Ralliuutisia.

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
On myös huhuttu, että Volkswagen koittaisi hommata Petter Solbergia tiimiinsä ensi kaudeksi(?)
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
On myös huhuttu, että Volkswagen koittaisi hommata Petter Solbergia tiimiinsä ensi kaudeksi(?)
V.A.G.lla on rahaa kokolailla runsaasti, joten jos ja kun MM-tasolle lähdetään, niin hommat tehdään sitten kunnolla. Vaikka Juho Hänninen onkin tehnyt S2000 Skodalla hyvää työtä, niin taitaa silti olla liian nimetön kaveri Petter Solbergin ja Seb Loebin rinnalla. Ja Suomi taitaa muutoinkin olla aika mitätön markkina-alue. Mutta rahalla varmaan sais Hänninenkin ostettua itselleen kaluston ja huoltopalvelut.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
V.A.G.lla on rahaa kokolailla runsaasti, joten jos ja kun MM-tasolle lähdetään, niin hommat tehdään sitten kunnolla. Vaikka Juho Hänninen onkin tehnyt S2000 Skodalla hyvää työtä, niin taitaa silti olla liian nimetön kaveri Petter Solbergin ja Seb Loebin rinnalla. Ja Suomi taitaa muutoinkin olla aika mitätön markkina-alue. Mutta rahalla varmaan sais Hänninenkin ostettua itselleen kaluston ja huoltopalvelut.
Loebhän on ollut jo pitkään kahden vaiheilla uransa jatkon suhteen. En jaksa uskoa, että sitä kiinnostaa lähteä leikkimään enää vuonna 2013 ja kärsimään tuoreen auton lapsentaudeista ym.. Mainekin ottaisi kolhuja.

Uusi tiimi tarvitsee parhaimmat mahdolliset kuljettajat mitkä ovat saatavilla. Itse pistäisin kyllä reiluisti pelimerkkejä Hänniselle, koska konsernissa mies ja suorituskyky tunnetaan hyvin.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Loebhän on ollut jo pitkään kahden vaiheilla uransa jatkon suhteen. En jaksa uskoa, että sitä kiinnostaa lähteä leikkimään enää vuonna 2013 ja kärsimään tuoreen auton lapsentaudeista ym.. Mainekin ottaisi kolhuja.

Uusi tiimi tarvitsee parhaimmat mahdolliset kuljettajat mitkä ovat saatavilla. Itse pistäisin kyllä reiluisti pelimerkkejä Hänniselle, koska konsernissa mies ja suorituskyky tunnetaan hyvin.
Eikös Hänninen jossain haastiksessa sanonut että ei muuten olisi Meksikossakaan, jollei Volkkarilla jotain suunnitelmia olisi??

(Tämä voi tosin tarkoittaa pelkkää tallia, mutta helposti käsitettävissä että kuskin kokemuksen vuoksi myös?)
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Vai käykö Hänniselle grönholmit eli antaa vuosien ajan näyttöjä yhden konsernin autolla ja lopulta hyppääkin toisen tehtaan kelkkaan. Koska ilmeisesti Loeb lähtee joko uusiin seikkailuihin tai eläkepäiville lähiaikoina, ja sehän tarkoittaa avointa paikkaa Citikalla (jos Citikka enää siinä vaiheessa on sarjassa, ja jos meillä on ylipäätään mitään sarjaa mitä ajaa). Mutta jotenkin tuntuu että jossain vaiheessa se paikka jostain irtoaa Juholle, pakko siihen on uskoa.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Vai käykö Hänniselle grönholmit eli antaa vuosien ajan näyttöjä yhden konsernin autolla ja lopulta hyppääkin toisen tehtaan kelkkaan. Koska ilmeisesti Loeb lähtee joko uusiin seikkailuihin tai eläkepäiville lähiaikoina, ja sehän tarkoittaa avointa paikkaa Citikalla (jos Citikka enää siinä vaiheessa on sarjassa, ja jos meillä on ylipäätään mitään sarjaa mitä ajaa). Mutta jotenkin tuntuu että jossain vaiheessa se paikka jostain irtoaa Juholle, pakko siihen on uskoa.
Eiköhän ne jatka kun Ogier on kovaa vauhtia kasvamassa tilalle.

