Tämän uutisen myötä Mazda ja American Le Mans tulevat todennäköisesti tulevaisuudessa jakamaan Atlanticin kanssa useita kisaviikonloppuja. Tässä on upean yhteistyön alku.Vicki O'Connor sanoi:“As a road racing championship in North America, it certainly makes sense to align Atlantic with North America’s premier road racing sanctioning organization. Atlantic has some previous history with IMSA and—in our 35th anniversary season—we are excited to begin a new chapter with IMSA.”
http://www.champcaratlantic.com/News/Article.asp?ID=3385Starting third for the best qualifying result of his young Atlantic career will be Finnish rookie Markus Niemela. The Brooks Associates Racing driver's best lap was 1:29.064 (105.942 mph) in the No. 8 Mr. Jones Bar & Kitchen/Rauma Town/Turku Karting machine, placing him two spots higher than his previous best qualifying result of fifth in Round 2 at Mazda Raceway Laguna Seca. He has finished inside the top 10 in each of his first two starts and will be looking to improve upon his best Atlantic result of fourth, which also came at Mazda Raceway Laguna Seca last month.
"I think third position is good to start," Niemela said. "Of course, it would have been better to start on the front row, but third is all right. It's definitely not bad. It's my first top-three start this year, so I think anything is possible, but let's see what happens tomorrow. Who knows what the weather is going to be like tomorrow? We'll see."
En ollut varma noudattaako IMSA Champ Carin aikaisia Atlanticin vanhoja sääntöjä, mutta niinhän tuo on jo vuosia ollut, että aika-ajosessioiden nopeimmat lähtevät eturivistä ja sitten parhaimpien aikojen mukaan järjestetään loppuruudukko. Ilmeisesti IMSA:lle on juuri se ja sama, koska toisten aika-ajojen nopein Lacroix tosiaan on eturivissä Strousin kanssa. Nyt tuokin asia on loppukauden osalta selvä, eli vanhoilla säännöillä mennään. Hyvä juttu.talakem sanoi:Hm. jostain syystä tän mukaan Markus lähtee matkaan vasta kolmantena?
Lacroix olisi toinen eli ei eturiviä....
Ei ainakaan ole toiminut kahdessa edellisessä kisassa ja jos kisoja tänä vuonna netistä voi seurata, niin kannattaa etsiä Atlanticin nettisivuilta, sillä Champ Carin sivujahan ei tunnetusta syystä ole päivitetty moneen kuukauteen. Ei ollut lopulta varaa maksaa edes valojen sammuttamisesta ja nettisivujen poistamisesta... Toisaalta ihan hyvä näin, vanhat tulokset, uutiset ja kuvat ovat ainakin vielä saatavilla.talakem sanoi:Toimiiko toi Race Director että vois seurata livenä? Tai toi Race notes?
http://www.champcarworldseries.com/RaceDirector/Offer.asp
Atlantic-sivustoahan tietenkin päivitetään. Champ Car-sivujen viimeinen uutinen on pari kuukautta ennen Long Beachin kisaa ja viimeinen päivitys on Long Beachin kilpailun tulosten lisääminen. Muutenhan sivusto on - kuten sarjakin - täysin kuollut.talakem sanoi:Warm-Upin tulokset. Näitä sinne näköjään vielä päivitetään...
Kuljettajilla, joilla ei ollut keväällä rahoitusta koko Atlantic-kaudeksi, tämä on upea mahdollisuus päästä ajamaan Atlantic-sarjan loppukauden kisat. Kaudesta on jäljellä vielä kuusi kisaviikonloppua ja kahdeksan kilpailua hienoilla pohjoisamerikkalaisilla radoilla kuten Edmonton, Elkhart Lake ja Road Atlanta.John Brooks sanoi:We’d hoped to be finishing what we started in 2005. To lose him at this part of the season is fairly traumatic, but it does open the seat to a driver who is looking for a highly-competitive series.
Road American ja Road Atlantan ymmärrän, mutta mikä Edmontonista tekee hienon? On se ehkä keskimääräistä parempi lentokenttärata, mutta lättänä lentokenttärata silti.Kaudesta on jäljellä vielä kuusi kisaviikonloppua ja kahdeksan kilpailua hienoilla pohjoisamerikkalaisilla radoilla kuten Edmonton, Elkhart Lake ja Road Atlanta.
Ei kaikkien hienojen ratojen tarvitse olla vuoristoratoja. Robert Doornbos kuvaili viime vuonna Edmontonin rataa fyysisimmäksi radaksi, jolla on ajanut kilpaa. Ja miehen lempiratoihin kuuluu sentään Belgian Spa. Edmontonin viimeinen mutkayhdistelmä on ns. Big Balls - paikka kuten mies itsekin rataesittelyssään mainitsee. Täysillä ajettaessa se näyttää pomppujensa takia jopa hurjemmalta kuin nykyaikainen Eau Rouge. Ainakin minusta.Road American ja Road Atlantan ymmärrän, mutta mikä Edmontonista tekee hienon? On se ehkä keskimääräistä parempi lentokenttärata, mutta lättänä lentokenttärata silti.