2. Div 11. osakilpailu, Salzburgring

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Asensin Salzin joskus viime syksynä ja ajelin rataa tuolloin muutamia kymmeniä kierroksia. Sen jälkeen ei ole tullut ajeltua.

Ratahan on melko helppo, mutta silti en tiedä yhtään miten sitä pitäisi ajaa. Normaalia tarkemmat grafiikatkin hämäävät. Ajelin Span säädöillä, kun en juuri muutakaan keksinyt. Tiesin, että olen todennäköisesti porukan hitain.

Harjoituksissa meni tasapaksusti. Sain varmaan sellaisen ajan johon omilla taidoillani ja auton säädöillä pystyin. Palkintona olisi ollut 10. eli viimeinen sija, mutta jostain taivaasta tippui lagipaalu reippaalla PB-ajalla. Kierros taisi taittua alle 50 sekunnin... :D

Startissa yritin päästää kaikki turvallisesti ohi. Lähdin reippaasti liikkeelle ja yritin ajaa aivan oikeaan reunaan. Porukkaa tulikin ohi, mutta jotkut tulivat päälle kuka mitenkin päin. Olisi paras ollut ottaa ihan normaalistartti, niin olisi jäänyt ne alun turhat pyörimiset ja resetoinnit väliin.

Nousin kuitenkin muiden mokien takia jopa viidenneksi ensimmäisen kierroksen jälkeen. Sen jälkeen sijoitus vaihteli välillä 6-10, riippuen siitä kuka mokasi milloinkin. Puoleenväliin asti meni ihan kohtuullisesti 2. kierroksen spinnausta lukuunottamatta. Siinä tipuin varmaan viisi sijaa.

Puolesta välistä eteenpäin alkoi mennä sitten aivan pieleen, mutta eipä tuolla ollut niin väliäkään. 8. sija oli vakiintunut jo aiemmin muiden keskeytysten takia. Ajelin spinnaillen ja kolistellen maaliin viimeisellä pistesijalla kierroksen kärjelle jääneenä.

Auto oli loppuvaiheessa niin heikossa kunnossa, että edes nelosvaihteelle ei olisi tarvinnut suorilla välttämättä vaihtaa, viitosesta nyt puhumattakaan.

Toivottavasti Nürrella ja Silverstonessa alkaa jo mennä paremmin...
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Niinpä !

Oli varmaan koko GPL-historian nopeimmin järjestetyt bileet allekirjoittaneen toimesta :p

Onnea Levoskalle voitosta ja mestaruudesta.

Parempi rapsa meikäläisen kaaottisesta kisasta tuonnempana :D
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Track: Salz74 Thu May 15 22:03:14 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 8 Markus Majanen Ferrari FIN 47.949s 18
2 3 Antti Levoska Eagle FIN 1m11.093s 23.144s 17
3 17 Jarmo Jaskari Eagle FIN 1m11.368s 23.419s 18
4 4 Mikko Raman Brabham FIN 1m12.037s 24.088s 13
5 15 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 1m12.206s 24.257s 19
6 14 Joni Hakkarainen Eagle FIN 1m12.308s 24.359s 20
7 9 Sami Janhunen Ferrari FIN 1m12.600s 24.651s 18
8 2 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 1m12.864s 24.915s 15
9 11 Jarmo Vasama BRM FIN 1m12.936s 24.987s 11
10 16 Marko Toropainen Cooper FIN 1m13.140s 25.191s 14
11 18 William Hamilton Cooper FIN 1m14.254s 26.305s 6

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Salz74 Thu May 15 22:03:14 2003

RACE RESULTS (After 22 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 3 Antti Levoska Eagle FIN 22 27m11.619s
2 17 Jarmo Jaskari Eagle FIN 22 27m16.958s 05.339s
3 4 Mikko Raman Brabham FIN 22 27m23.700s 12.081s
4 15 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 22 27m33.030s 21.411s
5 11 Jarmo Vasama BRM FIN 22 27m42.160s 30.541s
6 14 Joni Hakkarainen Eagle FIN 22 27m46.707s 35.088s
7 9 Sami Janhunen Ferrari FIN 22 28m07.486s 55.867s
8 8 Markus Majanen Ferrari FIN 21 27m48.555s 1 lap(s)
9 2 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 12 15m44.752s 10 lap(s)
10 16 Marko Toropainen Cooper FIN 6 7m51.492s 16 lap(s)
11 18 William Hamilton Cooper FIN 4 5m24.030s 18 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jarmo Jaskari 1m11.703s 21
2 Mikko Raman 1m12.356s 6
3 Joni Hakkarainen 1m12.480s 3
4 Santtu Tiilikainen 1m12.608s 10
5 Antti Levoska 1m12.671s 5
6 Jarmo Vasama 1m12.823s 15
7 Sami Janhunen 1m13.015s 5
8 William Hamilton 1m13.444s 4
9 Markus Majanen 1m13.672s 10
10 Marko Toropainen 1m13.725s 2
11 Samuli Ikaheimo 1m13.879s 4

