa olevaa tulosliuskaa ei millään pystynyt näkemään. En ollut ostanut matkalle kiikareita, joka osoittautui virheeksi. Edellisinä vuosina radoilla pystyi vuokraamaan KangarooTV(tms.), eli näyttöjä joista pystyi helpommin seuraamaan radan tapahtumia. Näitä laitteita ei enää saa radoilta. Ostin radalta kuitenkin ennen aika-ajoja kuulosuojaimet joissa oli sisäänrakennettu radio, josta pystyi kuulemaan kisaselostusta. Selostus oli 50/50 englanniksi ja malayksi, mutta ilman sitä radan tapahtumien seuraaminen olisi ollut lähes mahdotonta.

Aika-ajot alkoivat ja selostuksen ansiosta pysyin myös kärryillä. Tummat pilvet olivat jo leijailleet pitkään radan lähettyvillä, mutta aika-ajot päästiin aloittamaan kuivalla. Bottas tippui heti Q1:n jälkeen, joten ei paras aloitus suomalaisittain. Q2:ssa Kimin vauhti näytti hyvältä. Ykkösmutkassa rata oli täysin kuiva, mutta skriiniltä näkyi, että toisella puolella rataa tuli vettä. Ensimmäinen ajatus oli, että siinä meni Kimi mahdollisuudet hyvään aika-ajoon. Ensimmäinen mutka pysyi kuivana, tai ainakaan pisaran pisaraa en nähnyt omin silmin. Q3 alkoi ja Kimi teki sen minkä pystyi sateella, ollen seitsemäs. Ei paras lähtöruutu, mutta viikkoa aiemmin Räikkönen voitti samasta ruudusta, eli luottoa löytyi. Radan kisakrääsä kojusta kävin ostamassa vielä asiaan kuuluvan Lotuspaidan. Hinta 85e, mutta kerran se vain kirpaisee. Hotellille päästyä aloin selalemaan uutisia ja sain tietää, että Kimi sai kolme ruutua rankkua. Siinä vaiheessa meni usko palkintopalli-sijaan.
 

ihmekeke

Active member
Liittynyt
18.3.2007
Viestit
38
(2/2)

Sunnuntaina lähdin radalle suomenlippu kourassa ja Lotus-paitaan pukeutuneena. Lähdin etuajassa radalle peläten kovaa ruuhkaa. Pelko osoittautui turhaksi ja olin radalla jo pari tuntia ennen kisan starttia. Siellä sitten palloilin ympäriinsä ja kävin katsastamassa uudestaan Petronaksen näyttelyn jossa oli esillä heidän 15 vuoden aikana sponsoroimansa F1-autot. Väkeä teltassa riitti ja huonon ilmanvaihdon takia oli pakko päästä ulos. Päivä oli ehkä kuumin koko viikon aikana, eikä mustat vaatteet auttaneet asiaa pätkääkään. Ensimmäistä kertaa koko reissulla rupesi jo ahdistamaan koko kuumuus. Asiaa ei myöskään auttanut se, että radan kojuista oli vesipullot jo loppuneet, joten piti tyytyä johonkin greippisokerilitkuun.

Omaa oloa helpotti kuitenkin kun tummat pilvet alkoivat vyöryä radalle päin. Aurinko meni pilveen ja sen mukana tuli myös oloa viilentävä tuuli. Sade alkoi n. puoli tuntia ennen starttia, mikä oli suomalaisittain huono uutinen. Autot kun lähtivät pilttuistaan, näkyi katsomosta kun auto toisensa perään vetivät kolmosmutkan jälkeen hiekalle. Yksikään auto sinne ei yllättäen jäänyt. Sade ei onneksi ollut niin paha, että kisan starttia olisi pitänyt lykätä. Sateen aikana katsomon edessä oleva skriini alkoi temppuilla. Päälle-pois-päälle-pois, kuva pätki muutaman minuutin ennen kuin se meni kokonaan pimeäksi. Autot starttasivat lämmittelykierrokselle, eikä kuvaa näkynyt vieläkään. Kuulokkeet tulivat siis tarpeeseen.

Autot starttasivat ja kaikki näytti menneen ihan nätisti ensimmäisessä mutkassa. Alonso oli kuitenkin rikkonut etusiipeään, joka jäi itseltä näkemättä. Kun autot seuraavan kerran tulivat taas pääsuoran päähän, näytti kuin Alonso olisi rikkonut etusiipensä Webberin renkaaseen. Ferrari jatkoi matkaansa hiekalle johon se pysähtyi parin kymmenen metrin päähän minusta. Voi sitä hyvän olon tunnetta, kun oma ykkösinhokki jäi radan varteen ja kun näki tifojen pettymyksen.

