#14 Fernando Alonso 2024: Hondan himoitseva houkutus

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3886
En löydä lähdettä enää, mutta jostain luin että radiokeskustelu kaasuongelmasta olisi sittenkin tullut vasta Russell-episodin jälkeen. Onko siis FIA:n rankussa Alonson bullshit-lisä, koska Alonson ja Aston Martinin tiedotuksissa ei puhuta mitään kaasuongelmista mihin olisi helppo vedota. Aikamoinen konna jos hän pumppaa kaasua, pelaa vaihteilla ja kun huomaa Russellin menneen pihalle niin avaa radiokeskustelun kaasuongelmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3886
Monivuotinen sopimus tarkoittaa samalla Alonson ja Hondan lämmintä yhteenpaluuta 2026. GP2 engine! GP2! Ei Alonson kaltaiselle nallekarhulle voi olla pitkävihainen, taakse jää savuavat rauniot, mutta rakkaus ei koskaan kuole. Tämän on Mclarenkin saanut huomata
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1931
Sijainti
Vyborg
Kukapa olis uskonnut 10 vuotta sitten Alonso ajaisi edelleen formuloissa ja tekisi kaiken lisäksi 2 kauden jatkosopparin Aston Martin tallissa.
Hienoa että legenda jatkaa lajissa seuraavan kahden vuoden aikana, on ollut hienoa seurata Alonson edesottamuksia viimeiset 3 vuoden aikana ja Alonson vauhti ei ole vuosien aikana hidastunut paljoa.

Saapi nähdä miten Alonso tulee pärjäämään seuraavien kahden vuoden aikana 44-45 vuotiaana.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Uskomattoman pitkä on kyllä Alonson ura. Mies tuli lajiin vuonna 2001, ja vielä vaan jatkaa lajissa.

Meinaakohan mies jatkaa 50 vuotiaaksi saakka? Ei siihen enää montaa vuotta tarvittaisi.

Alonso ja Aston Martin voivat olla jopa se paras yhdistelmä 2026, kun Hondan moottorit vauhdittavat autoja.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Mitä luulette, alkaako Alonson ikääntyessä suorituskykynsä kärsimään? Ja jos alkaa, missä vaiheessa? Vielä ei näy merkkejä hidastumisesta.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2485
Onhan tuo aika eri juttu. Ei tuossa fyysisesti niin äärirajoilla kuitenkaan mennä. Tietysti reaktiot hidastuu väkisin ajan myötä, mutta se että kisoissa ajetaan suurin osa ajasta ihan puolivaloilla muutenkin kompensoi varmaan paljon. Aika-ajoissa luulisi ensimmäisenä näkyvän, mutta niissäkin nyt toistaiseksi tuntuu kulkevan kivasti.
 

Muucconen

Well-known member
Liittynyt
2.9.2018
Viestit
1094
En pitäisi maailman kahdeksantena ihmeenä jos Alonso vielä pari seuraavaakin kautta paukuttaa kovaa jälkeä. 90–luvulla herrat Mario Andretti ja Emerson Fittipaldi olivat voitokkaita vielä viisikymppisinäkin Indycar -sarjassa. Eri sarja ja eri aika, mutta jonkinlainen vertailukohta kuitenkin lähihistoriasta.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
209
Schumacher oli ainakin viimeisellä mersu kaudellaan todella hyvä. Kauden 2012 jälkipuoliskolla oli jatkuvasti nopeampi kuin Rosberg, ja ikää oli mittarissa silloin 44.

Mielenkiintoista pohtia tuosta Schumacherin toisesta stintistä se, että oliko taso kuitenkaan tippunut sitten Ferrari aikojen? Yleinen käsitys on se että Schumacher ei ollut enää samalla tasolla kun aikaisemmin, kun tuli mersulle. Itse olen miettinyt sitä, että mitä jos Schumacher oli ihan yhtä hyvä kuin aikaisemminkin? Nyt oli vaan tallikaverina ensimmäistä kertaa huippukuski.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3886
Schumacher oli ainakin viimeisellä mersu kaudellaan todella hyvä. Kauden 2012 jälkipuoliskolla oli jatkuvasti nopeampi kuin Rosberg, ja ikää oli mittarissa silloin 44.

Mielenkiintoista pohtia tuosta Schumacherin toisesta stintistä se, että oliko taso kuitenkaan tippunut sitten Ferrari aikojen? Yleinen käsitys on se että Schumacher ei ollut enää samalla tasolla kun aikaisemmin, kun tuli mersulle. Itse olen miettinyt sitä, että mitä jos Schumacher oli ihan yhtä hyvä kuin aikaisemminkin? Nyt oli vaan tallikaverina ensimmäistä kertaa huippukuski.
Ei tule ensimmäisenä mieleen "todella hyvä" jos 7-kertainen maailmanmestari ottaa dunkkuun aika-ajot 8-12, pisteet 49-93, kauden ainoa paalu ja voitto tallikaverille. Lähtökohtaisesti tuollaisia kausia noin menestyneeltä kuskilta kutsutaan perseraiskauksisksi, jonka syynä oli ikä ja sopeutumattomuus uusiin autoihin.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
3788
Ehkä tosiaan F1 ei nykyään ole enää fyysisesti niin raskasta, kuin vaikkapa vielä 2000-luvun alussa, jolloin ajettiin kisat läpi aika-ajo vetoina ja oli vielä bensan tankkaukset.

Eihän Valentino Rossikaan enää iäkkäämpänä ollut MotoGP:ssä samassa vauhdissa kuin nuorempana.

Mitä tulee Schumacheriin, niin kyllähän hänellä oli Benetton-vuosinaan kovia tiimikavereita, kuten kolminkertainen maailmanmestari Nelson Piquet, multi-GP-voittajat Patrese, Herbert, ja Ferrarillakin Barrichello, Irvine ja Massa, jotka kaikki GP-voittajia.

Mercedeksellä ei vaan enää kulkenut, kuin nuorempana.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
3005
Ei tule ensimmäisenä mieleen "todella hyvä" jos 7-kertainen maailmanmestari ottaa dunkkuun aika-ajot 8-12, pisteet 49-93, kauden ainoa paalu ja voitto tallikaverille. Lähtökohtaisesti tuollaisia kausia noin menestyneeltä kuskilta kutsutaan perseraiskauksisksi, jonka syynä oli ikä ja sopeutumattomuus uusiin autoihin.
Schumi on ajanut useampaa autoa menestyksellä, ennenkuin olet edes osannut kävellä. Kukaan muu ei näytä enää osaavan ajaa millään, paitsi tietysti Max, Alo ja Rus.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3886
Schumi on ajanut useampaa autoa menestyksellä, ennenkuin olet edes osannut kävellä. Kukaan muu ei näytä enää osaavan ajaa millään, paitsi tietysti Max, Alo ja Rus.
Luettelit siinä ihan hyviä tämän hetkisiä rattimiehiä. Löysinkö jonkun 7-kertaisten maailmanmestareiden suojeluyhdistyksen vai mistä kenkä puristaa? Vaikka he ovat menestyneitä niin ovat he myös samalla normaaleja kuolevaisia joille tulee myös huonoja kausia. Schumacherin Mersu visiitti olisi kannattanut jättää tekemättä meinaan oli kuin varjo itsestään.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
209
Ei tule ensimmäisenä mieleen "todella hyvä" jos 7-kertainen maailmanmestari ottaa dunkkuun aika-ajot 8-12, pisteet 49-93, kauden ainoa paalu ja voitto tallikaverille. Lähtökohtaisesti tuollaisia kausia noin menestyneeltä kuskilta kutsutaan perseraiskauksisksi, jonka syynä oli ikä ja sopeutumattomuus uusiin autoihin.
Totta, mutta kaikki tietävät että nuo lukemat valehtelevat. Schumacherilla oli huonoa tuuria tuolla kaudella, ja täytyy muistaa että vastassa oli nuori todella nopea huippukuski. Rosberg oli todennäköisesti paras tallikaveri joka Schumacherilla on koskaan ollut vastassa. Mielestäni tuo oli hyvä kausi Schumacherilta, kun ottaa huomioon juurikin tuon tauon ja iän.

Tässä alla hyvä lista jonka löysin kaudesta 2012, joka kertoo hyvin minkalainen kausi todellisuudssa oli.

Schumacher vs Rosberg 2012

Finishes ahead when both cars finish: 7-3 in Schumacher's favour; when adjusted for DNFs that Schumacher was responsible for, it becomes 7-6; For non-responsible DNFs, Schumacher was behind Rosberg 2/4 times when he retired, whereas Rosberg's 3 DNFs all occurred ahead of Schumacher, so take from that what you will.

Qualifying: 10-10 draw when ignoring Schumacher's grid penalties
(Varsinkin tämä on aivan jäätävä suoritus 44-vuotiaalta kuskilta Rosbergia vastaan, kun katsoo miten Rosberg pärjäsi Hamiltonia vastaan myöhempinä kausina aika-ajoissa.)

DNFs they were responsible for: 3-0 in Rosberg's favour

DNFs not responsible for: 4-3 in Schumacher's favour (total of 7:3 DNFs), although Schumacher was often in strong points scoring positions when he suffered many of his DNFs (China, Monaco, and Australia).
 
Viimeksi muokattu:
Ylös