Kilpailun keskeyttäminenkin on mahdollista.Taitaa vaan olla, että sellaista kevyttä sadetta ei tuolla päin maailmaa ole. Se on joko on tai off, ja kun se on on, niin radalla tarvitaan turva-autoa.
niin ja kun sitten tulee pimeä niin nopeasti siellä, niin uusintalähdöstä on varmaan turha haaveilla.Kilpailun keskeyttäminenkin on mahdollista.
Semmonen ois hyvä että just ennen kisaa satais kunnolla, eli rata ois märkä startissa mutta hyvän näkyvyyden takia (verrattuna sateeseen) lääkintäkopterit voi lentää jolloin starttikin tapahtuis ruuduista eikä turva-auton takaa..Starttia en haluaisi sateessa, koska se tietäisi todennäköisesti starttia turva-auton takaa :thumbfh: Toki sellainen juuri turva-auto kynnyksen alapuolella oleva kosteus tai sade oli hyvä. Jossain vaiheessa voisi tulla oikein kunnolla vettä ja välillä taas rata kuivua, niin tulisi tiimien taktiikasta vastaavatkin saisivat tehdä kunnolla töitä palkkansa eteen. Olisi hieno nähdä salamia siellä taustalla ja autojen onboard-kameroista. Toivottavasti turva-autoa ei radalle pelkän sateen takia kutsuttaisi, se vähän latistaisi tunnelmaa.
Sellainen märkä unelma sunnuntaille :alppu:
Yli puolet kisasta pitäs kuitenki olla ajettuna, vaikka turva-auton perässä..niin ja kun sitten tulee pimeä niin nopeasti siellä, niin uusintalähdöstä on varmaan turha haaveilla.
ei siinä paljoo safety carit auta, jos on pilkkopimeää.Yli puolet kisasta pitäs kuitenki olla ajettuna, vaikka turva-auton perässä..
Kisa alkaa siellä kello 17:00 joten turva-auton perässä ku tunnin ajelee nii eiköhän se oo siinä, pitäs vielä olla mahdollisuus nähdä..ei siinä paljoo safety carit auta, jos on pilkkopimeää.
Muistelisin, että täälläkin on mainittu moisen olevan mahdotonta nykysäännöillä? Joku varmaan vahvistaa?Ihan kuriositeettina olisi kiva nähdä livenä kisa, joka päättyy punaiseen lippuun ja pisteiden puolittamiseen, kun ei sellaistakaan ihmettä ole sitten v:n 1991 Australian gp:n jälkeen nähty. Kyseisen kilpailun voitti Senna huikealla ajalla 24.34,899 (kaikkien aikojen lyhin) 14 kierroksen jälkeen.
En kyllä äkkiseltään keksi miksi se olisi mahdotonta. Jos kisa on olosuhteiden pakosta pakko keskeyttää, niin minkäs siinä teet?Muistelisin, että täälläkin on mainittu moisen olevan mahdotonta nykysäännöillä? Joku varmaan vahvistaa?
Ei sitä kisaa ajeta jos keli menee riittävän huonoksi. Edes F1 testiä ei saa ajaa jos medikopterit ei voi lentää...Muistelisin, että täälläkin on mainittu moisen olevan mahdotonta nykysäännöillä? Joku varmaan vahvistaa?
41.4 Should it become necessary to suspend the race because the circuit is blocked by an accident or because weather or other conditions make it dangerous to continue, the clerk of the course will order red flags to be shown- -Muistelisin, että täälläkin on mainittu moisen olevan mahdotonta nykysäännöillä? Joku varmaan vahvistaa?
Asia selvä. Muistelin väärin. Taisi sekoittaa se, että niitä kaksiosaisia kisoja ei enää nykyisin ajeta toisin kuten ennen vanhaan.41.4 Should it become necessary to suspend the race because the circuit is blocked by an accident or because weather or other conditions make it dangerous to continue, the clerk of the course will order red flags to be shown- -
42.8 If the race cannot be resumed the results will be taken at the end of the penultimate lap before the lap during which the signal to suspend the race was given.
6.5 If a race is suspended under Article 41, and cannot be resumed, no points will be awarded if the leader has completed less than two laps, half points will be awarded if the leader has completed more than two laps but less than 75% of the original race distance and full points will be awarded if the leader has completed more than 75% of the original race distance.
toi weatherunderground ei yleensäkään ole kovin luotettava mun mielestä. Toki nyt 80% varmaan pitää paikkaansa, mut mitä nyt oon sitä käyttänyt ihan omiin tarpeisiin, niin tuntuu että aika hatusta vetelevät lämpötiloja sun muita. Sanotaanko että se on hyvin suuntaa-antava sivusto, melko epäluotettava.80% mahdollisuus ukkoselle Weather Undergroundin mukaan. Ottaen kisan ajankohdan huomioon ainakin kisan lopussa mahdollisuudet sateelle lienevät suuret.
Tonight, the possibility of rain will diminish and the track should remain dry. This will result in more grip for the drivers as the surface stays 'rubbered in'. Temperatures will drop to around 25 degrees Celsius.
Race day beckons, and once again it will dawn dry and reasonably bright but - as so often happens here - the clouds will roll in throughout the afternoon. Currently, the thunderstorm risk is predicted at 80 percent for the late afternoon race start and the forecasts haven't deviated away from that number since Wednesday.
Temperatures will rise quickly in the heat, with 32 degrees in the air and a track temperature around 40 degrees. These values are expected to drop slightly as we move towards the 5pm start time.