Jees, päsee taas spekuloimaan. :ahem:
Kuskien MM-lopputulokset:
1. Räikkönen
2. Hamilton
3. Massa
4. Kovalainen
5. Kubica
Valmistajat:
1. McLaren
2. Ferrari
3. BMW
4. Renault
5 *Hondan ostaja*
Kimillä kulkee heti Australiasta lähtien, tuloksena voitto ekasta kisasta. Mies ja auto kerrankin täydellisen yhteensopivia, ja voittoja paukkuu viisi kappaletta. Historian ensimmäinen suomalaisten kaksoisvoitto koetaan span radalla, tällä kertaa kisa ajetaan kuivissa olosuhteissa. Massalla jälleen alkukaudesta vaikeaa, mutta kyllä Massakin kolme kisaa ottaa nimiinsä (voittaa Brasiliassa, jossa Kimi varmistaa samalla mestaruuden)
Kovalainen voittaa Silverstonessa, ja on muutamassa kisassa palkintosijoilla napsien tasaisesti koko kauden pisteitä. Hamilton voittaa ainakin Monacon ja Malesian kisan, sekä kaksi muuta. Hamiltonille tulee muutama paha virhe (yksi aika-ajoissa ja loput kisoissa), mutta taistelee itsensä niukasti toiseksi ohi Massan. Mersun mylly tekee molempien alla kerran rikon, toiselle epäonni käy Saksassa.
Kubica voittaa Monzan kisan, ja ajaa muutenkin hyvän kauden. Samoin tekee Heidfeld joka napsii tasaisesti pistesijoja.
Piquet jr. pistetään kesken kautta pariksi osakilpailuksi jäähdyttelytauolle, ja testikuljettaja nostetaan mukaan kisatiimiin. Piquet parantaa otteitaan ajaen loppukaudesta palkintopallisijan. Alonso voittaa Singaporessa, ja taistelee palkintopallisijoista aina silloin tällöin. Rellun koneet tosin epäluotettavia
Honda saadaan myydyksi loppujen lopulta, vaikka se tekeekin tiukkaa. Muita talleja ei lopeta, joten kausi mennään läpi 10 tallilla. Honda on KERSin ja Brawnin taikaiskujen ansiosta mainio sadesäällä, palkintopallisijoituksia ropisee. Button ja Barrichello (joka saa kuin saakin ajaa vielä yhden kauden) ajavat kumpikin pari hyvää kisaa, ja useamman kerran pisteille, mutta muutama kisa menee täysin penkin alle.
Red Bullilla menee hyvin alkukaudesta, mutta rellun koneet paukkuu myös pari kertaa. Vettelille ja Webberille kumpaisellekin vähintään yksi podium-sija.
Force India parantaa suoritustaan ja saa myös kauden aikana muutaman jämäpisteen. Mikään talli ei jää tällä kaudella nollille pisteille.
Toyotalla menee kohtalaisesti, Trulli saavuttaa kakkossijan Japanissa, Glock taas ajaa kakkoseksi päätösosakilpailussa, ja molemmille tulee sekä heikkoja että hyviä kisoja
Abu Dhabin kisassa koetaan todellinen yllätysvoittaja, kun Buemi voittaa.
Bourdaiskin yllättää heti kauden avauksessa ollen kolmas.
Williams porskuttelee mukana, Rosberg ajaa pari vahvaa kisaa mutta muuten taso on viime kauden tapaista. Nakajima yllättää Japanissa, jotenkin. Pisteitä tulee, muttei tarpeeksi ollakseen korkealla tallien mm-taistelussa.
Piquet jr. pistetään kesken kautta pariksi osakilpailuksi jäähdyttelytauolle, ja testikuljettaja nostetaan mukaan kisatiimiin. Piquet parantaa otteitaan ajaen loppukaudesta palkintopallisijan. Alonso voittaa Singaporessa, ja taistelee palkintopallisijoista aina silloin tällöin.
Honda saadaan myydyksi loppujen lopulta, vaikka se tekeekin tiukkaa. Muita talleja ei lopeta, joten kausi mennään läpi 10 tallilla. Force India parantaa suoritustaan ja saa myös kauden aikana muutaman jämäpisteen. Mikään talli ei jää tällä kaudella nollille pisteille.
Pahoja onnettomuuksia ei onneksi nähdä. Yksi kevyt ja turvallisen näköinen kaato tulee, mutta kuskille ei käy kuinkaan. Nakajima järjestää ruuhkan Monacossa ja seinään ajaa muutenkin Monacossa yllättävän paljon porukkaa.
Kausi alkaa ja loppuu tapahtumarikkaasti, sadekisoja koetaan muutama (Turkissa, Saksassa, Malesiassa ja Monacossa)
Maikkarin selostamossa ei muutoksia, Saari keksii pari uutta lempinimeä, mutta taso selostuksessa nousee jälleen. JJ ja Timppa pelaa pelejä, mutta kyllä molempia on hauska kuunnella. Ekikin pääsee takaisin vauhtiin, kyllösen kanssa normimaikkarilla pysyvät jopa kisan tapahtumissa perillä, eikä montaa tiimiradiota missata tämän vuoksi. Eki myös kertoo ja muistelee kaikkiea hauskaa vapareissa. GP2 ja Porsche edelleen maxilla, Timpalle vakituinen kakkosselostaja mukaan näihin kisoihin.
Näillä eväillä (ja spekulaatioilla) mennään, katotaan miten kausi 2009 lähtee liikkeelle.