Ralliuutisia.

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
¨
=

- Olen yllättynyt Mikosta. Aiemmin hän oli aina tasainen ja hän pystyi melkein lyömään minut, Loeb kertoi Autosportille.

- Olen aina seurannut häntä, koska vaikka hän ei ole aina ollut nopein kuljettaja, hän on aina ollut kärkikahinoissa. Nyt tilanne vaikuttaa toisenlaiselta, mutta toisaalta näin kävi aiemminkin Mikolle, kun hän oli ensimmäistä vuottaan Fordin ykköskuljettajana. Toivottavasti tässä käy hyvin lopulta, ranskalaismestari jatkoi.
Ei ihan niin jyrkkää tekstiä, kuin yritit antaa ymmärtää.
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
720
Käytännössä kuitenkin toteaa, että eipä ole miehestä ykköskuskiksi... ��
Missä kohdassa? En löydä sellaista riveiltä, enkä rivien välistä.
Loeb tylyttää Mtv3:n jutun mukaan Hirvosta. Mies ihmettelee tämän vauhtia ja huonoa pistesaalista muistuttaen vielä Hirvosen ajaneen yhtä huonosti ollessaan Fordin ykköskuski.
Ollessaan ensimmäistä vuottaan ykköskuski.
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8242
Ei-maikkarisoidut alkuperäiset lainaukset Loebiltä:

"With Mikko I'm a bit surprised," said Loeb. "In the past he has always been very consistent and that is how sometimes he nearly beat me.

"I always had to watch out for him because even if he wasn't always the quickest person, he was always there.

"Now it seems different but we've seen this a bit before with Mikko; when he was leading the team for the first year with Ford it was the same I think. Hopefully in the end it will be OK."

Loeb added that consistency was the key from both drivers.

"Dani is Dani," said Loeb, "sometimes he is fast and sometimes not so fast.

"In the end the team needs to be more consistent but I know it's not so easy when you have a strong rival like Ogier and Volkswagen."

http://www.autosport.com/news/report.php/id/108848?source=mostpopular
Danihan tuossa saa runtua ihan yhtä lailla. Mini-ajelujen perusteella olisi itsekin odottanut Danilta enemmän.

Citikalla oli kaikki tulevaisuuden valttikortit käsissään vuosi-pari sitten (Ogier ja Neuville), mutta väistyvän kuninkaan ehdoilla mentiin. Ja nyt on autoissa aatelisten sijaan "palvelusväkeä".
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11194
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Rally Estonian shakedownissa nopein Kauppias-Gross Focuksella, sekunnin perässä R5-Fiestoilla Kruuda ja Kangur.
Historiceissa Latvala nopein (1.37.0), toiseksi nopein Silvasti Porschella, jäi 13 sekkaa...
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Rally Estonian shakedownissa nopein Kauppias-Gross Focuksella, sekunnin perässä R5-Fiestoilla Kruuda ja Kangur.
Historiceissa Latvala nopein (1.37.0), toiseksi nopein Silvasti Porschella, jäi 13 sekkaa...
Ajoiko historic-autot saman shakedownradan? Paljonko Grossin aika? Tanäk ei mukana? Paljonko kello, pitäisikö koirat ulkoiluttaa?
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11194
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Ajoiko historic-autot saman shakedownradan? Paljonko Grossin aika? Tanäk ei mukana? Paljonko kello, pitäisikö koirat ulkoiluttaa?
Kyllä. 1.34.0. Ei. Liikaa, joka päivä ainakin kahdesti.

Ja rallissa perjantain kolmen EK:n jälkeen johdossa kauppaketjuomistajan poika Gross, sit Lukjanuk ja Kaur. Paras suomalainen, Timo Markkanen, vasta 42.

