Wheatley lähti siksi että urapolku vaikutti olevan tukossa. Hän oli Horneria vanhempi ja siten edes Hornerin eläköityminen ei ollut realistinen reitti ylennykseen.
Benetton oli Renault'n moottoriasiakas kunnes Renault kyllästyi ja lopetti. Tuon jälkeen Benetton kituutti vanhoilla Rellun koneilla, joita ajatettiin milloin milläkin nimellä. Samoin 2000-luvulla Briatore oli Renault'n tallipäällikkö, kunnes Renault kyllästyi ja lähti kävelemään. No joo...
Vain pari onnistumista, siis neljä maailmanmestaruutta. Tallimestaruuksia kolme. Briatorella olisi varmasti Newey'n määrä menestystä vyöllään ellei Renault jatkuvasti vetäisi mattoa alta. No nyt hän on Alpinen uuden viisivuotissuunnitelman arkkitehti ja hänelle on annettu kaikki määräysvalta...
McLaren on täysin ylivoimainen, kun se voittaa yhden kisan isolla marginaalilla. Red Bull on täysin paska vaikka se voittaa melkein jokaisen kisan kauden aikana.
Mitäs vikaa Bearmanin suorittamisessa? Ajaa ihan hyvin. Lawson sen sijaan on sarjassa kolmanneksi viimeisenä – vain Bortoleton ja parjatun Doohanin edellä.
Media tietojen mukaan Alpinella ollaan jo suunnittelemassa Colapinton nostamista kisakuskiksi ja samalla Doohanille hanskoja naulaan.
https://www.motorsport.com/f1/news/alpine-f1-team-considers-immediate-jack-doohan-and-franco-colapinto-switch/10720215/
No se ainakin on selvää, että Hamiltonilla on pieni kulttuurishokki. Valittaa ihmeellisen paljon kaikesta mahdollisesta. Kausi vasta aluillaan, että voiko suhde parantua vai käykö alonsot?
Oli niitä läpi kisan, mutta minusta roskaa alettiin tunkea ruutuun järkyttävä määrä heti kun taistelut laantuivat ja sijoitukset vakiintuivat. Viimeinen puoli tuntia oli aivan uskomatonta "välkkymistä", kun ruudulla oli melkein koko ajan joku popuppi jossain.
Kiinteän sijoitusten listauksen...
Minä kyllä sain aluksi flashbackeja Bottasin touhuista, kun mies oli aina puskemassa ulkokautta ohi ja se ei ikinä toiminut. Piastri osasi nyt jallittaa pistämällä jarrutuksessa aivan äärirajoille.
Hamiltonin aggressiiviset kommentit taisivat vähän vaikuttaa yleisön mielipiteeseen Ferrarin touhuista. Joo, siinä meni liian pitkään päättää nostaa Hamilton Leclercin edelle, mutta muuten homma toimi aika normaalin kaavan mukaan. Sen kovan kritiikin jälkeen Hamiltonin olisi kyllä pitänyt kadota...
Koska muuten on Verstappen viimeksi painostettu ajovirheeseen? Joitakin rankkuja hän on toki saanut aggressiivisesta puolustamisesta ja oikomisesta, mutta nyt Piastri painosti hänet klassiseen jarruvirheeseen. Verstappen tietenkin itki radiossa ja syytti jarruja, kun olisi voinut yhtä hyvin...