2.Div 2.osakilpailu, Monaco

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Tänään to 30.1. klo 21.00!!

Btw. Kuten isojen poikien kisassa MOGissa vähän aikaa sitten oli käytäntö, että _selvästi_ nopeampaa kuskia ei turhaan pidätelty takana vaan se päästettiin suosiolla ohitse melko pian... tuota esimerkkiä suosittelen myös illan 2.divarin kisaan... reilu kisa on pelin henki wink

Taas ForumGPL:n chattiin ennen kisaa.. noin klo 20.30 - 20.50 siellä selviää hosti- ja kuskitilanne... jos kakkosen porukkaa ei ole tarpeeksi illan kisaa varten niin ehkä ykkösen häntäpäästä muutama kuski voi osallistua kakkosen kisaan? No, illalla siitä tarkemmin.
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Pasi73:
Tänään to 30.1. klo 21.00!!

Btw. Kuten isojen poikien kisassa MOGissa vähän aikaa sitten oli käytäntö, että _selvästi_ nopeampaa kuskia ei turhaan pidätelty takana vaan se päästettiin suosiolla ohitse melko pian... tuota esimerkkiä suosittelen myös illan 2.divarin kisaan... reilu kisa on pelin henki wink

Taas ForumGPL:n chattiin ennen kisaa.. noin klo 20.30 - 20.50 siellä selviää hosti- ja kuskitilanne... jos kakkosen porukkaa ei ole
tarpeeksi illan kisaa varten niin ehkä ykkösen häntäpäästä muutama kuski voi osallistua kakkosen kisaan? No, illalla siitä tarkemmin.
Jebulis, lupaan katsella peileihin ja päästää suosiolla nopeammat ohitseni, sillä hitaampia radalta tuskin löytyy :D
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6243
Aika-ajoissa tein oman surkean honda enkan. Ja kisassa ennen puolta väliä meni aivan rytmi sekasin. Tein speedshiftauksia ja jarrutuspaikat meni sekasin ja seinässäkin kävin hipaisemassa. Mutta onneksi sain vielä rytmistä kiinni ja loppu menikin hyvin, valitettavasti Jaskari discos kolme kiekkaa ennen maalia.

Kisassa aika-ajo enkka parani, nopein oli 1.29.40 tjsp.

Viimeiselle kierroksella lähdettäessä jouduin vielä käyttään ekan shift+r, koska bensa loppui vaikka olin pistänyt 38 kierrokselle.

Mutta voitto olis kuulunut Jaskarille.

<small>[ 30-01-2003, 22:30: Message edited by: Mikko_A ]</small>
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Track: Monaco Thu Jan 30 22:26:56 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 15 Sami Janhunen Ferrari FIN 1m27.682s 15
2 2 Jarmo Jaskari Lotus FIN 1m28.704s 01.022s 10
3 14 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 1m29.712s 02.030s 11
4 3 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 1m30.097s 02.415s 10
5 17 Keke Ruusperi Honda FIN 1m30.448s 02.766s 12
6 16 Mikko Ainonen Honda FIN 1m30.536s 02.854s 14
7 9 Markus Majanen Ferrari FIN 1m30.577s 02.895s 15
8 4 Mikko Raman Brabham FIN 1m30.668s 02.986s 13
9 11 Marko ViitanenF3 Eagle FIN 1m42.205s 14.523s 8
10 8 Joosa Riekkinen Eagle FIN 1m48.318s 20.636s 6
11 18 Risto Westman Honda FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monaco Thu Jan 30 22:26:56 2003

RACE RESULTS (After 30 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 16 Mikko Ainonen Honda FIN 30 45m32.308s
2 14 Santtu Tiilikainen Brabham FIN 30 46m13.562s 41.254s
3 4 Mikko Raman Brabham FIN 30 46m28.755s 56.447s
4 9 Markus Majanen Ferrari FIN 30 46m32.671s 1m00.363s
5 3 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 29 46m01.821s 1 lap(s)
6 2 Jarmo Jaskari Lotus FIN 23 34m40.910s 7 lap(s)
7 11 Marko ViitanenF3 Eagle FIN 9 15m49.155s 21 lap(s)
8 8 Joosa Riekkinen Eagle FIN 3 5m26.905s 27 lap(s)
9 15 Sami Janhunen Ferrari FIN 1 1m53.446s 29 lap(s)
10 18 Risto Westman Honda FIN 1 1m54.440s 29 lap(s)
11 17 Keke Ruusperi Honda FIN 0 DidNotStart 30 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jarmo Jaskari 1m28.970s 4
2 Santtu Tiilikainen 1m29.103s 20
3 Mikko Raman 1m29.106s 29
4 Mikko Ainonen 1m29.396s 23
5 Markus Majanen 1m30.246s 17
6 Samuli Ikaheimo 1m30.620s 19
7 Marko ViitanenF3 1m42.339s 5
8 Joosa Riekkinen 1m44.250s 3
9 Risto Westman 1m49.969s 1
10 Sami Janhunen 1m54.871s 1
11 Keke Ruusperi No time

LEADERS

Driver Laps
Jarmo Jaskari 1-23
Mikko Ainonen 24-30

Number of lead changes: 1
Number of leaders: 2

LAPS LED

Driver Laps led
Jarmo Jaskari 23
Mikko Ainonen 7

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Mikko Ainonen 6 1 5
Mikko Raman 8 3 5
Markus Majanen 7 4 3
Marko ViitanenF3 9 7 2
Joosa Riekkinen 10 8 2
Santtu Tiilikainen 3 2 1
Risto Westman 11 10 1
Samuli Ikaheimo 4 5 -1
Jarmo Jaskari 2 6 -4
Keke Ruusperi 5 11 -6
Sami Janhunen 1 9 -8

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Mikko Ainonen (30/30) 100.00
Mikko Raman (30/30) 100.00
Santtu Tiilikainen (28/30) 93.33
Markus Majanen (27/30) 90.00
Samuli Ikaheimo (24/29) 82.76
Jarmo Jaskari (23/23) 100.00
Marko ViitanenF3 (9/9) 100.00
Joosa Riekkinen (3/3) 100.00
Risto Westman (1/1) 100.00
Sami Janhunen (1/1) 100.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Joosa Riekkinen 0.678 0.678 1m44.928s 3
Jarmo Jaskari 0.828 1.280 1m30.344s 23
Marko ViitanenF3 0.878 0.949 1m44.066s 9
Mikko Ainonen 0.919 1.229 1m30.787s 30
Markus Majanen 1.798 2.591 1m32.765s 30
Mikko Raman 2.739 3.138 1m32.256s 30
Santtu Tiilikainen 2.967 5.389 1m32.005s 30
Samuli Ikaheimo 3.171 5.132 1m34.895s 29

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monaco Thu Jan 30 22:26:56 2003

Driver: Mikko Raman - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m33.536s
Lap 2: 3m03.322s [Invalid lap]
Lap 3: 1m31.583s
Lap 4: 1m30.968s
Lap 5: 4m34.064s [Invalid lap]
Lap 6: 2m50.168s [Invalid lap]
Lap 7: 1m30.826s
Lap 8: 3m07.293s [Invalid lap]
Lap 9: 1m30.899s
Lap 10: 1m30.668s
Lap 11: 2m10.635s [Invalid lap]
Lap 12: 1m31.409s
Lap 13: 1m32.691s

Race laps
Lap 0: 48.106s
Lap 1: 1m51.897s
Lap 2: 1m31.823s
Lap 3: 1m31.397s
Lap 4: 1m31.336s
Lap 5: 1m30.662s
Lap 6: 1m39.544s
Lap 7: 1m35.890s
Lap 8: 1m29.735s
Lap 9: 1m29.576s
Lap 10: 1m36.800s
Lap 11: 1m30.016s
Lap 12: 1m29.446s
Lap 13: 1m29.364s
Lap 14: 1m29.431s
Lap 15: 1m37.284s
Lap 16: 1m32.096s
Lap 17: 1m37.283s
Lap 18: 1m30.110s
Lap 19: 1m29.810s
Lap 20: 1m30.356s
Lap 21: 1m31.638s
Lap 22: 1m35.980s
Lap 23: 1m29.890s
Lap 24: 1m35.454s
Lap 25: 1m37.114s
Lap 26: 1m29.974s
Lap 27: 1m34.689s
Lap 28: 1m29.555s
Lap 29: 1m29.106s
Lap 30: 1m30.088s

Driver: Mikko Ainonen - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m32.485s
Lap 2: 1m31.308s
Lap 3: 2m32.825s [Invalid lap]
Lap 4: 1m32.518s
Lap 5: 1m30.876s
Lap 6: 1m30.834s
Lap 7: 2m34.970s [Invalid lap]
Lap 8: 1m33.356s
Lap 9: 2m44.592s [Invalid lap]
Lap 10: 1m31.013s
Lap 11: 3m25.376s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m31.470s
Lap 13: 1m30.536s
Lap 14: 1m30.629s

Race laps
Lap 0: 46.695s
Lap 1: 1m39.464s
Lap 2: 1m31.857s
Lap 3: 1m31.633s
Lap 4: 1m31.241s
Lap 5: 1m30.539s
Lap 6: 1m30.523s
Lap 7: 1m30.760s
Lap 8: 1m32.377s
Lap 9: 1m30.642s
Lap 10: 1m31.158s
Lap 11: 1m30.157s
Lap 12: 1m30.847s
Lap 13: 1m29.416s
Lap 14: 1m30.191s
Lap 15: 1m30.269s
Lap 16: 1m29.599s
Lap 17: 1m29.631s
Lap 18: 1m30.141s
Lap 19: 1m33.700s
Lap 20: 1m29.856s
Lap 21: 1m30.764s
Lap 22: 1m30.114s
Lap 23: 1m29.396s
Lap 24: 1m29.796s
Lap 25: 1m30.307s
Lap 26: 1m29.925s
Lap 27: 1m29.937s
Lap 28: 1m30.448s
Lap 29: 1m33.773s
Lap 30: 1m33.847s

Driver: Sami Janhunen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m30.003s
Lap 2: 1m29.713s
Lap 3: 1m28.901s
Lap 4: 2m48.340s [Invalid lap]
Lap 5: 1m28.024s
Lap 6: 2m16.145s [Invalid lap]
Lap 7: 2m19.602s [Invalid lap]
Lap 8: 1m29.338s
Lap 9: 1m27.682s
Lap 10: 2m31.344s [Invalid lap]
Lap 11: 3m41.246s [Invalid lap]
Lap 12: 1m28.743s
Lap 13: 1m51.138s
Lap 14: 1m30.473s [Off the track]
Lap 15: 1m28.660s

Race laps
Lap 0: 45.270s
Lap 1: 1m54.871s

Driver: Keke Ruusperi - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m33.699s
Lap 2: 1m53.260s
Lap 3: 1m30.448s
Lap 4: 2m01.662s [Invalid lap]
Lap 5: 2m12.397s [Invalid lap]
Lap 6: 1m30.506s
Lap 7: 1m30.947s
Lap 8: 1m31.841s
Lap 9: 3m05.845s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m36.462s
Lap 11: 2m55.423s [Invalid lap]
Lap 12: 1m30.836s

No race laps

Driver: Markus Majanen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m33.362s
Lap 2: 2m52.303s [Invalid lap]
Lap 3: 1m36.637s
Lap 4: 1m33.313s
Lap 5: 1m37.178s
Lap 6: 1m30.871s
Lap 7: 4m19.225s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m35.344s
Lap 9: 2m56.965s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m32.470s
Lap 11: 1m31.670s
Lap 12: 1m30.798s
Lap 13: 1m30.591s
Lap 14: 1m30.585s
Lap 15: 1m30.577s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.664s
Lap 1: 1m42.510s [Off the track]
Lap 2: 1m34.770s
Lap 3: 1m32.064s
Lap 4: 1m31.284s
Lap 5: 1m32.454s
Lap 6: 1m30.402s
Lap 7: 1m31.747s
Lap 8: 1m30.294s
Lap 9: 1m38.133s [Off the track]
Lap 10: 1m31.417s
Lap 11: 1m31.933s
Lap 12: 1m31.855s
Lap 13: 1m31.838s
Lap 14: 1m31.509s
Lap 15: 1m41.777s
Lap 16: 1m30.791s
Lap 17: 1m30.246s
Lap 18: 1m31.039s
Lap 19: 1m32.272s
Lap 20: 1m33.369s
Lap 21: 1m34.660s
Lap 22: 1m33.438s
Lap 23: 1m31.360s
Lap 24: 1m32.412s
Lap 25: 1m38.571s [Off the track]
Lap 26: 1m31.309s
Lap 27: 1m31.818s
Lap 28: 1m31.322s
Lap 29: 1m33.477s
Lap 30: 1m32.631s

Driver: Samuli Ikaheimo - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m34.124s
Lap 2: 1m32.390s
Lap 3: 10m47.491s [Invalid lap]
Lap 4: 1m33.023s
Lap 5: 1m33.372s
Lap 6: 1m31.340s
Lap 7: 1m30.097s
Lap 8: 1m32.330s
Lap 9: 2m08.495s
Lap 10: 1m49.923s

Race laps
Lap 0: 45.651s
Lap 1: 1m45.782s
Lap 2: 1m39.409s [Off the track]
Lap 3: 1m33.288s
Lap 4: 1m32.872s
Lap 5: 1m32.026s
Lap 6: 1m57.964s [Off the track]
Lap 7: 1m33.101s
Lap 8: 1m31.770s
Lap 9: 1m35.092s
Lap 10: 1m32.855s
Lap 11: 1m32.661s
Lap 12: 1m32.036s
Lap 13: 1m40.248s [Off the track]
Lap 14: 1m34.494s
Lap 15: 1m30.641s [Off the track]
Lap 16: 1m34.864s
Lap 17: 1m33.109s
Lap 18: 1m37.971s [Off the track]
Lap 19: 1m30.620s
Lap 20: 1m36.750s
Lap 21: 1m33.256s
Lap 22: 1m31.114s
Lap 23: 1m32.923s
Lap 24: 1m34.331s
Lap 25: 1m37.861s
Lap 26: 1m38.271s
Lap 27: 1m32.604s
Lap 28: 1m32.374s
Lap 29: 1m32.578s

Driver: Santtu Tiilikainen - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m30.491s
Lap 2: 1m30.796s
Lap 3: 1m29.712s
Lap 4: 1m29.986s
Lap 5: 10m32.852s [Invalid lap]
Lap 6: 1m30.477s
Lap 7: 1m31.811s
Lap 8: 3m07.007s [Invalid lap]
Lap 9: 1m31.303s
Lap 10: 1m30.066s
Lap 11: 1m30.332s

Race laps
Lap 0: 46.174s
Lap 1: 1m45.928s
Lap 2: 1m34.927s
Lap 3: 1m31.502s
Lap 4: 1m33.293s
Lap 5: 1m31.327s
Lap 6: 1m54.430s [Off the track]
Lap 7: 1m32.014s
Lap 8: 1m30.507s
Lap 9: 1m30.518s
Lap 10: 1m29.145s
Lap 11: 1m31.035s
Lap 12: 1m30.405s
Lap 13: 1m47.367s
Lap 14: 1m30.193s
Lap 15: 1m29.920s
Lap 16: 1m30.834s
Lap 17: 1m29.553s
Lap 18: 1m30.573s
Lap 19: 1m30.899s
Lap 20: 1m29.103s
Lap 21: 1m29.305s
Lap 22: 1m29.838s
Lap 23: 1m30.359s
Lap 24: 1m33.027s [Off the track]
Lap 25: 1m30.590s
Lap 26: 1m29.245s
Lap 27: 1m29.832s
Lap 28: 1m29.396s
Lap 29: 1m29.909s
Lap 30: 1m29.109s

Driver: Joosa Riekkinen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 3m07.567s [Invalid lap]
Lap 2: 4m27.420s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m50.300s
Lap 4: 3m18.501s [Invalid lap]
Lap 5: 1m48.318s
Lap 6: 3m55.391s [Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 49.951s
Lap 1: 1m53.792s
Lap 2: 1m45.607s
Lap 3: 1m44.250s

Driver: Jarmo Jaskari - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m30.758s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m28.704s
Lap 3: 1m29.227s
Lap 4: 1m31.754s [Off the track]
Lap 5: 1m29.105s
Lap 6: 1m28.994s
Lap 7: 2m27.779s [Invalid lap]
Lap 8: 1m30.082s
Lap 9: 1m30.682s
Lap 10: 1m33.028s

Race laps
Lap 0: 45.007s
Lap 1: 1m35.022s
Lap 2: 1m29.913s
Lap 3: 1m29.310s
Lap 4: 1m28.970s
Lap 5: 1m28.977s
Lap 6: 1m31.053s
Lap 7: 1m32.400s
Lap 8: 1m29.475s
Lap 9: 1m29.827s
Lap 10: 1m29.506s
Lap 11: 1m29.786s
Lap 12: 1m30.521s
Lap 13: 1m29.565s
Lap 14: 1m30.223s
Lap 15: 1m31.051s
Lap 16: 1m30.985s
Lap 17: 1m30.427s
Lap 18: 1m29.563s
Lap 19: 1m35.038s
Lap 20: 1m30.391s
Lap 21: 1m30.193s
Lap 22: 1m30.250s
Lap 23: 1m30.152s

Driver: Marko ViitanenF3 - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m50.674s [Invalid lap]
Lap 2: 1m59.045s [Invalid lap]
Lap 3: 2m14.022s [Invalid lap]
Lap 4: 1m49.667s
Lap 5: 1m47.646s
Lap 6: 1m43.094s
Lap 7: 1m42.959s
Lap 8: 1m42.205s

Race laps
Lap 0: 47.900s
Lap 1: 1m55.422s
Lap 2: 1m45.077s
Lap 3: 1m43.341s
Lap 4: 1m44.824s
Lap 5: 1m42.339s
Lap 6: 1m43.508s
Lap 7: 1m45.031s
Lap 8: 1m44.846s
Lap 9: 1m43.562s

Driver: Risto Westman - Honda

No practice laps

Race laps
Lap 0: 51.166s
Lap 1: 1m49.969s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Monaco Thu Jan 30 22:26:56 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Keke Ruusperi fails to make the start.
Polesitter Sami Janhunen in a Ferrari leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Risto Westman overtakes Joosa Riekkinen.
Risto Westman overtakes Marko ViitanenF3.
Risto Westman overtakes Keke Ruusperi.
Risto Westman is in position 8 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Keke Ruusperi.
Mikko Raman overtakes Sami Janhunen.
Mikko Raman is in position 6 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Sami Janhunen.
Santtu Tiilikainen is in position 5 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Keke Ruusperi.
Markus Majanen overtakes Samuli Ikaheimo.
Markus Majanen overtakes Santtu Tiilikainen.
Markus Majanen overtakes Sami Janhunen.
Markus Majanen is in position 3 at the end of the lap.
Mikko Ainonen overtakes Keke Ruusperi.
Mikko Ainonen overtakes Samuli Ikaheimo.
Mikko Ainonen overtakes Santtu Tiilikainen.
Mikko Ainonen overtakes Sami Janhunen.
Mikko Ainonen is in position 2 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Sami Janhunen.
Jarmo Jaskari is in position 1 at the end of the lap.
Sami Janhunen loses the lead.
The new race leader is Jarmo Jaskari.

Lap 2:
Joosa Riekkinen overtakes Risto Westman.
Joosa Riekkinen overtakes Sami Janhunen.
Joosa Riekkinen is in position 8 at the end of the lap.
Marko ViitanenF3 overtakes Risto Westman.
Marko ViitanenF3 overtakes Sami Janhunen.
Marko ViitanenF3 is in position 7 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.
Sami Janhunen retires the Ferrari.
Risto Westman retires the Honda.

Lap 3:
Mikko Raman overtakes Samuli Ikaheimo.
Mikko Raman is in position 5 at the end of the lap.

Lap 4:
Joosa Riekkinen retires the Eagle.
What would become the fastest lap of the race is set by Jarmo Jaskari.
The time is an impressive 1m28.970s.

Lap 6:
Mikko Raman overtakes Santtu Tiilikainen.
Mikko Raman is in position 4 at the end of the lap.

Lap 10:
Marko ViitanenF3 retires the Eagle.

Lap 22:
Santtu Tiilikainen overtakes Mikko Raman.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.

Lap 24:
Samuli Ikaheimo overtakes Jarmo Jaskari.
Samuli Ikaheimo is in position 5 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Jarmo Jaskari.
Mikko Raman is in position 4 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Jarmo Jaskari.
Santtu Tiilikainen is in position 3 at the end of the lap.
Markus Majanen overtakes Jarmo Jaskari.
Markus Majanen is in position 2 at the end of the lap.
Mikko Ainonen overtakes Jarmo Jaskari.
Mikko Ainonen is in position 1 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari loses the lead.
The new race leader is Mikko Ainonen.
Jarmo Jaskari retires the Lotus.

Lap 25:
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen is in position 2 at the end of the lap.

Lap 29:
Mikko Raman overtakes Markus Majanen.
Mikko Raman is in position 3 at the end of the lap.

End of the race:
Mikko Ainonen wins the race 41.254s ahead of Santtu Tiilikainen.
Last of the podium finishers was Mikko Raman,
finishing 56.447s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
En odottanut tältä kisalta yhtään mitään. Viime kaudella suorastaan häpesin omaa ajoani Monacossa ja teki mieli silloin keskeyttää suosiolla.

Monacon ennätys on päälle 1.30 vaikka on tuota rataa tullut jonkin verran ajettua. Olen kokeillut monia eri säätöjä, mutta vauhtia ei vaan löydy.

Harjoituksissa oli pitkään nihkeää kunnes aivan viimeisillä kierroksilla sain ajettua läjän kohtuullisia kierroksia omaan tasoon nähden. 7. lähtöruutu taitaa kuitenkin olla yksi urani huonoimpia.

Kisassa sain hyvän lähdön. Ohitin heti yhden auton ja olisin mennyt toisestakin ohi "varikkopilttuiden" kohdalta, mutta päätin jättää sillä kertaa väliin.

1. kierroksella mäen päällä kolisi heti ja osuin itsekin edessä poikittain olleeseen autoon ja lensin kaiteen päälle roikkumaan. Siitä päästyäni jatkoin kuitenkin aivan hyvällä sijoituksella. Kierroksen lopussa ilmeisesti Zande oli spinnannut Rascassessa ja oikaisi autonsa suoraan eteeni. Siitäkin päästiin vähällä vaivalla.

Sitten jatkoinkin piiitkään kolmantena, Ainonen meni edellä menojaan. Tilannetta ei auttanut yhtään että kolistelin kaiteita tuon tuostakin. Pahoja mokia ei kuitenkaan tullut.

Jälleen kerran sain ajaa todella rauhassa, ainoastaan Ramanin kanssa oli pientä vääntöä. Tein kisassa 4-5 kappaletta pahempia mokia ja valitettavasti ne tulivat loppuvaiheessa. Niiden takia putosin tuloksissa pari sijaa.

En joutunut lukuisista seinäkosketuksista huolimatta resetoimaan autoa kertaakaan ja bensakin riitti, sitä oli varattu 33 kierrokselle.

Renkaat alkoivat olla kisan loppupuoliskolla aivan loppu ja ajosta tuli ylivarovaista. Kisa meni kuitenkin paremmin kuin uskalsin odottaa. Monaco on nyt kärsitty ja katseet voi suunnata kohti toista rataa jossa olen todella hidas. Kyseessä on tietysti Kyalami. Viimeksi ajoin siellä harjoituksissa 1:22.5. Odotukset ovat korkealla...
 

Zande

Active member
Liittynyt
29.10.2002
Viestit
37
Sijainti
Klaukkala, Suomi
Aika-ajoissa sain heti alkuun ajettua suht hyvän kierroksen jolla kolmas sija oli lähes pomminvarma. Ero sekä eteen että taakse oli niin suuri ettei lopussa olisi edes jaksanut mennä enää radalle. Pakko se kuitenkin oli, kun piti vielä kerran varmistaa että auto toimii niin kuin pitää.

Kisassa sain odotetusti huonon startin ja putosin neljänneksi. Toisessa mutkassa Ferrari pyörähti ulkoreunaan ja yritin lähes kamikazemaisesti päästä kahdesta autosta samaan aikaan ohi, tuloksena osuma johonkin ja spinni. Pienen peruuttelun jälkeen pääsin vihdoin jatkamaan matkaa mutta olin pudonnut kai jonnekin sijoille 5-6. Viimeisessä mutkassa oli Brabham pyörähtänyt keskelle tietä ja vaikka pysäytin auton kokonaan, pieni osuma tuli mutta pääsin kuitenkin jatkamaan matkaa.

Jonkin aikaa seurailin Charlieta kunnes jotenkin käsittämättömästi onnistuin ajamaan tunnelishikaanissa suoraan seinään. Shift+r:sin nopeasti mutta sitten tuli Brabham perään ja piti taas pakitella että saa nokan oikeaan suuntaan. Sen jälkeen seurailin Ramania kunnes onnistuin spinnaamaan kakkosmutkassa ja taas piti peruutella hetken.

Sen jälkeen otin itseäni niskasta kiinni ja päätin että mokailu saa loppua tähän. Näin myös tapahtui ja aloin ottaa edellä ajavia kiinni pikkuhiljaa. Kymmenen kierrosta ennen maalia en kuitenkaan uskonut että palkintopallille olisi enää mahdollisuutta. Kuitenkin jo kierroksen tai parin päästä huomasin Ramanin ja Majasen tien sivussa. Ramanin sain ohitettua mutta Majanen pääsi livahtamaan. Parin kierroksen päästä Raman ajoi konttiin Loewsin jarrutuksessa mutta onneksi pahempaa ei käynyt. Pari kierrosta siitä ja näin Majasen spinnaavan tunnelishikaanissa. Kun selvisin ohi osumatta mihinkään niin tiesin toisen sijan olevan varma jos en vain mokaile yhtään. Onnistuin pitämään pääni kylmänä ja tulin toisena maaliin. Kaikkien koettelemusten jälkeen se tuntui lähes voitolta.

Uusi ennätys tuli sekä aika-ajoissa että kisassa joten olen erittäin tyytyväinen. Onnittelut DH:lle ylivoimaisesta (ja epäansaitusta? doubtful ) voitosta.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Paalupaikka tuli jälleen kerran uudella omalla ennätyksellä. Kisassa sitten onnistuinkin heti aiheuttamaan hässäkän T2:ssa, kun koitin päästä edelle karanneesta Jaskarista ohi ja spinnasin :p Tipahdin monta sijaa mutta pääsin jatkamaan ilman shift-ärräilyä. Tokalla kierroksella tulikin sitten disco :mad:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Charlie:
En odottanut tältä kisalta yhtään mitään. Viime kaudella suorastaan häpesin omaa ajoani Monacossa ja teki mieli silloin keskeyttää suosiolla.

Monacon ennätys on päälle 1.30 vaikka on tuota rataa tullut jonkin verran ajettua. Olen kokeillut monia eri säätöjä, mutta vauhtia ei vaan löydy.

Harjoituksissa oli pitkään nihkeää kunnes aivan viimeisillä kierroksilla sain ajettua läjän kohtuullisia kierroksia omaan tasoon nähden. 7. lähtöruutu taitaa kuitenkin olla yksi urani huonoimpia.

Kisassa sain hyvän lähdön. Ohitin heti yhden auton ja olisin mennyt toisestakin ohi "varikkopilttuiden" kohdalta, mutta päätin jättää sillä kertaa väliin.

1. kierroksella mäen päällä kolisi heti ja osuin itsekin edessä poikittain olleeseen autoon ja lensin kaiteen päälle roikkumaan. Siitä päästyäni jatkoin kuitenkin aivan hyvällä sijoituksella. Kierroksen lopussa ilmeisesti Zande oli spinnannut Rascassessa ja oikaisi autonsa suoraan eteeni. Siitäkin päästiin vähällä vaivalla.

Sitten jatkoinkin piiitkään kolmantena, Ainonen meni edellä menojaan. Tilannetta ei auttanut yhtään että kolistelin kaiteita tuon tuostakin. Pahoja mokia ei kuitenkaan tullut.

Jälleen kerran sain ajaa todella rauhassa, ainoastaan Ramanin kanssa oli pientä vääntöä. Tein kisassa 4-5 kappaletta pahempia mokia ja valitettavasti ne tulivat loppuvaiheessa. Niiden takia putosin tuloksissa pari sijaa.

En joutunut lukuisista seinäkosketuksista huolimatta resetoimaan autoa kertaakaan ja bensakin riitti, sitä oli varattu 33 kierrokselle.

Renkaat alkoivat olla kisan loppupuoliskolla aivan loppu ja ajosta tuli ylivarovaista. Kisa meni kuitenkin paremmin kuin uskalsin odottaa. Monaco on nyt kärsitty ja katseet voi suunnata kohti toista rataa jossa olen todella hidas. Kyseessä on tietysti Kyalami. Viimeksi ajoin siellä harjoituksissa 1:22.5. Odotukset ovat korkealla...
Kynnyskysymys onkin, tuliko minua ikävä?
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Tuli ikävä, olisin halunnut lopettaa urasi kiilaamalla autosi tunnelin jälkeisen shikaanin heinäpaaleihin. Nyt tätä iloa ei minulle suotu.
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Aika-ajo...hmmm... nojoo... ei nyt paljo oo kyllä kehumista. paitsi että melkein onnistuin jollain kierroksella peruuttamaan paria satta shikaanin läpi... en siinäkään kuitenkaan ihan onnistunu. Anyway Kisaan lähettiinkin sitten vaan korottelemaan sijoitusta ja päätin ajaa rauhassa ja kattoa maaliviivalla mihin se riittää. Startti lupaili jo todella "hyvää" kisaa kun kaasupoljin vammas silleen oudosti et piti pumpata pariin kertaan sen jälkeen ku lippu heilahti, ennenku se tajus et, hei nyt pitäs mennä... lähtöruudusta päästyäni löytykin sitten tyypilliset monaco t1/t2 bileet joista pääsin pujottelemaan kohtuu ehjin nahoin. Sen jälkeen tuli ajeltua monta kierrosta ilman suurempia tapahtumia lukuunottamatta muutamaa omaa spinniä ja muuta sähellystä... Zandelle anteeksipyynnöt tiedät kyllä mistä...loppukisa menikin sitten valosemmissa merkeissä ja kierroksella 29 nousin sitten vihdoin kolmanneksi ja näin ollen kokonaisuudessaan olen melko tyytyväinen omaan kisaani... Onnea kaikille maaliin ajaneille... ja etenkin ykköspalli miehelle.
 
Ylös