1

Liittynyt
14.11.2000
Viestit
15
Hei vielä kaikille.
Yritetäänkö pitää keskustelu edes jollain tavalla säädyllisellä tasolla, niin voisi itsekin osallistua keskusteluun. Muutoin olen valmis jättämään tämän sivun väliin.

Ystävällisin terveisin,
Arto
 

Pirelli

Member
Liittynyt
5.2.2000
Viestit
12
Toivottavasti, olisi sääli menettää asiantuntevia keskustelijoita!

Kannattaa myös pitää pientä suodatinta päällä kun näitä lukee, tännehän pystyy kirjoittamaan kuka tahansa. Ei kannata ottaa hernettä nenään jos joku toinen käy vähän hermoille, näillehän voi aina tyytyä nauramaan itsekseen.

Suurin osa meistä taatusti arvostaa enemmän sinunkaltaisesi kokeneen kuskin puheita, kuin monen muun...
 

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Eiköhän täällä kaikkien ole mahdollista tulla toimeen, vaikkei aina samaa mieltä kaikesta ollakaan.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Arto Salmenautio:
Hei vielä kaikille.
Yritetäänkö pitää keskustelu edes jollain tavalla säädyllisellä tasolla, niin voisi itsekin osallistua keskusteluun. Muutoin olen valmis jättämään tämän sivun väliin.

Ystävällisin terveisin,
Arto
De passar...eihän täällä ole tähänkään asti ollut yksi vähemmän asiallinen mielipide - siis se jonka mukaan vain F3 ja Sport2000 ovat SM-arvon "arvoisia".

Saas sitten nährä kuinka uskottavan "mediapaketin" AKK saa kursittua kasaan näiden "toisarvoisten" luokkien kilpailuviikonlopuille. Voipi nimittäin olla, että tällä kahtiajakopäätöksellä AKK de facto tappoi SuperSaloonit. Toisin kuin merkkiluokkien kuljettajille, niin ainakin kärkipään SS-kuljettajille tuo SM-arvo ja TV-näkyvyys ovat itseisarvoja, joita ilman ei kuulemma ole mielekästä tehdä investointeja mm.kilpailukalustoon... Kolme vuotta ehkä ajellaan nyk. kalustolla (jos se pysyy nipussa) ja sen jälkeen that's it..

Mutta ilmeisesti ainakin kik(keli) korkkaisi kuohuviinit jos SuperSaloon-luokka haudattaisiin
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Kiitoksia Don Vito. Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa, sanottiin ennen vanhaan...

No joo, minä kun en viitsi sanoa poistuvani täältä palstalta kun en poistu kumminkaan. Jätän vaan kommentoimatta Don Viton kirjoittamiin kommentteihin. Vaikka tähänkin asti olen tuonut esille (ainakin pääasiassa) omia mielipiteitäni.

Miten minun kommenttini olivat epäasiallisia? Voitko täsmentää. Jos minun mielestäni vain F3 ja s2k ovat SM-arvolle kelvollsia, saan minä kai ihan vapaasti olla sitä mieltä. Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Eiköhän olisi jo sinunkin aika alkaa suhtautua toisten ihmisten mielipiteisiin sillä tavalla niin kuin ainakin minä suhtaudun: Ajatelkoon niinkuin haluaa.

Arto: ei kannata ajatella tästä, että toivotonta porukkaa. Aion lopettaa kaikki kärkevät kommentoinnit ja muutenkin kai ainakin vähennän tälle palstalle kirjoittelua. Nyt kun kuitenkin kaikki ovat huomanneet minun suhtautumiseni aikaisemmassa otsikossa käsiteltyyn aiheeseen, oletan ettei kenenkään pitäisi yllättyä mielipiteistäni.

Toivottavasti voimme haudata "sotakirveet" tämän osalta? Ainakin minä aion niin tehdä.

kik
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Halloo vaan kaikille täältäkin.

Pakko myöntää, että piti oikein kerätä rohkeutta, että uskalsin tänne mitään kirjottaa, sen verran kovaa tekstiä on näkyny tuolla topiceissa.

Toivottavasti jatkossa pysytään asialinjoilla.