Yksi vaihoehto voisi olla Ketomaa tai joku muu "kokematon" mm-tasolla, joka olisi riittävän nopea mutta taipuisi kakkoskuskiksi näyttöpaikan saadakseen.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1993
Yksi vaihoehto voisi olla Ketomaa tai joku muu "kokematon" mm-tasolla, joka olisi riittävän nopea mutta taipuisi kakkoskuskiksi näyttöpaikan saadakseen.
Ketomaalla on ainakin Citroen-tallin tunteva manageri. Sehän olisi kreisiä. Citroen 2012: Ogier ja Ketomaa. Suits me!
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Voisi vielä kysyä että miksi Loeb siirtyisi/olisi kiinnostunut siirtymään uuteen talliin ja uuteen projektiin enää tässä vaiheessa uraa, kun on kuitenkin jo hyvän aikaa sitten puhellut että kohta saa riittää ja sen jälkeen tehdään jotain ihan muuta. Jos Loeb olisi halunnut tehdä valentinorossit niin omasta mielestä se olisi jo tapahtunut, tosin niitä muita tallivaihtoehtoja ei viime vuosina ole ollut kuin se tasan yksi eli Ford. Eli ihanko oikeasti Loeb lähtisi vielä vieraalle maaalle vaiheessa jossa seuraava ohjelmistoversio eli Seb 2.0 alkaa hyppiä nenille, eikä uuden projektin onnistumisesta ole mitään takeita. Vai lyödäänkö sieltä niin iso kasa rahaa pöytään että kelpaa ranskalaisen jäähdytellä MM-sarjassa parin kauden ajan -Red Bullin sponssivarannot kun saattaisi siirtyä "automaattisesti" Citikalta Volkkarille kohtpuoliin? Ja jos Sainz olisi tallipäällikkönä niin sekin voisi auttaa asiaa, se kuva on jäänyt että Sainz ja Loeb oli silloin aikoinaan Citikalla ihan ok väleissä, vaikka matadooria vietiinkin.
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Nyt näyttää taas meno siltä että maailmassa ei ole kuin suomalaisia kuskeja...
 

Shämito

Well-known member
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
336
Tämä nyt ei ole mitenkään ralliuutinen, mutta en löytänyt parempaakaan paikkaa jossa tämän voisi kysyä joten:

Paljonko rallikuljettajat saavat palkkaa per kausi? Siis tehdaskuskit.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Nyt näyttää taas meno siltä että maailmassa ei ole kuin suomalaisia kuskeja...
No muttakun... Ruotsissa ei tuota kuljettajatuotantoa juuri ole ollut sitten Pärren ja kumppaneiden päivien. Joku PG on kuskina samaa tasoa kuin vaikkapa Poronperä tai Gardemeister. Saksasta ei ole tullut edes Schwarzin tasoista kuskia ja Arminkin oli perin kaukana Röhlin tasosta. Espanjan lippua kantaa yksin Dani Sordo, englannin ainoa kuskilupus on Kris Meeke, jonka näytöt toistaiseksi eivät ole lähelläkään Ogierin tai edes Latvalan tasoa. Norskeilla on kaksi hiipuvaa tähteä ynnä Mads Oestberg.

Hänninen on ihan oikeasti ihan kelvollinen kuski, mutta se ei vielä pitkälle riitä. Tänä päivänä täytyy olla ENSIN rahoitusasiat kunnossa ja ne ajotaidot tulee sitten vasta myöhemmin kuvaan. Jos olet ajanut rahaa tuovana kuskina pari kautta ja tulokset ovat olleet asetettujen tavoitteiden mukaisia, niin ehkä sitten joku tallipäällikkö voi innostua maksamaankin jotain palkan tapaista. Poikkeuksena ne tapaukset jossa faija tai appiukko tms. on tallipäällikkönä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Voisi vielä kysyä että miksi Loeb siirtyisi/olisi kiinnostunut siirtymään uuteen talliin ja uuteen projektiin enää tässä vaiheessa uraa, kun on kuitenkin jo hyvän aikaa sitten puhellut että kohta saa riittää ja sen jälkeen tehdään jotain ihan muuta.
Viime kuun alussa postasin tänne ranskalaisen uutistoimiston Loeb haastattelun jossa hän sanoi että tulevaisuudessa Le mans 24 tunnin kisan ajaminen, Dakarin kiertäminen ja jopa DTM sarja kiinostivat miestä.

