#1 Max Verstappen 2025: Sennan manttelinperijä

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6426
Podiumit kaikki kaikessa. Albonin aliarvioiminen näköjään jatkuu. On siellä Sainz ottanut voittojakin, mutta kuitenkin Verstappenin myllyttämä Alboni vie tätä kuin kuoriämpäriä.

Pointti on että Maxin myllyttämät tallikaverit pärjäävät ihan hyvin RBR:n ulkopuolella, eivätkä ole sysipaskoja kuten halutaan uskoa. Siellä vain on auto, joka pysyy räpylässä hulluilla setupeilla vain yhden talentin käsissä. Jos tämän myöntää ammattiurheilija Albon niin se on paljon ja vaatii suoraselkäisyyttä tunnustaa toisen olevan aivan toisella levelillä verrattuna muihin.
En nyt kuoriympäriä ihan julistaisi, kun vetää aika-ajo osion pohjat.

Mun pointti on, että Maxin ajotyyli vaatii erilaisen auton ja asetukset ja tämän Red Bull toimittaa. Menestyksellä. Nytkin oli kisan nopein suto Maxin alla.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5869
En nyt kuoriympäriä ihan julistaisi, kun vetää aika-ajo osion pohjat.

Mun pointti on, että Maxin ajotyyli vaatii erilaisen auton ja asetukset ja tämän Red Bull toimittaa. Menestyksellä. Nytkin oli kisan nopein suto Maxin alla.
Millä kiikareilla päättelet Maxin ajotyylin vaativan holtittoman perän? Ihan kuin Max ei haluaisi vakaata ja nopeaa autoa kuten Mclarenilla. Eiköhän se ole niin päin että auto vaatii hullut setupit että siitä saa vauhtia ja tämän Max pystyy hanskaamaan. Kuten Tsunodakin totesi että metoodeilla joita käytti Toro Rossolla ei päde Red Bullilla ja siksi hänen täytyy mennä mukavuusalueen ulkopuolelle.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5869
Jaahas, missä mä olen holtittomasta perästä kirjoittanut? Eikös Red Bullissa ole hyvä mekaaninen pito?
Jos sanot että Maxin ajotyyli vaatii erilaisen auton ja asetukset niin tosiasiassahan se on auto joka vaatii tietynlaiset setupit jos haluaa ulosmitata maximipotentiaalin. Max on myös itse valittanut auton käytöksestä. Se että autosta saa eniten irti terävällä keulalla, tarkoittaa samalla holtitonta perää ja hankalaa autoa, josta nyt on pidempään ollut juttua. Tässä kohtaa normijampalla loppuu hanskat kesken, mutta Maxilla ei.

Tämä kulunut agenda että auto rakennetaan Maxille, kukaan ei halua autoa holtittomalla perällä, mutta jos se on vauhdin hinta niin sillä pitää elää. Tosiasiassa Red Bull rakentaa auton mahdollisimman nopeaksi ja pätevä kuski sitten kaivaa siitä potentiaalin ja elää mahdollisien haittavaikutusten kanssa. Kaikilla talleilla ei ole työkaluja tehdä junaraiteilla kulkevia hybridi-Mersuja tai Mclareneita.

"Already through the very last stages of '23, the car was starting to become more difficult to drive," Newey explained. "Of course that suited Max – he could handle that, if you like. It didn't suit him, but he could handle it. Checo couldn't.

— Adrian Newey


“I think the car is able to achieve the same balance I used to have at VCARB – but just, it doesn’t always help performance.

“So I just have to dig in further, don’t know yet what set-up will make the car faster.”


— Japanin Jukka
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
6426
” Se että autosta saa eniten irti terävällä keulalla, tarkoittaa samalla holtitonta perää.”

Suosittelen faktatarkistusta tässä. Ihan joka auton saa yli- tai aliohjaamaan. Se ikkuna, missä auto ei yli- eikä aliohjaa, on nyt se missä muut ei pärjää, jolloin vauhti on huonompi, tai releet tekee halon kautta voltteja jos yrittää.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5869
” Se että autosta saa eniten irti terävällä keulalla, tarkoittaa samalla holtitonta perää.”

Suosittelen faktatarkistusta tässä. Ihan joka auton saa yli- tai aliohjaamaan. Se ikkuna, missä auto ei yli- eikä aliohjaa, on nyt se missä muut ei pärjää, jolloin vauhti on huonompi, tai releet tekee halon kautta voltteja jos yrittää.
Red Bullin autoa pitäisi viedä yli-/aliohjattavana, koska kello tykkää. Hakemalla omaa unelmabalanssia ja mahdollisimman mukavaa toimistoa, ajetaan pelkkiä terveisiä, koska auto ei kulje mihinkään.

https://www.f1technical.net/news/26753

"So that needs to come from experience, and sometimes you just have to accept the difficulties of the car. Like, if it feels like a lot of understeer or oversteer, but lap time is good, probably stick to that direction.