LEADERS

Driver Laps
Antti Levoska 1-2
Mikko Raman 3-7
Antti Levoska 8-22

Number of lead changes: 2
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Antti Levoska 17
Mikko Raman 5

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Jarmo Vasama 9 5 4
Antti Levoska 2 1 1
Santtu Tiilikainen 5 4 1
Jarmo Jaskari 3 2 1
Mikko Raman 4 3 1
Joni Hakkarainen 6 6 0
William Hamilton 11 11 0
Marko Toropainen 10 10 0
Sami Janhunen 7 7 0
Samuli Ikaheimo 8 9 -1
Markus Majanen 1 8 -7

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Antti Levoska (20/22) 90.91
Santtu Tiilikainen (19/22) 86.36
Mikko Raman (18/22) 81.82
Sami Janhunen (15/22) 68.18
Jarmo Jaskari (15/22) 68.18
Jarmo Vasama (15/22) 68.18
Markus Majanen (7/21) 33.33
Samuli Ikaheimo (6/12) 50.00
Joni Hakkarainen (4/22) 18.18
William Hamilton (2/4) 50.00
Marko Toropainen (1/6) 16.67

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
William Hamilton 0.836 1.005 1m14.648s 4
Santtu Tiilikainen 0.891 1.209 1m13.723s 22
Jarmo Jaskari 0.894 1.029 1m12.903s 22
Antti Levoska 1.174 2.019 1m13.970s 22
Samuli Ikaheimo 1.258 1.528 1m15.807s 12
Joni Hakkarainen 1.284 1.658 1m14.978s 22
Jarmo Vasama 1.355 3.013 1m14.129s 22
Marko Toropainen 1.834 1.926 1m15.706s 6
Sami Janhunen 2.262 3.896 1m15.350s 22
Mikko Raman 2.418 3.218 1m14.488s 22
Markus Majanen 4.488 5.630 1m18.490s 21

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Salz74 Thu May 15 22:03:14 2003

Driver: Mikko Raman - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m12.822s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m12.099s
Lap 3: 1m19.008s [Off the track]
Lap 4: 4m16.610s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 2m07.641s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m17.718s [Off the track]
Lap 7: 2m51.163s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m12.037s
Lap 9: 1m16.303s
Lap 10: 3m20.087s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m13.119s
Lap 12: 1m12.830s
Lap 13: 1m15.941s

Race laps
Lap 0: 43.240s
Lap 1: 1m18.143s
Lap 2: 1m13.236s
Lap 3: 1m12.839s
Lap 4: 1m12.803s
Lap 5: 1m12.538s
Lap 6: 1m12.356s
Lap 7: 1m13.201s
Lap 8: 1m19.236s [Off the track]
Lap 9: 1m21.791s
Lap 10: 1m13.829s
Lap 11: 1m12.905s
Lap 12: 1m13.085s
Lap 13: 1m12.810s
Lap 14: 1m13.188s [Off the track]
Lap 15: 1m12.963s
Lap 16: 1m13.181s
Lap 17: 1m12.767s
Lap 18: 1m13.134s
Lap 19: 1m18.613s [Off the track]
Lap 20: 1m13.134s
Lap 21: 1m12.946s
Lap 22: 1m23.709s [Off the track]

Driver: Marko Toropainen - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m22.224s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m48.464s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m13.461s
Lap 4: 1m14.181s
Lap 5: 2m13.207s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m13.497s
Lap 7: 1m34.888s [Off the track]
Lap 8: 1m14.344s
Lap 9: 1m13.140s
Lap 10: 4m10.913s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m13.575s
Lap 12: 2m04.110s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m52.279s [Off the track]
Lap 14: 3m12.090s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 44.870s
Lap 1: 1m30.037s [Off the track]
Lap 2: 1m13.725s
Lap 3: 1m17.723s [Off the track]
Lap 4: 1m13.882s [Off the track]
Lap 5: 1m18.277s [Off the track]
Lap 6: 1m14.925s [Off the track]

Driver: Santtu Tiilikainen - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m13.157s
Lap 2: 1m13.168s
Lap 3: 2m18.521s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m14.294s [Off the track]
Lap 5: 1m13.058s
Lap 6: 1m16.388s [Off the track]
Lap 7: 1m12.720s
Lap 8: 1m12.536s
Lap 9: 3m07.409s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m28.136s [Off the track]
Lap 11: 1m14.142s
Lap 12: 1m24.549s
Lap 13: 1m13.262s
Lap 14: 1m12.827s
Lap 15: 1m12.206s
Lap 16: 1m12.244s
Lap 17: 2m22.972s [Off the track, Invalid lap]
Lap 18: 1m32.150s [Off the track]
Lap 19: 1m13.331s