Kisa jatkui siitä ihan normaalisti. Ensimmäisessä mutkassa suurin osa ohituksista tapahtui. Räikkösellä tuntui olevan hyvin vauhtia, mutta ohittaminen näytti olevan todella vaikeaa. Yhden ohituksen tehtyä ero takanapäin olevaan kasvoi todella nopeasti. Erot kasvoivat ja kisa alkoi mennä perinteiseksi ympyrää ajamiseksi. Parikymmentä kierrosta ennen kisan loppua alkoi taas kuvakin näkyä skriiniltä, mikä aiheuitti laimeat aploodit katsomossa. Kisan loppu näytti olevan pelkkää perässä ajoa, kunnes Vettel päätti yrittää ohitusta Webberistä. Katsomosta katsoen olin lähes varma, että osuma tulee, koska niin lähekkäin autot menivät toisiaan. Webber esti Sebin ohitusyrityksen vielä ensimmäisessä mutkassa, mikä aiheutti hurrausta katsomossa, mutta kun skriiiniltä näkyi Vettelin pääsevän ohi, tunnelma katsomossa laski.

Vettel ei näytä saavan hirveästi sympatiaa yleisesti F1-fanien keskuudessa. Kovin moni ei tahdo nähdä hänen voittavan mestaruutta neljättä kertaa putkeen. Tämän ohituksen jälkeen alkoi porukka jo valumaan ulospäin, mutta minä jäin vielä katsomaan kisan loppuun, sekä palkintopalliseremoniat ja haastattelut. Skriiniltä näkyi, ettei fiilis palkintopallilla ollut kenelläkään katossa. Huvittuneena kuuntelin haastatteluja, koska silloin en tiennyt Red Bullin, tai Mersun tallimääräyksistä. Suomalaisittain kisa ei mennyt ihan putkeen, mutta viihdyin silti koko viikonlopun.

Radalta pääsy takaisin kaupunkiin ei mennyt ihan yhtä kivuttomasti, kuin aiempina päivinä. Kovin monia ei kisan jälkeen soittanut Guns n' Roses näyttänyt kiinnostavan. Niin paljon sitä porukkaa lähti samaan aikaan pois radalta. Bussia jonotettiin n. tunti, ja matka juna-asemalle kesti n. puoli tuntia. Lentokentän juna-asemalla jonotettiin vielä puoli tuntia lisää.

Kisan jälkeisenä tiistaina lähdin jatkamaan matkaani Singaporeen. Matkaa Singaporeen on n. 350km. Juna oli täysi, mutta löysin netistä deluxe-luokan bussin, joten hyppäsin siihen. Matkan kesto oli n. 5,5 tuntia, joten iso jalkatila ja mukava istuin olivat tosi mukava homma. Ruuat tarjottiin bussissa ja oli lentokoneista tutut henkilökohtaiset viihdejärjestelmät. Hinta bussimatkalle 23e.

Singaporeen saavuttua kova hintataso pääsi hieman yllättämään. Hotellista joutui pulittamaan tuplasti enemmän yöltä, kuin KL:ssa. Muutkin hinnat lähes suomen tasoa. Voi vain arvata kuinka paljon hotellit maksavat kisaviikonlopun aikana. Singapore on siisti kaupunki, johon en kolmen päivän aikana kunnolla ehtinyt tutustumaan, mutta uudestaankin voisin käydä. Viimeisenä iltana kävelin Marina Bayn radan ympäri. Rata on suljettu autoilta 16-mutkasta 3-mutkaan asti. Siellä ja myös varikolla sai kulkea kuitenkin kävellä ihan vapaasti. Varsinaiselle katurataosuudelle päästyä pystyi helposti seurata missä rata menee ilman karttaa. Katuun kisan ajaksi maalatut valkoiset viivat missä rata kulkee olivat vielä näkyvissä. Tai niiden päälle oli vain maalattu mustalla maalilla. Joitakin paikkoja tunnisti, mutta suurta osaa radasta ja ympäristöstä oli vaikea tunnistaa, koska kisan aikana rataa ympäröi betonivallit, mitkä poistetaan kisan jälkeen.

Finnairin lento takaisin kotiin Singaporesta pe. 29.3

Joku päivä voin lisäillä joitakin kuvia joita otin Sepangista, sekä Marina Bayn radoilta.

Vähän suuntaa antavia hintoja reissulta.

Finnairin lennot Helsinki-Bangkok ja Singapore-Helsinki 915e
Kisalippu K1 Grandstand 333MYR eli 82,5e (-50% alennus)
AirAsian Lennot Bangkok-Phuket 70e Phuket-Kuala Lumpur 80e
Hotellit Thaimaassa 25-45e yö, Kuala Lumpur 40e yö, Singapore 100e yö

Malesiaan matkaaville vinkkinä vielä että kannattaa tilata kisaliput ennen vuoden loppua, jolloin lipun saa puoleen hintaan.


