Allekirjoitan muuten, mutta minusta Lecin maine virhe-herkkänä kuljettajana ei ole perusteltua. Esim. kun hän ajeli Vettelin tallitoverina, niin se oli Sebi joka pyörähteli paljon useammin. Toki Ferrari oli hankala ajettava ja ilmeisesti on edelleen ainakin "juna"-red bulliin verraten. Jotenkin...
Sainz ohitti lecin kahdesti jälkimmäisen jarruongelmien vuoksi(etujarrujen lämpötiloissa oli ollut merkittävä ero). Oletko joku Yrjön vihaaja ja iloitset hänen teknisistä ongelmista, kun tuntuu toistuvan nää epä-objektiiviset kommentoinnit?
"On yleisesti tiedossa että Hamilton toimi tallin koekaniinina ensimmäiset 8 kisaa " Jassoo, tämä yleinen "fakta" ei ole tavoittanut mun korvia. Saisinko lähteen tähän. Eniten mua tässä epäilyttää se, että Hami jotenkin alistuisi moiseen rooliin niin, että tallikaveri porskuttaa pisteitä. Eihän...
Mitä beeässää. Viime kautta edellisellä kaudella Russel sopeutui suorastaan ylivoimaisesti nopeammin Zero Pod-autoon ja voitti myös pisteissä Hamiltonin. 2018 Ferrari ja Mese oli kauden alussa aika lähellä toisiaan kuten oli 2017. Mut Mersulla on ihan ylivertainen kehitystahti ollut aina...
Tää voi olla. Ja mitä sitten jos on Hamilton? Ferrarilla on Lec joka on nopeampi kuljettaja. Ja jos uuden auton renkaatkin kestää kunnolla niin Lec on myös nopeampi kisakuljettaja.
Jotenkin omituinen graafi verraten muuhun dataan mitä on kerrottu. Voisitko pliis droppaa tuon "karppiset" pois kun se vaan kuulostaa niin ärsyttävältä.
Niillä on se virka, että niillä saadaan jäähdytysilmaa sinne missä on tarve jäähdytykselle. Minustakin näyttää typerältä tuo moottorikatteen yläosa, mut edelleen se ilmavirtaus jatkuu siitä alaspäin niin kuin ne rööritkin taipuu, niin kyllä sitä virtausta takasiivellekin riittää kun on vedetty...
Ei ole järkeä kummassakaan ideassa. Pahoittelen. Virtaukset diffulle ohjautuvat helpommin pintojen päältä laminaarisesti(coanda-ilmiö). Ja meinaatko, ettei RB tarvitse jäähdytysilmaa juuri lainkaan? Totuus on se, että RB on pilkkonyt jäähdyttäjät osiin -kuten Mesen zero-podissakin oli -mutta...
Markot ilmeisesti hakee tällä "outwash" -termillä sitä, että koska ponttoonit on niin kaukana takarenkaista niin tavanomainen laminaarinen ilman vetovoima pintaa myöden eli coanda-ilmiön hyödyt ei riitä kompensoimaan pienemmästä otsapinta-alasta tulleita etuja.
Se on kossupullo jokaiselle jos näin käy. Sen sijaan best of both worlds on se linja mitä uskon Neweyn ja kumppaneiden hakevan. Eli pystysuorat ilmanottoaukot -mut muuten perusponttoonit. Ja tietty nuo röörit ylös ex-mersutyyliin.
Mersun 2022 zero-podin vertikaalinen ilmanotto-aukko/aukot yhdistettynä perus-RB:n muotoiluun. Wau, jos tuo toimii odotetulla lailla niin muut on taas perässä ja ehkä vielä pahemmin.
Onhan näitä nähty jo esim. Jordanin toimesta useallakin kaudella ysäriluvulla kuten -96...