2023 NTT Indycar Series

nese

Well-known member
Liittynyt
3.9.2011
Viestit
1027
Kovasti lähinnä brittien toimesta seuraavaksi naiseksi F1:ssä povailtu Jamie Chadwick löytyy ennen viimeistä kisaa Indy NXT:in pistetilanteesta sijalta 12. ollen viimeisenä koko kauden ajaneista kuljettajista. Voihan olla, että jos toisen kauden amerikoissa pääsee ajamaan niin vauhti on huomattavasti kelvollisempaa, mutta alkaa vähitellen sokeakin huomaamaan miksei rahoitusta F3:een löytynyt.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8898
Sijainti
Helsinki
Voihan olla, että jos toisen kauden amerikoissa pääsee ajamaan niin vauhti on huomattavasti kelvollisempaa, mutta alkaa vähitellen sokeakin huomaamaan miksei rahoitusta F3:een löytynyt.
Järkevä teko olisi ajaa toinen kausi, ellei DHL katkaise rahahanoja.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1560
https://racer.com/2023/09/10/1-million-indycar-exhibition-race-set-for-the-thermal-club/
Mark Miles hehkutti lähetyksessä miljoonan taalan potilla ensi kaudella Maaliskuussa St Peten jälkeen ajettavaa Thermal Clubin näytöskisaa. Kyseinen konsepti yrittää apinoida NASCARin All Star konseptia erona se että Thermal Club on keskellä ei mitään. Jos budjetti tähän otettiin leikkaamalla Leaders Circlestä olen syvästi pettynyt. Rajoitettu määrä lippuja tullaan myymään näytöskisaan joten luulisi jos on mitään järkeä niin Thermal Clubin pitäisi rahoittaa ainakin jokin osa. Thermal Clubin investoijia haluttaisiin lähteä kalastelemaan IndyCar sarjan osaomistajiksi. Rata haiskahtaa todella kauas Sonoman tyyliseltä radalta mutta enemmän leikkipaikalta niille joilla paalua harrastaa kyseistä toimintaa.

Mark Milesin lainaus radasta joka sijaitsee jopa enemmän keskellä ei mitään kuin Fontanan ovaali ja jonne San Diegon kaupungista on pitempi matka kuin Fontaanaan.
"This world-class venue just down the road from the world’s premier entertainment market is the perfect place to bring our hyper-competitive racing and growing star power.”
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8898
Sijainti
Helsinki
https://racer.com/2023/09/10/1-million-indycar-exhibition-race-set-for-the-thermal-club/
Mark Miles hehkutti lähetyksessä miljoonan taalan potilla ensi kaudella Maaliskuussa St Peten jälkeen ajettavaa Thermal Clubin näytöskisaa. Kyseinen konsepti yrittää apinoida NASCARin All Star konseptia erona se että Thermal Club on keskellä ei mitään. Jos budjetti tähän otettiin leikkaamalla Leaders Circlestä olen syvästi pettynyt. Rajoitettu määrä lippuja tullaan myymään näytöskisaan joten luulisi jos on mitään järkeä niin Thermal Clubin pitäisi rahoittaa ainakin jokin osa. Thermal Clubin investoijia haluttaisiin lähteä kalastelemaan IndyCar sarjan osaomistajiksi. Rata haiskahtaa todella kauas Sonoman tyyliseltä radalta mutta enemmän leikkipaikalta niille joilla paalua harrastaa kyseistä toimintaa.

Mark Milesin lainaus radasta joka sijaitsee jopa enemmän keskellä ei mitään kuin Fontanan ovaali ja jonne San Diegon kaupungista on pitempi matka kuin Fontaanaan.
"This world-class venue just down the road from the world’s premier entertainment market is the perfect place to bring our hyper-competitive racing and growing star power.”
Rata keskellä ei mitään ei näytä kivalta tv-kuvissa, katsojamäärät voi jäädä pieniksi ja ottaen ko. olevan NBC:n viimeinen sopimuskausi, niin ei tiedä hyvää mahdollista jatkopahvia neuvotellessa.

Ei uusi juttu nämä näytöskisat. Vuosina 1988-92 järjestettiin Marlboro Challenge, jonka voittaja sai myös miljoonaa taalaa.
 

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1560
Turva-autoa joudutaan jo tankkaamaan uudelleen kun ei oltu odotettu niin montaa keltaista lippua. Ei anna kyllä ollenkaan hyvää kuvaa sarjalle tämmöiset uusintalähtöjen kolaroinnit joita ollaan nähty nyt ainakin pari kertaa tuovan lipun ulos.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8898
Sijainti
Helsinki
IndyCarin tuomarointi taas noussut keskusteluun, tällä kertaa Rahalin toimesta.
Hyvä, että kuskit ottavat kantaa tuomariston säheltämiseen. Olen pohtinut, voitaisiinko f1:sten virtuaalista turva-autoa soveltaa Indy-sarjassa?
Keltaiset auttoivat Dixonia. Voittoon, vaikka sai penaltia avauskierroksen kolarista. Top 10:ssä neljä Honda-motilla ajavaa, joista kaksi podiumilla.
Monia oli ärsyttänyt nbc:n teennäinen hypetys uusintalähdöissä. Joka kerta toivottiin kolareita. Päätöskisa ei ollut parasta pr:ää kisoille.
.
  1. Dixon
  2. McLaighlun
  3. Palou
https://urheilunortti2.blogspot.com/2023/09/indycar-raportti-laguna-seca.html
 
Viimeksi muokattu:

Gurney48

Well-known member
Liittynyt
5.2.2020
Viestit
1560
https://racer.com/2023/09/11/longtime-sponsor-dhl-confirms-andretti-exit/
IndyCar sarjan ehkä isonimisin sponsori DHL ei jatka Andrettin sponsorina 2024. Marshall Pruettin mukaan DHL saattaisi jopa siirtyä sponsoroimaan Chip Ganassin tiimiä. (olisi tajuttoman kova juttu jos saataisiin kaikki neljä Chip Ganassi autoa ajamaan DHL väreissä mutta PNC Bank todennäköisesti tulee pysymään Dixonin autossa pääsponsorina) Saattaisiko DHL:n lähteminen Andrettin tiimistä olla osviittaa sille että ensi kaudelle supistetaan ohjelmaa kolmeen koko kauden autoon ellei löydetä neljättä kuskia joka maksaa ajamisestaan?

Todella hyvä juttu jos pysyvät sarjassa mutta iso menetys koko sarjalle jos siirtyvät esimerkiksi sponsoroimaan toiseen autourheilusarjaan.

Jamie Chadwickin rahoitus ensi kaudelle tulee olemaan iso kysymysmerkki ottaen huomioon kuinka DHL sponsoroi hänen autoaan Indy NXT:ssä viime kaudella.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8898
Sijainti
Helsinki
https://racer.com/2023/09/11/longtime-sponsor-dhl-confirms-andretti-exit/
IndyCar sarjan ehkä isonimisin sponsori DHL ei jatka Andrettin sponsorina 2024. Marshall Pruettin mukaan DHL saattaisi jopa siirtyä sponsoroimaan Chip Ganassin tiimiä. (olisi tajuttoman kova juttu jos saataisiin kaikki neljä Chip Ganassi autoa ajamaan DHL väreissä mutta PNC Bank todennäköisesti tulee pysymään Dixonin autossa pääsponsorina) Saattaisiko DHL:n lähteminen Andrettin tiimistä olla osviittaa sille että ensi kaudelle supistetaan ohjelmaa kolmeen koko kauden autoon ellei löydetä neljättä kuskia joka maksaa ajamisestaan?

Todella hyvä juttu jos pysyvät sarjassa mutta iso menetys koko sarjalle jos siirtyvät esimerkiksi sponsoroimaan toiseen autourheilusarjaan.

Jamie Chadwickin rahoitus ensi kaudelle tulee olemaan iso kysymysmerkki ottaen huomioon kuinka DHL sponsoroi hänen autoaan Indy NXT:ssä viime kaudella.
DHL kuuluu isoihin autojen sponsoreihin, niin tässä mielessä kyse on isosta menetyksestä. Kun ajatellaan asiaa Yhdysvaltain vinkkelistä, niin he voisivat palata sponsoroimaan IMSA-sarjassa ajavia talleja kuten 2000-luvun lopussa tehtiin.
Autojen väritysten suhteen ollaan Euroopan sarjoja liberaalimpia, minkä huomaa kisakohtaisina värityksinä sekä kuskin omien sponsorien suuresta näkyvyydestä.

Isommissa talleissa voi ajattaa neljä autoa, jos yksi heistä tuo pätäkkää, pienemmissä tämä ei onnistu.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9237
Erityisesti tuo päätös pitää kirjat Pennsylvanian ranchilla ja lentää Eurooppaan vain kisaviikonloppuina näyttäytyy Andrettien omissa puheissa kovin erilaisena. Ja varmasti McLarenillakin on ajateltu eri tavalla, ikään kuin tullaan valmiiseen pöytään sen sijaan, että viikonpäivät testattaisiin ja muutenkin tiimiydyttäisiin. Tuolloinhan testejä sai kauden aikana tehdä vain tiimin kotimaassa ja McLarenilla luonnollisesti ei ollut kiinnostusta testata Yhdysvalloissa, vaikka se säännöt olisivat toisenlaiset olleet.
Taisi tarkemmin ollen olla niin, että tallit saivat valita yhden radan, jossa oli luvallista testata ennen ko. radalla ajettua kilpailua. Brittitiimit luonnollisesti valitsivat Silverstonen tuohon tarkoitukseen.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8898
Sijainti
Helsinki
Mikäli Indycar ajaa Pohjois-Amerikan ulkopuolisia kisoja, niistä on jaettava pisteitä. Näin toteavat legendat Mario Andretti ja Bobby Rahal.

https://www.motorsport.com/indycar/news/mario-andretti-bobby-rahal-indycar-internationals/10522556/

Ganassi laajentaa viiteen koko kauden autoon kaudelle 2024. Viidettä autoa tulee ajamaan Chip Ganassin kehitysohjelmassa pari vuotta ollut 18 vuotias Kyffin Simpson. Samalla Caymansaaret saavat ensimmäisen IndyCar kuskinsa ikinä.
Aika riskialtista, ottaen huomioon että ko. kaveri on ajanut autoilla vasta neljä kautta. Road to Indy-luokkien lisäksi ajanut proto-kisoja, IMSA:ssa pisimmät Endurance Cupin kilpailut sekä ASLMS ja ELMS-lähtöjä. Taustalla on myös taloudelliset asiat, sillä isä on rikas liikemies. Ensimmäinen kausi tai pari ovat oppivuosia. Saa nähdä, mitkä tarrat autoon laitetaan. Paloun autossa olivat tänä vuonna veteraanijärjestö American Legionin logot.

Kalenterin julkaistua avaan ensi kauden toikin.
 
Ylös