Jos tekee mieli laittaa kysymyksiä niin vastaan parhaani mukaan.
 

-kivi-

Member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
8
Moro

Tarvittais hieman apuja. Löysin ja varasin vaimolle ja itselle romanttisen lomareissun Nizzaan, mutta ihme ja kumma, viisi tuntia Nizzaan laskeutumisen jälkeen starttaileekin parin kymmenen kilometrin päässä jotkin ympyrääajamiskilpailut. Yksi välietappi matkalla on tehtävä, eli heitettävä kamat Hotelliin, mikä on n. 3km päässä Nizzan juna-asemalta.
Kysymys kuuluukin, mikä on tehokkain tapa tästä edetä niin, että on oikeaan aikaan hollilla Monacon rännin vieressä? Näyttäisi nuo säädyllisen hintaiset katsomopaikat jo menneen, joten ilmeisesti le Rocheri on ainoa mahdollisuus?

Onko paras vaihtoehto: taksilla Hotelliin, kävellen junalle, ja n. 11 junalla monacoon. Monacon asemalta kävellen le Rocherille? Onko nuo kujat siellä miten saarrettu, eli pääseekö kävellen helposti kiertämään? Pääseekö tuolla le Rocherilla vielä kahdentoista jälkeen edes säädylliselle paikalle, jonkinlainen rinnehän tuo on?

Viime vuonna käytiin viikkoa ennen kisoja pyörimässä autolla tuolla koko perheen kera, ja siitä ei jääny käsitystä miten kulkuväylät kisojen aikaan menee...

Kiitokset avuista
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
(2/2)

Sunnuntaina lähdin radalle suomenlippu kourassa ja Lotus-paitaan pukeutuneena. Lähdin etuajassa radalle peläten kovaa ...
Hieno mielenkiintoinen rapsa ! Kiitos.

Minua on koukuttanut Singapore, syksyllä kuudes kisa putkeen :thumbup: Noista Singaporen hotelleista, kisaviikonloppunakin irtoaa yö alle 30 euron hyvän (metro-) yhteyden päästä ja samalla näkee toisenlaista elämää, jota joku autokilpailu vähät kiinnostaa.
 

Powerslide

Member
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
6
Vinkkejä Barcelonaan

Barcelonan kisa lähestyy ja olisiko kellään kokemuksia, miten keskustasta pääsee radalle helpoiten? Kuinka paljon aikaa kannattaa varata radalle reissaamiseen?
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Barcelonan kisa lähestyy ja olisiko kellään kokemuksia, miten keskustasta pääsee radalle helpoiten? Kuinka paljon aikaa kannattaa varata radalle reissaamiseen?
Viime vuonna oli joku ryhmädösäzydeemi. Toimii hyvin ja ei maksanu juuri mitään. Muutaman euron muistaakseni. Vie suoraan aitiopaikoille.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Osaisitko sanoa, että mistä tuo ryhmädösä lähti, jotta osaisi suunnistaa oikeaan paikkaan?
http://www.barcelonayellow.com/bcn-events-calendar/details/14-F1-formula-one-gp

How to get to Montmelo racetrack by bus
For F1 and MotoGP races there is a GP shuttle coach service by Sagalés cus company from Passeig de Sant Joan 52. The nearest metro stations to the GP shuttle bus departure point are metro station Girona on Yellow line L4 and metro station Tetuan on Purple line L2. Tickets for shuttle bus service can be purchased online on the Sagales bus website or at Sagales bus ticket office on Passeig de Sant Joan, 52. The price of return trip in 2012 is € 9 and the bus journey takes about 45 minutes, but leave in good time because the bus times can be be delayed by heavy traffic going to the both F1 and MotoGP races

Sagales on siis dösäfirman nimi. Ja hinta oli siis 9egeä mp.

Edit... Ja tossa hieman espanjaksi (tuosta ymmärtää aika helposti mistä on kyse) tämän vuoden aikatauluista:

Gran Premi de Espanya de FORMULA 1 2013

Els propers 10, 11 i 12 de maig es cel.lebrarà el Gran Premi de FORMULA 1 al Circuit de Catalunya, i l'empresa SAGALÉS, un any més, facilitarà un servei d'autobusos llançadera amb inici al Passeig de Sant Joan 52, (cantonada c/ Diputació) de Barcelona i arribada davant del supermercat Sorli Discau (a 300 metres de l'entrada al recinte).

