Joku suomalainen muistaakseni piti silloin Killeriä MM-sarjan parhaana super-EK:na VM:n katsojaoppaassa. En vaan muista kenestä kyse, mutta ei muistaakseni ollut ihan kärkipään menijöitä (luokkaa Gardemeister/Pykälistö/Tuohino)
Viides sija olisi riittänyt Kimin eliminoimiseen, mutta ei vielä maailmanmestaruuteen. Alonso oli 12 pistettä perässä kisaan lähtiessä, ja häntä vastaan olisi saanut hävitä maksimissaan pisteen.
Sikäli tärkeä voitto, että sen jälkeen Nicolle riitti kakkossijat kaikista jäljelläolevista kisoista (ja kerran olisi ollut varaa lipsahtaa kolmanneksikin)
2005 vuonna oli toki renkaidenvaihtokielto, mikä osaltaan vähensi mahdollisuuksia ajaa täysillä koko ajan. Tankkauksienkin aikana saattoi olla tilannetta "yritä säästää bensaa, niin voidaan mennä kierros pidemmälle kun oltiin alkujaan suunniteltu", sillä yleensä etu oli aina sillä, joka kävi...
Sanotaan niin, että niiden kahden podiumin takia keikkapestiä hehkutetaan mun mielestä liikaakin. Jos nyt kokonaisuutena arvioi keikkakisoja niin todella ailahtelevaahan suorittaminen oli.
Itävalta: Keskinkertainen
Saksa: Erinomainen
Unkari: Surkea
Belgia: Keskinkertainen
Italia: Hyvä...
Aikanaan oli niin, että sama mutteri irrotettiin autosta ja laitettiin takaisin, mutta siinä vaiheessa kun tankkaukset kiellettiin ja varikkokäynti alkoi koostumaan pelkästä renkaanvaihdosta, todettiin että nykyisellä systeemillä säästää aikaa, kunhan kaikki vaan toimii.
Jos ykkösiin saisi järkättyä MotoGP-tyylisen lisälenkin, niin sillä voitaisiin korvata viiden ja kymmenen sekunnin rangaistukset. Mutta varsinkin katuradoilla sellaisten rakentaminen ei ole helppoa.
Jos talli parantaa suorituskykyään aikaisempiin kausiin verrattuna, niin moni kuski voi sen avulla näyttää paljon paremmalta kuin onkaan. Jos Albon pääsee vielä johonkin muuhun talliin, nähdään hänen osaltaan voiko tuo sopia myös häneen.
Sikäli merkittävää, että keskeytyksiä noiden takia ei juurikaan tule, vaan ovat vaan pieniä vaurioita.
Koko F1-urallaan Bottaksella on vain yksi ensimmäisen kierroksen keskeytys. Aktiivikuskeista Norris ja Sargeant (+Bearman) ovat ilman, sama yksi löytyy Russellilta, Zhoulta ja Piastrilta...