— Tsunoda
Tässä kohtaa normijampoilla alkaa loppua ne hanskat kesken ja mistä se ero tulee. Perezkin oli lähimpänä silloin kun auto oli parhaimmillaan/helpoimmillaan. Aivan kuten sadekelilläkin, kun tulee haasteita niin kelin tai auton käytöksen suhteen niin rattimiehet erottuvat yhä selvemmin.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4756
” Se että autosta saa eniten irti terävällä keulalla, tarkoittaa samalla holtitonta perää.”

Suosittelen faktatarkistusta tässä. Ihan joka auton saa yli- tai aliohjaamaan. Se ikkuna, missä auto ei yli- eikä aliohjaa, on nyt se missä muut ei pärjää, jolloin vauhti on huonompi, tai releet tekee halon kautta voltteja jos yrittää.
Varsinkin jarrutuksissa perä on äärettömän kiikkerä ja sitä Maxikin valitti viime vuonna, kun terävyys meni jo yli. Eikä tätä silloin juuri huvittanut voittaminenkaan
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5869
Varsinkin jarrutuksissa perä on äärettömän kiikkerä ja sitä Maxikin valitti viime vuonna, kun terävyys meni jo yli. Eikä tätä silloin juuri huvittanut voittaminenkaan
Joutui vielä raahautumaan palkintogaalaan pokkaamaan mestaruuspokaalin, tarina ei kerro huvittiko vai oliko pakkopullaa.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4756
Joutui vielä raahautumaan palkintogaalaan pokkaamaan mestaruuspokaalin, tarina ei kerro huvittiko vai oliko pakkopullaa.
Huvitti enemmän, kun ei ollut niin terävä ja lopputukosesta nähdään, että huvitti ihan tarpeeksi kauden mitalla. Mutta sillon ei paljoa pärjääminen huvittanut, kun oli keula liian terävä. Mutta ei liittynyt autoon, kun hanskaa kyllä, ei vaan just huvittanut silloin. Ei oikein aina tällä kaudellakaan ole huvittanut, mutta nyt taas huvittaa. Sinänsä ihan huvittavaa seurattavaa Hermannin huvitukset
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2988
Itsellä on sellainen kutina että tuolla maanisella iracingin tahkoamisella on yllättävän iso merkitys Maxin menestykseen. Esimerkiksi juuri nämä superkiikkerät setupit on siellä puolella ihan perusjuttu nopeimmilla kuskeilla, joihin Maxikin lukeutuu. Max harjoittelee ajamista ja nimenomaan tuota veitsenterällä ajamista about kaiken vapaa-aikansa. Hillitön ero treenimäärässä verrattuna jotakuinkin kaikkiin muihin.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5869
Itsellä on sellainen kutina että tuolla maanisella iracingin tahkoamisella on yllättävän iso merkitys Maxin menestykseen. Esimerkiksi juuri nämä superkiikkerät setupit on siellä puolella ihan perusjuttu nopeimmilla kuskeilla, joihin Maxikin lukeutuu. Max harjoittelee ajamista ja nimenomaan tuota veitsenterällä ajamista about kaiken vapaa-aikansa. Hillitön ero treenimäärässä verrattuna jotakuinkin kaikkiin muihin.
Asiat tärkeysjärjestykseen. Muut kuskit menivät F1 leffan ennakkonäytökseen, Max striimaa iRacingia ja pinkin ratin kanssa. Nykysukupolven Räikkönen.

https://x.com/SKPitStop/status/1925229657894564034?t=InvKuAELjvNzW6MX1NLgkw&s=19
 

KuljunAlko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2024
Viestit
75
Sijainti
Kulju
Jos sanot että Maxin ajotyyli vaatii erilaisen auton ja asetukset niin tosiasiassahan se on auto joka vaatii tietynlaiset setupit jos haluaa ulosmitata maximipotentiaalin. Max on myös itse valittanut auton käytöksestä. Se että autosta saa eniten irti terävällä keulalla, tarkoittaa samalla holtitonta perää ja hankalaa autoa, josta nyt on pidempään ollut juttua. Tässä kohtaa normijampalla loppuu hanskat kesken, mutta Maxilla ei.

Tämä kulunut agenda että auto rakennetaan Maxille, kukaan ei halua autoa holtittomalla perällä, mutta jos se on vauhdin hinta niin sillä pitää elää. Tosiasiassa Red Bull rakentaa auton mahdollisimman nopeaksi ja pätevä kuski sitten kaivaa siitä potentiaalin ja elää mahdollisien haittavaikutusten kanssa. Kaikilla talleilla ei ole työkaluja tehdä junaraiteilla kulkevia hybridi-Mersuja tai Mclareneita.
No siis Montoya oli aivan säkki Mclarenilla 2005 - 2006, kai se sillä vaa sekosi pää.
 
Ylös