2.Div 5. osakilpailu, Zandvoort

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
Harjoitukset menivät oikeastaan hienosti. Ajoin uuden Ferrari-ennätyksen 15 kierroksen bensoilla. Tiputin sitten puolet bensasta pois ja totesin että ajat eivät enää parane. Loppuajaksi laitoin täydet kisabensat tankkiin ja ajoin mielestäni todella hyviä ja tasaisia kisakierroksia monta peräkkäin ilman virheitä.

Kisan startissa tapahtui sitten jotain kummallista. Jonkun edessä olleen auto pomppasi yht'äkkiä päälleni ja autoni siirtyi jonkin verran taaksepäin. Resetoin "varmuuden vuoksi" ja olin sen jälkeen gridin reunassa. Irtosin hyvin ruudusta ja en tietääkseni varastanut yhtään. Ensimmäiseen mutkaan mennessä osuin kuitenkin jonkun toisen kanssa suoralla yhteen ja sitten mentiin. Jäin nurmikolle vähän jumiin ja piti odottaa että kaikki muut menevät edelle jotta voisin taas resetoida. Neulansilmässä joku oli spinnannut ja pääsin ohi. Sitä en sitten ymmärrä että miksi tämän kuskin piti ajaa kiinni takarenkaaseeni ja aiheuttaa samalla minulle yksi lisäspinni.

Kierroksen vihdoin päätyttyä taulussa luki "pit in". Arvasin että taas olisi varaslähtö, kuten viime vuonnakin samassa kisassa. Ajoin omalle paikalle, ja odotin taulun häipymistä. Ei se vaan häipynyt, ja juuri kun olin lähtemässä takaisin radalle, GPL päätti että olen keskeyttänyt. Hienoa, kylläpä jäi hyvä maku taas tästä Zandvoortin kisasta. Hollanti on todella paska maa.

<small>[ 13-03-2003, 21:55: Message edited by: Charlie ]</small>
 

PeePee

Team 107
Liittynyt
2.6.2001
Viestit
4237
Sijainti
Kiertoradalla
Lähdettiin ihan taas vaan ihan tutustumismatkalle tuonne Zandiin.

Noh, aika-ajoissa paras sijoitus ikinä, ja myös oma paras aika parani 2 sekuntia. Tuohan on kuitenkin aivan normaalia tällaiselle keltanokalle :)

Kisa. Lyhyt ja huono. Aivan käsittämätön starttihäslinki, autot pomppi aivan oudosti. Joku auto pomppas osittain päälle -> reset -> Stop And Go -> Varikolla ei mitään tapahtunu, vaikka venaili siinä iät ja ajat, sit lähin takas radalle -> Hylkäys.

Jäi huono maku suuhun, pakko myöntää :/
 

Mikko.R

Well-known member
Liittynyt
25.11.2002
Viestit
67
Sijainti
a galaxy far far away
Track: Zandvort Thu Mar 13 22:18:17 2003

PRACTICE TIMES

Pos No Driver Team Nat Time Diff Laps
1 18 Jarmo Jaskari Lotus FIN 1m25.894s 13
2 15 Sami Janhunen Ferrari FIN 1m26.095s 00.201s 17
3 3 Jaakko Nuolikoski Cooper FIN 1m26.495s 00.601s 15
4 2 Antti Levoska Cooper FIN 1m26.864s 00.970s 11
5 8 Marko Valtonen Lotus FIN 1m26.972s 01.078s 17
6 4 Mikko Raman Brabham FIN 1m27.209s 01.315s 12
7 16 Markus Majanen Ferrari FIN 1m27.458s 01.564s 17
8 9 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 1m28.747s 02.853s 13
9 14 Petri Partanen Eagle FIN 1m28.885s 02.991s 12
10 17 Joni Hakkarainen Eagle FIN 1m29.699s 03.805s 15
11 6 Santtu Tiilikainen Honda FIN 1m30.307s 04.413s 4
12 11 Timo Johansson Cooper FIN 1m33.255s 07.361s 4
13 10 Ville Rahja BRM FIN No time No time 0

All times are official
Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Thu Mar 13 22:18:17 2003

RACE RESULTS (After 27 laps)

Pos No Driver Team Nat Laps Race Time Diff
1 3 Jaakko Nuolikoski Cooper FIN 27 39m47.188s
2 15 Sami Janhunen Ferrari FIN 27 39m47.324s 00.136s
3 8 Marko Valtonen Lotus FIN 27 40m12.969s 25.781s
4 2 Antti Levoska Cooper FIN 27 40m34.113s 46.925s
5 9 Samuli Ikaheimo Brabham FIN 26 40m03.421s 1 lap(s)
6 6 Santtu Tiilikainen Honda FIN 26 40m08.787s 1 lap(s)
7 17 Joni Hakkarainen Eagle FIN 25 40m12.160s 2 lap(s)
8 18 Jarmo Jaskari Lotus FIN 22 34m26.229s 5 lap(s)
9 4 Mikko Raman Brabham FIN 3 5m27.165s 24 lap(s)
10 14 Petri Partanen Eagle FIN 3 6m26.189s 24 lap(s)
11 16 Markus Majanen Ferrari FIN 1 2m02.637s 26 lap(s)
12 10 Ville Rahja BRM FIN 0 DidNotStart 27 lap(s)
13 11 Timo Johansson Cooper FIN 0 DidNotStart 27 lap(s)

