Aika-ajot meni kovan rytinän merkeissä. Lähes joka kierroksella joku pyöri jossainpäin rataa (allekirjottanut mukaanlukien)
, joten
puhdasta kierrosta oli melko vaikea ajaa. Jos sai ns. puhtaan radan eteensä, niin viimeistään itse teki virheen.
Siitä huolimatta suht kelpo aika 1.11.3, vaikka parempaa odotin. Omasta PB:stä 0,6. Kolmas lähtöruutu rattimies Majasen jälkeen,
joka piiskasi Ferrarinsa sellaiseen aikaan, että...
Kisa.. EI, EI, EI..... STARTTI !!!. Taisi olla koko GPL:n historian nopeimmin järjestetyt bileet. Aikaa kului lipun heilahduksesta 4 s, allekirjoittaneen toimesta, kunnes bileet alkoivat yuck
Tässäkohtaa olis hyvä, jos taustalla sois vaikka Psykon tunnusbiisi... Sain suht hyvän lähdön heti Majasen perässä. Majanen ilmeisesti ajatteli päästää kaikki ohitsee,
sillä sen verran nihkeä lähtö tuntui oleva. Jokatapauksessa Ferrari ilmestyi turhan äkkiä eteen ja jouduin kääntämään vasemmalle, että pääsen ohitse. Ilmeisesti maalattu maaliviiva on liukkaampi kuin asfaltti, sillä maaliviivan kohdalla, puoliautoa Majasen edellä Eaglen takapäästä katoaa pito ja auto kääntyy suoraan Majasen Ferkun eteen, PAM. Eagle lentää johonkin hevon kuuseen. Resetoin auton ja suoraan takaisin Majasen niskaan... EEH... reset.
Kisaa ajettu noin 9 sekuntia ja molemmat resetit käytetty.
Lähdin sitten ajamaan porukkaa kiinni viimeiseltä paikalta. Päätin, että nyt ei ole mitään menetettävää, koska kisa meni jo. Päätin ajaa niin lujaa kuin vaan pääsisin
Eaglea yhtään säästämättä. Kestää jos kestää..kele.
Heti ekalla kierroksella mentäessä neulansilmään oli Ikäheimo neulansilmässä katollaan Brabn:sa kanssa moottori tulessa. Edessäni ajoi Janhunen Ferrarillaan.
Vielä 1 kierroksen lopussa sain kiinni kolmikon, jossa ajoi Janhunen, Vasama ja Tiilikainen. Porukalla sitten ohitimme kierroksella 2 Majasen Ferrarin.
Kierroksella kolme tultaessa neulansilmään Tiilikainen ja Vasama kolaroivat keskenään ja sain taas 2 päänahkaa lisää. UGH !
Ajelin lujaa päästelleen Janhusen perässä odottaen virhettä ja siinä samalla ohitimme S:ssä Hamiltonin "mätipuoli" ylöspäin olevan Cooperin.
Kierroksella 7 saimme Janhusen kanssa Toropaisen kiinni. Janhunen lähti ohitukseen mentäessä S:n. Ajattelin, että pian kolisee ja jätin hieman välimatkaa. Heti S:n jälkeen
kaverukset kilkkasivat toisiinsa ja poistuivat edestäni hienossa nelipöyräluisussa. Tässävaiheessa olin noussut jo neljänneksi ! wink
Heti seuraavalla kierroksella sain kiinni Hakkaraisen Eaglen, jonka ohitin S:n jälkeiseeä kaarteessa ulkokautta. Tämän jälkeen tapahtumia kohdallani olikin suht vähän.
Kierroksella 16 ajoin neulansilmän pitkäksi ja kolistelin ulkokaarteen rangasvalleja, onneksi harnittomasti.
Kierroksella 21 sain Raman näköetäisyydelle ja Eagle kyllä varmaan huusi sietokykynsä äärirajoilla yrittäessäni ajaa Raman:a kiinni. Raman kuitenkin ajoi viimeisellä kierroksella ennen neulansilmää leveäksi posauttaen todella kauas pellolle. Levoskan auto näkyi horisontissa, mutta kierrokset loppuivat kohdaltani kesken.
Kaikenkaikkiaan aivan mahtava loppu alun käsittämättömän sähellyksen jälkeen, sijoitus toinen. eek!
Kiitos hostille jälleen kerran mahtavista ja toimivista yhteyksistä.
Onnea voittajalle ja TSÄMPPIÖNILLE !!! Onnea Levoska !
Show must go on