Sen verran on pakko sanoa, että täällä on vähän liian kovin sanoin ja jopa jonkinasteisin epäasiallisin kommentein puolusteltu luokkia puoleen ja toiseen.

Nostan hattua herra Salmenautiolle. Julkisuuden henkilönä omalla nimellään esiintyvä ei ole kovinkaan tavallinen näky tällaisissa medioissa. Toivottavasti olet esimerkkinä mulle.

Itse toimin mukana tänä vuonna perustetussa Toyota-SS-tiimissä ja olen sitä mieltä, että meidän; lajia harrastavien täytyy kaikin keinoin tuoda lajia lähemmäs suurta yleisöä. Ehkä osallistuminen näihin keskusteluihin on hyttysen ininää, mutta jotain kuitenkin. Ehkä aavistuksenomaista elitististä leimaa saadaan näin vähän heikommaksi.

Terveisin:
Jyrki Repo
RK-Racing

ps.Tässä vaiheessa kinasteleminen eri luokkien paremmuudesta on hulluutta, vedetään samaa narua, vedetään vieläpä samaan suuntaan:). Luokasta riippumattahan laji on kuitenkin se tärkein. Yhteistyöllä ja asiallisella suhtautumisella uskon, että saamme vielä suomalaiset ratasarjat nousemaan suosiossa rallin rinnalle.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jyrki Repo:

ps.Tässä vaiheessa kinasteleminen eri luokkien paremmuudesta on hulluutta, vedetään samaa narua, vedetään vieläpä samaan suuntaan:). Luokasta riippumattahan laji on kuitenkin se tärkein. Yhteistyöllä ja asiallisella suhtautumisella uskon, että saamme vielä suomalaiset ratasarjat nousemaan suosiossa rallin rinnalle.
Periaatteessa olet oikeassa, mutta mikäli nimimerkin kik katsantokannat edes pienimmässäkään määrin edustavat S2K kuljettajien/tiimien yleistä mielipidettä, niin sille yhteisen köyden vetämiselle samaan suuntaan ei taida juurikaan mahdollisuuksia olla.
Itse olen pyörinyt SS-ympyröissä useamman vuoden ja kuunnellut mielipiteitä siitä, kuinka AKK:n sarja- yms. maksuina keräämille rahoille ei ainakaan SS:n osalta ole saatu minkäänlaista vastinetta. Sääntöjä ruuvataan johonkin päin miltei joka ikinen vuosi ja niistä tiedotetaan miten ja koska sattuu.
Viime joulun alla oli Tampereella SSA:n yleinen palaveri AKK:lta saadun sääntöehdotelman tiimoilta. Kuljettajat saivat sanoa ehdotelmasta mielipiteensä ja niiden pohjalta laadittiin AKK:lle vastine. Nyt kun nuo uudet säännöt on julkaistu, niin huomaamme että suurimmaksi osaksi se AKK:n ehdotelma/luonnos jäi voimaan ja kuskien vastineelle ei juurikaan painoarvoa annettu. Tärkein (tai törkein - miten vaan) AKK:n läpi runttaama "uudistus" oli alkuperäisen korirakenteen säilyttämispakko. Viimevuonna käytetystä kalustosta vain neljä tai viisi autoa täyttävät ko. sääntöpykälän. Onneksi on kuitenkin siirtymäaika v:n 2003 loppuun. Kukaan ei ole vedenpitävästi todistanut, että alkup. korirakenne säilyttämällä saataisiin esim. turvallisuutta lisättyä verrattuna kunnolla tehtyyn putkirunkoon.

