#44 Lewis Hamilton - Kolmas peräkkäinen titteli?

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
145
Tätä viime vuoden alkukautta on myös moneen kertaan käsitelty. Miksi Hamilton saa siimaa sen perusteella että auto ei sovi hänelle yhtä hyvin kuin Russellille? Mistä lähtien tämä on jokin peruste ettei voida ottaa huomioon voimasuhteita? Sopimattomista autoista on potkujakin jaeltu kesken sopimusten niin ei siinä paljon selittelyt ole auttanut.

Hamilton tosiaan uhrautui testaamaan, mutta eikö tässä ollut hänellä vähän pakkorakokin koska nykyisellä menolla Russellihan olisi mennyt karkuun vielä enemmän eikä auto olisi kehittynyt. Ylipäätänsä mikä järki olisi ollut laittaa edes se enemmän pisteitä tuova kuski testaamaan, siinähän olisi tiimipisteet kärsineet vielä enemmän. Hamilton on ollut alusta lähtien tallissa mukana sen kauden autoa kehitystyössä, joten on luonnollistakin laittaa hänet testinukeksi. Puolivälistä eteenpäin Hamilton alkoi löytämään mojoaan takaisin, mutta kuitenkin tallin ainoa paalun ja voiton toi Russell niin ei tätä kautta nyt mitenkään saa Hamiltonin uran parhaimpaan päähän listalla.

Mitä ykköskorinkuskiin tulee niin en sanoisi sellaisen ottavan tallikaveriltaan aika-ajoissa 5-1 käkättimeen ja onko kisat nyt mennyt about fifty-fifty, vähän Hamiltonin eduksi ehkä? Jos tämä on määritelmä ykköskorinkuskiksi niin minkä korin kuski Verstappen sitten on? Jos ykköskoriin Hamilton mahtuisi niin sitten pitäisi melkein mahtua jo Russellikin ja en kyllä näitä kolmea samalle viivalle laittaisi.
Mikä tämä auton sopiminen Russelille juttu on? Yleinen tieto on se että Hamilton aloitti heti Bahrainin jälkeen näitten radikaalien "expirements" harjoittamisen jotta tiimi saisi lisää informaatiota autosta, ja tähän tottakai laitettiin kokenut Hamilton, joka on ajanut vaikka minkalaisia autoja uransa aikana, miksi laittaa juuri talliin tullut Russell? Mistä pakkoraosta puhut?

Puolesta välistä lähtien Hamilton lopetti testaamisen ja nähtiin heti mitä tapahtui. Teki toki pari virhettä kauden aikana, mutta muuten hyvää huippukuskin tekemistä niinkuin kaikilla muillakin kausilla tässä sarjassa, ja tallikaveri jäi hyvin jalkoihin.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3621
Mikä tämä auton sopiminen Russelille juttu on? Yleinen tieto on se että Hamilton aloitti heti Bahrainin jälkeen näitten radikaalien "expirements" harjoittamisen jotta tiimi saisi lisää informaatiota autosta, ja tähän tottakai laitettiin kokenut Hamilton, joka on ajanut vaikka minkalaisia autoja uransa aikana, miksi laittaa juuri talliin tullut Russell? Mistä pakkoraosta puhut?

Puolesta välistä lähtien Hamilton lopetti testaamisen ja nähtiin heti mitä tapahtui. Teki toki pari virhettä kauden aikana, mutta muuten hyvää huippukuskin tekemistä niinkuin kaikilla muillakin kausilla tässä sarjassa, ja tallikaveri jäi hyvin jalkoihin.
[URLunfurl="true"]https://www.crash.net/f1/news/1018065/1/russell-reveals-reason-hamilton-s-early-f1-2022-experiments[/URL]

“One week was Lewis and one week was me - they would always alternate, week-in, week-out.

"For sure, at the start of the year, Lewis made more drastic set-up changes within the confines of the car, but that was purely because I was in a happier place and he was still trying to find the set-up that suited him.

“But when it came to development, it would always get alternated from one week to the next. And that’s how it always is, we are on equal terms here.