Race results are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

RACE FASTEST LAPS

Pos Driver Time Lap
1 Jarmo Jaskari 1m26.281s 16
2 Jaakko Nuolikoski 1m26.762s 17
3 Sami Janhunen 1m26.994s 15
4 Marko Valtonen 1m27.146s 13
5 Antti Levoska 1m27.781s 4
6 Samuli Ikaheimo 1m28.537s 25
7 Santtu Tiilikainen 1m29.543s 25
8 Joni Hakkarainen 1m31.417s 13
9 Mikko Raman 1m33.583s 1
10 Petri Partanen 1m42.014s 1
11 Markus Majanen 2m01.054s 1
12 Ville Rahja No time
13 Timo Johansson No time

LEADERS

Driver Laps
Jaakko Nuolikoski 1-27

Number of lead changes: 0
Number of leaders: 1

LAPS LED

Driver Laps led
Jaakko Nuolikoski 27

HIGHEST CLIMBER

Driver Start Finish Change
Santtu Tiilikainen 11 6 5
Joni Hakkarainen 10 7 3
Samuli Ikaheimo 8 5 3
Jaakko Nuolikoski 3 1 2
Marko Valtonen 5 3 2
Ville Rahja 13 12 1
Sami Janhunen 2 2 0
Antti Levoska 4 4 0
Petri Partanen 9 10 -1
Timo Johansson 12 13 -1
Mikko Raman 6 9 -3
Markus Majanen 7 11 -4
Jarmo Jaskari 1 8 -7

ON TRACK LAPS

Driver Laps/Total Percent
Sami Janhunen (26/27) 96.30
Jaakko Nuolikoski (25/27) 92.59
Antti Levoska (25/27) 92.59
Marko Valtonen (25/27) 92.59
Santtu Tiilikainen (17/26) 65.38
Joni Hakkarainen (16/25) 64.00
Samuli Ikaheimo (9/26) 34.62
Jarmo Jaskari (8/22) 36.36
Mikko Raman (1/3) 33.33
Markus Majanen (0/1) 0.00
Petri Partanen (0/3) 0.00

RACE LAPTIME CONSISTENCY
(first lap excluded)

Driver Avg Deviation Std Deviation Avg Laptime Laps
Sami Janhunen 0.487 0.624 1m27.997s 27
Jaakko Nuolikoski 0.715 1.019 1m28.159s 27
Marko Valtonen 1.307 2.337 1m29.006s 27
Samuli Ikaheimo 2.680 3.443 1m31.861s 26
Antti Levoska 2.845 7.408 1m29.789s 27
Santtu Tiilikainen 3.009 4.714 1m32.058s 26
Joni Hakkarainen 3.615 4.626 1m35.748s 25
Jarmo Jaskari 6.804 9.338 1m32.951s 22
Petri Partanen 8.244 8.244 2m17.050s 3
Mikko Raman 17.590 17.590 1m52.536s 3

All times are unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Thu Mar 13 22:18:17 2003

Driver: Mikko Raman - Brabham

Practice laps
Lap 1: 3m47.565s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m27.209s
Lap 3: 5m04.258s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m27.227s
Lap 5: 1m44.339s [Off the track]
Lap 6: 4m34.302s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m28.160s
Lap 8: 1m31.402s [Off the track]
Lap 9: 1m27.351s
Lap 10: 2m57.812s [Off the track, Invalid lap]
Lap 11: 1m28.301s
Lap 12: 1m27.449s

Race laps
Lap 0: 52.533s [Off the track]
Lap 1: 1m33.583s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m34.946s [Off the track]
Lap 3: 2m10.126s

Driver: Markus Majanen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m31.553s [Off the track]
Lap 2: 1m28.431s
Lap 3: 1m27.661s
Lap 4: 1m27.458s
Lap 5: 3m35.355s [Off the track, Invalid lap]
Lap 6: 1m31.920s [Off the track]
Lap 7: 1m28.674s
Lap 8: 1m30.079s [Off the track]
Lap 9: 3m05.678s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m46.689s [Off the track]
Lap 11: 1m30.030s
Lap 12: 1m28.135s
Lap 13: 1m28.293s
Lap 14: 1m28.990s
Lap 15: 1m28.867s
Lap 16: 1m28.453s
Lap 17: 1m28.593s

Race laps
Lap 0: 45.606s
Lap 1: 2m01.054s [Off the track]

Driver: Sami Janhunen - Ferrari

Practice laps
Lap 1: 1m27.067s
Lap 2: 1m36.876s
Lap 3: 1m17.737s [Off the track, Invalid lap]
Lap 4: 1m41.453s
Lap 5: 1m27.320s
Lap 6: 1m26.958s [Off the track]
Lap 7: 1m27.833s [Off the track, Invalid lap]
Lap 8: 1m40.307s [Off the track]
Lap 9: 1m27.336s
Lap 10: 1m26.948s
Lap 11: 1m26.095s
Lap 12: 1m33.613s [Off the track]
Lap 13: 2m33.126s [Off the track, Invalid lap]
Lap 14: 2m17.665s [Off the track, Invalid lap]
Lap 15: 1m43.470s [Off the track]
Lap 16: 1m27.096s
Lap 17: 1m36.162s

Race laps
Lap 0: 44.664s
Lap 1: 1m38.751s [Off the track]
Lap 2: 1m29.868s
Lap 3: 1m28.256s
Lap 4: 1m27.632s
Lap 5: 1m28.016s
Lap 6: 1m27.344s
Lap 7: 1m27.701s
Lap 8: 1m27.672s
Lap 9: 1m28.030s
Lap 10: 1m28.836s
Lap 11: 1m27.562s
Lap 12: 1m27.679s
Lap 13: 1m27.782s
Lap 14: 1m27.580s
Lap 15: 1m26.994s
Lap 16: 1m27.713s
Lap 17: 1m27.690s
Lap 18: 1m27.415s
Lap 19: 1m27.452s
Lap 20: 1m28.438s
Lap 21: 1m28.975s
Lap 22: 1m27.643s
Lap 23: 1m28.029s
Lap 24: 1m28.324s
Lap 25: 1m27.770s
Lap 26: 1m28.487s
Lap 27: 1m29.044s