Race laps
Lap 0: 43.419s
Lap 1: 1m43.356s [Off the track]
Lap 2: 1m15.274s
Lap 3: 1m17.480s [Off the track]
Lap 4: 1m13.552s
Lap 5: 1m15.859s
Lap 6: 1m12.929s
Lap 7: 1m13.902s
Lap 8: 1m13.043s
Lap 9: 1m12.987s
Lap 10: 1m12.608s
Lap 11: 1m13.589s
Lap 12: 1m13.103s
Lap 13: 1m13.520s
Lap 14: 1m13.798s
Lap 15: 1m14.974s
Lap 16: 1m14.144s
Lap 17: 1m13.508s
Lap 18: 1m12.858s
Lap 19: 1m12.793s [Off the track]
Lap 20: 1m12.869s
Lap 21: 1m12.663s
Lap 22: 1m12.749s

Driver: Jarmo Jaskari - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m15.067s
Lap 2: 1m13.115s
Lap 3: 1m11.843s
Lap 4: 1m14.290s [Off the track]
Lap 5: 1m33.187s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m40.606s [Off the track]
Lap 7: 1m12.114s
Lap 8: 1m11.568s
Lap 9: 1m12.716s [Off the track]
Lap 10: 1m11.368s
Lap 11: 2m24.846s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m12.833s
Lap 13: 1m11.534s
Lap 14: 1m12.754s [Off the track]
Lap 15: 1m11.959s
Lap 16: 2m19.671s [Off the track, Invalid lap]
Lap 17: 1m12.125s
Lap 18: 1m14.070s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 42.613s
Lap 1: 1m45.313s [Off the track]
Lap 2: 1m15.313s
Lap 3: 1m13.593s [Off the track]
Lap 4: 1m13.848s
Lap 5: 1m13.410s
Lap 6: 1m13.320s
Lap 7: 1m14.503s
Lap 8: 1m11.902s
Lap 9: 1m13.654s
Lap 10: 1m12.361s [Off the track]
Lap 11: 1m12.392s [Off the track]
Lap 12: 1m11.975s
Lap 13: 1m12.202s
Lap 14: 1m11.853s
Lap 15: 1m12.158s [Off the track]
Lap 16: 1m14.722s [Off the track]
Lap 17: 1m12.212s
Lap 18: 1m11.931s [Off the track]
Lap 19: 1m12.644s
Lap 20: 1m13.168s
Lap 21: 1m11.703s
Lap 22: 1m12.115s

Driver: Sami Janhunen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m13.470s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m19.644s [Off the track]
Lap 3: 1m12.786s
Lap 4: 2m13.452s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m13.385s
Lap 6: 1m17.031s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m35.900s [Off the track]
Lap 8: 1m13.464s
Lap 9: 1m14.231s
Lap 10: 1m13.622s
Lap 11: 2m19.015s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m13.108s
Lap 13: 1m12.946s [Off the track]
Lap 14: 1m12.934s
Lap 15: 2m04.716s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 55.834s [Off the track, Invalid lap]
Lap 17: 1m24.096s [Off the track]
Lap 18: 1m12.600s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.320s
Lap 1: 1m42.755s [Off the track]
Lap 2: 1m15.190s
Lap 3: 1m14.066s
Lap 4: 1m14.008s
Lap 5: 1m13.015s
Lap 6: 1m13.501s
Lap 7: 1m27.657s [Off the track]
Lap 8: 1m15.024s
Lap 9: 1m13.848s [Off the track]
Lap 10: 1m14.544s
Lap 11: 1m14.852s
Lap 12: 1m14.543s
Lap 13: 1m13.835s
Lap 14: 1m13.876s
Lap 15: 1m14.142s [Off the track]
Lap 16: 1m13.705s [Off the track]
Lap 17: 1m13.850s
Lap 18: 1m14.031s
Lap 19: 1m13.079s [Off the track]
Lap 20: 1m26.803s [Off the track]
Lap 21: 1m14.017s
Lap 22: 1m14.772s

Driver: Antti Levoska - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m12.208s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m21.332s [Off the track]
Lap 3: 1m16.848s [Off the track]
Lap 4: 2m21.417s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m21.661s [Off the track]
Lap 6: 1m22.319s [Off the track]
Lap 7: 1m12.310s [Off the track]
Lap 8: 1m22.511s [Off the track]
Lap 9: 1m11.093s
Lap 10: 2m56.808s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m00.403s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m20.706s [Off the track]
Lap 13: 1m11.208s
Lap 14: 1m45.785s [Off the track, Invalid lap]
Lap 15: 1m03.775s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 1m20.845s
Lap 17: 1m14.696s

Race laps
Lap 0: 41.947s
Lap 1: 1m18.229s
Lap 2: 1m12.801s
Lap 3: 1m16.533s
Lap 4: 1m13.730s
Lap 5: 1m12.671s
Lap 6: 1m13.034s
Lap 7: 1m12.855s
Lap 8: 1m13.812s
Lap 9: 1m14.114s [Off the track]
Lap 10: 1m13.275s
Lap 11: 1m13.090s
Lap 12: 1m13.049s
Lap 13: 1m13.748s
Lap 14: 1m13.208s
Lap 15: 1m13.194s
Lap 16: 1m12.892s
Lap 17: 1m12.892s
Lap 18: 1m13.555s
Lap 19: 1m13.390s
Lap 20: 1m22.122s [Off the track]
Lap 21: 1m14.780s
Lap 22: 1m14.645s

