Fernando Alonso-Oviedon ihmisohjus

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Niska sohlaa, maksatetaan sponsorin rahoilla kuski tallista pois. Kuka mitenkin välttää ajamisen samassa tallissa tietyn kuskin kanssa.
Niin, moni jaksaa vaahdota näistä tallitovereista. Siispä minäkin...Voisin heittää vastakysymyksen tyyliin; Oliko Kimi kenenkään maailmanmestarin tallikaveri ikinä? Schumi sentään on ollut.

Eikä ne Kiminkään tallikaverit Massaa lukuunottamatta ikinä mitään kärkitasoa olleet. Coulthard ja Montoya voidaan tunkea samaan kastiin esim. Irvinen kanssa, jos edes siihenkään, Irvine sentään kävi hyvin lähellä maailmanmestaruutta. Montoyakin, Coulthardista puhumattakaan aikamoisia liikkuvia hazardeja olivat.

Niin, mitäs se Kimi tekee taas Alonso topicissa? No yhtä paljon kuin se Michaelikin.
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Eipä tuo Alonso tällä nykymeiningillä häviä tallikaverilleen ikinä. Jos noin selvästi pelataan peliä tulevaisuudessakin Alonson pussiin. Eikä muutenkaa Alonso hyväksy tallikaverikseen ketään kovaa kaveria. Sehän nähtiin jo kun Kimi maksettiin ulos Ferrarilta vaikka loogisempaa olisi ollut antaa monoa Massalle. Kimi olisi ollut uhka Alonsolle ja se haluttiin poistaa, jotta ei vain käy niin nolosti Alonsolle, että nähdään oikeasti ettei hän olekaan niin nopea.
Eiköhän tuossa päätöksessä pitää Massa Kimin sijasta ollut vaikuttajana myös Massan loukkaantuminen. Olisi tuonut aika huonoa julkisuutta tallille potkia ulos vakavasti loukkaantunut kuljettaja.

Toisekseen millä perusteella Kimi edes olisi ollut Alonsolle jotenkin kovempi tallikaveri tai uhka kuin Massa, kun kyseiset kaverukset olivat yhteisen Ferraritaipaleensa ajan kuitenkin erittäin tasaväkisiä? Taisi jopa Massa kerätä tuona aikana muutaman pisteen enemmän jos oikein muistan. Ei Kimin pitäminen ja Massan pistäminen ulos olisi siis ollut millään tapaa loogisempaa Ferrarin näkökulmasta.
 
Viimeksi muokattu:

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3850
Kysymyksiä:

1. Olisiko Ferrarin Hockenheimin tallimääräys hyväksytympi, jos se tapahtuisi vasta Abu Dhabissa?
2. Olisiko Vettel-fanien mielestä kauden keskellä tehtävä tallimääräys Vettelin eduksi kamalaa lajin kannalta ja tekisikö se Vettelin mahdollisen mestaruuden arvottomaksi?
3. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Vettelin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
4. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Webberin hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
5. Vähentääkö kauden loppu kisoissa mahdollinen Alonson hyväksi tehty tallimääräys hänen mestaruutensa arvoa?
6. Alentuuko arvostus Red Bullia tai McLarenia kohtaan mahdollisen tallimääräyksen myötä?

Joku voisi sanoa että off topic, mutta tällä on pointtinsa.
Vastauksia tähän :

1. Kyllä jos Massa ei olisi mukana mm-taistelussa.
2. Ei mestaruudesta arvo katoa tietenkään, kisoja on kuitenkin 19, mutta kesken kautta tehtävät selvät tallimääräykset varjostavat hieman suoritusta.
3-5. Ei jos toinen on menettänyt mestaruusmahdollisuutensa.
6. Riippuu tavasta, katso ylemmät vastaukset.
 

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Liittynyt
17.9.2009
Viestit
597
1. Kyllä ja jo Koreakin käy tällä kertaa.
2. Hockenheimin kaltainen näytös olisi oksettavaa ja saisi pohtimaan millainen pelkuri tarvitsee tuollaista apua.
3. Ei, mikäli tiimikaverilla ei mahdollisuuksia.
4. sama kuin edellä
5. sama kuin edellä
6. Kun kyseessä on kuskien sijoituksia muuttavat määräykset, molempien kamppaillessa mestaruudesta, niin arvostus luonnollisesti laskee. Oli talli mikä hyvänsä.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että hävisi myös Marquesille Minardilla. Tarso oli MM-sarjan 22. kahden yhdeksännen tilan turvin, Alonso 23. oltuaan parhaimmillaan Hockessa kymmenes. Liekö kukaan muu maailmanmestari koskaan hävinnyt noin kehnolle tiimikaverille?
Ja siinä kisassa jossa Tarso otti sen 9. sijan niin maaliinkin pääsi vain 9 autoa. Aikamoinen tuuri kävi? Alonso joutui keskeyttämään kyseisen kisan teknisten ongelmien vuoksi. Minardi oli tuolloin selkeästi sarjan huonoin auto, joten top 10 joukkoon pääseminen vaatiin vähintäänkin kaoottisen kisan tai erittäin paljon keskeyttäneitä (10-12kpl). Tuossa ei ole mitään vertailu pohjaa.

