Sekalaiset GT-uutiset 2008

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Aivan, Maserati ei sais kyllä pois jäädä. Hieno se nykynen laitos niillä meinaa. Noissa autoissa on niin paljon **naa, että oksat pois. Harmi olisi todella, jos GT1 jäisi kokonaan pois. Jotain puuttuu siinä tapauksessa.

BPR sarja takaisin, kiitos ja ne McLarenit! :rolleyes:
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Hmm varsin mielenkiintoista. Hetken jo pelkäsin, että tuo GT1 luokka muuttuu munattomaksi luokaksi kun Maserati ja Aston Martin ei enää kelpaa. Mutta olihan sielä sitten kuitenkin läjä V12 laitteita ja uusia merkkejä.

Saas nähdä millanen tosta tulee, sarja näemmä hakee sitä omaa juttuaan vieläkin ja sääntöjä koitetaan hioa tasaväkisiksi ja kaikille mahdollisiksi. Hyvä niin, kunhan löydettäisiin se oikea suunta, josta yleisökin pitää ja on kiinnostunut. Uskoisin meinaa, että aika moni seuraa GT kisoja sen takia, että näkee näitä päiväunelmia kisoissa ja ne saundit...ja...:) + se, että jos kilpailu on tiukkaa ja voitto ei ole itsestään selvää, niin se parantaa vielä asiaa.

Toivotaan, että tämä GT sarja löytäisi uuden tulemisen ja julkisuusarvon.

BPR GT sarjasta sen verran vielä, että muistaako joku miten tasaväkinen tuo sarja oli? McLarenit hallitsivat sitä kyllä, mutta ainakin mitä itse muistan ja olen nähnyt videopätkiä, oli sielä Lootuksen ja Ferrarin kanssa ihan kisaa kunnolla kokoajan. Muistanko väärin?
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Hmm varsin mielenkiintoista. Hetken jo pelkäsin, että tuo GT1 luokka muuttuu munattomaksi luokaksi kun Maserati ja Aston Martin ei enää kelpaa. Mutta olihan sielä sitten kuitenkin läjä V12 laitteita ja uusia merkkejä.
No kohta ei ole enää paljon V12:a katuautoissakaan niin... :(

jos kilpailu on tiukkaa ja voitto ei ole itsestään selvää, niin se parantaa vielä asiaa.
Vain yksi luokka auttaisi tätä asiaa...

Toivotaan, että tämä GT sarja löytäisi uuden tulemisen ja julkisuusarvon.
MM-arvo ainakin auttaisi siinä, urheiluautoilla kun sitä ei ole ollut sitten 1992:n ja World Sportscar Championshipin. Vähän vaan tämän talousshitin kanssa huono ajoitus tälle "World GT":lle useiden Euroopan ulkopuolella ajettavien kisojen kanssa...

Se mulla vähän tökkii, että miksi juuri FIA GT ansaitsisi MM-arvon (no tiestysti siksi että se on FIA:n sarja, muut ei). Sinne kun ei edelleenkään haluttaisi tehdastiimejä, joten ne jäävät American Le Mans Seriesiin (ja vähemmässä määrin Le Mans Seriesiin Euroopassa). Siispä MM-sarja, jossa ei edes teoriassa voi olla kaikki parhaat tiimit.

BPR GT sarjasta sen verran vielä, että muistaako joku miten tasaväkinen tuo sarja oli? McLarenit hallitsivat sitä kyllä, mutta ainakin mitä itse muistan ja olen nähnyt videopätkiä, oli sielä Lootuksen ja Ferrarin kanssa ihan kisaa kunnolla kokoajan. Muistanko väärin?
http://wspr-racing.com/wspr/results/bpr/tablebpr.html

Tuolta näkee kausien 1995-1996 pisteet.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
BPR GT sarjasta sen verran vielä, että muistaako joku miten tasaväkinen tuo sarja oli? McLarenit hallitsivat sitä kyllä, mutta ainakin mitä itse muistan ja olen nähnyt videopätkiä, oli sielä Lootuksen ja Ferrarin kanssa ihan kisaa kunnolla kokoajan. Muistanko väärin?
Ferrari F40 evon lisäksi myös Labre Porsche oli välillä yllättävän kilpailukykyinen.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No joo kiitoksia pistetaulukko linkistä! Olihan tuola joo kuljettajia ja aika tasastakin, joskin McLarenit hallitsivat näköjään aikalailla. Porsche tosiaan, luotettava kun kello ja riittävän nopea kokoajan, käsittääkseni 911 on siinä niittänyt sen Legendan maineensa myöskin.

Niin....se olis hyvä jos saatais MM arvo ja sitten tosiaan; Murchielagon kaltaisia laitteita sinne GT1:seen. Iso V12 ja näyttävyyttä ja voimaa. GT2:seen sitten näitä Kasikoneisia tai pienempiä "päiväunelmia" kuten Ferrari F430 GT2 on esimerkiksi.