Luulen että jos Dakariin Loeb osallistuisi ensi vuonna niin autona olisi Wolkkari (sponsori Red Bull) tai ellei sitten ajeta erämaaralleihin sisään tulevaisuudessa Citroen DS4-Raid.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Ei enää rallia ja formuloita päällekkäin?

Rallin MM-kalenteri 2012 julkistetaan ennen maaliskuun loppua. Kansainvälisen autoliiton FIA:n moottoriurheilun maailmanneuvosto käsitteli kalenteriluonnosta tiistain kokouksessaan.

Ensi kaudella pyritään siihen, että MM-rallit eivät osuisi samoille viikonlopuille formula 1 -kisojen kanssa. Tänä vuonna seitsemän MM-rallia ajetaan F1-viikonloppuina.

(MTV3)

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2011/03/1286998/ei-enaa-rallia-ja-formuloita-paallekkain
Itse olenkin parina vuotena ihmettellyt, että miksi kahta FIA:n MM-sarjaa ajetaan niin usein samana viikonloppuna.
 

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
Siksi että Ranskalaiset katsovat että Formula 1 on maailman paras kilpailu ja ralli nysvääjien, puitten kierto leikkiä, toiselta nimeltään nakkikiskan ympäri ajoa :alppu:
 

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
Viime kuun alussa postasin tänne ranskalaisen uutistoimiston Loeb haastattelun jossa hän sanoi että tulevaisuudessa Le mans 24 tunnin kisan ajaminen, Dakarin kiertäminen ja jopa DTM sarja kiinostivat miestä.

Luulen että jos Dakariin Loeb osallistuisi ensi vuonna niin autona olisi Wolkkari (sponsori Red Bull) tai ellei sitten ajeta erämaaralleihin sisään tulevaisuudessa Citroen DS4-Raid.
Volkkarihan on lopettamassa Dakar ajelut ja siirtymässä WRC-ralleihin....
 

kprt

Well-known member
Liittynyt
12.12.2009
Viestit
73
Sijainti
Vaasa
Joo mikäli WRC homma ei toteudu toivotulla nopeudella, eiköhän volkkari o saanu Dakarista irti mitä siitä mainosmielessä saa...
Ja eikös ne halua Dakarista tehtaan autot pois ??
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Siksi että Ranskalaiset katsovat että Formula 1 on maailman paras kilpailu ja ralli nysvääjien, puitten kierto leikkiä, toiselta nimeltään nakkikiskan ympäri ajoa :alppu:
No mutta Ranskalaisethan ovat sitä mieltä, että kellon ympäri ajo Le Mansissa on maailman paras kilpailu. F1 on jopa heidän mielestään liian hienostunut ja kallis yleellisyys, jota he eivät näköjään enää tarvitse. Suomalaisten ohella he kuitenkin tuntuvat olevan lähes ainoita, joiden mielestä tähän "nakkikiska-ajoon" on järkevää investoida. Mutta eihän noista patonginpurijoista ole koskaan voinut saada selvää. :rolleyes:

Nyt palataan siis ajassa taas FIA-Mosley-ISC-akselille eli jonnekin kultaisen 2000-luvun alkuun, kun ralleja yritettiin keplotella F1-kisojen väliin. Ei sillä silloinkaan suurta merkitystä ollut, mutta antaa vaan yrittää uudestaan. Merkitystä tuolla lienee lähinnä vain Euroopan rallien voimapätkien televisiointiin ja se luultavasti onkin FIA:n ainoa motivaatio. Kaupallinen ja ainoa syy.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3330
Sijainti
Lahti
Merkitystä tuolla lienee lähinnä vain Euroopan rallien voimapätkien televisiointiin ja se luultavasti onkin FIA:n ainoa motivaatio. Kaupallinen ja ainoa syy.
Siinäpä sitä motivaatiota kerrakseen. Mahtisarjoja on monta, joten siinä sitä on sovittamista. Viikossa ja eritoten viikonlopussa kun on aina vain se tietty määrä tunteja. Tarjontaa on riivatsalosti joka suunnalta. Kuluttaja on kuningas!
 
Ylös