Els horaris d'aquest servei són els seguents:

Divendres 10/05/2013:
Sortides de Passeig de Sant Joan: Des de les 8.15 fins a les 12.00.
Sortides del Circuit de Catalunya: Des de les 15.15 fins a les 17.30.
Sortides cada 30 minuts.
Dissabte 11/05/2013:

Sortides de Passeig de Sant Joan: Des de les 7.40 fins a les 12.00.
Sortides del Circuit de Catalunya: Des de les 15.20 fins a les 17.35.
Sortides cada 15 minuts.
Diumenge 12/05/2013:

Sortides de Passeig de Sant Joan: Des de les 7.35 fins a les 11.30.
Sortides del Circuit de Catalunya: Des de les 15.00 fins a les 17.00.
Sortides cada 10 minuts.
Els bitllets per aquest servei es poden comprar online en aquesta mateixa pàgina o a la taquilla del Passeig de Sant Joan, 52. El preu del ticket d'anada i tornada té un cost de 9 €.

Temps de recorregut: 45 minuts per trajecte.

-----

Lyhyesti...lähtö aamulla puoli kasin korvilta alkaen, noin joka 10min lähtee (eli kun bussi täynnä). Paluu samalla menetelmällä...
 
Viimeksi muokattu:

Powerslide

Member
Liittynyt
10.3.2013
Viestit
6
Kiitos. Kyllä näillä ohjeilla pääsee radalle kannustamaan Kimi voittoon.
 

sammyosammy

Senior Citizen
Liittynyt
12.6.2010
Viestit
5925
Sijainti
Out Of Bounds
Barcelonan kisa lähestyy ja olisiko kellään kokemuksia, miten keskustasta pääsee radalle helpoiten? Kuinka paljon aikaa kannattaa varata radalle reissaamiseen?
Metrolla ja junalla. Pieni kävely radalle mutta siinähän voi tutustua paikalliseen ei-viralliseen kisakrääsämyyntiin etc. Dösällä en ole koskaan matkannut radalle mutta metro/juna-yhdistelmällä useasti. En tiedä mutta uskon, että metrossa ja junassa istuminen voittaa dösäkuljetuksen mukavuudessa 6-0.

Linkin asemista kaikilta kolmelta (Sants, Passeig de Gràcia, Clot) on tullut junaan / junasta hypättyä.

http://www.barcelona-tourist-guide.com/en/events/f1/barcelona-grand-prix.html
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26890
R2-junalla pääsee keskustasta Montmelon asemalle puolessa tunnissa (aikataulut). Montmelon aseman paikka muuttui muutama sata metri Barcelonaan päin viime vuonna ja uutta asemaa ei näköjään ole Googlen karttaankaan merkitty, mutta puolisen tuntia on sieltä kävelymatka pääkatsomon taakse.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Monzaan 2013

Ensikertalainen menossa Monzaan tänä syksynä.
Onko hyviä tai huonoja vinkkejä?

Osaako joku sanoa yleisesti kisaviikonloppujen aikatauluista tai Monzan viikonlopun aikataulusta? En tahdo netistä löytää mitään aikataulua. Viralliset ajosessiot löysin tälle vuodelle f1.com'ista, mutta en muuta. Jossain vanhassa ohjelmassa oli esim. vierailu varikkosuoralla torstaina. Onko sellaista enää?

Onko torstaisin yleensäkään mitään? Vaikuttaisi aikalailla matkasuunnitelmiin, että tarviiko tähtäillä paikalle jo torstai päiväksi vai riittääkö perjantai...
 

ÖÖ.

Well-known member
Liittynyt
2.3.2006
Viestit
688
Ensikertalainen menossa Monzaan tänä syksynä.
Onko hyviä tai huonoja vinkkejä?

Osaako joku sanoa yleisesti kisaviikonloppujen aikatauluista tai Monzan viikonlopun aikataulusta? En tahdo netistä löytää mitään aikataulua. Viralliset ajosessiot löysin tälle vuodelle f1.com'ista, mutta en muuta. Jossain vanhassa ohjelmassa oli esim. vierailu varikkosuoralla torstaina. Onko sellaista enää?

Onko torstaisin yleensäkään mitään? Vaikuttaisi aikalailla matkasuunnitelmiin, että tarviiko tähtäillä paikalle jo torstai päiväksi vai riittääkö perjantai...
En ole Monzassa käyny mutta aika yleistä taitaa olla että viikonloppulipun omistajat pääsevät varikolle / lähtösuoralle käppäilemään torstai iltapäivällä. Ainakin Belgiassa on näin. Mitään oleellista siinä ei menetä jos ei mene mutta onhan se ihan mielenkiintosta nähdä telkkarista tuttuja ihan kosketusetäisyydeltä. Monet kuskit käy nimmareita kirjottelemassa siinä pilttuun edessä. Myös autoja tai niiden osia näkee läheltä. Joskus jotkut on myös "reenannu" varikkostoppeja tai muutenvaan pitäny show meininkiä. Väkeä on kuin pipoa enkä itsekkään ole koskaan kärkitallien eteen jaksanut tunkea. Pikkutallin edessä voi taas helposti päästä vaikka juttelemaan kuskille tai muulle henkilökunnalle.
 
Ylös