Driver: Joni Hakkarainen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m38.191s [Off the track]
Lap 2: 1m14.742s
Lap 3: 1m15.043s [Off the track]
Lap 4: 1m15.131s
Lap 5: 1m14.398s
Lap 6: 2m39.795s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m20.130s [Off the track]
Lap 8: 1m14.360s
Lap 9: 1m13.604s
Lap 10: 1m16.409s [Off the track]
Lap 11: 1m24.841s [Off the track]
Lap 12: 1m26.836s [Off the track]
Lap 13: 1m12.622s [Off the track]
Lap 14: 1m13.433s [Off the track]
Lap 15: 1m26.236s [Off the track]
Lap 16: 1m13.258s [Off the track]
Lap 17: 1m26.096s [Off the track]
Lap 18: 1m13.484s
Lap 19: 1m15.292s [Off the track]
Lap 20: 1m12.308s

Race laps
Lap 0: 43.698s
Lap 1: 1m30.416s [Off the track]
Lap 2: 1m17.859s [Off the track]
Lap 3: 1m12.480s [Off the track]
Lap 4: 1m14.118s [Off the track]
Lap 5: 1m13.781s [Off the track]
Lap 6: 1m19.715s [Off the track]
Lap 7: 1m15.116s [Off the track]
Lap 8: 1m15.139s [Off the track]
Lap 9: 1m15.778s
Lap 10: 1m14.032s [Off the track]
Lap 11: 1m14.035s [Off the track]
Lap 12: 1m13.972s [Off the track]
Lap 13: 1m14.068s [Off the track]
Lap 14: 1m13.953s [Off the track]
Lap 15: 1m14.155s
Lap 16: 1m15.322s [Off the track]
Lap 17: 1m15.752s [Off the track]
Lap 18: 1m16.021s [Off the track]
Lap 19: 1m13.651s [Off the track]
Lap 20: 1m14.319s [Off the track]
Lap 21: 1m13.682s
Lap 22: 1m17.592s

Driver: Markus Majanen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m20.258s [Off the track]
Lap 2: 1m15.350s
Lap 3: 1m17.530s [Off the track]
Lap 4: 1m14.320s [Off the track]
Lap 5: 1m29.061s [Off the track]
Lap 6: 1m15.851s [Off the track]
Lap 7: 1m16.387s [Off the track]
Lap 8: 1m16.055s [Off the track]
Lap 9: 1m13.967s
Lap 10: 1m15.235s [Off the track]
Lap 11: 1m13.284s
Lap 12: 3m17.071s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m15.599s [Off the track]
Lap 14: 1m17.159s [Off the track]
Lap 15: 1m13.801s
Lap 16: 47.949s [Off the track]
Lap 17: 49.039s [Off the track]
Lap 18: 3m18.364s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 42.470s
Lap 1: 1m38.226s [Off the track]
Lap 2: 1m23.297s [Off the track]
Lap 3: 1m15.395s [Off the track]
Lap 4: 1m15.152s
Lap 5: 1m14.297s [Off the track]
Lap 6: 1m14.643s
Lap 7: 1m13.934s
Lap 8: 1m13.912s
Lap 9: 1m15.192s [Off the track]
Lap 10: 1m13.672s
Lap 11: 1m28.430s [Off the track]
Lap 12: 1m17.065s [Off the track]
Lap 13: 1m14.248s [Off the track]
Lap 14: 1m13.822s
Lap 15: 1m17.755s [Off the track]
Lap 16: 1m25.470s [Off the track]
Lap 17: 1m24.904s [Off the track]
Lap 18: 1m17.596s [Off the track]
Lap 19: 1m17.298s
Lap 20: 1m19.497s [Off the track]
Lap 21: 1m34.227s [Off the track]

Driver: Samuli Ikaheimo - Brabham

Practice laps
Lap 1: 4m29.600s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 1m15.561s
Lap 3: 1m15.195s
Lap 4: 1m14.455s [Off the track]
Lap 5: 1m34.677s [Off the track]
Lap 6: 1m21.362s [Off the track]
Lap 7: 2m29.862s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m15.288s
Lap 9: 1m35.830s [Off the track]
Lap 10: 1m14.931s [Off the track]
Lap 11: 1m14.147s
Lap 12: 1m13.806s [Off the track]
Lap 13: 1m12.864s
Lap 14: 1m19.611s [Off the track]
Lap 15: 1m30.062s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 44.102s
Lap 1: 1m48.715s [Off the track]
Lap 2: 1m15.195s [Off the track]
Lap 3: 1m18.233s [Off the track]
Lap 4: 1m13.879s
Lap 5: 1m19.004s
Lap 6: 1m14.714s
Lap 7: 1m15.306s
Lap 8: 1m14.973s
Lap 9: 1m17.109s [Off the track]
Lap 10: 1m15.525s
Lap 11: 1m15.281s [Off the track]
Lap 12: 1m14.663s [Off the track]