Driver: Joni Hakkarainen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m30.583s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m50.995s [Off the track]
Lap 3: 1m32.747s
Lap 4: 1m37.837s [Off the track]
Lap 5: 1m30.906s
Lap 6: 1m29.699s
Lap 7: 1m29.938s
Lap 8: 2m32.421s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m38.038s [Off the track]
Lap 10: 1m31.161s [Off the track]
Lap 11: 2m00.893s [Off the track]
Lap 12: 1m45.368s [Off the track]
Lap 13: 1m34.480s [Off the track]
Lap 14: 1m42.319s [Off the track]
Lap 15: 1m43.874s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 46.014s
Lap 1: 1m52.217s
Lap 2: 1m40.512s [Off the track]
Lap 3: 1m36.726s [Off the track]
Lap 4: 1m47.949s [Off the track]
Lap 5: 1m36.840s
Lap 6: 1m33.402s
Lap 7: 1m32.804s
Lap 8: 1m32.453s
Lap 9: 1m42.374s [Off the track]
Lap 10: 1m32.075s
Lap 11: 1m32.038s
Lap 12: 1m32.195s
Lap 13: 1m31.417s
Lap 14: 1m32.215s
Lap 15: 1m32.152s
Lap 16: 1m46.405s [Off the track]
Lap 17: 1m36.312s
Lap 18: 1m32.954s
Lap 19: 1m42.253s [Off the track]
Lap 20: 1m33.797s
Lap 21: 1m34.583s
Lap 22: 1m35.090s [Off the track]
Lap 23: 1m33.986s [Off the track]
Lap 24: 1m35.441s [Off the track]
Lap 25: 1m31.979s

Driver: Samuli Ikaheimo - Brabham

Practice laps
Lap 1: 1m43.432s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m29.178s [Off the track]
Lap 3: 2m08.939s [Off the track]
Lap 4: 1m33.936s
Lap 5: 1m32.539s [Off the track]
Lap 6: 1m29.288s
Lap 7: 1m36.552s [Off the track]
Lap 8: 4m16.290s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m54.154s [Off the track]
Lap 10: 1m31.384s [Off the track]
Lap 11: 1m28.747s
Lap 12: 1m53.478s [Off the track]
Lap 13: 1m41.697s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 45.736s
Lap 1: 1m45.171s [Off the track]
Lap 2: 1m30.184s
Lap 3: 1m30.831s [Off the track]
Lap 4: 1m30.052s
Lap 5: 1m42.678s [Off the track]
Lap 6: 1m32.794s [Off the track]
Lap 7: 1m30.378s [Off the track]
Lap 8: 1m35.063s [Off the track]
Lap 9: 1m29.673s
Lap 10: 1m29.192s
Lap 11: 1m30.287s
Lap 12: 1m28.610s
Lap 13: 1m29.597s [Off the track]
Lap 14: 1m29.615s
Lap 15: 1m30.355s
Lap 16: 1m33.600s [Off the track]
Lap 17: 1m31.023s [Off the track]
Lap 18: 1m31.243s [Off the track]
Lap 19: 1m36.566s [Off the track]
Lap 20: 1m30.210s [Off the track]
Lap 21: 1m29.698s [Off the track]
Lap 22: 1m39.314s [Off the track]
Lap 23: 1m34.297s [Off the track]
Lap 24: 1m34.090s [Off the track]
Lap 25: 1m28.537s
Lap 26: 1m28.650s [Off the track]

Driver: Jaakko Nuolikoski - Cooper

Practice laps
Lap 1: 2m56.703s [Off the track, Invalid lap]
Lap 2: 1m27.664s
Lap 3: 1m27.667s
Lap 4: 1m27.544s
Lap 5: 1m27.050s
Lap 6: 1m27.609s
Lap 7: 1m26.762s
Lap 8: 1m27.760s
Lap 9: 2m45.313s [Off the track, Invalid lap]
Lap 10: 1m27.623s
Lap 11: 1m27.549s [Off the track]
Lap 12: 1m26.893s [Off the track]
Lap 13: 1m26.778s
Lap 14: 1m26.495s
Lap 15: 1m27.198s

Race laps
Lap 0: 44.023s
Lap 1: 1m35.044s
Lap 2: 1m29.626s
Lap 3: 1m29.042s
Lap 4: 1m28.188s
Lap 5: 1m28.091s
Lap 6: 1m28.313s
Lap 7: 1m27.294s
Lap 8: 1m27.328s
Lap 9: 1m27.548s
Lap 10: 1m28.007s
Lap 11: 1m27.802s
Lap 12: 1m27.124s
Lap 13: 1m27.241s
Lap 14: 1m27.266s
Lap 15: 1m28.916s
Lap 16: 1m27.221s
Lap 17: 1m26.762s
Lap 18: 1m27.997s [Off the track]
Lap 19: 1m27.792s
Lap 20: 1m27.743s
Lap 21: 1m31.933s
Lap 22: 1m28.520s
Lap 23: 1m28.506s
Lap 24: 1m28.409s [Off the track]
Lap 25: 1m27.869s
Lap 26: 1m28.541s
Lap 27: 1m29.065s

Driver: Petri Partanen - Eagle

Practice laps
Lap 1: 1m49.646s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 1m46.780s
Lap 3: 1m43.606s [Off the track]
Lap 4: 4m29.110s [Off the track, Invalid lap]
Lap 5: 1m33.171s
Lap 6: 1m35.644s [Off the track]
Lap 7: 1m28.885s
Lap 8: 3m48.320s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m34.915s [Off the track]
Lap 10: 1m40.350s [Off the track]
Lap 11: 1m53.517s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m53.139s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 54.098s [Off the track]
Lap 1: 1m42.014s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 2m25.294s [Off the track]
Lap 3: 2m08.806s [Off the track]

