Veikkailla saa toki mitä vaan, mutta Mäkinen on nyt jo lähtökohtaisesti siinä hukassa etteikö suoraan rallista protoauton rattiin hyppääminen onnistuisi - eikö Loeb ollut ihan podiumille ajaneessa autokunnassa aikanaan Le Mansissa?
Sikäli vaikea kyllä nähdä tässä vaiheessa muutakaan targettia kuin isojen poikien formulat ihan sen pohjalta että single-seatereihin lähtee kokeilemaan. Jos vaikka Le Mans kiinnostaisi, niin parempiakin vaihtoehtoja tätä tukemaan olisi tarjoolla
Lyhyesti tiivistäen mestaruudella tai yksittäisillä väläytyksillä ei ole mitään väliä, paitsi silloin kun kuljettaja tekee sen täysin ylivoimaisesti muihin nähden.
Mikä muuten on hyvän kartturin määritelmä? Mitkä ominaisuudet erottavat keskinkertaisen ja huipun? Kuskin osalta on sinänsä helppo heittää kriteeri jos toinenkin tähän vertailuun, mutta kartanlukijan osalta vaatimukset ovat ainakin itselleni tämän suhteen vähän arvoitus.
Ihmettelen kyllä muutenkin miksi Mersulla tahdotaan tässä vaiheessa kynsin ja hampain pitää kiinni Antonellistä vaikka suoritukset on olleet oikeastaan aika luokattomia. Antonellin pelastus on tässä vaiheessa ollut vielä se, että auto on kuitenkin niin hyvä, että huonokin ajo näyttää...
Mestaruustaisto alkaa kääntymään hiljalleen Evansin ja Ogierin väliseksi - molemmilta hienoa ajoa läpi kisan, mutta loppuuhan tuon Ogierin osalta vaan taas kerran sanat kesken - miten homma saadaankin näyttämään helpolta!
Hieno tilasto sinänsä, että tuolla 80-90 luvulla ei hirveästi suomalaisia näy, kun siihen aikaan liki jokainen sinivalkoinen oli jossain kohti pytyn pokannut. Sitten taas Latvalan ja Hirvosen mestaruudettomat urat näkyy tässä tilastossa melkoisena dominanssina - ihan hauskaa luettavaa!