Audi_sport_UK
Well-known member
- Liittynyt
- 28.2.2010
- Viestit
- 1754
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että vaikka nykyään ajettaisiin b-, s-, tai millä autoilla nyt vaan, niin ei ralleissa olisi siltikään enää sitä tunnelmaa mitä joskus ennen. Maailma on muuttunut.
Myös yksi totuus on, että jos nykyään rakennettaisiin isolla rahalla b-ryhmän sääntöihin auto, niin varmasti se olisi nopeampi kuin yksikään WRC-auto.
Toinen totuus on, että ei kai voida olettaakkaan että 25 vuotta vanha auto olisi vielläkin kehityksen kärjessä (kehitys on sellaista, että vähemmällä saa enemmin)? Vaan vähentääkö se siltikään näiden autojen arvoa?
Asiasta toiseen. Henkilökohtaisesti minun suosikki rallimiehistö kautta aikojen on ehdottomasti parivaljakko Hannu Mikkola - Arne Hertz.
Se mitä haastatteluista on jäänyt mieleeni (toki voin olla täysin väärässä), niin Mikkola vaikuttaa rauhalliselta, hillityltä ja erittäin fiksulta ihmiseltä. Herzistä voinee sanoa samaa.
Minusta yksi b-ryhmän aikakauden huipentumista oli ehdottomasti vuoden -85 Lombard RAC ralli. Voisi kait leikkisästi sanoa, että tämä ralli oli Mikkolan "joutsenlaulu". Toki hän voitti viellä tärkeitäkin ralleja tämän kisan jälkeen. Vaan vuonna -85 hän oli viimeisen kerran RAC-rallissa huipulla ja kilpailukykyisellä kalustolla. Pääsi viellä kerran näpäyttämään nuorempiaan. Johti kuuden erikoiskokeen ajan kunnes auto hajosi.
Miten olisikaan käynyt, jos auto olisi kestänyt? Miten olisikaan käynyt, jos Röhrlin olisi korvannut Stig?
Olisihan se ollut hienoa seisoskella metsässä ja katsoa, kun Mikkola-Hertz ja Sport quattro kiitää ohi...
Myös yksi totuus on, että jos nykyään rakennettaisiin isolla rahalla b-ryhmän sääntöihin auto, niin varmasti se olisi nopeampi kuin yksikään WRC-auto.
Toinen totuus on, että ei kai voida olettaakkaan että 25 vuotta vanha auto olisi vielläkin kehityksen kärjessä (kehitys on sellaista, että vähemmällä saa enemmin)? Vaan vähentääkö se siltikään näiden autojen arvoa?
Asiasta toiseen. Henkilökohtaisesti minun suosikki rallimiehistö kautta aikojen on ehdottomasti parivaljakko Hannu Mikkola - Arne Hertz.
Se mitä haastatteluista on jäänyt mieleeni (toki voin olla täysin väärässä), niin Mikkola vaikuttaa rauhalliselta, hillityltä ja erittäin fiksulta ihmiseltä. Herzistä voinee sanoa samaa.
Minusta yksi b-ryhmän aikakauden huipentumista oli ehdottomasti vuoden -85 Lombard RAC ralli. Voisi kait leikkisästi sanoa, että tämä ralli oli Mikkolan "joutsenlaulu". Toki hän voitti viellä tärkeitäkin ralleja tämän kisan jälkeen. Vaan vuonna -85 hän oli viimeisen kerran RAC-rallissa huipulla ja kilpailukykyisellä kalustolla. Pääsi viellä kerran näpäyttämään nuorempiaan. Johti kuuden erikoiskokeen ajan kunnes auto hajosi.
Miten olisikaan käynyt, jos auto olisi kestänyt? Miten olisikaan käynyt, jos Röhrlin olisi korvannut Stig?
Olisihan se ollut hienoa seisoskella metsässä ja katsoa, kun Mikkola-Hertz ja Sport quattro kiitää ohi...