Driver: Jarmo Vasama - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m13.803s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m19.938s [Off the track]
Lap 3: 1m13.244s
Lap 4: 2m05.149s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m13.350s
Lap 6: 1m12.936s
Lap 7: 2m09.395s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 2m04.749s [Invalid lap]
Lap 9: 1m13.322s
Lap 10: 1m13.048s
Lap 11: 1m53.269s [Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 45.709s
Lap 1: 1m41.689s [Off the track]
Lap 2: 1m15.077s
Lap 3: 1m27.411s [Off the track]
Lap 4: 1m13.194s
Lap 5: 1m13.281s [Off the track]
Lap 6: 1m13.314s [Off the track]
Lap 7: 1m13.342s
Lap 8: 1m12.974s
Lap 9: 1m13.958s
Lap 10: 1m13.350s
Lap 11: 1m14.060s
Lap 12: 1m13.143s
Lap 13: 1m12.914s
Lap 14: 1m12.981s
Lap 15: 1m12.823s
Lap 16: 1m13.895s [Off the track]
Lap 17: 1m13.832s
Lap 18: 1m13.109s
Lap 19: 1m13.458s [Off the track]
Lap 20: 1m13.127s
Lap 21: 1m13.615s [Off the track]
Lap 22: 1m13.851s

Driver: William Hamilton - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m34.617s [Off the track]
Lap 2: 1m17.703s
Lap 3: 3m41.911s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m27.015s [Off the track]
Lap 5: 1m14.254s
Lap 6: 1m14.258s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.146s
Lap 1: 1m35.885s
Lap 2: 1m15.904s [Off the track]
Lap 3: 1m14.598s [Off the track]
Lap 4: 1m13.444s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Salz74 Thu May 15 22:03:14 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Polesitter Markus Majanen in a Ferrari leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Sami Janhunen overtakes Jarmo Jaskari.
Sami Janhunen is in position 8 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Jarmo Jaskari.
Santtu Tiilikainen is in position 7 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Jarmo Vasama.
William Hamilton overtakes Samuli Ikaheimo.
William Hamilton overtakes Sami Janhunen.
William Hamilton overtakes Santtu Tiilikainen.
William Hamilton overtakes Jarmo Jaskari.
William Hamilton is in position 6 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Jarmo Vasama.
Marko Toropainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Marko Toropainen overtakes Sami Janhunen.
Marko Toropainen overtakes Santtu Tiilikainen.
Marko Toropainen overtakes Jarmo Jaskari.
Marko Toropainen overtakes Markus Majanen.
Marko Toropainen is in position 4 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Santtu Tiilikainen.
Joni Hakkarainen overtakes Jarmo Jaskari.
Joni Hakkarainen overtakes Markus Majanen.
Joni Hakkarainen is in position 3 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Jarmo Jaskari.
Mikko Raman overtakes Markus Majanen.
Mikko Raman is in position 2 at the end of the lap.
Antti Levoska overtakes Markus Majanen.
Antti Levoska is in position 1 at the end of the lap.
Markus Majanen loses the lead.
The new race leader is Antti Levoska.

Lap 2:
Jarmo Jaskari overtakes Markus Majanen.
Jarmo Jaskari is in position 9 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Markus Majanen.
Jarmo Vasama is in position 8 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes Markus Majanen.
Sami Janhunen is in position 7 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen is in position 6 at the end of the lap.
William Hamilton overtakes Markus Majanen.
William Hamilton is in position 5 at the end of the lap.
Marko Toropainen overtakes Joni Hakkarainen.
Marko Toropainen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 3:
Samuli Ikaheimo overtakes Jarmo Vasama.
Samuli Ikaheimo is in position 10 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Jarmo Vasama.
Markus Majanen overtakes Santtu Tiilikainen.
Markus Majanen is in position 8 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Jarmo Vasama.
Jarmo Jaskari overtakes Santtu Tiilikainen.
Jarmo Jaskari is in position 7 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes Santtu Tiilikainen.
Sami Janhunen is in position 6 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Marko Toropainen.
Joni Hakkarainen is in position 3 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Antti Levoska.
Mikko Raman is in position 1 at the end of the lap.
Antti Levoska loses the lead.
The new race leader is Mikko Raman.

Lap 4:
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen is in position 8 at the end of the lap.

Lap 5:
Jarmo Vasama overtakes Samuli Ikaheimo.
Jarmo Vasama overtakes William Hamilton.
Jarmo Vasama is in position 9 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Santtu Tiilikainen.
Markus Majanen overtakes William Hamilton.
Markus Majanen is in position 7 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes William Hamilton.
Jarmo Jaskari is in position 6 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes William Hamilton.
Sami Janhunen is in position 5 at the end of the lap.
William Hamilton retires the Cooper.

Lap 6:
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen is in position 7 at the end of the lap.

Lap 7:
Samuli Ikaheimo overtakes Marko Toropainen.
Samuli Ikaheimo is in position 9 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes Marko Toropainen.
Sami Janhunen is in position 8 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Sami Janhunen.
Jarmo Vasama overtakes Marko Toropainen.
Jarmo Vasama is in position 7 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Sami Janhunen.
Markus Majanen overtakes Marko Toropainen.
Markus Majanen is in position 6 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Sami Janhunen.
Santtu Tiilikainen overtakes Marko Toropainen.
Santtu Tiilikainen is in position 5 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Sami Janhunen.
Jarmo Jaskari overtakes Marko Toropainen.
Jarmo Jaskari is in position 4 at the end of the lap.
Marko Toropainen retires the Cooper.

