Hamilton (28,1%) on tippunut voittoprosentissa jo melko selvästi Schumin (29,5%) ja Verstappenin (29,5%) taakse. Kohta pitäisi alkaa hieman kirimään, tai tippuu vielä alemmaksi. Pari kautta vielä lisää ilman voittoja, niin Senna ja Prost menevät myös ohitse.
Kyllä japsikuskeista Takuma Sato ja Kamui Kobayashi olivat kovempia luita kuin Yuki Tsunoda. Kyllä se niin vaan on, että sai naytönpaikan ja kiitos ja näkemiin.
Räkän olisi pitänyt lopettaa kauden 2018 päätteeksi, kun Ferrari ei enää jatkanut sopimusta. Samoin kuin Bottaksen kauden 2021 päätteeksi. Kun kärkitalli ei jatka sopimusta, niin yleensä ei ole kuin alaspäin suunta.
Bakun voitolla ohitti Vettelin (1031) pisteissä (systeeminä 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1) ja siirtyi kaikkien aikojen kolmanneksi (1033). Edellä vain Schumi (1335) ja Hamilton (1676). Aika hyvin kuskilta, joka suli totaalisesti vuonna 2021.
Olen monesti kehunut Verstappenin kolmekuuskymppisiä. Nyt niistä on tehty koostevideo. Tuolta videolta näkyy, että välillä paras lääke luisuun on kaasun käyttö. Auto ympäri ja matka jatkuu. Pitää ymmärtää milloin luisu ei enää oikene rattia kääntämällä ja siirtyä pyöräyttämään auto kaasulla...
Bridgestone oli parempi rengas jo vuonna 1997, joten slickseillä jatkaminen ei olisi muuttanut voimasuhteita mitenkään merkittävästi. Ehkä Goodyear ei olisi vetäytynyt kauden 1998 päätteeksi, jos slickseillä olisi jatkettu. Kaiken kaikkiaan urarenkaisiin siirtyminen oli iso virhe.
Minulle formuloiden kulta-aikaa olivat vuodet 1985 - 1995. Eli juuri ne vuodet kun Adelaide oli mukana. Paljon erilaisia moottorivaihtoehtoja, hieno äänimaailma, hienot väritykset.