Varmaan Corollan rakentamiseen ja kehtittämiseen on uponnut useampi tuhatlappunen ja on varmaan hirveän mieltä ylentävää kun kerrotaan, että kolme kautta saat autolla ajaa, ja sen jälkeen se joutaakin paalattavaksi ellei sillä välin joku perusta uutta ratasarjaa johon se kelpaisi. Sama pätee myös SRT:n Escorttiin, joka on rakennettu todella isolla rahalla.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Olen smaa mieltä että jos on asiaa niin omalla nimellä esiinnytään.
Arvelen että SS:n korirakenne sääntö tuli Ferrarille sattuneen ikävän onnettomuuden vuoksi Kemoralla. Ferrarin lattiahan petti jolloin kuljettajan jalat tai jalka pääsi ulos ikävin seurauksin.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Jamppa Maijala:
Arvelen että SS:n korirakenne sääntö tuli Ferrarille sattuneen ikävän onnettomuuden vuoksi Kemoralla. Ferrarin lattiahan petti jolloin kuljettajan jalat tai jalka pääsi ulos ikävin seurauksin.
Niinhän määkin vähän luulen, mutta kestämätön peruste jokatapauksessa: kas kun F40:ssä ei ole itsekantavaa koria, vaan putkirunko ja hiilikuidusta tms. valetut koripaneelit ihan jo tehtaalta tulleessaan. Läheskään kaikki kuskit eivät ole vakuuttuneita siitä, että mikään siviiliautoon/siviilikäyttöön tarkoitettu korirakenne voisi lujuudeltaan (eli siis onnettomuusturvallisuudeltaan) vastata hyvin tehtyä putkirunkoa...
PS. Se lattia ei muutes pettänyt, vaan Esan jalan katkaisi ohjaamoon asti työntynyt vasen etupyörä.
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Don Vito:
PS. Se lattia ei muutes pettänyt, vaan Esan jalan katkaisi ohjaamoon asti työntynyt vasen etupyörä.

[/B]
Tilanne tosiaan mahdollisesti oli tämä. Siinä tuoksinnassa en huomannut muuta kuin jalan olevan ulkona juostessani sammutin mukanani Escortin luo. Kun huomasin että Escortissa ei mitään hätään palasin sen verran takaisin katsomaan savun aiheuttajaa ja mahdollisesti tarjoamaan sammutin pulloa mutta sinnehän olikin paikalle kerennyt jo sammutinmies.
Muuten oli hyvä säkä että Ferrarin splitteri ei osunut kehenkään ampautuessaan ratavarikon puolelle.
Mielestäni Ferrarissa oli vain yksinkertainen lattia, kiinnitystavasta en ole tietoinen. Esim SRT:n autossa on kuljettajalla kolminkertainen lattia josta yksi kerros on mm. hunajakennoa. Mukavaa jos kuljettajasta on töihin nääs seuraavankin koitokseen.



[This message has been edited by Jamppa Maijala (edited 07-12-2000).]
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Arto Salmenautio:
Hei vielä kaikille.
Yritetäänkö pitää keskustelu edes jollain tavalla säädyllisellä tasolla, niin voisi itsekin osallistua keskusteluun. Muutoin olen valmis jättämään tämän sivun väliin.

Ystävällisin terveisin,
Arto
Mielestäni nämä keskustelut on pysyneet säädyllisten rajojen sisällä. Onhan se ikävää jos jäät täältä pois joidenkin mielipiteiden vuoksi mutta totuushan on ettei tämä sota yhtä miestä kaipaa.
Mielestäni on hauska kun on reilusti eriäviä mielipiteitä niin uudet idat aukeavat yleensä helpommin ja jollain tavalla osaa ajatella muidenkin kannalta näitä asioita. sama päämäärä meillä kaikilla kuiteskin on että rata-autoilu kukoistaisi. Lempilausahduksenihan on sorakuskeille: Sora ja muta on lehmiä ja hevosia varten ja asfaltilla ajetaan kilpaa. Arvaa onko moni juttu auennut huoltiksien kahvipöydissä?

 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
530
Sijainti
Peraehikiae
Minun ajatukseni eivät (ainakaan toivottavasti) edusta yleisesti s2k ja F3 -luokkien katsantokantoja. Olen vain henk. koht. em. mieltä asioista. Tiedän, enkä muuta yritäkään väittää, että super saloon on hieno luokka mutta vain silloin, jos radalle saadaan paljon tasaväkistä kalustoa. No se siitä.

Hyvä asia ainakin on se, että tällekin palstalle on alkanut tulla enemmän kirjoittelijoita ja kommentoijia, kun aikaisemmin täällä oli todella hiljaista.

