#1 Max Verstappen 2024: Sennan manttelinperijä

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4856
Ostaa asuntovaunun ja lähtee sunnuntain paluuliikenteeseen sillä kisaamaan.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3306
Russell pyyteli jälleen tallimääräystä, että Ham olisi stoppinsa jälkeen määrätty jäämään taakse.

Edit. Väärä ketju
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4217
Verstappenilla ollut työntäyteinen viikonloppu, hienosti ajoi Nurburingin 24h kisan voittoon, 4h tuntia simulaattorin puikoissa juuri ennen Imolan GP:n starttia. Onneksi Team Redline salli Maxin käydä harrastamassa myös muita luokkia ja kävi nappaamassa paalun ja voiton F1:sien puolella.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2550
Saa olla kristallipallo hyvin kiillotettuna, jos meinaa läpi uransa pysyä voittaja-autossa. Harva siinä on onnistunut, Hamilton oikeastaan yllättävän hyvin. Komeat on prosentit toki molemmilla.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9214
Max on ajanut nyt 192 kisaa ja näistä Hamilton on voittanut 70 ja Verstappen itse 59.
67,2 % siis kun jompi kumpi on juhlinut. Yhteisistä kisoista Hamiltonin kanssa prosentti on vielä piirun suurempi, kun Hamiltonin väliin jääneen kisan voitti Perez.

Piti muuten katsoa Prostin ja Sennan tilastot. Yhdessä 140 kisaa, joista Prost voitti 41 ja Senna 36. Prosentti siis 55.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4217
Max on ajanut nyt 192 kisaa ja näistä Hamilton on voittanut 70 ja Verstappen itse 59.
67,2 % siis kun jompi kumpi on juhlinut. Yhteisistä kisoista Hamiltonin kanssa prosentti on vielä piirun suurempi, kun Hamiltonin väliin jääneen kisan voitti Perez.

Piti muuten katsoa Prostin ja Sennan tilastot. Yhdessä 140 kisaa, joista Prost voitti 41 ja Senna 36. Prosentti siis 55.
Yllättävän pieni ero, 11 voittoa. Kun ottaa huomioon että tällä ajalla Hamilton on ajanut ylivoimaista Mersua viiden kauden verran ja Max ehtinyt alaikäisenä harjoittelemaan Toro Rossolla yli yhden kauden verran.
 

Ajax

Member
Liittynyt
22.4.2024
Viestit
23
Max on ajanut nyt 192 kisaa ja näistä Hamilton on voittanut 70 ja Verstappen itse 59.
67,2 % siis kun jompi kumpi on juhlinut. Yhteisistä kisoista Hamiltonin kanssa prosentti on vielä piirun suurempi, kun Hamiltonin väliin jääneen kisan voitti Perez.
Hiukan yllättävä tilasto. Onko Hamiltonilla todella noin monta voittoa enemmän kuin Verstappenilla vaikka on ollut samaan aikaan viidessä tiukassa mestaruuskamppailussa, ja lisäyksenä vielä ajanut kolme kautta voittoon kykenemättömällä autolla?
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
284
Max on ajanut nyt 192 kisaa ja näistä Hamilton on voittanut 70 ja Verstappen itse 59.
67,2 % siis kun jompi kumpi on juhlinut. Yhteisistä kisoista Hamiltonin kanssa prosentti on vielä piirun suurempi, kun Hamiltonin väliin jääneen kisan voitti Perez.

Piti muuten katsoa Prostin ja Sennan tilastot. Yhdessä 140 kisaa, joista Prost voitti 41 ja Senna 36. Prosentti siis 55.
Hamilton on Hamilton. Silti jäätävää jälkeä Maxilta. Itse en olisi koskaan uskonut että pystyy saavuttamaan sen mitä on jo saavuttanut. Jos suoritukset jatkuvat tätä mallia, niin itse alan kohta olemaan sillä kannalla että Verstappen on mahdollisesti jopa historian paras Red Bull kuljettaja, tällä hetkellä Vettel vielä jonkunverran edellä, mutta ei paljoa.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4217
Hybridi-Mersu oli hybridi-Mersu, those were the days 2017-2020 kun Hamilton varmisti mestaruudet joko kauden 4. viimeisessä tai 3. viimeisessä kisassa, eikä tarvinnut käydä tiukkoja vääntöjä, wingmanin lyödessä vierellä komppia. Aivan kuten Verstappen nykypäivänä, mutta ei niin brutaalilla tavalla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4856
Siinä on Hulkenbergille miettimistä voittoprosenteista.
(Ja miksei ole koskaan päässyt voittaja-autoon)
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2846
Siinä on Hulkenbergille miettimistä voittoprosenteista.
(Ja miksei ole koskaan päässyt voittaja-autoon)
Ketuttaako kun Hulkenbergilla isoimmat munat jämätallien kuskeista? Albonia ja Bottasta kovemmin tykittää.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8534
Sijainti
Vantaa
Ketuttaako kun Hulkenbergilla isoimmat munat jämätallien kuskeista? Albonia ja Bottasta kovemmin tykittää.
Auto on kyllä myös tällä hetkellä parempi kuin Sauber tai Williamd. Magnussen on tällöin kaudella täysin kädetön kun taas pari kautta sitten oli varsin mainio. Kevinillekin kun antaa sopivan auton, tulosta tullee.
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
531
Voidaan jo pistää Verstappen kaikkien aikojen top-3, ehkä korkeammalle. 5.5 vuotta putkeen sarjan parhaana kuskina, ja nuorimpana ikinä sen alkaessa. Sarjan paras käytännössä kaikilla osa-alueilla ja on käsittämätöntä, että hänellä on varmaan 0.2 sekuntia eroa sekä aika-ajossa, että kisassa, toiseksi parhaaseen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4856
Ketuttaako kun Hulkenbergilla isoimmat munat jämätallien kuskeista? Albonia ja Bottasta kovemmin tykittää.
Mitä minulla ja mielipiteelläni on tekemistä tässä asiassa? Keskity keskustelemaan aiheesta äläkä keskustelijoista, jos osaat.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2846
Mitä minulla ja mielipiteelläni on tekemistä tässä asiassa? Keskity keskustelemaan aiheesta äläkä keskustelijoista, jos osaat.
Sitä, että pidät ukkoa ihan luuserina, ja nyt se ajaa Haasilla kuin Russeli ikään.
 
Ylös