Siihenhän se taisi juu perustua, että Fischicella kiersi radan nopeammin kuin muut yhdeksän Q3:n päässyttä kuljettajaa.Ajamalla kovempaa, kuin muut?
Siihenhän se taisi juu perustua, että Fischicella kiersi radan nopeammin kuin muut yhdeksän Q3:n päässyttä kuljettajaa.Ajamalla kovempaa, kuin muut?
Kimi ajaa perään startissaJos ei vieläkään tule pisteitä ni kumma on.
Erot on tällä kaudella niin pieniä, että kun tuollainen hieman erikoisempi rata tulee eteen, on mahdollista että "huonommankin" tallin auto toimii paremmin täällä yllättäen, ja kun vielä saavat säädöt sun muut kohilleen muita paremmin niin mikäs siinä sitten.. toivottavasti Fisi pärjää kisassakin ihan hyvin.Mutta kertokaahan nyt fiksummat, miten Force Indian paalu oli ylipäätään mahdollinen?
Uskon, että Monzassa on mahdollista napata piste tai pari. Force India on suoranopeuksissa jatkuvasti kärjessä, joten se voi olla valtava etu Monzassa.Koska auto vain sopi täydellisesti tälle radalle ja säädöt ja kaikki saatiin just "oikein" ja kuski siinä samalla sopeutui tilanteeseen täydelisesti joten se on mahdollista! Monzassa ei välttämättä olla niin kovassa iskussa tai sitten ollaan vielä mutta Monzan jälkeen ei ehkä.
Kyllä silti tulee mieleen aikanaan GP2-pelin asetus Random-voimasuhteetErot on tällä kaudella niin pieniä, että kun tuollainen hieman erikoisempi rata tulee eteen, on mahdollista että "huonommankin" tallin auto toimii paremmin täällä yllättäen...
Välityksistä kii, jotkut säätää auton kiihtymään nopeammin 18000 rpm:ään, mutta Monzassa kaikki huomioivat varmastikin huippunopeuden tärkeyttä enemmän (ainakin jos kuivaa keliä).Uskon, että Monzassa on mahdollista napata piste tai pari. Force India on suoranopeuksissa jatkuvasti kärjessä, joten se voi olla valtava etu Monzassa.
Luojan kiitos, että paalulla oli Fisico Sutilin sijastaKimi ajaa perään startissa
Ainiin, paalulla onkin Fisi eikä Suti...
Eiköhän tuota jokainen talli säädä välitykset niin, että 18 000rpm saavutetaan samoilla paikkeilla. Siinä tökkää meno suoralla kuin seinään jos rajoitin saavutetaan liian aikaisin.Välityksistä kii, jotkut säätää auton kiihtymään nopeammin 18000 rpm:ään, mutta Monzassa kaikki huomioivat varmastikin huippunopeuden tärkeyttä enemmän (ainakin jos kuivaa keliä).
Jotenkin muistelisin, ettei jarrubalanssin säätö saa olla elektroninen (mitä ratin vipstaakit ovat).
Noni. 2009 F1 Technical Regulations, Article 11: Brake SystemJarrubalanssin säädöstä taitaa olla sellainen sääntö, että se ei saa olla ratissa (lieneekö sitten virallinen muoto tuo, että ei saa olla elektroninen).
Aivan niin, vähän tämän suuntaista uumoilin. Kiitoksia tarkennuksesta. :alppu:Mikään ei siis varsinaisesti kiellä sijoittamasta jarrubalanssin säätöä rattiin, mutta tekee siitä teknisesti pirun hankalaa.
Jotain kertoo sekin, että Kimi ei päässyt KERS:llään Span suorilla karkuun, Fisi oli ykkössektorissa monesti nopeampi.
Tästä päättelen, että normaali olosuhteissa Force India on erittäin hyvä nopeilla radoilla.
Soisin minäkin voiton FI:lle, mutta valitettavasti tällä kaudella sitä ei ole tulossa, koska Kimi voittaa kauden loput kisatToivottavasti nyt Spassa ei mennyt SE kultainen tilaisuus.Sympaattinen pikkutalli jonka soisi ottavan voitonkin.