Driver: Marko Valtonen - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m29.356s
Lap 2: 1m30.973s [Off the track]
Lap 3: 1m28.656s
Lap 4: 1m28.313s
Lap 5: 1m27.097s
Lap 6: 2m14.913s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m30.087s
Lap 8: 1m25.167s [Off the track, Invalid lap]
Lap 9: 1m38.885s
Lap 10: 1m38.818s [Off the track]
Lap 11: 1m28.353s
Lap 12: 1m27.502s
Lap 13: 1m27.191s [Off the track]
Lap 14: 1m27.264s
Lap 15: 2m23.275s [Off the track, Invalid lap]
Lap 16: 1m38.926s [Off the track]
Lap 17: 1m26.972s

Race laps
Lap 0: 45.256s
Lap 1: 1m37.561s
Lap 2: 1m28.549s
Lap 3: 1m28.862s
Lap 4: 1m30.916s [Off the track]
Lap 5: 1m28.404s
Lap 6: 1m28.613s
Lap 7: 1m27.610s
Lap 8: 1m27.463s
Lap 9: 1m28.221s
Lap 10: 1m28.333s
Lap 11: 1m27.334s
Lap 12: 1m27.766s
Lap 13: 1m27.146s
Lap 14: 1m27.267s
Lap 15: 1m27.820s
Lap 16: 1m29.704s
Lap 17: 1m39.074s
Lap 18: 1m28.734s
Lap 19: 1m28.438s
Lap 20: 1m28.389s
Lap 21: 1m29.406s
Lap 22: 1m32.908s [Off the track]
Lap 23: 1m29.021s
Lap 24: 1m29.015s
Lap 25: 1m28.495s
Lap 26: 1m27.695s
Lap 27: 1m28.992s

Driver: Antti Levoska - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m27.190s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m15.384s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m48.733s [Off the track]
Lap 4: 1m36.430s [Off the track]
Lap 5: 1m26.976s
Lap 6: 2m51.324s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m30.383s [Off the track]
Lap 8: 1m29.667s [Off the track]
Lap 9: 1m39.892s [Off the track]
Lap 10: 1m26.864s
Lap 11: 3m19.742s [Off the track, Invalid lap]

Race laps
Lap 0: 46.049s
Lap 1: 1m37.551s
Lap 2: 2m06.785s
Lap 3: 1m28.452s
Lap 4: 1m27.781s
Lap 5: 1m28.360s
Lap 6: 1m28.097s
Lap 7: 1m27.991s
Lap 8: 1m28.273s
Lap 9: 1m29.654s
Lap 10: 1m28.507s
Lap 11: 1m28.360s
Lap 12: 1m28.153s [Off the track]
Lap 13: 1m28.190s
Lap 14: 1m27.798s
Lap 15: 1m28.061s
Lap 16: 1m27.960s
Lap 17: 1m29.054s [Off the track]
Lap 18: 1m28.359s
Lap 19: 1m28.244s
Lap 20: 1m28.301s
Lap 21: 1m28.406s
Lap 22: 1m28.193s
Lap 23: 1m28.591s
Lap 24: 1m28.137s
Lap 25: 1m28.597s
Lap 26: 1m28.090s
Lap 27: 1m28.142s

Driver: Timo Johansson - Cooper

Practice laps
Lap 1: 1m49.262s [Off the track, Invalid lap, Unknown incident]
Lap 2: 4m23.546s [Off the track, Invalid lap]
Lap 3: 1m33.255s
Lap 4: 3m50.313s [Off the track, Invalid lap]

No race laps

Driver: Jarmo Jaskari - Lotus

Practice laps
Lap 1: 1m28.997s [Off the track, Unknown incident]
Lap 2: 1m52.648s [Off the track]
Lap 3: 1m26.218s
Lap 4: 1m26.622s
Lap 5: 1m25.894s
Lap 6: 1m16.081s [Off the track, Invalid lap]
Lap 7: 1m42.201s
Lap 8: 1m26.892s
Lap 9: 1m26.361s
Lap 10: 1m29.888s [Off the track]
Lap 11: 3m33.670s [Off the track, Invalid lap]
Lap 12: 1m27.657s
Lap 13: 1m26.789s

Race laps
Lap 0: 44.622s
Lap 1: 1m53.659s [Off the track]
Lap 2: 1m46.954s [Off the track]
Lap 3: 1m30.949s [Off the track]
Lap 4: 2m03.250s [Off the track]
Lap 5: 1m27.793s [Off the track]
Lap 6: 1m27.581s
Lap 7: 1m31.845s
Lap 8: 1m32.689s [Off the track]
Lap 9: 1m30.439s
Lap 10: 1m27.248s [Off the track]
Lap 11: 1m26.959s [Off the track]
Lap 12: 1m27.061s
Lap 13: 1m26.980s
Lap 14: 1m30.202s [Off the track]
Lap 15: 1m26.639s [Off the track]
Lap 16: 1m26.281s
Lap 17: 1m26.555s
Lap 18: 1m29.268s [Off the track]
Lap 19: 1m37.479s [Off the track, Invalid lap]
Lap 20: 1m49.560s [Off the track]
Lap 21: 1m38.964s [Off the track]
Lap 22: 1m27.275s

Driver: Ville Rahja - BRM

No practice laps

No race laps

Driver: Santtu Tiilikainen - Honda

Practice laps
Lap 1: 1m40.570s [Off the track]
Lap 2: 1m30.985s
Lap 3: 1m30.455s
Lap 4: 1m30.307s [Off the track]

Race laps
Lap 0: 48.636s
Lap 1: 1m42.707s [Off the track]
Lap 2: 1m38.505s [Off the track]
Lap 3: 1m30.654s
Lap 4: 1m30.258s
Lap 5: 1m29.864s
Lap 6: 1m33.673s [Off the track]
Lap 7: 1m30.111s
Lap 8: 1m30.386s [Off the track]
Lap 9: 1m46.747s [Off the track]
Lap 10: 1m29.986s
Lap 11: 1m30.419s
Lap 12: 1m29.991s
Lap 13: 1m29.727s
Lap 14: 1m29.842s
Lap 15: 1m29.765s [Off the track]
Lap 16: 1m30.342s
Lap 17: 1m29.633s
Lap 18: 1m30.561s [Off the track]
Lap 19: 1m31.625s
Lap 20: 1m46.907s [Off the track]
Lap 21: 1m32.079s [Off the track]
Lap 22: 1m30.726s
Lap 23: 1m30.034s
Lap 24: 1m29.990s
Lap 25: 1m29.543s
Lap 26: 1m30.099s

Generated with GPL Replay Analyser

Track: Zandvort Thu Mar 13 22:18:17 2003

LAP BY LAP RACE REPORT

Start of the race:
Timo Johansson fails to make the start.
Ville Rahja fails to make the start.
Polesitter Jarmo Jaskari in a Lotus leads the field as the flag drops.

Lap 1:
Joni Hakkarainen overtakes Markus Majanen.
Joni Hakkarainen overtakes Jarmo Jaskari.
Joni Hakkarainen is in position 9 at the end of the lap.
Petri Partanen overtakes Markus Majanen.
Petri Partanen overtakes Jarmo Jaskari.
Petri Partanen is in position 8 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Joni Hakkarainen.
Santtu Tiilikainen overtakes Petri Partanen.
Santtu Tiilikainen overtakes Markus Majanen.
Santtu Tiilikainen overtakes Jarmo Jaskari.
Santtu Tiilikainen is in position 7 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Markus Majanen.
Samuli Ikaheimo overtakes Jarmo Jaskari.
Samuli Ikaheimo is in position 6 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Jarmo Jaskari.
Mikko Raman is in position 5 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes Jarmo Jaskari.
Sami Janhunen is in position 3 at the end of the lap.
Marko Valtonen overtakes Antti Levoska.
Marko Valtonen overtakes Sami Janhunen.
Marko Valtonen overtakes Jarmo Jaskari.
Marko Valtonen is in position 2 at the end of the lap.
Jaakko Nuolikoski overtakes Sami Janhunen.
Jaakko Nuolikoski overtakes Jarmo Jaskari.
Jaakko Nuolikoski is in position 1 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari loses the lead.
The new race leader is Jaakko Nuolikoski.

Lap 2:
Jarmo Jaskari overtakes Petri Partanen.
Jarmo Jaskari overtakes Antti Levoska.
Jarmo Jaskari is in position 8 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Petri Partanen.
Joni Hakkarainen overtakes Antti Levoska.
Joni Hakkarainen is in position 7 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Antti Levoska.
Santtu Tiilikainen is in position 6 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Antti Levoska.
Samuli Ikaheimo is in position 5 at the end of the lap.
Mikko Raman overtakes Antti Levoska.
Mikko Raman is in position 4 at the end of the lap.
Markus Majanen retires the Ferrari.

Lap 3:
Antti Levoska overtakes Mikko Raman.
Antti Levoska is in position 8 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari overtakes Mikko Raman.
Jarmo Jaskari is in position 7 at the end of the lap.
Joni Hakkarainen overtakes Mikko Raman.
Joni Hakkarainen is in position 6 at the end of the lap.
Santtu Tiilikainen overtakes Mikko Raman.
Santtu Tiilikainen is in position 5 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Mikko Raman.
Samuli Ikaheimo is in position 4 at the end of the lap.

Lap 4:
Antti Levoska overtakes Jarmo Jaskari.
Antti Levoska overtakes Joni Hakkarainen.
Antti Levoska is in position 6 at the end of the lap.
Sami Janhunen overtakes Marko Valtonen.
Sami Janhunen is in position 2 at the end of the lap.
Mikko Raman retires the Brabham.
Petri Partanen retires the Eagle.

Lap 5:
Santtu Tiilikainen overtakes Samuli Ikaheimo.
Santtu Tiilikainen is in position 4 at the end of the lap.

Lap 8:
Antti Levoska overtakes Samuli Ikaheimo.
Antti Levoska is in position 5 at the end of the lap.

Lap 9:
Jarmo Jaskari overtakes Joni Hakkarainen.
Jarmo Jaskari is in position 7 at the end of the lap.
Samuli Ikaheimo overtakes Santtu Tiilikainen.
Samuli Ikaheimo is in position 5 at the end of the lap.
Antti Levoska overtakes Santtu Tiilikainen.
Antti Levoska is in position 4 at the end of the lap.

Lap 16:
What would become the fastest lap of the race is set by Jarmo Jaskari.
The time is an impressive 1m26.281s.

Lap 23:
Joni Hakkarainen overtakes Jarmo Jaskari.
Joni Hakkarainen is in position 7 at the end of the lap.
Jarmo Jaskari retires the Lotus.

End of the race:
Jaakko Nuolikoski wins the race 00.136s ahead of Sami Janhunen.
Last of the podium finishers was Marko Valtonen,
finishing 25.781s behind the winner.

Finishing order and last lap info is unofficial
(Replay might have been saved before end of race)

Generated with GPL Replay Analyser
 

Zoom

Well-known member
Liittynyt
9.12.2002
Viestit
57
Sijainti
Ñosé
Harjoituksissa tuli oma pb Kuupalla, 1:26.89. Lähtöruudussa sitten tuli sekoilua kun kesken rauhallisen odottelun BLAM, ja auto lentää ja tökkää jollekkin toiselle "varaslähdön". yuck

Shift+r ja päätin jostain syystä jäädä odottelemaan vihreää. Lähdön jälkeen kirjaimellisesti raivasin itseni toiseksi (anteeksi) ja menin varikolle kärsimään rangaistusta, ja siellä sai odotellakin jotain 10-20sek. Varikolta taistelin itseni tasaisella ajolla neljänneksi.

Ihan hyvä sija huomioonottaen alun sekoilut. :(

Lähtö: http://www.nic.fi/~zoom/lahto.html

<small>[ 13-03-2003, 23:21: Message edited by: Zoom ]</small>
 

Zande

Active member
Liittynyt
29.10.2002
Viestit
37
Sijainti
Klaukkala, Suomi
Kisa meinasi jäädä kokonaan väliin mutta ehdin kuin ehdinkin mukaan 7 minuuttia ennen harkkojen loppua. Muutaman kierroksen sain ajettua, paras tosin ei alittanut edes puolentoista minuutin rajaan joten joukon hänniltä oli lähdettävä.

Startissa ihmetystä aiheutti pari-kolme edessä hyppivää autoa. Ihan hyvin pääsin kuitenkin liikkeelle ja onnistuin väistämään edessä olleen tiesulun. Myöhemmin ensimmäisellä kierroksella edestä poistui vielä pari autoa ja olin yllättävänkin hyvissä asemissa.

Toisella kierroksella kuitenkin alkoi mokien sarja. Mokia tuli yhteensä varmaan enemmän kuin oli kierroksia kisassa, pahin moka oli käsittämätön seinäänajo radan loppuosalla josta onnistuin vielä ajautumaan keskelle rataa. Olin varma että joku ajaa päin mutta tuurilla siitäkin selvittiin. Toiseksi viimeisellä kierroksella oli kova tilanne viimeisessä mutkassa kierroksellahitaamman kanssa mutta siitäkin selvittiin kolhuitta.

Sijoitus taisi olla 6. ellen väärin muista, kuitenkin kohtuullinen suoritus täysin randomizerilla valituilla säädöillä sekä radalla jota originaaliradoista vihaan ylivoimaisesti eniten. Seuraavassa kisassa Rouenissa otetaan taas uudestaan, toivottavasti paremmalla menestyksellä.
 

walzu

Active member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
38
Nonii.
AA ja kisa meni aivan alle odotusten.Ennätys ei ollut lähelläkään rikkoutua ja muutenkin oli todella epätasaista ajoa.Ehkä viimeöinen pään nollaus reissu laivalla + ajamattomuus,oli osa syynä. Jokatapauksessa.........

AA:ssa ei tainnut tulla ensimmäistäkään ihan ehjää kierrosta,näin ollen 5.sija oli varsin tyydyttävä.

No kisaan päätin unohtaa testi-säädöt ,joilla ei todellakaan pitännyt ajaa kisassa,eikä missään muuallakaan.Joka tapauksessa lähtöhässäkästä selvittiin ehjin nahoin ,vaikka pientä pusua tuli sieltä ,täältä.Kisan alku puolella tuli pikku tutustuminen nurmialueeseen,joka tiputti kakkos paikalta kolmanneksi.Puolessa välissä kisaa naukas kone ja siinä meni yks SHIFT+R,joka olikin ainoa.Lopussa taas tutustuminen verkkoaitaan ja ratti vinossa viimeiset 8 kiekkaa.Onneksi oli sen verran rakoa takana että onnistuin pitämään 3.sijan.

Oli ihan kivaa ,vaikka ajo oli mitä oli.
No saipahan talli/kuljetta ,tililleen jonkun pisteen.

Niin ja onnea voittajalle ja kiitokset hostille.

<small>[ 13-03-2003, 22:58: Message edited by: walzu ]</small>
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Ehkäpä paras ajamani GPL-kisa. Aika-ajossa sain puristettua uuden oman ennätykseni, mutta Jaskari ajoi kovaa ja meni kahdella kymmenyksellä edelle. Itse kisassa meinasin missata startin kun ihmettelin peileistä takana lenteleviä autoja eek! , mutta pääsin kuitenkin kakkosena ensimmäiseen mutkaan Nuolikosken mennessä kärkeen.

Ajelin siinä Nuolikosken perässä kierroksen kolmanneksi viimeiseen mutkaan saakka kun auto lähti hanskasta ja ajauduin nurmikolle :mad: Siinä nurmikkoa leikellessä Levoska ja Valtonen pääsivät ohi, mutta Levoskasta pääsin kuitenkin hetkeä myöhemmin ohi hänen saatuaan stop'n'go -rangaistuksen, ja paria kierrosta myöhemmin myös Valtonen ajatui nurmikolle.

Sen jälkeen loppukisa menikin Nuolikosken perässä ajellessa ilman isompia virheitä välimatkan ollessa 1-5 sekuntia. Viimeisillä kierroksilla Nuolikosken renkaat alkoivat sulamaan ja pääsin aivan takapuskuriin kiinni. Kahdella viimeisellä kierroksella yritin ohitusta takasuoralla, mutta tilaa ei löytynyt ja jouduin nostelemaan jalkaa kaasulta. :rolleyes:

Olisihan se ykkössija ja täydet pisteet ollut mukavampi, mutta toisaalta Nuolikoski oli ykkösdivarin kuski joten ihan hyvin tuo loppujenlopuksi meni wink

Onnittelut voittajalle ja kiitokset hostille.

<small>[ 13-03-2003, 23:44: Message edited by: SamiJ ]</small>
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Jaa..aa. Semmottinen kisa. Aa:t meni ihan putkeen kohtuullisella 1.25.8 ajalla.

Seuraava juttu on täysin muistin varassa, sillä replyä en ole nähnyt, koska kone kaatui jälleen kerran kierroksella 20.
Itse kisassa missasin totaalisesti startin, kun katselin peileistä takana räjähteleviä ja jokapuolelle sinkoilevia autoja. eek!
Pääsin T1:een kolmantena/neljäntenä, kun äkkiä PAM, joku ajaa takaa päälle ja spinni. Auto jokseenkin kunnossa ja yritän päästä varovaisesti takaisin radalle ja harmikseni taidan osua toiseen autoon aiheuttaen hänelle spinnin ? Sorry !
Tässä vaiheessa taisin pudota viimeiseksi ja aloin ajelemaan ihan omaa kisaa. Kierroksia en muista, mutta ajoin Hakkaraisen kiinni. Hakkarainen oli sekunttitolkulla hitaampi, mutta ohi ei sitten millään, sen verran hyvin aina peipattiin eteen :mad: Muutaman kierroksen jälkeen aukesi paikka pääsuoralla, kun ensin kurkin oikeelle, vasemmalle, oikeelle, vasemmalle ja Hakkaraiselta aukes portti. Vasemalta yrittämään ohi, niin eikös hänkin käännä vasemmalle ja pakottaa ajamaan nurtsille. Arvatekin niissä vauhdeissa takapyörä lyö nurtsilla tyhjää ja auto kääntyy Hakkaraisen niskaan. Siinä sitä sitten mennään katollaan puoli pääsuoraa ja Shift+r. Hakkarainen pääsee ekana T1:een ja spinnaa. Meikäläinen päälle. Lotus ihmettelee, että mihin lähti toinen etupyörä. Shift+r.

Loppukisa meni kaikenlaisen oman "pölläilyn" piikkiin. Auto oli tosi vaikea ajaa useiden "vuorikiipeilyjen" takia :D ja lopuksi ajoin neulansilmässä jonkun perään, josta aiheutui ko. kuskille spinni ja meikäläiselle lopuksi DQ. Ihan aiheesta, sitä en kiellä. Ajoin aivan liian lähellä ja en huomioinut "äkillistä" jarrutusta.

Lopuksi kierroksella jotain 20, kone teki taas sen saman kun ennenkin. Freezescreen. Homma loppui osaltani siihen.

Loppukommenttina sen verran vielä, että autossa on peilit mielestäni sitä varten, että niistä katotaan tuleeko joku mahdollisesti perässä.
Ykkösessä on käsittääkseni voimassa sellainen herrasmies-sääntö, että ei tarkoituksella peippailla ja estellä, sekä päästetään suosiolla huomattavasti nopeampi kuljettaja ohitse. Oisko kakkosessakin kohdallaan ? No, kilpailutilanne on kilpailutilanne ja ei siitä sen enempää.

Vielä siitä IRC:ssä käydystä keskustelusta, niin sitä meikäläiselle tilattavaa käytöskirjaa varmaan vois tilata useammankin kappaleen.

Alkaa kyllä kieltämättä jäämään tästä kisaamisesta melko kitkerä maku suuhun....
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Silloin jos toinen on monta sekkaa nopeampi niin tuskin kannattaa alkaa piteleen väkisin takana, ohi se menee kuiteskin.

Parhaassa tapauksessa on vain molempien kisa pilalla.

Mutta tämä oli vain minun mielipide :)
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Kaikkien on hyvä lukea aina silloin tällöin nämä "ohjeet/säännöt" ForumGPL:n liigakisoihin.

Wilpurin laatimia ohjeita virtuaalikuskeille (Käy lukemassa ennenkuin tartut rattiin!!)
http://www.sunpoint.net/~wilppu/gpl/gpl_ohjeita.htm

2.Divarissa sallittua:
- tehdä mokia aluksi --> pyrkimys päästä tyhmistä mokista irti --> oppia kisaamaan reilusti --> oppia ajamaan toisten autojen edessä/takana --> lisätä kisavauhtia --> tervetuloa 1.Divariin. :D
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Sajaja: Onko sulla jotain grafiikkapäivityksiä GPL:ssä?

10:43 <@VJR> kannattaa ensimmäisenä ottaa kaikki grafiikka-patchit pois
10:43 <@VJR> jos sitten toimii, niin miettii että jaksaako niiden kans enää alkaa säätämään
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
VJR:
Sajaja: Onko sulla jotain grafiikkapäivityksiä GPL:ssä?

10:43 <@VJR> kannattaa ensimmäisenä ottaa kaikki grafiikka-patchit pois
10:43 <@VJR> jos sitten toimii, niin miettii että jaksaako niiden kans enää alkaa säätämään
Ei ole muita grafiikkapäivityksiä kuin autojen skin:t. Ongelma tuskin on siinä, sillä offline pelaaminen onnistuu vaikka koko päivän putkeen.
Ongelmana on todennäköisesti toi win98SE:n RNAAPP.EXE, joka aiheuttaa netin jumiintumisen, mikä puolestaa kaataa GPL:n. Päätin korjata ongelman asentamalla WinME. Siinä ei pitäisi vastaavaa ongelmaa esiintyä. RNAAPP-mysteeri on vain win95 ja win98 probleemos.

Kiitti kuitenkin vinkistä !
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Sajaja:
VJR:
[qb]Sajaja: Onko sulla jotain grafiikkapäivityksiä GPL:ssä?

10:43 <@VJR> kannattaa ensimmäisenä ottaa kaikki grafiikka-patchit pois
1043 <@VJR> jos sitten toimii, niin miettii että jaksaako niiden kans enää alkaa säätämään
Ei ole muita grafiikkapäivityksiä kuin autojen skin:t. Ongelma tuskin on siinä, sillä offline pelaaminen onnistuu vaikka koko päivän putkeen.
QB]
Gpl:ssä isoimmat ongelmat aiheuttaa juuri nuo autojen skinit wink . CTD (eli crash to desktop) voi tulla ihan randomina on-line kisoissa ja taas off-linena ei koskaan.. esim. Brucen Brabhamista on sanottu että se on erittäin herkkä CTD:n aiheuttaja.. myöskin vanhemmat GPLEA:n Honda ja Eagle olivat sitä samaa CTD kamaa..

Eli jos haluaa käyttää GPLEA:n autoja niin suosittelen käyttämään niistä uusimpia versioita. Joka kuskille kannattaa vielä asentaa 4bitt kädet.. nuo 16bitt kädet ovat kuulemma herkkiä tekemään CTD:n.

Huom! Uusin GPLEA:n Lotus on vielä beta-versio, ja se on kuulemma aiheuttanut paljon CTD:tä pelaajille.

Btw. Sajaja, mitkä autojen skinit sulla on käytössä?
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
Sajaja:
Pasi73
Btw. Sajaja, mitkä autojen skinit sulla on käytössä?
Asennettu sun rompulta ne "skinit". Mitkähän sitten mahtavat olla :p
No voi hemmetti!!! :( yuck eek!

Vaihda ne skinit heti pois.. käske vaikka Akjanun sendiä sulle koko Cars67-kansio.. nyt aluksi.
 

Jonkki

Press Play &#9658;
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Juu. Ekassa kisassa pisteille jotka myöhemmin otettiin pois. Oikeutetusti.

Skabaa oli sajajan kanssa, kovastikin.
Yritin 100:lla pitää sajajan takanani, kuitenkin sortumatta mielestäni sääntöjen vastaisuuksiin. Sajaja tuli kohtalaisen innokkaasti takana ja taisi kerran tai pari tuupata meikäläistä. En syytä sajajaa.
Syy miksi en suostunut päästämään sajajaa ohitseni oli että oltiin samalla kierroksella ja muistaaksen silloin ajoin viimeisellä pistesijalla, enkä millään ilveellä halunnut menettää mahdollisuutta pisteisiin ekassa kisassa.

Hylkäys: käytin 4 shift R:ää. Luulin käyttäneeni 3. Luulin myös että shift-R:ien määrä on säädeltävissä ja luulin että kahden jälkeen tulisi ilmoitus että kaikki car resetit käytetty. Koska ei tullut - luulin että ne on säädetty poikkeuksellisesti tai vahingossa 3:een tai yli. Kävin uudelleen lukemassa säännöt, kun oli tullut puhetta forumgpl kanavalla että käytin liian paljon niitä. Siellä varsin selvästi sanottiin että kolmas shift-r tarkoittaa keskeyttämistä. Joten asiasta ei ole nokankoputtamista.

Kisan ensimmäinen tavoite täyttyi. En ollut aika-ajossa viimeinen=).

Tuli opittua taas uutta.
Ensi kisassa Rouenissa ajan niin hyvin kuin osaan. Rouen ei ole lempiratojani mutta tulen harjoittelemaan sitä ankarasti jotta olisi mahdollisuus saada pisteitä täysin laillisesti.

Ensisijainen tavoite: Pisteille.
Toissijainen tavoite: Ei olla viimeinen aika-ajossa.

Kiitos.
 

Sajaja

Well-known member
Liittynyt
21.1.2003
Viestit
122
Sijainti
Seinäjoki, Finland
Joni Hakkarainen:

Skabaa oli sajajan kanssa, kovastikin.
Yritin 100lla pitää sajajan takanani, kuitenkin sortumatta mielestäni sääntöjen vastaisuuksiin. Sajaja tuli kohtalaisen innokkaasti takana ja taisi kerran tai pari tuupata meikäläistä. En syytä sajajaa.
Syy miksi en suostunut päästämään sajajaa ohitseni oli että oltiin samalla kierroksella ja muistaaksen silloin ajoin viimeisellä pistesijalla, enkä millään ilveellä halunnut menettää mahdollisuutta pisteisiin ekassa kisassa.

Kiitos.
Oli vielä pakko vastata tähän Hakkaraisen viestiin. Hakkarainen on täysin oikeassa, eli kilpailutilanteessa ei kyllä kukaan suosiolla paikkaansa anna. Eihän muuten mitään kilpailua olisikaan. Myönnän myös ajaneeni aivan liian lähellä ja taisin myös tuupata pari kertaa. Sorry ! :(

Lisäksi harmittaa toi aikaisempi turhanpäiväinen "tunteenpurkaus" :cool: , joka ei todellakaan johtunut kilpailun aikana sattuneista asioista, vaan oman koneen tilttailusta. Se sain otsasuonet pullottamaan. Oma WIN98SE on kipannut kaikissa tämän kevään kakkosen kisoissa niin, etten ole vielä kertaakaan nähnyt ruutulippua... Painaa mieltä alaspäin.

Toivotaan, että nyt paistaa päivä risukasaankin. Olen laittanut kaiken uusiksi ja Win2000:n päälle. Illalla vielä Winvroc ja sitten kokeilemaan Online skabaamista. Jokohan Ranskassa ruutulippu heiluisi meikäläisellekin :p
 
Ylös