Lienee aika harvinainen tilanne, että yötauolle lähdettäessä kukaan kolmesta parhaasta ei ole voittanut MM-rallia?
Tietenkin edellyttäen, että superspecialilla ei tapahdu mitään kummallista.
Dalmasin kohdalla piste oli lähimpänä Monacossa 1988, kun hän nousi kuudenneksi Sennan kuuluisan keskeytyksen jälkeen. Riccardo Patrese ohitti hänet pari kierrosta ennen maalia ja sijoitus oli seitsemäs.
Tuo Magny-Coursin aika-ajohan oli sikäli mielenkiintoinen, että olosuhteet olivat parhaimmillaan ihan session alussa. Mutta suurin osa odotti parempaa säätä session lopussa, joten vain neljä kuskia uskaltautui radalle. Loppujen lopuksi kärkikolmikko muodostui noista kuskeista.
Monzassa 1994 Alesi tuli varikolle niin aikaisin, että oli ilmeisesti kahden pysähdyksen taktiikalla Bergerin, Hillin ja Coulthardin yhtä vastaan. Joten ei se voitto niin ilmiselvä olisi ollut.
Suzukassa 1995 lusikkamutkassa tapahtui monia ulosajojakisan viimeisen kolmanneksen aikoina, mutta...
Itse ajattelisin, että mikä vaikutus olisi sillä, että talli ei saisi osallistua perjantain harjoituksiin jonkun kisaviikonlopun aikana? Aika-ajon alkaessa olisi siis tunti harjoitusaikaa, kun muilla on kolme.
Williamsilla on ollut huomattavaa, kuinka harvoin molemmat kuskit onnistuvat samaan aikaan. Vain kolme kertaa molemmat kuskit Q3:ssa. 12/20 aika-ajoa mennyt niin, että toinen vähintään viisi sijaa parempi.
Meksikossa ajetaan isoilla siivillä, mutta korkean ilmanalan takia niiden tehokkuus kärsii ja sen takia suorillakin mennään todella haipakkaa.
Rata on koko MM-sarjan hitain pysyvä moottorirata.
Euroformula Openin kisassa Monzassa tiukka loppuratkaisu. Koko kisa tässä, mutta aikalinkki suurin piirtein viimeisen kierroksen alkuun
https://www.youtube.com/live/66MwrTSPfVA?si=4KXtjstXZZx_Rurz&t=2320
Kun laittaa jokaisen tallin huonommat kuskit järjestykseen, niin McLarenilla ollaan huimasti edellä:
Norris 314
Hamilton 125
Antonelli 88
Sainz 32
Stroll 32
Lawson 30
Bortoleto 18
Bearman 18
Tsunoda 17 (kolme pistettä tuli Racing Bullsilla)
Doohan/Colapinto 0