CCMK
Well-known member
- Liittynyt
- 9.11.2009
- Viestit
- 15680
Huipputallin paikoista puhuen tilanne voikin olla jo ohi tai on pian ohi tätä menoa, mutta eihän koko uraa tarvitse vielä tuomita menetetyksi. Ainakin kun on ehkä vuosia, mutta ikää onneksi vasta 25 vuotta toisin kuin osalla näistä nyt muka niin Tsunodaa paremmista kuskeista joista osa on kisavoittajia, mutta on tällä kaudella itse enemmänkin taantunut kolarisankariksi mallia Pierre Gasly ja ovat muutenkin olleet japanilaista vähän pidempään tai noin yhtä pitkään lajissa ja silti häneen nähden reilusti vanhempia. Japanilaisiin kuljettajiin palatessa heilläkin eli Satolla ja Kobayashilla vaikka verrata voisi ja periaatteessa kehua niin heillä oli oma osansa onnesta matkassa.Kyllä japsikuskeista Takuma Sato ja Kamui Kobayashi olivat kovempia luita kuin Yuki Tsunoda. Kyllä se niin vaan on, että sai naytönpaikan ja kiitos ja näkemiin.
Kobayashin osalta olisi todella, todella pahaa ollut katsoa sitä viimeistä Sauber-vuotta ilman Suzukan kotikisan palkintosijaa ja ennen kaikkea tuota ennen ollutta Hockenheimin nelostilaa.
Kobayashilla oli myös huono alkuvuosi 2010 ja sitten jälkimmäinen puolisko vuodesta 2011 oli myös huono ja haukkuja sai hänkin oman osansa. Huonoimmillaan oikeastaan ihan lähes yhtä paljon kuin Tsunoda ja etenkin kun vertailtiin välillä aivan liikaa sitä nuoruuttaan viettänyttä ja tähtenä paistatellutta Sergio Pereziä.
Välillä se piruilu Kobayashista oli ihan yhtä suhteellisuudentajutonta tai vedottiin aina johonkin tiettyyn tai olevinaan Kobayashin aiheuttamaan kolariin olipa se japanilaisen itsensä vika tai ei ja sitä aina tuotiin esille joka hemmetin käänteessä rasittavuuteen asti.
Ja tietenkin se kaikki jatkui lähes puhtaaksi provoiluksi mennen toisinaan välillä ehkä laantuen silti jatkumistaan ennen noita kaikkein onnistuneimpia mahdollisia uran kilpailuja Kobayashilta.
Eniten tässä harmittaa se mikäli tulee harmittamaan jokin Tsunodan urasta sen mahdollisesti sitten päättyessä niin muun muassa Abu Dhabissa 2021 Tsunoda ei jäänyt uran ensipalkinnostaan ja mikäli kaikki nyt ikään kuin toteutuneena olisi olevinaan sitten vuoden päätteeksi tässä varauksella koko urankin kannalta niin palkinnosta jäätiin 0,519 sekuntia Carlos Sainz Junioriin nähden nelostilalla kisassa mikä valitettavasti tullaan muistamaan vallan muista kuohuttavista asioista.
Saattaisi tuokin niin vain helkkaristi enemmän ehkä vähentää sitä koko ajan ollutta lajin tuoreimman japanilaisen arvostelua tai voihan se tietysti olla myös vain ivallinen muistokin näkökulmasta riippuen vaikka palkinto olisi tullutkin. Ainakin ei tulisi välttämättä näitä puheita näistä 'saavuttamattomuuksista'.
Ja olisihan sitä vaikka koko muu ura olisi mennytkin huonosti tai sitten ollut ainakin odotuksia heikompi sinänsä pisteiden suhteen niin hyvinkin edes mukava muisto sellaisenaan.
Vertailuksi muista japanilaisista kuskeista tavallaan ikään kuin palkinnoille odotettuna Satoru Nakajima jäi omasta uran mahdollisesta odotetuimmasta palkintoajostaan Adelaidessa 1989 kaatosateessa tosin Riccardo Patresesta 4.648 sekuntia jääden siis myös nelostilalle huolimatta sadekelissä ajamisesta ikään kuin elämänsä parasta kilpailua ja kisan nopeimmasta kierroksesta.
Viimeksi muokattu: