2. div 13. osakilpailu, Silverstone

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
PRKL!

Miksiköhän mä taas olen täällä ensimmäisenä?

No mutta kuitenkin, selvitetäänpä tämänkin kilpailun vaiheet:

Aika-ajot: Hain sellaisen varman kierroksen ensiksi ja sitten lähdin yrittämään vähän enemmän. Yllätys oli kova kun taululle napsahti uus pb ja sillä hetkellä 3. sija! Sen jälkeen ajo olikin jo vähän yliyrittämistä, ja auto oli enemmänkin nurmikolla kuin radalla. Neljäs sija aika-ajoissa on kuitenkin oma ennätys, jota on ensi kaudella mielekästä lähteä jahtaamaan. Hyvä maku kisaa varten.

Kisa: Tavoitteena oli nousta muutama sija lähdössä, mutta välttää kolareita. Lippu heilui, ja renkaat lähti sutimaan. Startti oli tapahtunut.

Lähti auto aluksi melkoisen pelottavasti oikealle kaartamaan ja jouduin päästämään kaasun, etten aiheuta bileitä. Siitä auto kuitenkin suoristui melko hyvin ja vieressä ollut auto pysyi vieressä. Peileissä autot pysyivät myös hyvällä etäisyydellä ykkösmutkana mentäessä ja kolmas sija oli napsittu. T4:ssa kävi sitten vissiin kaikki kolme kärkiautoa ulkona, mutta muut pysyi kuitenkin hyvin takana. T5:n ulostulossa oli ihan liian iso vaihe päällä ja joku tuli ohi (Hakkarainen?). Siinä sitten ajelin kierroksen kiltisti edelläolevan läheisyydessä.

Tokalla kierroksella Hakkarainen sitten teki virheen, ajautui ulos, ja iskin ohi. Kolmas sija oli taas omana. Kovaa taistelua oli sitten Hakkaraisen ja jonkun toisen kanssa siinä, ja sijoitukset vaihteli pariin otteeseen kierroksen aikana. Kun lähestyttiin viimeistä mutkaa, tai itseasiassa kun olin jo siinä, murskautuu kisahaaveet.

Iki-ihana kännykkä, joka oli taskussa, rupes soimaan, keskittyminen herpaantu noin puoleks sekunniks. Ajauduin hieman kaarteen sisäpuolelle viimeisessä mutkassa ja perä lähti alta. Siitä sitten meni muutama auto ohi. Hirveessä kiireessä tuli sössittyä sitten koko paska. Oli liian raskas kaasujalka, ja pyörähti kaks kertaa pääsuoralla.

Hermot riekaleina, 20 sekkaa edelläajavasta, päätin keskeyttää ja alkaa pohtimaan elämän kysymyksiä kuten miten ajaa Paimiossa. :p

Kiitos ja kuulemiin. Kesäsarjassa tavataan.
 

Zoom

Well-known member
Liittynyt
9.12.2002
Viestit
57
Sijainti
Ñosé
Lopulliset (?) pisteet: http://www.nic.fi/~zoom/gpl/

Track: Silver Thu May 29 22:30:44 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 17 Jarmo Jaskari Ferrari FIN 1m28.226s 15
2 4 Mikko Raman Brabham FIN 1m28.891s 00.665s 12
3 8 Antti Laapas Lotus FIN 1m30.388s 02.162s 15
4 14 Petri Partanen Eagle FIN 1m30.733s 02.507s 14
5 2 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 1m30.748s 02.522s 15
6 16 Joni Hakkarainen Eagle FIN 1m30.915s 02.689s 16
7 15 Markus Majanen Ferrari FIN 1m31.101s 02.875s 15
8 18 Antti Levoska Cooper FIN 1m31.112s 02.886s 8
9 9 Santtu Tiilikainen BRM FIN 1m31.400s 03.174s 16
10 6 Pasi Nuolikoski Ferrari FIN 1m32.227s 04.001s 1
11 10 Esa Lempinen BRM FIN 1m35.284s 07.058s 9
12 3 Hannu Etupaltta BRM FIN 1m38.289s 10.063s 9
13 11 Antti Levoska Ferrari FIN No time No time 0
14 12 Jarmo Vasama BRM FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Silver Thu May 29 22:30:44 2003

RACE RESULTS (After 24 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 4 Mikko Raman Brabham FIN 24 36m17.662s
2 17 Jarmo Jaskari Ferrari FIN 24 36m24.126s 06.464s
3 6 Pasi Nuolikoski Ferrari FIN 24 36m40.016s 22.354s
4 12 Jarmo Vasama BRM FIN 24 37m49.524s 1m31.862s
5 8 Antti Laapas Lotus FIN 23 36m15.181s 1 lap(s)
6 15 Markus Majanen Ferrari FIN 23 37m10.917s 1 lap(s)
7 9 Santtu Tiilikainen BRM FIN 19 29m31.113s 5 lap(s)
8 16 Joni Hakkarainen Eagle FIN 18 28m32.865s 6 lap(s)
9 2 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 18 29m05.391s 6 lap(s)
10 10 Esa Lempinen BRM FIN 12 18m50.549s 12 lap(s)
11 14 Petri Partanen Eagle FIN 6 10m24.372s 18 lap(s)
12 18 Antti Levoska Cooper FIN 3 4m54.922s 21 lap(s)
13 3 Hannu Etupaltta BRM FIN 2 3m21.730s 22 lap(s)
14 11 Antti Levoska Ferrari FIN 0 DidNotStart 24 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Pasi Nuolikoski 1m28.468s 16
2 Jarmo Jaskari 1m28.872s 17
3 Mikko Raman 1m29.145s 19
4 Jarmo Vasama 1m30.013s 15
5 Markus Majanen 1m30.408s 5
6 Samuli Ikaheimo 1m30.424s 18
7 Esa Lempinen 1m30.459s 11
8 Joni Hakkarainen 1m31.125s 8
9 Antti Laapas 1m31.125s 5
10 Santtu Tiilikainen 1m31.180s 19
11 Petri Partanen 1m34.119s 2
12 Hannu Etupaltta 1m34.144s 2
13 Antti Levoska 1m34.671s 2
14 Antti Levoska No time

LEADERS

Driver Laps
Jarmo Jaskari 1-18
Mikko Raman 19-24

Number of lead changes: 1
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Jarmo Jaskari 18
Mikko Raman 6

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Jarmo Vasama 14 4 10
Pasi Nuolikoski 10 3 7
Santtu Tiilikainen 9 7 2
Markus Majanen 7 6 1
Esa Lempinen 11 10 1
Mikko Raman 2 1 1
Jarmo Jaskari 1 2 -1
Hannu Etupaltta 12 13 -1
Antti Levoska 13 14 -1
Joni Hakkarainen 6 8 -2
Antti Laapas 3 5 -2
Samuli Ikaheimo 5 9 -4
Antti Levoska 8 12 -4
Petri Partanen 4 11 -7

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Jarmo Jaskari (18/24) 75.00
Santtu Tiilikainen (17/19) 89.47
Mikko Raman (17/24) 70.83
Pasi Nuolikoski (14/24) 58.33
Esa Lempinen (9/12) 75.00
Joni Hakkarainen (9/18) 50.00
Jarmo Vasama (8/24) 33.33
Antti Laapas (7/23) 30.43
Samuli Ikaheimo (6/18) 33.33
Markus Majanen (2/23) 8.69
Antti Levoska (2/3) 66.67
Petri Partanen (2/6) 33.33
Hannu Etupaltta (1/2) 50.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Hannu Etupaltta 0.000 0.000 1m34.144s 2
Santtu Tiilikainen 0.587 0.749 1m32.289s 19
Mikko Raman 0.985 1.575 1m30.419s 24
Jarmo Jaskari 1.205 2.331 1m30.742s 24
Pasi Nuolikoski 1.642 2.498 1m30.952s 24
Antti Levoska 1.894 1.894 1m36.565s 3
Esa Lempinen 2.144 2.818 1m33.032s 12
Joni Hakkarainen 2.739 4.898 1m34.818s 18
Antti Laapas 3.377 5.369 1m34.181s 23
Markus Majanen 4.504 5.423 1m36.353s 23
Jarmo Vasama 4.590 5.662 1m34.212s 24
Samuli Ikaheimo 4.684 6.101 1m36.432s 18
Petri Partanen 7.239 8.523 1m44.634s 6

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Silver Thu May 29 22:30:44 2003

Driver: Mikko Raman - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m31.008s
Lap 2: 1m30.958s
Lap 3: 1m29.892s
Lap 4: 1m28.891s
Lap 5: 1m37.339s [Off the track]
Lap 6: 3m36.648s [Invalid lap]
Lap 7: 1m37.694s [Off the track]
Lap 8: 1m56.140s [Off the track]
Lap 9: 1m29.344s
Lap 10: 2m49.659s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m37.248s [Off the track]
Lap 12: 1m34.495s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 40.470s
Lap 1: 1m38.005s
Lap 2: 1m31.111s
Lap 3: 1m30.747s
Lap 4: 1m30.761s
Lap 5: 1m29.901s
Lap 6: 1m29.715s
Lap 7: 1m35.844s [Off the track]
Lap 8: 1m30.213s
Lap 9: 1m30.026s [Off the track]
Lap 10: 1m29.929s
Lap 11: 1m29.860s
Lap 12: 1m29.345s [Off the track]
Lap 13: 1m29.779s
Lap 14: 1m30.003s [Off the track]
Lap 15: 1m29.853s
Lap 16: 1m34.637s [Off the track]
Lap 17: 1m30.760s
Lap 18: 1m29.555s
Lap 19: 1m29.145s [Off the track]
Lap 20: 1m29.814s
Lap 21: 1m30.006s [Off the track]
Lap 22: 1m29.152s
Lap 23: 1m29.847s
Lap 24: 1m29.654s

Driver: Joni Hakkarainen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m33.293s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m31.614s
Lap 3: 1m31.885s
Lap 4: 1m31.208s
Lap 5: 1m57.862s [Off the track]
Lap 6: 1m32.556s
Lap 7: 1m39.394s [Off the track]
Lap 8: 1m32.340s
Lap 9: 1m31.264s
Lap 10: 1m30.915s
Lap 11: 2m16.402s [Off the track]
Lap 12: 3m11.573s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m48.777s [Off the track]
Lap 14: 1m32.461s
Lap 15: 1m32.850s
Lap 16: 1m43.521s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 41.868s
Lap 1: 1m39.550s
Lap 2: 1m34.529s [Off the track]
Lap 3: 1m36.887s [Off the track]
Lap 4: 1m34.045s [Off the track]
Lap 5: 1m31.586s
Lap 6: 1m32.203s
Lap 7: 1m53.245s [Off the track]
Lap 8: 1m31.125s
Lap 9: 1m32.438s
Lap 10: 1m32.702s [Off the track]
Lap 11: 1m36.228s [Off the track]
Lap 12: 1m35.127s
Lap 13: 1m35.690s [Off the track]
Lap 14: 1m33.993s [Off the track]
Lap 15: 1m31.753s
Lap 16: 1m35.021s [Off the track]
Lap 17: 1m32.965s
Lap 18: 1m32.380s

Driver: Markus Majanen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m32.196s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m32.232s [Off the track]
Lap 3: 1m49.415s [Off the track]
Lap 4: 1m33.963s [Off the track]
Lap 5: 1m45.745s [Off the track]
Lap 6: 1m48.334s [Off the track]
Lap 7: 2m53.235s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m31.467s
Lap 9: 1m31.101s
Lap 10: 1m31.385s
Lap 11: 1m48.913s [Off the track]
Lap 12: 1m38.774s [Off the track]
Lap 13: 1m34.221s [Off the track]
Lap 14: 3m11.508s [Off the track, Invalid lap]
Lap 15: 1m33.073s

Race laps
Lap 0: 42.430s
Lap 1: 1m49.186s [Off the track]
Lap 2: 1m33.866s [Off the track]
Lap 3: 1m43.325s [Off the track]
Lap 4: 1m32.210s [Off the track]
Lap 5: 1m30.408s [Off the track]
Lap 6: 1m31.243s
Lap 7: 1m33.007s [Off the track]
Lap 8: 1m31.915s [Off the track]
Lap 9: 1m31.922s [Off the track]
Lap 10: 1m31.671s
Lap 11: 1m42.150s [Off the track]
Lap 12: 1m34.255s [Off the track]
Lap 13: 1m41.481s [Off the track]
Lap 14: 1m32.361s [Off the track]
Lap 15: 1m36.041s [Off the track]
Lap 16: 1m35.972s [Off the track]
Lap 17: 1m35.496s [Off the track]
Lap 18: 1m39.345s [Off the track]
Lap 19: 1m51.379s [Off the track]
Lap 20: 1m44.688s [Off the track]
Lap 21: 1m32.087s [Off the track]
Lap 22: 1m33.296s [Off the track]
Lap 23: 1m41.653s [Off the track]

Driver: Jarmo Jaskari - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m30.818s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m32.337s [Off the track]
Lap 3: 1m29.390s
Lap 4: 1m30.424s
Lap 5: 1m29.682s
Lap 6: 2m22.174s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m30.409s [Off the track]
Lap 8: 1m30.223s
Lap 9: 1m28.226s
Lap 10: 1m29.680s [Off the track]
Lap 11: 3m07.878s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m29.390s [Off the track]
Lap 13: 2m52.209s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m30.531s
Lap 15: 1m31.322s

Race laps
Lap 0: 39.969s
Lap 1: 1m37.552s [Off the track]
Lap 2: 1m30.929s
Lap 3: 1m30.790s [Off the track]
Lap 4: 1m29.194s
Lap 5: 1m29.853s
Lap 6: 1m31.159s [Off the track]
Lap 7: 1m30.095s
Lap 8: 1m30.017s
Lap 9: 1m29.607s
Lap 10: 1m31.415s [Off the track]
Lap 11: 1m29.589s
Lap 12: 1m29.717s
Lap 13: 1m29.991s
Lap 14: 1m30.642s
Lap 15: 1m31.615s
Lap 16: 1m30.563s
Lap 17: 1m28.872s
Lap 18: 1m29.933s
Lap 19: 1m41.013s [Off the track]
Lap 20: 1m31.452s
Lap 21: 1m29.585s
Lap 22: 1m28.959s
Lap 23: 1m31.432s [Off the track]
Lap 24: 1m30.653s

Driver: Santtu Tiilikainen - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m31.368s [Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 1m31.400s
Lap 3: 2m14.918s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 2m22.701s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m33.428s [Off the track]
Lap 6: 1m33.608s [Off the track]
Lap 7: 1m31.747s
Lap 8: 1m32.205s [Off the track]
Lap 9: 2m22.782s [Invalid lap]
Lap 10: 1m31.985s
Lap 11: 1m38.487s
Lap 12: 1m31.952s
Lap 13: 1m54.303s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m49.141s [Invalid lap]
Lap 15: 1m32.276s
Lap 16: 3m03.558s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 42.918s
Lap 1: 1m47.454s [Off the track]
Lap 2: 1m34.271s
Lap 3: 1m32.826s
Lap 4: 1m32.443s
Lap 5: 1m31.794s
Lap 6: 1m32.047s
Lap 7: 1m32.322s
Lap 8: 1m32.913s
Lap 9: 1m31.884s
Lap 10: 1m31.862s
Lap 11: 1m33.337s [Off the track]
Lap 12: 1m32.283s
Lap 13: 1m32.389s
Lap 14: 1m31.536s
Lap 15: 1m33.104s
Lap 16: 1m31.700s
Lap 17: 1m31.900s
Lap 18: 1m31.420s
Lap 19: 1m31.180s

Driver: Hannu Etupaltta - BRM

Practice laps
Lap 1: 2m01.615s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 4m09.310s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m41.700s [Off the track]
Lap 4: 1m38.289s
Lap 5: 6m11.340s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m45.792s [Off the track]
Lap 7: 2m05.797s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 3m20.395s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m46.303s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.134s
Lap 1: 1m42.922s
Lap 2: 1m34.144s [Off the track]

Driver: Petri Partanen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m39.533s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 2m11.119s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m32.714s
Lap 4: 2m45.531s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m30.733s
Lap 6: 3m08.219s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m49.441s [Off the track]
Lap 8: 1m50.594s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m48.097s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m39.522s [Off the track]
Lap 11: 2m05.921s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 2m29.764s [Off the track, Invalid lap]
Lap 13: 1m35.625s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m51.011s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 41.196s
Lap 1: 1m40.473s [Off the track]
Lap 2: 1m34.119s [Off the track]
Lap 3: 1m48.251s [Off the track]
Lap 4: 1m59.118s [Off the track]
Lap 5: 1m41.545s
Lap 6: 1m40.140s

Driver: Antti Laapas - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m31.775s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m29.000s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m48.751s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m32.534s [Off the track]
Lap 5: 1m47.047s [Off the track]
Lap 6: 1m34.055s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m55.138s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m31.847s [Off the track]
Lap 9: 1m30.651s
Lap 10: 2m22.572s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 3m14.050s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m30.388s
Lap 13: 2m59.734s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 1m31.099s
Lap 15: 1m31.172s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 41.680s
Lap 1: 1m41.980s [Off the track]
Lap 2: 1m35.090s [Off the track]
Lap 3: 1m37.294s [Off the track]
Lap 4: 1m32.135s
Lap 5: 1m31.125s
Lap 6: 1m32.342s [Off the track]
Lap 7: 1m31.197s [Off the track]
Lap 8: 1m31.635s [Off the track]
Lap 9: 1m31.466s
Lap 10: 1m31.480s
Lap 11: 1m31.455s
Lap 12: 1m55.776s [Off the track]
Lap 13: 1m33.557s [Off the track]
Lap 14: 1m31.909s [Off the track]
Lap 15: 1m31.504s [Off the track]
Lap 16: 1m32.978s [Off the track]
Lap 17: 1m39.759s [Off the track]
Lap 18: 1m31.607s [Off the track]
Lap 19: 1m33.536s [Off the track]
Lap 20: 1m32.198s [Off the track]
Lap 21: 1m40.139s
Lap 22: 1m31.246s
Lap 23: 1m32.563s [Off the track]

Driver: Samuli Ikaheimo - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m34.117s [Off the track]
Lap 2: 1m30.748s
Lap 3: 1m31.837s
Lap 4: 1m53.221s [Off the track]
Lap 5: 1m50.924s [Off the track]
Lap 6: 1m32.326s [Off the track]
Lap 7: 1m43.571s [Off the track]
Lap 8: 1m31.926s
Lap 9: 1m41.982s [Off the track]
Lap 10: 3m12.914s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m31.448s [Off the track]
Lap 12: 1m40.607s [Off the track]
Lap 13: 2m22.792s [Off the track]
Lap 14: 1m37.543s [Off the track]
Lap 15: 1m42.919s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 42.030s
Lap 1: 1m44.483s [Off the track]
Lap 2: 1m32.819s
Lap 3: 1m46.635s [Off the track]
Lap 4: 1m33.436s
Lap 5: 1m37.925s [Off the track]
Lap 6: 1m32.255s
Lap 7: 1m30.682s
Lap 8: 1m32.192s
Lap 9: 1m33.518s
Lap 10: 1m40.809s [Off the track]
Lap 11: 1m32.681s [Off the track]
Lap 12: 1m34.598s [Off the track]
Lap 13: 1m54.229s [Off the track]
Lap 14: 1m38.134s [Off the track]
Lap 15: 1m40.220s [Off the track]
Lap 16: 1m36.894s [Off the track]
Lap 17: 1m31.897s [Off the track]
Lap 18: 1m30.424s [Off the track]

Driver: Antti Levoska - Ferrari

No practice laps

No race laps

Driver: Antti Levoska - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m32.878s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m32.102s [Off the track]
Lap 3: 1m31.112s
Lap 4: 2m56.006s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m31.446s [Off the track]
Lap 6: 1m46.787s [Off the track]
Lap 7: 1m31.165s
Lap 8: 11m47.896s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 42.710s
Lap 1: 1m39.552s
Lap 2: 1m34.671s
Lap 3: 1m38.459s [Off the track]

Driver: Esa Lempinen - BRM

Practice laps
Lap 1: 1m39.711s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m35.284s [Off the track]
Lap 3: 7m14.439s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m50.510s [Off the track]
Lap 5: 1m45.498s [Off the track]
Lap 6: 1m42.644s [Off the track]
Lap 7: 1m44.636s [Off the track]
Lap 8: 1m37.887s
Lap 9: 2m11.574s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 44.223s
Lap 1: 1m43.443s [Off the track]
Lap 2: 1m40.013s
Lap 3: 1m32.805s
Lap 4: 1m32.011s
Lap 5: 1m31.295s
Lap 6: 1m30.892s
Lap 7: 1m34.052s
Lap 8: 1m30.759s
Lap 9: 1m33.113s [Off the track]
Lap 10: 1m36.745s [Off the track]
Lap 11: 1m30.459s
Lap 12: 1m31.209s

Driver: Pasi Nuolikoski - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m32.227s

Race laps
Lap 0: 43.232s
Lap 1: 1m45.356s
Lap 2: 1m40.086s
Lap 3: 1m35.028s
Lap 4: 1m30.699s [Off the track]
Lap 5: 1m30.382s
Lap 6: 1m30.053s
Lap 7: 1m31.559s
Lap 8: 1m33.906s [Off the track]
Lap 9: 1m32.441s
Lap 10: 1m30.207s
Lap 11: 1m31.520s [Off the track]
Lap 12: 1m29.653s
Lap 13: 1m29.902s [Off the track]
Lap 14: 1m30.465s [Off the track]
Lap 15: 1m30.965s [Off the track]
Lap 16: 1m28.468s
Lap 17: 1m28.852s
Lap 18: 1m30.296s
Lap 19: 1m28.493s
Lap 20: 1m29.138s [Off the track]
Lap 21: 1m29.925s [Off the track]
Lap 22: 1m28.730s
Lap 23: 1m30.997s [Off the track]
Lap 24: 1m30.133s [Off the track]

Driver: Jarmo Vasama - BRM

No practice laps

Race laps
Lap 0: 43.799s
Lap 1: 1m39.305s [Off the track]
Lap 2: 1m34.584s
Lap 3: 1m49.002s [Off the track]
Lap 4: 1m36.306s [Off the track]
Lap 5: 1m31.074s
Lap 6: 1m30.061s
Lap 7: 1m31.152s
Lap 8: 1m30.209s [Off the track]
Lap 9: 1m30.763s [Off the track]
Lap 10: 1m42.654s [Off the track]
Lap 11: 1m41.480s [Off the track]
Lap 12: 1m31.502s [Off the track]
Lap 13: 1m31.268s
Lap 14: 1m31.028s [Off the track]
Lap 15: 1m30.013s [Off the track]
Lap 16: 1m30.624s
Lap 17: 1m31.660s [Off the track]
Lap 18: 1m30.239s [Off the track]
Lap 19: 1m42.039s [Off the track]
Lap 20: 1m30.565s
Lap 21: 1m33.350s [Off the track]
Lap 22: 1m30.982s [Off the track]
Lap 23: 1m30.117s
Lap 24: 1m46.218s [Off the track]

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Silver Thu May 29 22:30:44 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Antti Levoska fails to make the start.
Polesitter Jarmo Jaskari in a Ferrari leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen is in position 12 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Santtu Tiilikainen.
Pasi Nuolikoski overtakes Markus Majanen.
Pasi Nuolikoski is in position 11 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Pasi Nuolikoski.
Hannu Etupaltta overtakes Santtu Tiilikainen.
Hannu Etupaltta overtakes Markus Majanen.
Hannu Etupaltta is in position 10 at the end of the lap.
Esa Lempinen overtakes Pasi Nuolikoski.
Esa Lempinen overtakes Santtu Tiilikainen.
Esa Lempinen overtakes Markus Majanen.
Esa Lempinen is in position 9 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Antti Levoska.
Jarmo Vasama overtakes Hannu Etupaltta.
Jarmo Vasama overtakes Esa Lempinen.
Jarmo Vasama overtakes Pasi Nuolikoski.
Jarmo Vasama overtakes Santtu Tiilikainen.
Jarmo Vasama overtakes Markus Majanen.
Jarmo Vasama overtakes Samuli Ikaheimo.
Jarmo Vasama overtakes Antti Laapas.
Jarmo Vasama is in position 6 at the end of the lap.
Antti Levoska overtakes Markus Majanen.
Antti Levoska overtakes Samuli Ikaheimo.
Antti Levoska overtakes Antti Laapas.
Antti Levoska is in position 5 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Joni Hakkarainen overtakes Petri Partanen.
Joni Hakkarainen overtakes Antti Laapas.
Joni Hakkarainen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 2:
Markus Majanen overtakes Pasi Nuolikoski.
Markus Majanen overtakes Esa Lempinen.
Markus Majanen is in position 11 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Pasi Nuolikoski.
Santtu Tiilikainen overtakes Esa Lempinen.
Santtu Tiilikainen is in position 10 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta overtakes Esa Lempinen.
Hannu Etupaltta is in position 9 at the end of the lap.
Petri Partanen overtakes Joni Hakkarainen.
Petri Partanen is in position 3 at the end of the lap.

Lap 3:
Markus Majanen overtakes Hannu Etupaltta.
Markus Majanen is in position 12 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Jarmo Vasama.
Samuli Ikaheimo is in position 10 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Markus Majanen.
Pasi Nuolikoski overtakes Hannu Etupaltta.
Pasi Nuolikoski overtakes Samuli Ikaheimo.
Pasi Nuolikoski overtakes Jarmo Vasama.
Pasi Nuolikoski overtakes Petri Partanen.
Pasi Nuolikoski is in position 8 at the end of the lap.
Esa Lempinen overtakes Markus Majanen.
Esa Lempinen overtakes Hannu Etupaltta.
Esa Lempinen overtakes Samuli Ikaheimo.
Esa Lempinen overtakes Jarmo Vasama.
Esa Lempinen overtakes Petri Partanen.
Esa Lempinen is in position 7 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Hannu Etupaltta.
Santtu Tiilikainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Santtu Tiilikainen overtakes Jarmo Vasama.
Santtu Tiilikainen overtakes Petri Partanen.
Santtu Tiilikainen is in position 6 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Jarmo Vasama.
Antti Laapas overtakes Petri Partanen.
Antti Laapas is in position 5 at the end of the lap.
Antti Levoska overtakes Petri Partanen.
Antti Levoska is in position 4 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Petri Partanen.
Joni Hakkarainen is in position 3 at the end of the lap.
Hannu Etupaltta retires the BRM.

Lap 4:
Petri Partanen overtakes Antti Levoska.
Petri Partanen is in position 11 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Petri Partanen.
Jarmo Vasama overtakes Antti Levoska.
Jarmo Vasama is in position 10 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Jarmo Vasama.
Markus Majanen overtakes Petri Partanen.
Markus Majanen overtakes Antti Levoska.
Markus Majanen is in position 9 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Petri Partanen.
Samuli Ikaheimo overtakes Antti Levoska.
Samuli Ikaheimo is in position 8 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Antti Levoska.
Pasi Nuolikoski is in position 7 at the end of the lap.
Esa Lempinen overtakes Antti Levoska.
Esa Lempinen is in position 6 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Antti Levoska.
Santtu Tiilikainen is in position 5 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Antti Levoska.
Antti Laapas is in position 4 at the end of the lap.
Antti Levoska retires the Cooper.

Lap 5:
Jarmo Vasama overtakes Samuli Ikaheimo.
Jarmo Vasama is in position 9 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Samuli Ikaheimo.
Markus Majanen is in position 8 at the end of the lap.

Lap 7:
Samuli Ikaheimo overtakes Joni Hakkarainen.
Samuli Ikaheimo is in position 9 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Markus Majanen.
Jarmo Vasama overtakes Joni Hakkarainen.
Jarmo Vasama is in position 7 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Esa Lempinen.
Pasi Nuolikoski overtakes Joni Hakkarainen.
Pasi Nuolikoski is in position 5 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Joni Hakkarainen.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Joni Hakkarainen.
Antti Laapas is in position 3 at the end of the lap.
Petri Partanen retires the Eagle.

Lap 8:
Esa Lempinen overtakes Pasi Nuolikoski.
Esa Lempinen is in position 5 at the end of the lap.

Lap 10:
Joni Hakkarainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Joni Hakkarainen is in position 9 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Jarmo Vasama.
Markus Majanen is in position 7 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Esa Lempinen.
Pasi Nuolikoski is in position 5 at the end of the lap.

Lap 11:
Samuli Ikaheimo overtakes Jarmo Vasama.
Samuli Ikaheimo is in position 9 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Jarmo Vasama.
Joni Hakkarainen is in position 8 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Santtu Tiilikainen.
Pasi Nuolikoski is in position 4 at the end of the lap.

Lap 12:
Jarmo Vasama overtakes Samuli Ikaheimo.
Jarmo Vasama is in position 9 at the end of the lap.
Esa Lempinen overtakes Antti Laapas.
Esa Lempinen is in position 5 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Antti Laapas.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.
Pasi Nuolikoski overtakes Antti Laapas.
Pasi Nuolikoski is in position 3 at the end of the lap.

Lap 13:
Samuli Ikaheimo overtakes Esa Lempinen.
Samuli Ikaheimo is in position 9 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Esa Lempinen.
Markus Majanen is in position 8 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Markus Majanen.
Joni Hakkarainen overtakes Esa Lempinen.
Joni Hakkarainen is in position 7 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Joni Hakkarainen.
Jarmo Vasama overtakes Markus Majanen.
Jarmo Vasama overtakes Esa Lempinen.
Jarmo Vasama is in position 6 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Esa Lempinen.
Antti Laapas is in position 5 at the end of the lap.
Esa Lempinen retires the BRM.

Lap 16:
What would become the fastest lap of the race is set by Pasi Nuolikoski.
The time is an impressive 1m28.468s.

Lap 17:
Jarmo Vasama overtakes Antti Laapas.
Jarmo Vasama is in position 5 at the end of the lap.

Lap 19:
Markus Majanen overtakes Joni Hakkarainen.
Markus Majanen is in position 7 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Jarmo Jaskari.
Mikko Raman is in position 1 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari loses the lead.
The new race leader is Mikko Raman.
Joni Hakkarainen retires the Eagle.
Samuli Ikaheimo retires the Brabham.

Lap 20:
Markus Majanen overtakes Santtu Tiilikainen.
Markus Majanen is in position 6 at the end of the lap.
Antti Laapas overtakes Santtu Tiilikainen.
Antti Laapas is in position 5 at the end of the lap.
Jarmo Vasama overtakes Santtu Tiilikainen.
Jarmo Vasama is in position 4 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen retires the BRM.

Lap 24:
Antti Laapas retires the Lotus.

End of the race:
Mikko Raman wins the race 06.464s ahead of Jarmo Jaskari.
Last of the podium finishers was Pasi Nuolikoski,
finishing 22.354s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

<small>[ 29-05-2003, 22:54: Message edited by: Zoom ]</small>
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Harjoituksissa en ensin meinannut päästä millään alle 1.32... Lopulta sain sentään ajettua kolme 1.31-kierrosta. Lähtöruutu oli kehno seitsemäs.

Sain ihan hyvän lähdön, mutta se meni melko hukkaan, kun piti nostella huonomman lähdön saaneiden takia. Jonkun takanatulleen maltti ei sitten kestänytkään kolmea mutkaa pidemmälle, ja sain takakonttiini toisen auton. Siinä meni kone ja ensimmäinen shift+R. Toisen kierroksen alussa spinnasin vielä aivan turhaan.

Sen jälkeen menikin puoleen väliin asti ihan hyvin, kunnes spinnasin ja auto kääntyi katolleen. Siihen meni toinen shift+R.

Loppukisa oli aivan naurettavaa pelleilyä, en saanut varmaan yhtään puhdasta kierrosta. Ajelin jotenkin maaliin, sijoituksen ollessa vähän epämääräinen.

Onnittelut kaikille sarjassa menestyneille, erityisesti mitalikolmikolle. Onnistuin kuin onnistuinkin tiputtautumaan pois mitaleilta ja se voittokin jäi kaukaiseksi haaveeksi. Se olisi pitänyt ottaa silloin alkukaudesta, kun osasi vielä jotenkin ajaa. Nyt pitäisi ruveta harjoittelemaan kunnolla ajamista, tai ei ole mitään asiaa edes kakkosdivariin.
 

Zande

Active member
Liittynyt
29.10.2002
Viestit
37
Sijainti
Klaukkala, Suomi
Aika-ajot oli taas kerran ihmeellistä räpeltämistä. Paras aika syntyi jo ensimmäisellä kierroksella vaikka se oli vielä pientä hakemista ja kokeilua. Lähtöruutu olisi voinut olla pari-kolme pykälää korkeammallakin mutta näin tällä kertaa.

Startti onnistui hyvin mutta eka mutka tuli ajettua varoen ettei kolise. Kun toisestakin mutkasta selvittiin ajattelin pahimman olevan jo ohi mutta tietenkin juuri silloin edellä spinnasi Ferrari suoraan eteen. Spinnasin ja putosin hännille (kuulostaapa ihmeen tutulta...) ja lähdin ajamaan muita takaa. Parin seuraavan kierroksen aikana näytti olevan autoja tien sivussa lähes joka mutkassa ja neljännellä kierroksella nousinkin jo viidenneksi.

Sen jälkeen päänvaivaa aiheuttivat lähinnä takaatulleet Nuolikoski ja Lempinen jotka tuntuivat vaihtelevan sijoituksia joka toisessa mutkassa. Lopulta Lempinen katosi johonkin ja Nuolikoski pääsi keskittymään minun ohitukseeni, onnistuenkin siinä sangen nopeasti. Sen jälkeen ajelin pitkään neljäntenä eron kumpaankin suuntaan ollessa yli 20 sekuntia. Viitisen kierrosta ennen loppua varikkotaulu kuitenkin kertoi että olinkin yhtäkkiä seitsemäntenä. Toiseksi viimeisellä kierroksella tein turhautuneena kisan ainoan kunnon mokani pyörähdettyäni kolmosmutkassa ja lopulta maalissa ajoin ruutulippumiehen päältä ja räjäytin moottorini siihen paikkaan.

Neljännestä sijasta saadut pisteet olisivat riittäneet kokonaispisteissä viidenteen sijaan mutta toisaalta väliäkös tuolla. Kausi oli kokonaisuudessaan kuitenkin ihan tyydyttävä ottaen huomioon että ajoin 3 kisaa Brabhamilla, Hondalla ja Cooperilla sekä 2 kisaa BRM:llä ottaen kolme podiumsijoitusta.
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Tästä on sitten hyvä lähteä kesälomalle wink

Puoli tuntia ennen kisaa en ollut vielä varma että lähdenkö baylinerin peräkonttiin makoilemaan vai saanko lentoliput silverstoneen, onnekseni sain jonkun peruutuspaikan koneesta ja matka kisapaikalle oli todellisuutta :D

Aika-ajot eivät menneet ihan suunnitelmien mukaisesti. Jäin sekunnin verran tavoiteajasta ja puoli sekuntia paalulla olleesta Jaskarista. Toinen lähtöruutu ja fiilikset ihan hyvät kisaa varten, ehkäpä lempiradallani.

Lähdössä brabhami irtosi totuttuun tapaan melko hyvin viivalta ja pääsin Jaskarin kantaan kiinni. Ajattelin sitten ennen T1:stä himmata hieman ja siirtyä turvallisesti jaskarin perään ja eka mutka selvitettiinkin kunnialla.

Ajelin siinä sitten Jaskarin perässä melko varovaisesti ja kun takaakaan ei kukaan ollut tulossa ohi, ajattelin että voin ottaa Jaskariin hieman etäisyyttä, lämmitellä kumeja ja sitten lähteä jahtaamaan ykkössijaa.

Suunnitelmat meni muuten putkeen mutta kun lähdin ajamaan Sajajaa kiinni pääsin siihen sekunnin päähän ja kun rupesin vähän katselemaan Jaskrin ajolinjoja, että mistäs tästä kannattaa ohitusta yrittää ajoin T2:sen hieman leveäksi, pysyin nätisti, mutta hirveässä sladissa radalla ja ajoin t3:sen pitkäksi.

Ei muuta kuin ajatukset kasaan auto tuntui ehjältä ja kisa jatkui.

Omassa rauhassa hieman tylsistyneenä ajelin sitten about 10 kierrosta saaden sajajaa hyvin hitaasti ja vielä vähemmän varmasti kiinni rupesi eteen ilmestymään kierroksella ohitettavia. Ja kuin taivaan lahjana minulle ajoin yhden kauniin kerran varikkotaulun ohitse ja huomasin olevani ykkösenä eek! .

Sitten... jotain tapahtui autolleni ja ajo-ominaisuudet meni täysin. En tiedä mitä kävi mutta yhden tiukan jarrutuksen jälkeen tuntui kuin takaripustuksia ei olisi enään ollut olemassakaan eikä perä meinannut enää millään pysyä siellä mihin se kuuluu doubtful .

Kauhistuneena, rystyset valkoisina ja hiestä märkänä sain kuitenkin tuotua brabin ruutulipulle ykkösenä ja näin ne tavoitteet jota britanniasta lähdettiin hakemaan toteutuivat :D .

Vielä kerran onnittelut Levoskalle, ylivoimaiselle mestarille, sekä koko kärkijoukolle joka tarjosi kovaa kamppailua kärkisijoista loppuun asti wink

Lopetan tämän täältä tähän.

Hyvää kesää kaikille
 

Mie-

Well-known member
Liittynyt
16.7.2002
Viestit
652
Sijainti
Highland
Paluu GPL-radoille ei ollut kovin onnistunut, mutta suht' näyttävä se ainakin oli. :D Aika-ajot meni niinkin hyvin että uusi ennätys kirjattiin. Startissa sitten varoittelin jo etukäteen että se auto ei kovin nopeasti liikkeelle lähde (en osaa startata yhtään...) ja niinhän siinä kävi että sellaiset 4 sijaa takapakkia tuli. Sitten en tajunnut hidastella tarpeeksi ja oli pakko mennä nurmikon kautta etten olisi ajanut jotakuta perään.

Tämän jälkeen tulikin seurailtua taistelua edessä, ja lopulta ohitin kaksi autoa yhdellä kertaa. Sitten joku BRM (?) teki virheen ja olin jo kolmantena. Tätä seurasi sellainen mummoajelu että vaihteenvaihtokin söi varmaan kierrosaikaa. :D Kohta rupesinkin tunnustelemaan että mikä ihme selkää painaa, tulos: spinnaus ja 3 autoa meni ohi.

Sitten päätin yrittää uutta ennätystä ja jälkeenpäin huomasin että kierrosajat oli vähintään sekunnin hitaampia. Sijoitus putosi vielä yhdellä ja lopulta olin kai viides sitten. No, kesällähän sitten järjestetään uutta liigaa...? Sitä ennen voisi opetella vaikka ajamaan. :rolleyes:

<small>[ 30-05-2003, 19:52: Message edited by: Mie- ]</small>
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Viimeinen kisa ajettiin sitten F1:n mekassa, Englannin Silverstonissa.
Tunnelmat kisaan lähtiessä oli kaikkea muuta kuin huipussaan. Siitä piti huolen edellisillan ja yön vahva douppaus ja siitä seurannut outo tärinä ja vapina. :D

Aika-ajot menivät kaikenlaisen sekoilun ja hikoilun piikkiin. Puhdasta kierrosta oli vaikea saada aikaan kovasta liikenteestä ja keltaisita lipuista johtuen. Sain kuitenkin ajettua olosuhteisiin nähden hyvän 1.28.2 ajan, mutta jäin omasta PB:stä liki sekunnin. Ihmetykseni olin kuitenkin paalulla. eek!

Kisa alkoi samalla kaavalla kuin kaikki kisat koko kaudella on alkanut. Sain surkean lähdön, mutta ilmeisesti Raman 2-paikalla sai vielä surkeamman lähdön, sillä sain kuin sainkin pidettyä paikkani saavuttaessa T1:een. :p Raman:n kanssa oli todellista vääntöä ja kisailua aina kierrokselle 7 saakka, eron ollessa noin 1 s !! Kuulin Raman:n Brab:n koneen äänet jatkuvasti ja muutaman kerran hän kävi todella lähellä. Kyllä tärisi ja hikoilutti. HUH ! yuck

Kierroksella 7 Raman kuitenkin spinnasi ja ero venähti noin 7 sekunttiin. Siinä ajelin sitten yksinäisiä kierroksia aina kierrokselle 15 asti, kunnes eteeni
ilmestyi Ikäheimon Brabi. Pian Ikäheimo poistui edestäni sakean savun saattelemana spinnauksen seurauksena.

No joo... sitten kierroksella 18 alkoi koko paletin sekoittanut tapahtumasarja. Sain kiinni Majasen Ferrarin. Ajelin vajaan kierroksen perässä noin 2-3 sekunnin päässä
ja luotin, että pian näytetään sinisiä lippuja, koska Majanen oli sijalla 8 ja olin varvaamassa häntä kierroksella. No, tulihan sitä tietä, kun Majanen spinnasi todella
rajusti edessä. Paniikkijarrutus, jarru pois, jarru pohjaan, jarru pois... ah ABS toimii melki noin, ja sain kun sainkin juuri vältettyä törmäyksen. :)
Anyway, pääsen Majasesta ohi, mutta sitten alkaa se surkuhupaisin juttu. Majanen alkaa kisaamaan kanssani tulemalla luukkuun kiinni.. kierroksella jääneenä. Ajan
yhden mutkan puolittain leveäksi ja kun olen palaamassa Majasen edellä radalle, niin Majanen tinttaa takapyörääni sillä seurauksella, että spinnaan komeasti 2*360 astetta. Majanen jatkaa matkaa kuin ei mitään ja Raman suhahtaa Brabin:sa kanssa ohitse. Siinä meni todennäköisesti varma kisan voitto ja 2-divarin toinen sija. :( No, se siitä. Tämä kuuluu moottoriurheiluun. :D

Päätin koittaa ajaa Ferkulla ilman shift+r, sillä siinä olisin menettänyt liikaa aikaa, kun kierroksiakaan ei ollut enää jäljellä kuin 4. Auto käyttäytyi kuin kiimainen kollikoira. Kulki ihan "perse" kierossa ja oli todella vaikea ajaa. Päätin kuitenkin puristaa ja yrittää pitää Pasin takana ja onnistuin siinä.

Vielä viimeisellä kierroksella Hakkarainen aiheutti pieniä sydämentykytyksiä ohitustiannetta etsiessäni oudoilla ja poukkoilevilla ajolinjoillaan. :)

Lopulta kisan toinen ja 2-divarin kolmas sija. Aloittaessani kauden, en olisi uskaltanut moista edes toivoa... 5 ekaa kisaa meni täysin win98:n piikkiin bluescreenin takia ja kuudes win2000 päällä ajettu kisa meni johtopaikasta näytön sammumiseen...

Onnea vielä Levoskalle The TSÄMPPIÖNILLE ja toiseksi tulleelle, sekä parhaalle kilpakumppanille koko kaudelle M.RAMAn:lle.
Syksyllä nähdään taas kisamielessä. Kesän keskityn täysin Rank:n parantamiseen.. tai voin muutaman kisan ajaa. Syksyllä sitten pamahtaa.

Hyvää kesää ja rentoja ajolinjoja
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Sajaja:
Anyway, pääsen Majasesta ohi, mutta sitten alkaa se surkuhupaisin juttu. Majanen alkaa kisaamaan kanssani tulemalla luukkuun kiinni.. kierroksella jääneenä. Ajan
yhden mutkan puolittain leveäksi ja kun olen palaamassa Majasen edellä radalle, niin Majanen tinttaa takapyörääni sillä seurauksella, että spinnaan komeasti 2*360 astetta. Majanen jatkaa matkaa kuin ei mitään ja Raman suhahtaa Brabin:sa kanssa ohitse. Siinä meni todennäköisesti varma kisan voitto ja 2-divarin toinen sija. :( No, se siitä. Tämä kuuluu moottoriurheiluun. :D
Ööö, nyt täytyy myöntää että en oikein muista koko juttua. Mutta mikäli ylläkuvattu juttu on tuollaisena tapahtunut, PYYDÄN NÖYRIMMÄSTI ANTEEKSI. Spinnasin kyllä lukuisia kertoja, mutta en kyllä muista saaneeni ketään kiinni sen jälkeen. Ongelmana oli sekin, että en muista kuka milläkin autolla ajoi, ja sijoituksenkin hahmottamisessa oli vaikeuksia. Olin suoraan sanottuna aika pihalla koko kisassa. Oletko Sajaja varma, että et tunkenut suoraan eteeni sivusta tullessasi? Eikä ollut lagia? Hemmetti, pakkohan tuo on replaysta tarkistaa...
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
No niin, tutkin tilannetta videolta. Tilannehan oli siis se, että spinnasin kunnolla ennen takasuoralle tuloa. Jäin pyörimään todella pahasti radalle, ja Sajaja joutui lähes pysähtymään tämän takia. Tästä pahoitteluni, mutta en voinut tehdä tilanteessa oikein mitään.

Lähdettiin siitä jatkamaan rinta rinnan, päästin kuitenkin Sajajan tietysti edelle. Ajoin seuraavat mutkat jostain syystä paremmin kuin kertaakaan koko kisassa, ja pysyin hyvin Sajajan perässä, vaikka olinkin normaalisti pari-kolme sekuntia hitaampi kierroksella. Jälkeenpäin ajatellen ajoin tietysti turhan lähellä.

Sitten Sajaja ajoi toiseksi viimeisen mutkan leveäksi, ja päätin edelleen seurata hyväksi havaitsemiani ajolinjoja, ja seurasin perässä. En kuitenkaan ajautunut yhtä pitkälle ulos, mutta kuitenkin nurmikon puolelle. Se aiheutti sen, ettei auto pahemmin kääntynyt radallepäin, vaikka kuinka yritin. Olin ajamassa takaisin radalle melko loivaa linjaa pitkin yrittäen säilyttää vauhtini, kun Sajaja yllättäen yritti mennä edestäni jyrkemmin radalle. Autot hipaisivat toisiaan, minulle ei käynyt mitään, Sajaja spinnasi. Kisassa en edes huomannut että autot koskettivat toisiinsa ja luulin toisenkin Ferrarin tulevan perässä kunhan ehtii pois nurmikolta. Joka tapauksessa olimme nurmikon puolella molemmat, kun kosketus tapahtui. Mitäs säännöt muuten sanovat nurmikolla ajelusta?

Harmillista joka tapauksessa että menin sotkemaan mitalisijojen järjestystä. Enempää sanottavaa tästä tapauksesta mulla ei taida ollakaan.
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Katsoin tilanteen hostin replaysta, aivan normaali kilpailutilanne...

Eli Sajaja ajoi sisämutkan reunakiveen ja sen takia auto lipsahti ulos radalta... ja aika useasti käy että lähituntumassa takana tuleva ajaa just samasta kohtaa ulos kuin edellä ajavakin, niin nytkin kävi. :D Charliellä vaan oli parempi vauhti/linja nurmikolla ja kun vielä Sajaja taisteli autonsa kanssa spinniä vastaan niin törmäys oli väistämätön.

Sajaja: ...mutta sitten alkaa se surkuhupaisin juttu. Majanen alkaa kisaamaan kanssani tulemalla luukkuun kiinni.. kierroksella jääneenä. Ajan
yhden mutkan puolittain leveäksi ja kun olen palaamassa Majasen edellä radalle, niin Majanen tinttaa takapyörääni sillä seurauksella, että spinnaan komeasti 2*360 astetta. Majanen jatkaa matkaa kuin ei mitään ja Raman suhahtaa Brabinsa kanssa ohitse. Siinä meni todennäköisesti varma kisan voitto ja 2-divarin toinen sija. No, se siitä. Tämä kuuluu moottoriurheiluun.
Ei vastaa kyllä ihan sitä mitä näin replaysta, ei millään pahalla mutta kuitenkin. wink
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Näinhän siinä sitten käytiin... yuck
SORRY kaikille, etenkin Majaselle, jota syytin täysin omasta mokastani.
Katoin replyn ja totesin, etä asioita pitäisi ensin tutkia, ennenkuin alkaa hutkia.
Ketutti vaan se voiton karkaaminen silloin niin p........i !
Tästälähin tutkin tilanteen todella tarkasti, ennenkuin alan ketään syyttämään.

Vielä kerran SORRY Majaselle omasta mokastani. frown
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Jostain sentään heruu ymmärrystä. :)

Sajaja, homma OK.

<small>[ 31-05-2003, 12:02: Message edited by: Charlie ]</small>
 
Ylös