Korean ratahan on kaikille kuskeille uusi mutta Auto Sprint -lehden Alberto Antonini on aika luottavainen italialaisittain Alonson "eduksi" tuossa kilpailussa.
– Kun kukaan ei tunne rataa entuudestaan, yksikään tiimi ei pysty säätämään autojaan edes alustavasti. Kun tilanne on tällainen, kuljettajan merkitys kasvaa merkittävästi. Siksi veikkaan, että Fernando Alonsoa on vaikea, jos ei mahdoton, päihittää Koreassa. Huippumiehen arvoaan vaalivat varmasti myös Lewis Hamilton ja Sebastian Vettel. He ovat Alonson kovimmat haastajat.
– Kunhan Alonso onnistuu Koreassa, uskon Ferrarin vanhaan tapaan olevan taas voittaja-auto Brasiliassa, mutta Abu Dhabin finaalissa kenttä on sitten apposen avoin kaikille kärkitiimeille, Antonini arvioi.
Lähde: TS sanomat.
Aika kaukaa on haettu toivolle kipinää Antoninin toimesta. Eikös vaikea kuskin rata paremminkin merkitse vaikeuksia Alonsolle ( vrt Spa ). Oli tuossa samaisessa artikkelissa hieman realistisempiakin haastatteluja. Kuten:
TS:n F1-avustajana toimiva Formula Pressin Luis Vasconcelos vetää Korean näkymistä nostalgisia piirteitä.
– Tulee mieleen vanhat hyvät ajat, jolloin F1-väki lähti uudelle radalle käytännössä saamatta minkäänlaista informaatiota paikasta etukäteen. Varmasti piirustuksia on tutkittu tarkkaan ja tallit ovat keränneet kaiken mahdollisen tiedon käytetystä asfalttipinnoitteesta. Kaikkiin yksityiskohtiin on yritetty porautua, mutta totuus on, että kenellekään ei ole takeita, että autossa olisi juuri tälle radalle oikeat osat – vaihdevälityksestä, aerodynamiikasta ja jousituksesta lähtien.
– Simulaattorit auttavat paljon ja sellainen käsitys on, että McLarenilla olisi kaikkein tarkimmat laitteet Wokingin tehtaalla. Tämä antaa varmasti Hamiltonille ja Buttonille pienen edun etukäteen ajaa kaikkein lähimmin niillä pidoilla, millä sitten perjantain harjoitukset alkavat.
– Red Bull on kuitenkin paras auto tällä kaudella ja sillä on pieni koeajo tehtynä Yeongamissa kaksi kuukautta sitten – tosin eri pinnoitteella kuin lopullinen. Löisin kuitenkin rahani Red Bullin voitosta Koreassa ja sama pätee myös Brasilian ja Abu Dhabin kisoihin. Ferrari on varmasti erittäin kova Interlagossa ja McLaren Abu Dhabissa, mutta en usko niiden kuitenkaan lyövän Red Bullia.