Lap 8:
Antti Levoska overtakes Mikko Raman.
Antti Levoska is in position 1 at the end of the lap.
Mikko Raman loses the lead.
The new race leader is Antti Levoska.

Lap 9:
Jarmo Jaskari overtakes Joni Hakkarainen.
Jarmo Jaskari is in position 3 at the end of the lap.

Lap 11:
Sami Janhunen overtakes Markus Majanen.
Sami Janhunen is in position 7 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Markus Majanen.
Jarmo Vasama is in position 6 at the end of the lap.

Lap 13:
Samuli Ikaheimo retires the Brabham.

Lap 16:
Santtu Tiilikainen overtakes Joni Hakkarainen.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.

Lap 20:
Jarmo Vasama overtakes Joni Hakkarainen.
Jarmo Vasama is in position 5 at the end of the lap.

Lap 21:
What would become the fastest lap of the race is set by Jarmo Jaskari.
The time is an impressive 1m11.703s.

Lap 22:
Jarmo Jaskari overtakes Mikko Raman.
Jarmo Jaskari is in position 2 at the end of the lap.

End of the race:
Antti Levoska wins the race 05.339s ahead of Jarmo Jaskari.
Last of the podium finishers was Mikko Raman,
finishing 12.081s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Spa ei vielä ollutkaan kauden viimeinen kilpailuni koska luulin, että Salzburg olisi vasta ensi viikolla. Päätin siis vielä tulla mukaan illan kilpailuun. Ehkä ei olisi pitänyt :mad:

Salzburg oli minulle aika tuntematon rata ennen kisaa, joten kulutin poikkeuksellisesti jopa hieman aikaa sen harjoitteluun. Aika-ajoissa napsahtikin sitten heti ensimmäisellä stintillä oma PB. Siinä sitten yritin puristaa hampaat irvessä mutta aika ei tuntunut paranevan enää millään. Viimeisillä kierroksilla päätin vetää riskillä ja sain muutaman kymmenyksen ajasta pois. Se riitti kuitenkin vasta 7. sijaan, muut menivät ihan liian kovaa :(

Kisaan päätin lähteä Varma Ajo (tm) -taktiikalla, sillä tultaisiin pärjäämään tällä radalla hyvin. Tai sitten ei. doubtful

Lippu heilahti ja auto irtosi viivalta ihan kohtalaisesti. Iloitsin jo mielessäni kun näin parin auton pyörähtävän edellä, pääsisin nousemaan ainakin pari sijaa helposti. Hetkeä myöhemmin edessäni olikin jo täysi kaaos ja yritin epätoivoisesti väistellä vihamielisiä tappaja-autoja jotka himoitsivat maukasta Maranellolaista meetwurstia. Yhtä en kuitenkaan päässyt pakenemaan vaan se otti minut ns. takaa päin, keula osui aitaan ja pyörähdin. Sain käännettyä auto oikeaan suuntaan ja lähdin jatkamaan matkaa aidanviertä pitkin. Kuinka ollakkaan sivusta hyökkäsi vielä yksi tappaja-auto ja sinkosi autoni keulan aidan päälle.

Hetken taivasta ihailtuani etsin pakin päälle ja sain ajettua auton alas aidan päältä. Autossa ei näyttänyt olevan suurempia vaurioita, joten päätin olla käyttämättä kallisarvoista shift+r:ää. Se tulikin myöhemmin tarpeeseen.

Lähdin jatkamaan edelleen matkaa toivoen että taktiikkani toimisi vielä ja pääsisin nousemaan muutaman sijan. Saavuttuani radan toisen mutkaan, näin edessä ajavan Brabhamin ajavan sen hieman leveäksi. Taas ehdin jo riemuita mielessäni yhdestä sijasta. Se pyörähti edessäni ja EI... EIIH!, auto liukui suoraan eteen ohjaamo-täynnä-käsiä -manöveeristäni huolimatta. Taas oltiin keula aitaa vasten. Tässä vaiheessa suusta alkoi tulla jo aika painokelvotonta tekstiä.

Taas tuli pakille käyttöä ja lähdin jatkamaan matkaa, shift+r:ää ei onneksi vieläkään tarvittu. Tässä vaiheessa kisa tuntui jo olevan menetetty, mutta en ollut vielä lopullisesti menettänyt uskoa Varman Ajon (tm) voimaan. Uskoni saikin vahvistusta ohitellessani pientareilla nilkuttavia tappaja-autoja, kiertäen ne kaukaa tietenkin.

Kierroksella viisi olin jo noussut viidenneksi, Sajaja ahdisteli tosin tiukasti perässä. Näin mentiin aina seitsemännelle kierrokselle saakka, kun näin ykkösdivarikuski Toropaisen pyörähtäneen kakkosmutkassa. Kovemman vauhdin turvin pääsin hänestä suoralla ohi juuri ennen mutkayhdistelmää.