Kun taas vertailisin aika-ajo suorituksia jos oikeasti haluat nähdä tuolla kaudella tallikaverusten erot. Alonso ne taisi voittaa suht selvästi. Suruksesi ;)
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mielenkiintoisena yksityiskohtana mainittakoon, että hävisi myös Marquesille Minardilla. Tarso oli MM-sarjan 22. kahden yhdeksännen tilan turvin, Alonso 23. oltuaan parhaimmillaan Hockessa kymmenes. Liekö kukaan muu maailmanmestari koskaan hävinnyt noin kehnolle tiimikaverille?
Tapansa tulkita historiaa kullakin :D Tosiasia on että Alonso dominoi Marquesia totaalisesti. Yksi kisa taisi olla alkukaudella, jossa Marques oli ahvempi, mutta muuten Alonso oli kierroksella sekunnin nopeampi tai jopa enemmän.

Alonson ajotyylille on aina ollut ominaista hyvin nopeat ja tarkasti ajoitetut ohjausliikkeet. Ajo näyttää helposti siltä, että yritystä on enemmän kuin muilla (lahjakkuutta ei välttämättä niinkään) ja radasta käytetään koko leveys hyväksi kierros toisensa jälkeen. Ja yrityksestä seuraakin aika herkästi pahoja virheitä, sillonkuin kaikki ei ole täydellisesti hänen kannaltaan.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Turunsanomien HK:n sanakäänteet tallimääräyksistä:

Red Bull pelaa ainakin kiitettävän urheiluhenkisesti tätä peliä. Tiettävästi missään vaiheessa kisaa ei edes mietitty Mark Webberin nostamista Vettelin edelle täyden 25 pistesaaliin kuittaajaksi. Ferrarillahan kaikki MM-munat siirrettiin Alonson koriin jo kuusi kisaa sitten Hockenheimissa.​

Samaa mieltä olen, urheiluhenkisyys on kiitettävä ominaisuus ja siten voitettu mestaruuskin maistuu paremmalta. Tallimääräysten puuttuessa hävitty mestaruus voidaan sekin murehtia suoraselkäisenä eikä jos se tallimäräysten myötä jollekin menee, ole kadehdittava tunne.
 

Olvi

Active member
Liittynyt
8.6.2008
Viestit
44
Kuinka paljon mielestänne Häkkisen ensimmäisen voiton tai mestaruuden arvo on alentunut sen johdosta, että molemmat sisälsivät tallimääräyksen? Mestaruus jopa ensimmäisessä kisassa, vaikka eivät nuo pisteet sitä ratkaisseetkaan.

David on myöhemmin todennut että molemmat olivat tallimääräyksiä ja puhe ekan mutkan sopimuksesta oli ns. paskapuhetta.
 

SPE 04A

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
652
Heikki Kulta sanoi:
Red Bull pelaa ainakin kiitettävän urheiluhenkisesti tätä peliä. Tiettävästi missään vaiheessa kisaa ei edes mietitty Mark Webberin nostamista Vettelin edelle täyden 25 pistesaaliin kuittaajaksi. Ferrarillahan kaikki MM-munat siirrettiin Alonson koriin jo kuusi kisaa sitten Hockenheimissa.
Niin, mutta mitäköhän olisi käynyt, jos MM- ja kisatilanne olisivat olleet toisin päin? :rolleyes:

Tiettävästi Ferrari pelasi kiitettävän urheiluhenkisesti Monzassa, kun missään vaiheessa kisaa ei mietitty Massan nostamista Alonson edelle, vaikka mies olisi kipeästi ollut pisteiden tarpeesssa.
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18438
Paitsi että 2004 hävisi pisteellä Trullille, niissä kisoissa mitkä kummatkin ajoivat Renaultin väreissä. 46 - 45 Trullin hyväksi, ennen kuin Jarno sai potkut.
Eroa oli vain vaivainen yksi piste, niin Briatore ajatteli varmaan satsata mielummin nuorempaan tulevaisuuden lupaukseen Alonsoon (jota itse Briatore piti kultakimpaleena) ja tuossa vaiheessa Trullin ja Briatoren yhteistyö oli jo aika huonolla pohjalla potkuhuhuista Jarno sai kuulla lähes heti Monacon jälkeen ja näin alkoi katselemaan Toyotan suuntaan hyvissä ajoin.
 

Kakenstain

Wololo
Liittynyt
1.4.2009
Viestit
649
Eroa oli vain vaivainen yksi piste, niin Briatore ajatteli varmaan satsata mielummin nuorempaan tulevaisuuden lupaukseen Alonsoon (jota itse Briatore piti kultakimpaleena) ja tuossa vaiheessa Trullin ja Briatoren yhteistyö oli jo aika huonolla pohjalla potkuhuhuista Jarno sai kuulla lähes heti Monacon jälkeen ja näin alkoi katselemaan Toyotan suuntaan hyvissä ajoin.
Ei, vaan Sontander on tunnettu siitä, että jos tallikaveri on parempi, on koko maailma kääntynyt häntä vastaan. (VM:n artikkeli vuodne alusta) Koska Briatore oli kaudesta 2003 eteenpäin puhdas Alonso-fani, piti paremmalle tallikaverille antaa monoa ettei meuhkaaminen ala. Tämä saattoi tuhota Trullin nousujohteessa olleen uran. Sen jälkeen Rellulla mies pitikin huolta että a) Päivitykset ensin Alonsolle b) Taktiikat ja kisat pelataan Alonsolle

Singaporen 2008 tapahtumien ja herran täysin päättömien lausuntojen ja osittain myös AS lehden takia en voi kuin vihata Sontanderia ja Briatorea.

Niin ja kun Maikkari markkinoi formuloita sloganilla "Maailman nopein Heikki", voisi Espanjan tv-kanavat markkinoida "Maailman nopein maksukuski" -sloganilla

Tulipas avauduttua
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Eikai Briatore olisi Alonson pussiin pelannut, ellei olisi nähnyt tässä potentiaalista tulevaisuuden mestaria. Trullissa ei sen sijaan mestaruusainesta ole, eikä ole koskaan ollutkaan, joten mielestäni looginen päätös tukea nuorta, kehityttävää kuljettajaa.

Ottakaa ne Santander-lasit hetkeksi silmiltä pois, niin ei kiristä pipo niin pahasti päätä!
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Eikai Briatore olisi Alonson pussiin pelannut, ellei olisi nähnyt tässä potentiaalista tulevaisuuden mestaria. Trullissa ei sen sijaan mestaruusainesta ole, eikä ole koskaan ollutkaan, joten mielestäni looginen päätös tukea nuorta, kehityttävää kuljettajaa.

Ottakaa ne Santander-lasit hetkeksi silmiltä pois, niin ei kiristä pipo niin pahasti päätä!
Taitaa se punainen väri poistua vasta kun riisut omatkin lasisi.
 

Razor

Well-known member
Liittynyt
12.10.2008
Viestit
1230
Trullissa ei sen sijaan mestaruusainesta ole, eikä ole koskaan ollutkaan.
Millä perusteella? Varmasti ajaisi voitoista jos pääsisi johonkin kärkitiimiin. Voittihan ikuinen kakkoskuski Barrichellokin kisoja viime kaudella kun sai alleen huippuauton.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Tapansa tulkita historiaa kullakin :D Tosiasia on että Alonso dominoi Marquesia totaalisesti.
Tiedän. :tongue: Ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että Alonso hävisi Marquesille ihan samalla tavalla kuin Hamiltonillekin, sijoitusvertailun perusteella.
 

Montana

Well-known member
Liittynyt
11.7.2010
Viestit
552
Millä perusteella? Varmasti ajaisi voitoista jos pääsisi johonkin kärkitiimiin. Voittihan ikuinen kakkoskuski Barrichellokin kisoja viime kaudella kun sai alleen huippuauton.
On eriasia, että voittaa kisoja kuin mestaruuksia. Trullista saattaa olla yksittäisten kisojen voittajaksi, kun taas Alonsossa oli tuolloin jo mestarin eväät ja nuori ikä (pitkä menestymisen tae). Olihan hän melkoinen superlupaus jo vuodesta 2003 eteenpäin.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4218
Millä perusteella? Varmasti ajaisi voitoista jos pääsisi johonkin kärkitiimiin. Voittihan ikuinen kakkoskuski Barrichellokin kisoja viime kaudella kun sai alleen huippuauton.
Barrichello voitti toki kisoja, mutta missään vaiheessa hän ei ollut kyllä maailmanmestaruutta voittamassa, vaikka suurimman osan kaudesta sarjan paras auto alla olikin.

Trulli toki on kohtalaisen nopea aika-ajaja, mutta tasaisuuden puute kisoissa, sekä jonkinasteinen epävarmuus kaksintaistelutilanteissa tiputtavat hänet keskikastin kaartajaksi.

Lisäksi otti Ralfilta nokkiin Toyota-aikanansa. :rolleyes:
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Noh, aika tasan meni Ralfin ja Jarnon ajelut Toyotalla.

Pitäisi Trullia hyvinkin samantasoisena kuskina mitä Rubenia ja Irvineä. Tallin tuen ollessa takana ja auton ollessa hyvä, niin mestaruustaistoonkin rahkeet riittää. Mut on se kyllä myönnettävä, että se viimeinen terä noilta puuttuu verrattuna esim. Alonsoon ja muihin mestareihin.

On tuo kyllä huvittavaa tuo espanjanlehdistön kirjoittelu :D
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös