Froilan Gonzales
Well-known member
- Liittynyt
- 21.7.2008
- Viestit
- 897
Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
¨Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
Ei ihan niin jyrkkää tekstiä, kuin yritit antaa ymmärtää.- Olen yllättynyt Mikosta. Aiemmin hän oli aina tasainen ja hän pystyi melkein lyömään minut, Loeb kertoi Autosportille.
- Olen aina seurannut häntä, koska vaikka hän ei ole aina ollut nopein kuljettaja, hän on aina ollut kärkikahinoissa. Nyt tilanne vaikuttaa toisenlaiselta, mutta toisaalta näin kävi aiemminkin Mikolle, kun hän oli ensimmäistä vuottaan Fordin ykköskuljettajana. Toivottavasti tässä käy hyvin lopulta, ranskalaismestari jatkoi.
Käytännössä kuitenkin toteaa, että eipä ole miehestä ykköskuskiksi...¨
=
Ei ihan niin jyrkkää tekstiä, kuin yritit antaa ymmärtää.
Missä kohdassa? En löydä sellaista riveiltä, enkä rivien välistä.Käytännössä kuitenkin toteaa, että eipä ole miehestä ykköskuskiksi... ��
Ollessaan ensimmäistä vuottaan ykköskuski.Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
Danihan tuossa saa runtua ihan yhtä lailla. Mini-ajelujen perusteella olisi itsekin odottanut Danilta enemmän."With Mikko I'm a bit surprised," said Loeb. "In the past he has always been very consistent and that is how sometimes he nearly beat me.
"I always had to watch out for him because even if he wasn't always the quickest person, he was always there.
"Now it seems different but we've seen this a bit before with Mikko; when he was leading the team for the first year with Ford it was the same I think. Hopefully in the end it will be OK."
Loeb added that consistency was the key from both drivers.
"Dani is Dani," said Loeb, "sometimes he is fast and sometimes not so fast.
"In the end the team needs to be more consistent but I know it's not so easy when you have a strong rival like Ogier and Volkswagen."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108848?source=mostpopular
Ajoiko historic-autot saman shakedownradan? Paljonko Grossin aika? Tanäk ei mukana? Paljonko kello, pitäisikö koirat ulkoiluttaa?Rally Estonian shakedownissa nopein Kauppias-Gross Focuksella, sekunnin perässä R5-Fiestoilla Kruuda ja Kangur.
Historiceissa Latvala nopein (1.37.0), toiseksi nopein Silvasti Porschella, jäi 13 sekkaa...
Kyllä. 1.34.0. Ei. Liikaa, joka päivä ainakin kahdesti.Ajoiko historic-autot saman shakedownradan? Paljonko Grossin aika? Tanäk ei mukana? Paljonko kello, pitäisikö koirat ulkoiluttaa?
Eipä noilla teillä hirveästi tarvitse kiinnittää huomiota siihen, että pitää pitää kierrokset tarpeeksi korkealla. Koko ajan kone laulaa melkeen alueella. Risteyksessä pieni hassi kävi, kun oli tultu kilometrikaupalla isolla vaihteella. Tosiaan hieman vaikea sopeutua, kun on selkärangassa melkein samanlaiset liikkeet autolla, mutta ei kuisteskaa.Yllättävän hyvin on Mari-Jatti kotounut Quattron rattiin vaikka videolla sanoo, että testikilsoja oli ennen rallia about 30. 10 asvaltilla Ingolstadtissa ja 20 soralla juuri ennen sheikkaria. Autohan ei ole Latvalan oma, vaan vuokrattu ilmeisesti tehtaalta (siksikin ei voi vetää ihan 110% vauhtia vaan ehkä 90% attakkia)
Lisäksi Quattron hallinta vaatii jonkinmoisia urkurin lahjoja, kun vaihtaessa on painettava kytkintä ja samaan aikaan pumpattava kaasulla ahtoja ylös. Jos ahdot päästää putoomaan, niin auto stallaa aivan täysin - kuten yhdessä risteyksessä pääsi käymään ja siinä menee sitten kymmeniä sekunteja hukkaan.
Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
Tuo kyseinen Quattro jota Jari-Matti on ajoi kylläkin rakennettu ruotsis muutama vuosi sitten herralle nimeltä Stig Blomqvist,ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa,Stigu möi sen italiaan josta se on vuokrattu 2 kisaan,tämän ajetun viron kisaan lisäksi lahden kisaan,ja ne asfaltti testit on kyllä tullut silloin kun sitä on kokeiltu eräs maanantai sielä italias,Yllättävän hyvin on Mari-Jatti kotounut Quattron rattiin vaikka videolla sanoo, että testikilsoja oli ennen rallia about 30. 10 asvaltilla Ingolstadtissa ja 20 soralla juuri ennen sheikkaria. Autohan ei ole Latvalan oma, vaan vuokrattu ilmeisesti tehtaalta (siksikin ei voi vetää ihan 110% vauhtia vaan ehkä 90% attakkia)
Lisäksi Quattron hallinta vaatii jonkinmoisia urkurin lahjoja, kun vaihtaessa on painettava kytkintä ja samaan aikaan pumpattava kaasulla ahtoja ylös. Jos ahdot päästää putoomaan, niin auto stallaa aivan täysin - kuten yhdessä risteyksessä pääsi käymään ja siinä menee sitten kymmeniä sekunteja hukkaan.
Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
Olihan ne tehtaan 4-ryhmäläiset sentään alumiini lohkolla. En sitten tiedä onko Latvala värkissä valurautainen. Alumiiniset luulisi olevan aika harvinaisia, kun käsittääkseni ainoastaan kisa käyttöön on niitä tehty?Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.Olihan ne tehtaan 4-ryhmäläiset sentään alumiini lohkolla. En sitten tiedä onko Latvala värkissä valurautainen. Alumiiniset luulisi olevan aika harvinaisia, kun käsittääkseni ainoastaan kisa käyttöön on niitä tehty?
Polttoaineen ruiskutus on Pierburgin tekemä. Toimiiko seoksen säätö mekaanisesti vai elektronisesti sitä en tiedä?
Kyllähän kytkintä käytettiin vielä pitkälle 90-luvulle monissa autoissa.No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.
Sport quattrossa mahtoi vasta olla tuota hienompaa ruiskutekniikkaa ja siihen asti mekaaninen ruisku.No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.
Kyllä A2:ssa oli jo sähköinen motronic,sen kehitti Audille T.A.G porschen insinöörit (Samat insinöörit jotka teki moottorin siihen aikaan Mclarenille)Sport quattrossa mahtoi vasta olla tuota hienompaa ruiskutekniikkaa ja siihen asti mekaaninen ruisku.
Sport quattroon tuli nappikytkin, laatikko oli viisi ja myöhemmin kuusi vaihteisena. Lopulta sitten tuli se kuuluisa Porschen PDK, joka on jonkin lainen puoliautomaattinen vaihteisto. Voisiko peräti olla, että Audilla ei ollut suorakytkentä laatikkoa b-ryhmäläisissä ollenkaan?