Jarrutus venähti hieman pitkäksi, mutta sain juuri ja juuri pidettyä auto radalla ja omalla ajolinjalla. Riemuitsin taas mielessäni hienoa ohitusta ja nousua neljänneksi, nyt oltaisiin taas jotenkin mukana kisassa. Riemua ei taaskaan pitkään kestänyt kun kolahti, Toropainen osui kylkeen ja taas oltiin aidassa. Tässä vaiheessa oli jo lähellä etten lopettanut ajamista. Siinä tuli sitten hieman kommentoituakin tapahtunutta, pahoittelut siitä jos jonkun ajoa häiritsi. Tuon törmäyksen syynä oli ilmeisesti lagi, joten eipä siitä ketään kai voi syyttää.

Olin jo tipahtanut kahdeksanneksi, mutta päätin kuitenkin vielä shift+r:tä ja ajella kisan loppuun saakka. Noudatin edelleen alussa valitsemaani taktiikkaa, ja nousinkin yhden sijan seitsemänneksi. Kierroksella 20 sija oli edelleen sama, kun pääsuoralla näin peileistä kahden kiertokangen lentävän moottorista iloisen pöllähdyksen saattelemana. Ohjasin auton radan laitaan ja käytin viimeisen shift+r:n. Kannatti säästellä. Takana olleeseen oli matkaa turvallinen kierroksen verran, joten ajelin rauhassa ruutulipulle.

Sijoitus oli siis sama kuin lähtöpaikka, mutta ei tuohon nyt oikein tyytyväinen voi olla kun ajo sujui kuitenkin ilman yhtäkään omasta virheestä johtunutta spinnausta tai osumaa yuck

Tämä oli siis meikäläisen kauden viimeinen kisa, joten kiitokset kilpakumppaneille, hostaajille ja onnittelut mestaruuden jo varmistaneelle Levoskalle.

Hyvää kesää kaikille! :cool:

<small>[ 16-05-2003, 02:17: Message edited by: SamiJ ]</small>
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Momon ja minun debyyttikisa, ja sähläys sen kun jatkuu.

Radalle lähdettiin vielä hieman epävarmoissa merkeissä. Tutustumiset jäi siihen 20-30 kierrokseen enkä oikein ollut varma että kuinka kovaa pitää ajaa jotta pärjää.

Aika-ajoissa ajoin sitten kohtuullisen kierroksen 1.12.04 ja päädyin toiselle sijalle. Sieltä sitten levoska nousi vielä ohi kun rupesin testaamaan kisasäätöjä, Majasesta puhumattakaan joka latasi taululle oikeen kunnon ajan alle 0.50.xx eek! No rattimies on aina rattimies :D . Näin ollen lähdin siis "virallisen listan"mukaan 4. ruudusta. Majanen päätti pelimiehen tavoin päästää lähdössä kaikki ohitseen *nostaa hattua*.

Lähtö menikin sitten melko koomisissa merkeissä kun sajaja päätti järkätä bileet heti lipun laskettua. Itse meinasin myös ajaa mettään ja kastella housuni kun repesin nauramaan mutta päästiin kuitenkin levoskan kanssa siitä rytäkästä menettämättä sen enempää aikaa ja rupesin jahtaamaan anttia oikein toden teolla. Välimatka Antin ja minun välillä pysyi kolmisen kierrosta siinä kahden sekunnin paikkeilla kunnes kierroksella kolme pääsin kuittaamaan antin ajovirheen turvin.

Siinä sitten ajeltiin levoskan kanssa minä jäniksenä 6-7 kierrosta välimatkan ollessa siinä 2-3sec. paikkeilla. Kierroksen kahdeksan paikkeilla rupesin sitten huonoon aikaan lukemaan toron avautumisia ja unohdin jarruttaa yhteen mutkaan. spinnaus, pieni osuma, levoska ohi ja matka jatkui, mutta ei kauaa kunnes huomasin auton saaneen sen verran damagea että oli pakko shift-ärrätä.

Tässä vaiheessa levoska pääsi vetämään n.10sec. kaulan mutta onneksi taaksepäinkin oli reilusti matkaa seuraavaan.

Tästä alkoi sitten muutaman kierroksen sähellysputki kun yritin kylmillä renkailla ajaa levoskaa kiinni. Spinnejä ei muistaakseni tullut mutta silmänruokaa katsojille senkin edestä wink

No eihän kisa ole kisa ilman sitä kunnon vikan kiekan tyhmää, älytöntä ja muuten vaan amatöörimäistä spinniä josta menettää sijan ja tippuu kolmanneksi.

Fiilikset ovat kuitenkin ihan hyvät koska en edes haaveillut palkintopalli paikasta näin vieraalla radalla ja vielä vieraammalla ratilla :)

Eikä asiaa pahenna sekään että nousin pisteissä toiseksi joten tästä on hyvä lähteä nyrreen katsomaan millaiset bileet siellä saadaan aikaan :D

Onnittelut Levoskalle voitosta ja varmistuneesta mestaruudesta.
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Aika-ajot meni kovan rytinän merkeissä. Lähes joka kierroksella joku pyöri jossainpäin rataa (allekirjottanut mukaanlukien) :p , joten
puhdasta kierrosta oli melko vaikea ajaa. Jos sai ns. puhtaan radan eteensä, niin viimeistään itse teki virheen.
Siitä huolimatta suht kelpo aika 1.11.3, vaikka parempaa odotin. Omasta PB:stä 0,6. Kolmas lähtöruutu rattimies Majasen jälkeen,
joka piiskasi Ferrarinsa sellaiseen aikaan, että... :D

Kisa.. EI, EI, EI..... STARTTI !!!. Taisi olla koko GPL:n historian nopeimmin järjestetyt bileet. Aikaa kului lipun heilahduksesta 4 s, allekirjoittaneen toimesta, kunnes bileet alkoivat yuck
Tässäkohtaa olis hyvä, jos taustalla sois vaikka Psykon tunnusbiisi... Sain suht hyvän lähdön heti Majasen perässä. Majanen ilmeisesti ajatteli päästää kaikki ohitsee,
sillä sen verran nihkeä lähtö tuntui oleva. Jokatapauksessa Ferrari ilmestyi turhan äkkiä eteen ja jouduin kääntämään vasemmalle, että pääsen ohitse. Ilmeisesti maalattu maaliviiva on liukkaampi kuin asfaltti, sillä maaliviivan kohdalla, puoliautoa Majasen edellä Eaglen takapäästä katoaa pito ja auto kääntyy suoraan Majasen Ferkun eteen, PAM. Eagle lentää johonkin hevon kuuseen. Resetoin auton ja suoraan takaisin Majasen niskaan... EEH... reset.
Kisaa ajettu noin 9 sekuntia ja molemmat resetit käytetty. :cool:

Lähdin sitten ajamaan porukkaa kiinni viimeiseltä paikalta. Päätin, että nyt ei ole mitään menetettävää, koska kisa meni jo. Päätin ajaa niin lujaa kuin vaan pääsisin
Eaglea yhtään säästämättä. Kestää jos kestää..kele. :mad:

Heti ekalla kierroksella mentäessä neulansilmään oli Ikäheimo neulansilmässä katollaan Brabn:sa kanssa moottori tulessa. Edessäni ajoi Janhunen Ferrarillaan.
Vielä 1 kierroksen lopussa sain kiinni kolmikon, jossa ajoi Janhunen, Vasama ja Tiilikainen. Porukalla sitten ohitimme kierroksella 2 Majasen Ferrarin.

Kierroksella kolme tultaessa neulansilmään Tiilikainen ja Vasama kolaroivat keskenään ja sain taas 2 päänahkaa lisää. UGH !
Ajelin lujaa päästelleen Janhusen perässä odottaen virhettä ja siinä samalla ohitimme S:ssä Hamiltonin "mätipuoli" ylöspäin olevan Cooperin. :)

Kierroksella 7 saimme Janhusen kanssa Toropaisen kiinni. Janhunen lähti ohitukseen mentäessä S:n. Ajattelin, että pian kolisee ja jätin hieman välimatkaa. Heti S:n jälkeen
kaverukset kilkkasivat toisiinsa ja poistuivat edestäni hienossa nelipöyräluisussa. Tässävaiheessa olin noussut jo neljänneksi ! wink

Heti seuraavalla kierroksella sain kiinni Hakkaraisen Eaglen, jonka ohitin S:n jälkeiseeä kaarteessa ulkokautta. Tämän jälkeen tapahtumia kohdallani olikin suht vähän.
Kierroksella 16 ajoin neulansilmän pitkäksi ja kolistelin ulkokaarteen rangasvalleja, onneksi harnittomasti.

Kierroksella 21 sain Raman näköetäisyydelle ja Eagle kyllä varmaan huusi sietokykynsä äärirajoilla yrittäessäni ajaa Raman:a kiinni. Raman kuitenkin ajoi viimeisellä kierroksella ennen neulansilmää leveäksi posauttaen todella kauas pellolle. Levoskan auto näkyi horisontissa, mutta kierrokset loppuivat kohdaltani kesken.

Kaikenkaikkiaan aivan mahtava loppu alun käsittämättömän sähellyksen jälkeen, sijoitus toinen. eek!

Kiitos hostille jälleen kerran mahtavista ja toimivista yhteyksistä.

Onnea voittajalle ja TSÄMPPIÖNILLE !!! Onnea Levoska !

Show must go on
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Originally posted by Sajaja:
[QB]Kisa.. EI, EI, EI..... STARTTI !!!. Taisi olla koko GPL:n historian nopeimmin järjestetyt bileet.

Oli ne bileet joo aika tehokkaasti järjestetty wink . Mutta eikös se ollut kyylammella kun ei keritty edes nähdä vihreää lippua ja oli jo allekirjoittanut sekä monet muut käyttäneet kummatkin shift-ärränsä :D
 
Ylös