AKK:n tekemisiä en halua mitenkään erityisesti puolustella, oletankin että useimmilla ratapuolella liikkuvilla ihmisillä on monia negatiivisia kommentteja AKK:n toiminnasta suomen rata-autoilun suuntien määräämisessä. Ehkä heidän toimintansa on liian "kovakaulushommaa". Toisaalta kehitys on ollut ainakin tähän asti huomattavan positiivista, jos katsotaan kilpailijamääriä ja kaluston kehittymistä (en tarkoita eri luokkia vaan yleisesti asiaan sidotun rahan ja vaivannäön määrää). Toisaalta tämä kaikki kehitys saataa johtua ja todennäköisesti johtuukin suomen taloudellisesta tilanteesta ja noususuhdanteesta, jolloin kaikki rahaa vievät harrastukset nousevat suosioon.

Itse pidän näyttävyyden kannalta tärkeimpänä tekijänä autojen määrää ja tiukkoja kamppailuja. Olen myös joskus miettinyt sitä, miten kävisi, jos s2k -luokan autojen sääntöjä muutettaisiin siten, että tehot nousisivat jonnekin 300 hevosvoiman lähelle tai hiukan ylikin. Olettaisin, että suuresta autojen määrästä (ja suomen ratojen ominaisuuksista) johtuen saattaisi laji käydä enemmänkin täydelliseksi romuralliksi ja jopa vaaralliseksi. Autoja kun on radalla noinkin suuri määrä ja kuljettajia useista eri luokista, jopa useita sellaisia joilla ei ole minkäänlaista historiaa rata-autoilussa. Odotankin mielenkiinnolla ensi kaudella tulevia sääntömuutoksia, mikäli ne tehoja lisäävät kovinkin paljon. Kierrokset joissain moottoreissa tullenee nousemaan jopa jotain 1000r/min luokkaa mikä tarkoittanee(?) merkittävää tehonlisäystä.

kik
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Halloo taas.

Turvallisuudellahan ne taitaavat tuota sääntöuudistusta perustella, mutta taka-ajatuksena oli AKK:lla saada korimuutosten säännöt vastaamaan rallin f-ryhmää ja sitä kautta ehkä lisää kalustoa radalle, kun noita äffäläisiä on Suomessa noin satatuhatta. Voi, -ja toivottavasti toimii.

Kyyllähän se luonnollisesti ottaa rajuhkosti pattiin, että uus auto on kolmen vuoden päästä romurautaa, mutta eipä tuo nyt eka kerta ole. (subarut...) Odotellaan sitä "suunnitelma B:tä".

Kahtiajaosta vielä sen verran, että esim Hietamäen kanssa vähän suunniteltiin, että otetaan ensi vuonna tilanne haltuun ja ollaan rinta kaarella noiden merkkiluokkaviikonloppujen päälähtö. Käännetään ensi alkuun huonolta näyttänyt homma omaksi eduksi.

Nyt kun vielä piiskataan joku TV-kanava sinne paikan päälle, niin eiköhän se siitä lähde liikkeelle. AKK ei nähtävästi ole aktiivisesti markkinoinut medioille esitysoikeuksia, joten jonkunhan se on tehtävä. TV-aika on kuitenkin nykyisin se, millä sponsorit saadaan pysymään touhussa mukana. Eiköhän oteta porukalla asiaksi saada myös SS-kisat televisioon ensi vuonna.
Asiaanhan on voinut jo tulla muutos, mutta vähän luulen, etteivät nuo tv-kanavat tule niitä oikeuksia kyselemään, kyllä niitä pitää niille väkisin tyrkyttää...

-Jyrki
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by kik:
Minun ajatukseni eivät (ainakaan toivottavasti) edusta yleisesti s2k ja F3 -luokkien katsantokantoja. Olen vain henk. koht. em. mieltä asioista. Tiedän, enkä muuta yritäkään väittää, että super saloon on hieno luokka mutta vain silloin, jos radalle saadaan paljon tasaväkistä kalustoa. No se siitä.

Valitettavasti toivettasi on kokolailla mahdoton toteuttaa: on valittava joko paljon kalustoa (jolloin tasoerot on iiiisot) TAI tasaväkistä kalustoa (jolloin autoja on yhden käden sormilla laskettava määrä)


Toisaalta kehitys on ollut ainakin tähän asti huomattavan positiivista, jos katsotaan kilpailijamääriä ja kaluston kehittymistä (en tarkoita eri luokkia vaan yleisesti asiaan sidotun rahan ja vaivannäön määrää). Toisaalta tämä kaikki kehitys saataa johtua ja todennäköisesti johtuukin suomen taloudellisesta tilanteesta ja noususuhdanteesta, jolloin kaikki rahaa vievät harrastukset nousevat suosioon.
Toisaalta mihin ihmeeseen ovat kadonneet ne Ruusperin aikanaan suurella hypetyksellä lanseeraamat SubaruSportit ? HRF:n kisoissa on ollut enää pari hassua ajopeliä jäljellä. Ja mikä ne oikeastaan tappoi? (Arvaukseni on AKK:n päätös häätää ne pois SM-kisoista, mutta oliko se syy vai seuraus jostain muusta?)

Itse pidän näyttävyyden kannalta tärkeimpänä tekijänä autojen määrää ja tiukkoja kamppailuja. Olen myös joskus miettinyt sitä, miten kävisi, jos s2k -luokan autojen sääntöjä muutettaisiin siten, että tehot nousisivat jonnekin 300 hevosvoiman lähelle tai hiukan ylikin. Olettaisin, että suuresta autojen määrästä (ja suomen ratojen ominaisuuksista) johtuen saattaisi laji käydä enemmänkin täydelliseksi romuralliksi ja jopa vaaralliseksi. Autoja kun on radalla noinkin suuri määrä ja kuljettajia useista eri luokista, jopa useita sellaisia joilla ei ole minkäänlaista historiaa rata-autoilussa.
Villi arvaus on, että kuskien tasoerot tulisivat entisestään korostumaan - samoin kuin myös autojen. Bemarista saa 300 suht herkästi, samoin kai Nissanista, Volkkarista, Rellusta ja Pösöstä (F2 KitCar) ainakin lähelle. Siinä ois ideaa niille, joilla nälkä alkaa jo kasvamaan isommaksi kuin S2K pystyy tarjoamaan. Tosin 300hv ei välttämättä riittäisi SS:n puolella voittotaisteluun, mutta ei sillä jalkoihinkaan jäisi. Toimivalla alustalla korvaa puuttuvat tehot etenkin Ahvenistolla aika pitkälle.

Odotankin mielenkiinnolla ensi kaudella tulevia sääntömuutoksia, mikäli ne tehoja lisäävät kovinkin paljon. Kierrokset joissain moottoreissa tullenee nousemaan jopa jotain 1000r/min luokkaa mikä tarkoittanee(?) merkittävää tehonlisäystä.
kik
ja BTW - Artolle täky: Jos ja ilmeisesti kun eräs sinivalkoinen BMW kaipaisi ulkoiluttajaa ensikaudeksi kun "herra T" on vetäytymässä radoilta (ainakin SM) niin sullehan siinä ois oivallinen harrastus S2K:n ohella. Jos kerran Esakin pystyy urakoimaan kahdessa luokassa, niin miksi ei joku muukin..Kun joku vain laittais ne alustan säädöt kohdalleen, niin osaavan kuskin käsissä sillä kykenis ajamaan jopa voitosta. Etenkin kun Kyllösellä menee varmasti aikaa totutella Camaron jälkeen TurboAudiin ja sen metkuihin ja Lempo on suuntaamassa Saksaan....
 

ilkhaa

Active member
Liittynyt
19.11.2000
Viestit
26
Sijainti
espoo, suomi
Subaru sporttien tarun loppu.

Subaru sportteja ei suinkaan AKK nakannut ulos sarjasta. Syy kuivumiseen oli se, että autoja oli alkujaankin vain 17 kpl. Omistajat kyllästyivät ajamaan, kun maaliintulojärjestys oli joka kerta suunnilleen sama. Uudet omistajat olivat taas harrastajia, jotka eivät kisoihin lähteneet, vaikka kuinka houkuteltiin. Muutama auto myytiin ulkomaille. Kai sekin vaikutti, että palkintorahaan 3:na vuonna tottuneet jäivät neljäntenä ilman. Jos ei kisaluokissa tapahdu merkittävää teknistä muutosta ja muutosta kuljettajissa, sama näivettyminen kohtaa jokaista luokkaa ennen pitkää. Siis muututtava on, vaikka osa kalustosta vanhenisi käsiin.
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Noniin.

Uudistuksiinhan on totuttava ihan joka hommassa, ei nykyään voi enää missään asiassa nojata siihen, että "näin on tehty ennenkii, näin tehää vastakii".

Koska suomen ratasarjat eivät missään megasuosiossa paistattele, jotain päätöksiä on tehtävä, vaikka se sitten vähän kirpaisisi jossain vaiheessa. En ole itsekään täysin tyytyväinen tapahtuneisiin muutoksiin, mutta "jos en kerran voi voittaa heitä, liityn heihin."

Super Saloonien kohdalla tosiaankin on ongelma, jota minullekin AKK:sta täsmennettiin ennen kahtiajaosta päättänyttä kokousta sinne soitellessani. Silloin pidin kovastikin yhteyttä tiimini puolesta suurin piirtein kaikkiin asian kanssa minkään vertaa tekemisissä oleviin ihmisiin, jotta saimme edes jonkinlaisen vetoomuksen tehtyä AKK:lle. Viestimme silloin oli, että "laittakaa SS ja FF cuppikisoihin, mutta antakaa luokille edes teoriassa samat mahdollisuudet julkisuuteen, kuin kaudella -99".

Siis SS:n ongelma tosiaankin on "haamuilmoittautuneiden" ohella valtavat tasoerot ja pieni osallistujien määrä. Toivotaan nyt, että uusi korisääntö tuo uusia autoja viivalle, koska potentiaalisia je hieman nykyistä edullisempia/pienitöisempiä aihioita on suomenniemi väärällään.

Jos ollaan realisteja, on luojan lykky, että saimme pitää edes tuon SM-arvon. Asia, johon melko varmasti tulee muutos, jos kalustoa ei viivalle saada lisää.

Tämän hetkisen tietoni mukaan ainakin Lindström lupasi olla "varmasti mukana S2:lla, vaikka ajettas jokkiskisoissa", me olemme mukana Corollalla, Kyllönen ajanee Audilla, kun on kerran sellasen ostanu. Schroderus ja Sarlin lienevät myös täysillä mukana, mutta onko tietoa ketä muita on VARMASTI tulossa ajamaan. Viime vuonnahan sarjaan ilmoittautui 23 autokuntaa, joista radalla nähtiin keskimäärin kymmenen kerrallaan.

LMS:n A4 ja 80 competition ovat ainakin vaihtaneet omistajaa suomen ulkopuolelle, joten jonkinlaista kilpailukin saatetaan ensi vuonna nähdä, kunhan tuo Kyllönen Audi saadaan pysymään aisoissa. Eikös suomessa vielä -97-98 ollut radoilla paljonkin autoja, joita ei v.2000 nähty? Kaivelkaa ne pois naftaliinista ja viivalle!

-Jyrki
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Originally posted by Jyrki Repo:
Noniin.

Silloin pidin kovastikin yhteyttä tiimini puolesta suurin piirtein kaikkiin asian kanssa minkään vertaa tekemisissä oleviin ihmisiin, jotta saimme edes jonkinlaisen vetoomuksen tehtyä AKK:lle. Viestimme silloin oli, että "laittakaa SS ja FF cuppikisoihin, mutta antakaa luokille edes teoriassa samat mahdollisuudet julkisuuteen, kuin kaudella -99".

-Jyrki
Me Mini tonneissa asioimme aikaisemmin myös paljon Akk:n kanssa saadaksemme lisää mahdollisuuksia. Ymmärrän tuon näkyvyys ongelman kun olemme kokeneet saman. Tv ohjelmien valmistajien kanssa asiomme myös. Onhan joiltakin vuosilta ollut koosteita mutta nyt se on kyllä ollut vaikeaa koska vastauksen tyyli useimmiten:Ettei kiinnosta kun kukaan muukaan ei ole kuullut, mutta ehkä joskus. Kyllä se Superien on puhallettava yhteen hiileen asioitava ja pietettävä nimi yllä ja haalittava lisää autoja, kehittää helpommaksi luokaksi yrittää. Mineissähän tällä hetkellä on suuri autopula kaikki autot menee kaupaksi vieläpä käypään hintaan. Luokkahan oli jo Akk:n mielestä haudattava mutta sen jälkeen alettiin kehittää luokkaa ja tässä nyt ollaan, hyvä juttu.

