037

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Muistini mukaan täällä oli joku Köpi-Racingia lähellä oleva taho. Nytpä kysynkin muistaako hän mitä mainittavia muutoksia Lancia sai kokea muuttaessaan Juuselan hoivista Kiuruvedelle ?
 
Liittynyt
26.12.2000
Viestit
16
Sijainti
Kiuruvesi
No joo, muutoksiahan tehtiin aika lailla. Aloitettiin siitä kun auto tuli, niin purettiin se osiksi. Eli perusmonokokki oli ainut kohta jota ei purettu. Sen jälkeen tehtiin monokokin ympärille uusiks turvakaaret ja muut palkit, jotka on rungon ympärillä. Paloseinät tehtiin uusiksi. Oikeastaan tehtiin koko auto uudestaan.

Myöhemmin kehitettiin pitemälle ja tehtiin muutoksia ja lisäyksiä pohjaan. Katteet tehtiin lasikuidusta uudet kevyemmät. Moottoria rakenneltiin ja vaihteita lisättiin kuuteen.

Eli kyllähän siihen tehtiin melekosesti muutoksia. Työtunteja on tullu ihan reilu miärä.

Voi kysellä lissee jos haluaa tietee jottae.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Don Vitonkin puolesta voinen kysyä, että löytyiskö miten hyviä kyseisestä autosta (ja miksei muistakin)? Ja mikä oli tuo formulamonokokki, joka toimi perustana? Ulkomuotohan tais olla Lancia Rally 037 Evolution (ilman takakatteen "alaosaa".
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
No minähän en tätä tiedä mutta joskus muistaisin kuulleeni jotain juttua kahekskytluvun F3 Raltista? Jotain 84-88 vuosimallia. Mutta olen todennäköisesti pahasti hakoteillä.

Katsotaan menikö edes lähelle.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Frank:
<STRONG>No minähän en tätä tiedä mutta joskus muistaisin kuulleeni jotain juttua kahekskytluvun F3 Raltista? Jotain 84-88 vuosimallia. Mutta olen todennäköisesti pahasti hakoteillä.

Katsotaan menikö edes lähelle.</STRONG>
Tyyppikilven mukaan Toleman F2 vuodelta 1980. Alkup. kysymykseen palatakseni... Oliko tuo Maksalaatikon Wankel siinä jo Juuselan aikana. Jostain on jäänyt sellainen mielikuva, että siinä olis Ahtia kyydittämässä ollut Fordin BDA tms...
:rolleyes:
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Noniin, onhan tuostakin ollut puhetta jonkun kanssa että olisi vanha F2. Hassuinta on että olen kuullut sen kyllä olevan myös F3000:nen ja sitten tuo F3kin. Hyvä että nyt on tämäkin varmaa tietoa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Frank:
<STRONG>Noniin, onhan tuostakin ollut puhetta jonkun kanssa että olisi vanha F2. Hassuinta on että olen kuullut sen kyllä olevan myös F3000:nen ja sitten tuo F3kin. Hyvä että nyt on tämäkin varmaa tietoa.</STRONG>
Hyökin Hessun Matran sisällä taitaapi olla tuo iänikuisen vanha niittaamalla kasattu F3/F4 runko... tai sitten se oli FFordi... En oo koskaan kattonu niin tarkasti että muistaisin

:rolleyes:
 
Liittynyt
26.12.2000
Viestit
16
Sijainti
Kiuruvesi
Monokokki on todellakin tyyppi kilven mukaan Toleman TG280, en ole löytänyt tarkempaa tietoa, mutta joitain kuvia saman tyypin formuloista on näkynyt ja tukivarret näyttäisivät samanlaisilta.

Ja siihen koneeseen, kyllähän siinä se Wankeli oli Juuselalta tullessa. Oli tosin pienivikainen, että ensimmäisenä piti se purkaa ja tehdä uudestaan. Juuselahan yritti yhden kesän ajaa sillä koneella, mutta se ei kestänyt kuin kierroksen ja lensi öljyt pihalle.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Mitenkäs toi Wankel, onks se jotenkin kytköksissä Jari Koirasen RX-7:skaan?

PS. Tietääks joku, mitä on tapahtunut tolle RX-7:lle?
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Mika Airaksinen:
<STRONG>Monokokki on todellakin tyyppi kilven mukaan Toleman TG280, en ole löytänyt tarkempaa tietoa, mutta joitain kuvia saman tyypin formuloista on näkynyt ja tukivarret näyttäisivät samanlaisilta.

Ja siihen koneeseen, kyllähän siinä se Wankeli oli Juuselalta tullessa. Oli tosin pienivikainen, että ensimmäisenä piti se purkaa ja tehdä uudestaan. Juuselahan yritti yhden kesän ajaa sillä koneella, mutta se ei kestänyt kuin kierroksen ja lensi öljyt pihalle.</STRONG>

Mites noi korin mitat...Onko ne muotit tosiaan tehty aidosta 037:sta vai onko ne vaan jotain sinnepäin. Jotenkin se näyttää silmiin kovin pieneltä ja kapealta verrattuna videolta nähtyin ralli-vastaaviin
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Totta. Saman olen itsekkin huomannut. Just tossa lainasin viikko sitten Rallycourse 84-85:n, ja siittä vaan katsoin, et korin malli olisi tuo Evolution 1984->. Tuossa evoluutiomallissa se "takaluukun" alaosa poistettiin, jotta saatiin suurempi moottori mahtumaan. Näin ollen perä oli vain lähinnä yhtä roiskeläppää valoista alaspäin.

Korin mitat oli tuolloin:
pituus: 3890mm
leveys: 1800mm
korkeus: 1245mm
wheelbase (akseliväli?): 2445mm
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
BTW eikös 037 perustu Beta Monte Carloon?
S4 kulki näköjään muuten aluks 038-nimellä.
 
Liittynyt
26.12.2000
Viestit
16
Sijainti
Kiuruvesi
Alunperin Juuselle sen wankelin hommas Heinosen Topi Amerikoista, muuta en siitä tiiä. Meille tuli myös aluks osia Topilta, mutta myöhemmin tilattiin ite suoraan Amerikasta.

Koria en oo sen tarkemmin mitannu, mutta nuo edellä olleet mitat leveydestä, pituudesta ja akselivälistä ovat hyvin lähellä, korkeus on hieman pienempi johtuen maavarasta nähtävästi.

Kuorien alkuperästä en ole varma, mutta keskiosan runkona on kyllä metallirunko, johon on kiinnitetty kuitu osat, kuten katon kohoumat ja kyljet. En ole varma, mutta joku taisi sanoa, että ulkokuori voisi olla alkuperäisestä Lanciasta?
 
Ylös