Ferrari solminut rahakkaan sopimuksen Hewlett Packardin kanssa.
https://www.suomif1.com/2024/04/legendaarisen-ferrarin-f1-tallinimi-muuttuu-syyna-rahakas-sponsorisopimus/
Max Verstappen teki historiaa ottamalla viisi peräkkäistä paalupaikkaa kauden alkuun. Ainoastaan Mika Häkkinen pystynyt samaan kaudella 1999.
Sikäli erikoista, ettei näin koskaan tapahtunut Schumacherin parhaimpina Ferrari-vuosina, tai Hamiltonin parhaimpina Mercedes-vuosina.
Michael Schumacherin henkilökohtaisia aarteita myydään pois. Mukana arvokas kellokokoelma.
Kyllä tämä vaan kertoo siitä, ettei Michael Schumacheria enää varmasti julkisuudessa nähdä. Ei ole tainnut tapahtua edistysaskelia, vaikka lääketieteen huippuammattilaiset ovat miestä hoitamassa läpi...
Taulukossa kaikki suomalaiset F1-kuljettajat. Samalla kaikki statistiikka heidän uraltaan.
Kuka itsellesi se kaikkien aikojen suomalaiskuljettaja? Enkä välttämättä tarkoita menestystä, vaan ihan sitä, millaisen fiiliksen nostattaja kukin kuljettaja oli.
Häkkinen ja Räikkönen itselleni ne...
Muistatteko vielä, mikä esti Michael Schumacherin osallistumisen Kiinan GP:n starttiin kaudella 2005.
Schumacherin uskomaton kämmi lämmittelykierroksella, mikä on nähtävissä videolla.
Mitä lie Schumacher tilanteessa ajatellut.
Tästä huolimatta Schumacher saavutti kuljettajien pisteissä...
Kausina 2010-2014 olo käytännössä mahdollisuus siihen, että koko F1-podiumilla oli ainoastaan Mercedeksen hopeanuolia.
Mclaren ja Mercedes käyttivät kumpikin 'Silver-Arrow' -väritystä ja samoja Mercedeksen moottoreita.
Mclaren sai luvan käyttää 'Hopeanuoli'-nimitystä David Coulthardin...
Kohokohtia Kiinan GP:stä 2010. Kilpailuhan oli hyvin värikäs. Jenson Button sen lopulta voitti.
Button kykeni voittamaan jo kaudella 2010 Hamiltonin monessa kisassa. Tämä oli yksi niistä.
Mercedes otti kolmoisvoiton, kun Nico Rosberg oli kolmas Mercedeksen ratissa.
Oli kyllä todella makea tämä Kiinan GP kaudella 2007. Hamiltonille olisi riittänyt maailmanmestaruuden saavuttamiseen kilpailussa viides sija, käytännössä siis kruisailu pisteille. Helppo homma. Mutta ei kuitenkaan.
Onneksi suomalaisittain Hamilton ajautui käsittämättömästi varikkosuoralla...
Törmäsin tällaiseen kuvaan. Siinä nykyajan F1-auto ja WEC-auto rinnakkain. Itselleni yllätys, että F1-autot nykyään jopa isompia kuin WEC-autot.
Ei siitä kauaa ole, kun tilanne toisinpäin.
Itse aina mieltänyt F1-auton pieneksi ja ketteräksi. Nykyään ei tosiaan näin ole.
Carlos Sainz tulee ilmeisesti korvaamaan Lewis Hamiltonin Mercedeksen ratissa.
Eli käytännössä miehet vaihtavat paikkoja päitten.
Saa nähdä, kumpi tulee olemaan se hyötyjä ja kuka kärsijä tästä vaihdosta. Onko siis Ferrari vaiko Mercedes tulevaisuudessa menestyvämpi tiimi...
Ehkä tosiaan F1 ei nykyään ole enää fyysisesti niin raskasta, kuin vaikkapa vielä 2000-luvun alussa, jolloin ajettiin kisat läpi aika-ajo vetoina ja oli vielä bensan tankkaukset.
Eihän Valentino Rossikaan enää iäkkäämpänä ollut MotoGP:ssä samassa vauhdissa kuin nuorempana.
Mitä tulee...