 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Jyrki Repo:
Noniin.

Uudistuksiinhan on totuttava ihan joka hommassa, ei nykyään voi enää missään asiassa nojata siihen, että "näin on tehty ennenkii, näin tehää vastakii".

Tuo onnistuu vain hostorikissa :)
Jopa roadsport koittelee samaa kaavaa huonoin tuloksin jossain luokissa.

Koska suomen ratasarjat eivät missään megasuosiossa paistattele, jotain päätöksiä on tehtävä, vaikka se sitten vähän kirpaisisi jossain vaiheessa. En ole itsekään täysin tyytyväinen tapahtuneisiin muutoksiin, mutta "jos en kerran voi voittaa heitä, liityn heihin."

Super Saloonien kohdalla tosiaankin on ongelma, jota minullekin AKK:sta täsmennettiin ennen kahtiajaosta päättänyttä kokousta sinne soitellessani. Silloin pidin kovastikin yhteyttä tiimini puolesta suurin piirtein kaikkiin asian kanssa minkään vertaa tekemisissä oleviin ihmisiin, jotta saimme edes jonkinlaisen vetoomuksen tehtyä AKK:lle. Viestimme silloin oli, että "laittakaa SS ja FF cuppikisoihin, mutta antakaa luokille edes teoriassa samat mahdollisuudet julkisuuteen, kuin kaudella -99".

Siis SS:n ongelma tosiaankin on "haamuilmoittautuneiden" ohella valtavat tasoerot ja pieni osallistujien määrä. Toivotaan nyt, että uusi korisääntö tuo uusia autoja viivalle, koska potentiaalisia je hieman nykyistä edullisempia/pienitöisempiä aihioita on suomenniemi väärällään.

Tuota itsekkin ihmettelen mutta kortensa kekoon on kantanut säännötkin..tiedän pari yli 6800cc autoa jotka ei tule viivalle pienemmällä koneella...toinen voi olla ettei tule enään ollenkaan (Viper).

Jos ollaan realisteja, on luojan lykky, että saimme pitää edes tuon SM-arvon. Asia, johon melko varmasti tulee muutos, jos kalustoa ei viivalle saada lisää.
Tuo on täysin tosi asia....itse olen työn alla hieman liian vanhan korimallin kanssa (luokitus loppu -95) ja olen oikeastaan vain HRFN rengassäntökiistan takia tulossa SS:ään jos pääsen.

Tämän hetkisen tietoni mukaan ainakin Lindström lupasi olla "varmasti mukana S2:lla, vaikka ajettas jokkiskisoissa", me olemme mukana Corollalla, Kyllönen ajanee Audilla, kun on kerran sellasen ostanu. Schroderus ja Sarlin lienevät myös täysillä mukana, mutta onko tietoa ketä muita on VARMASTI tulossa ajamaan. Viime vuonnahan sarjaan ilmoittautui 23 autokuntaa, joista radalla nähtiin keskimäärin kymmenen kerrallaan.

Älä ainakaan mua laske varmaksi tänä vuonna.

LMS:n A4 ja 80 competition ovat ainakin vaihtaneet omistajaa suomen ulkopuolelle, joten jonkinlaista kilpailukin saatetaan ensi vuonna nähdä, kunhan tuo Kyllönen Audi saadaan pysymään aisoissa. Eikös suomessa vielä -97-98 ollut radoilla paljonkin autoja, joita ei v.2000 nähty? Kaivelkaa ne pois naftaliinista ja viivalle!

Tiedossa olisi yksi Alfakin (75 Imsa turbo tjsp) jolla ei ole ajettu vaikka on valmis...
syytä siihen en tiedä mutta voin ottaa selvää...auto majailee Kemoran liepeillä.

-Jyrki
 
Ylös