Historicissa vain kaksi EK:ta, Latvala johtaa minuutilla Jenseniä (norski 037:lla) ja sit Silvasti.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4743
Sijainti
Event horizon
Yllättävän hyvin on Mari-Jatti kotounut Quattron rattiin vaikka videolla sanoo, että testikilsoja oli ennen rallia about 30. 10 asvaltilla Ingolstadtissa ja 20 soralla juuri ennen sheikkaria. Autohan ei ole Latvalan oma, vaan vuokrattu ilmeisesti tehtaalta (siksikin ei voi vetää ihan 110% vauhtia vaan ehkä 90% attakkia)

Lisäksi Quattron hallinta vaatii jonkinmoisia urkurin lahjoja, kun vaihtaessa on painettava kytkintä ja samaan aikaan pumpattava kaasulla ahtoja ylös. Jos ahdot päästää putoomaan, niin auto stallaa aivan täysin - kuten yhdessä risteyksessä pääsi käymään ja siinä menee sitten kymmeniä sekunteja hukkaan.

Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1161
Yllättävän hyvin on Mari-Jatti kotounut Quattron rattiin vaikka videolla sanoo, että testikilsoja oli ennen rallia about 30. 10 asvaltilla Ingolstadtissa ja 20 soralla juuri ennen sheikkaria. Autohan ei ole Latvalan oma, vaan vuokrattu ilmeisesti tehtaalta (siksikin ei voi vetää ihan 110% vauhtia vaan ehkä 90% attakkia)

Lisäksi Quattron hallinta vaatii jonkinmoisia urkurin lahjoja, kun vaihtaessa on painettava kytkintä ja samaan aikaan pumpattava kaasulla ahtoja ylös. Jos ahdot päästää putoomaan, niin auto stallaa aivan täysin - kuten yhdessä risteyksessä pääsi käymään ja siinä menee sitten kymmeniä sekunteja hukkaan.

Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
Eipä noilla teillä hirveästi tarvitse kiinnittää huomiota siihen, että pitää pitää kierrokset tarpeeksi korkealla. Koko ajan kone laulaa melkeen alueella. Risteyksessä pieni hassi kävi, kun oli tultu kilometrikaupalla isolla vaihteella. Tosiaan hieman vaikea sopeutua, kun on selkärangassa melkein samanlaiset liikkeet autolla, mutta ei kuisteskaa.

Tämän tason ukkeleilla se on kuitenkin aikalailla yks mikkeli minkä laitteen niille alle antaa. On se historic-Quattro, pakasta veetty WRC, traktori tai pulkka ja tarkotus ajaa kelloa vastaan niin kyllä se peli limitissä menee..

Siksi hieman huvittava seurata näitä sanomisia, että "laitetaan Beeryhmäläinem alle niin sitten katotaan". Kyllä se Loeb olisi ollut yhtälailla pätkinyt muut olisi se kilpaillut 80- tai 90-luvulla.
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11194
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Otepäällä Gross jatkoi voittovauhtia maaliin asti WRC-Focuksella, toiseks Kruuda R5-Fiestalla ja sit Lukyanuk N-ryhmän Evo9:llä.
Historicin korjas Latvalan tekniikkaongelmien jälkeen Silvasti Porschella, hieno päänahka tuo toiseksi tullut Jensen & 037. Kolmanneksi Turkki Ascona 400:lla.
Yleisessä ei suomalaiset juhlineet, historicissa kyllä.
 

maxi100

Active member
Liittynyt
28.1.2012
Viestit
28
Yllättävän hyvin on Mari-Jatti kotounut Quattron rattiin vaikka videolla sanoo, että testikilsoja oli ennen rallia about 30. 10 asvaltilla Ingolstadtissa ja 20 soralla juuri ennen sheikkaria. Autohan ei ole Latvalan oma, vaan vuokrattu ilmeisesti tehtaalta (siksikin ei voi vetää ihan 110% vauhtia vaan ehkä 90% attakkia)

Lisäksi Quattron hallinta vaatii jonkinmoisia urkurin lahjoja, kun vaihtaessa on painettava kytkintä ja samaan aikaan pumpattava kaasulla ahtoja ylös. Jos ahdot päästää putoomaan, niin auto stallaa aivan täysin - kuten yhdessä risteyksessä pääsi käymään ja siinä menee sitten kymmeniä sekunteja hukkaan.

Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
Tuo kyseinen Quattro jota Jari-Matti on ajoi kylläkin rakennettu ruotsis muutama vuosi sitten herralle nimeltä Stig Blomqvist,ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa,Stigu möi sen italiaan josta se on vuokrattu 2 kisaan,tämän ajetun viron kisaan lisäksi lahden kisaan,ja ne asfaltti testit on kyllä tullut silloin kun sitä on kokeiltu eräs maanantai sielä italias,

Lisään vielä että kyllä nelosryhmän Quattroon on luokiteltu alumiinilohko eli saa käyttää jos satut moisen löytämään,ja ruiskuna on tehdas käyttänyt Pierburgia niin kuin tuos kyseises olevas yksilöskin on ja on osana enemmän kuin kiven alla ja A1 on sama ruisku,eli nelosryhmäläinen ja A1 on koko lailla sama kampe sillä erotuksella että A1 on vaan pullistettu ja on eka Audin B-ryhmäläinen,A2 on sitten jo tekniikka aivan eri tasoa,ainut sama taitaa olla että venttiili luku täsmää 10v
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
Tuo nelosryhmän Quattro tosin on kyllä melkoisen alkeellinen laite jopa A1:een nähden. Valurautamotti (vs. B-ryhmäläisen alumiininen), ei dogboxia, mekaaninen polttoaineen suihkutus (ilmeisesti Bosch K-jetronic, A1:ssa EFI).
Olihan ne tehtaan 4-ryhmäläiset sentään alumiini lohkolla. En sitten tiedä onko Latvala värkissä valurautainen. Alumiiniset luulisi olevan aika harvinaisia, kun käsittääkseni ainoastaan kisa käyttöön on niitä tehty?
Polttoaineen ruiskutus on Pierburgin tekemä. Toimiiko seoksen säätö mekaanisesti vai elektronisesti sitä en tiedä?
A1 oli käsittääkseni aika pitkälle samanlainen, kuin 4-ryhmäläinen. Jos jollakulla on faktaa A1 ja 4-ryhmäläisen eroista, niin olisi kiva tietää.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4743
Sijainti
Event horizon
Olihan ne tehtaan 4-ryhmäläiset sentään alumiini lohkolla. En sitten tiedä onko Latvala värkissä valurautainen. Alumiiniset luulisi olevan aika harvinaisia, kun käsittääkseni ainoastaan kisa käyttöön on niitä tehty?
Polttoaineen ruiskutus on Pierburgin tekemä. Toimiiko seoksen säätö mekaanisesti vai elektronisesti sitä en tiedä?
No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1395
No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.
Kyllähän kytkintä käytettiin vielä pitkälle 90-luvulle monissa autoissa.
 

Audi_sport_UK

Well-known member
Liittynyt
28.2.2010
Viestit
1754
No mitä JML:n omista puheista videolla ymmärsin, niin tuossa on valurautalohko ja mekaaninen ruisku. JM mainitsi vielä erikseen että B-ryhmäläiseen tuli sitten EFI ja alumiinilohko. Lisäksi ihmettelen että Audia täytyy vaihtaa kytkimellä, kun jo Escort BDA:n vaihteensiirto oli suorakytkentäinen.
Sport quattrossa mahtoi vasta olla tuota hienompaa ruiskutekniikkaa ja siihen asti mekaaninen ruisku.
Sport quattroon tuli nappikytkin, laatikko oli viisi ja myöhemmin kuusi vaihteisena. Lopulta sitten tuli se kuuluisa Porschen PDK, joka on jonkin lainen puoliautomaattinen vaihteisto. Voisiko peräti olla, että Audilla ei ollut suorakytkentä laatikkoa b-ryhmäläisissä ollenkaan?
 

maxi100

Active member
Liittynyt
28.1.2012
Viestit
28
Sport quattrossa mahtoi vasta olla tuota hienompaa ruiskutekniikkaa ja siihen asti mekaaninen ruisku.
Sport quattroon tuli nappikytkin, laatikko oli viisi ja myöhemmin kuusi vaihteisena. Lopulta sitten tuli se kuuluisa Porschen PDK, joka on jonkin lainen puoliautomaattinen vaihteisto. Voisiko peräti olla, että Audilla ei ollut suorakytkentä laatikkoa b-ryhmäläisissä ollenkaan?
Kyllä A2:ssa oli jo sähköinen motronic,sen kehitti Audille T.A.G porschen insinöörit (Samat insinöörit jotka teki moottorin siihen aikaan Mclarenille)

Ja Audin kuuluisa nappikytkinkin oli myös jo A2:ssa.
 
Ylös