No katsotaan mitä tapahtuu. :cool:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Aivan, tuolta automotive-foorumilta lueskelin tänään kieli roikkuen, että tuo ex BPR:n vetäjä olisi vääntämässä kasaan GT90's sarjaa, jossa ajaisivat 90-luvun GT autot, mukaanlukien Porsheja, Lotuksia....McLaren GTR:iä. Käsittääkseni tänä vuonna on jo ajettu enemmän ja vähemmän näytösluontoista settiä ja sarja kärsi autokuntien vähäisyydestä.

Tässä olis muuten linkkiä:
http://www.gt90s-revival.com/

Sekä:
http://www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=899692

AIvan käsittämätöntä, että tämä JJ Lehdon - Steve Soperin kaudella 1997 Helsingissäkin voiton ottanut auto elää ja voi näin loistavasti. Autoa on selvästi pidetty kukkaa kämmenellä ja kohdeltu sen historiaa arvoisella tavalla.
Todella upeaa. :cool:
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Putkirunkoisia kilpureita taitaa jenkkilässä olla vähän joka navetassa, mut noi 90-luvun GT-autot alkaa olemaan vähän harvinaisia ja arvokkaita. Kynnys ajattaa kilpailumielessä lienee aika korkea niiden omistajille.
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
Putkirunkoisia kilpureita taitaa jenkkilässä olla vähän joka navetassa, mut noi 90-luvun GT-autot alkaa olemaan vähän harvinaisia ja arvokkaita. Kynnys ajattaa kilpailumielessä lienee aika korkea niiden omistajille.
Jep, etenkin nuo GTR McLarenit, tehtykin vain 28 kappaletta (mukana Lontail) ja aika moni tuntuu olevan yksityisten omistuksessa.
Osasta on tehty katupelejä säilyttäen kilpailuväritykset, osa on maalattu LM-klooneiksi eli Oranssiksi. Osa on museoissa ja osa on sitten vähän missä sattuu.
Ei ehkä ihan fiksua lähteä ainakaan tosta vaan tollasella kisaamaan, ainakaan vakavasti. Kun ees näytösajoihin noita toisivat. :cool:
 

imsa

Well-known member
Liittynyt
21.8.2006
Viestit
373
OHo aika kova uutinen tuo, menestystä on meinaa tullu paljon ja nyt sitten.. NO tähän on vaan yksi ja ainoa syy. :doubtful:
Corvette Racing oli jo aikaisemmin ilmoittanut kilpailevansa GT1 autolla enää vain kolme kisaa (Sebring, Long Beach ja Le Mans) ja sen jälkeen oli tarkoítus siirtyä GT2-luokkaan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Tuo uutinenhan oli vissiin tuubaa. Saksa ei taivu mutta taisi olla suoraan Autoweekistä tai Autosportista. Jälkimmäinen on Autosportilta ihmeellinen kämmi, otsikossa väitetään jotain ihan muuta kuin mitä uutisessa lainattu Steve Wesoloski sanoo. Siispä ohjelma ei ole toistaiseksi muuttunut.
 
Viimeksi muokattu:

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
No hyvä jos ei tämä talouskriisi sentään tähän asiaan vaikuta, rallissa kävi toisin. :doubtful:
 

S.A (Orginal)

Well-known member
Liittynyt
13.2.2001
Viestit
1018
Sijainti
Vantaa
snadi saksan käännös: Corvetella ei ajeta Le Mansissa kisaa ja Sebringin kisa on vielä harkinnan alla. GT2:lla jatketaan.

Fordista on tulossa GT1-versio: http://www.racing1.de/web/fia_gt/artikel.php?newsID=14989&
Joo tosta GT Fooordin GT1 painoksesta oli jotain aavistuksia kun kattelin tuola aiemmin olleita linkkejä. Saas nähdä miten retro alkaa pärjätä. Onko auto tehty riittävän huolella, että on myös nopea, kuten GT40 oli aikoinaan. Tarkoitan siis, että ei ole liikaa retroiltu tekniikan ja alustan suhteen, jotta auto on myös radalla nopea kuitenkin.... No sen näkee sitten. Joka tapauksessa mielenkiintoista.

Osallistuuko Lamborghini Murchielago R-GT:llä myös ensi kautena GT1:sarjaan?
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
GT-kuski Nikolaj Fomenko on perustanut oman autotehtaan. Mulle jäi epäselväksi onko firman nimi EMM ja mallin Marussia, mutta ensimmäisenä on joka tapauksessa esitelty melkoisesti Koenigseggistä muotoja lainaava EMM Marussia. Moottori härveliin tulee Rellulta/Nissanilta ja on 3,5l V6... ja syy miksi kirjoittelen tästä tähän on se, että Fomenkolla on suunnitelmissa väsätä Marussiasta GT1-auto. Se onkin ihan eri asia mitä GT1 tarkoittaa kun venäläistä superautoa on saatu kasattua luokitukseen tarvittava määrä.

Tuotantotilat on vuokrattu ZIL:n valtavasta autotehdaskompleksista melkein keskeltä Moskovaa ja kahden muunkin mallin rakentamisesta on suunnitelmia.
 
Ylös