“Whenever there was a development item, it does disrupt your race weekend. That’s why it’s always fair - that’s why the team always do it one week with Lewis, one week with me. And we’re still doing that now, for what it’s worth.”
Eiköhän tältä päivältä ole tarpeeksi tätä Hamiltonin fanikerhoa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8311
Sijainti
Vantaa
Eiköhän tältä päivältä ole tarpeeksi tätä Hamiltonin fanikerhoa.
Faktat hukassa, niin parempi lopettaa.

Jokke hyökkäsi Hamiltonin kimppuun välittömästi, kun kerrankin Russell pääsi tällä kaudella oman suorituksen avulla maaliin ennen Hamiltonia. Ei siinä, Russell ajoi paremmin kokonaisuutena Miamissa. Hamilton on tehnyt muuten parempaa jälkeä alkukaudesta.

On Bottas faniclubia, on Hamilton faniclubia. Argumentit loppuu, niin fanclubit astuu kuvaan. Surkuhupaisaa tuo sinun suunnaton rakkaus Russellia kohtaan.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8311
Sijainti
Vantaa
Tässä ollaan kyllä taas lähdössä kovaa vauhtia tarpomaan kohti loputonta suota. Voihan sitä jossitella näyttäisikö esim Alonsokaan enää samalla lailla ykköskorin kuskilta, jos tallikaverina olisi Russell, Verstappen jne. Hyvinhän se ajaa, mutta onhan tuo selvä että hyvä auto ja "helppo" tallikaverikin tekee osansa. Sama toki Verstappenillakin vaikka ei niin räikeässä mittakaavassa. Kapeaksi alkaa käydä tuo joukko, jotka voi varmuudella sinne ykköskoriin laskea kun tarpeeksi pitkälle lähtee miettimään.
Tämä voi olla totta. Olisiko Aston Martin voittaja auto toisen käsissä? Toisaalta Aston saattaa olla juuri Alonsolle sopiva ja hän ottaa kaiken irti autosta. En usko itse Hamiltonin tai Russellin ottavan yhtään parempia tuloksia Astonilla.
 

TeamVerstappen

Max Verstappen & Red Bull Racing
Liittynyt
17.1.2023
Viestit
145
Eiköhän tältä päivältä ole tarpeeksi tätä Hamiltonin fanikerhoa.
Joo eiköhän lopeteta tähän, mutta laitan nyt ihan lopuksi nämä tähän vielä.


He had a handful of difficult races, including some bad luck with the timing of safety cars. His new team-mate George Russell built a lead over him in the championship, and people started to snipe from the sidelines, question whether Hamilton was past it, even whether he should have retired.

The truth was that Hamilton was taking the brunt of experimentation with the car on race weekends.

"Literally, I have tried everything," he says. "I've tried every setting you can possibly do. That's what I was doing at the beginning of the year.

"The whole idea of performing at your best and getting the best result each weekend; of course that would be nice, but I was really about problem solving: 'I will sacrifice this session or all the sessions to be able to find more data and information for you.' So that when we go back to the factory they've got a better understanding of what's going on.' But it ultimately hindered some of the weekends."

From about the Canadian Grand Prix in June onwards, Hamilton decided that this approach was not the best, and he began to focus more on performance rather than experimentation. And as he did, the picture began to change.

Russell has had a brilliant season. He is closer to Hamilton on pure performance than any team-mate since Fernando Alonso in 2007, and has very much consolidated his status as one of the brightest stars of the new generation, and a driver more than good enough to lead Mercedes in the future.

But while the average qualifying gap between them over the season is just 0.06secs, if you take only the races from Canada onwards, the margin is 0.175secs.

Hamilton is ahead nine-four on their qualifying head-to-head at races where a fair comparison can be made, and has out-qualified Russell for the last six races in a row. Hamilton, Mercedes engineers say, is better able to cope with the car's unpredictability.


"George, I would say, and his team, they don't experiment the same, obviously. But that's because I've been here for a long time, so I'm willing to take these risks.

"I have the big, deep conversations with people I've been with for 10 years. So, me and 'Shov' [Andrew Shovlin, Mercedes' engineering director] can have arguments, constructive arguments.

"George, it's his first year with the team so he's come in and he's just doing his job to the best of his ability. Very little movement of set-up. I'm doing all the leg-work, back and forth here and there, different wings, all these different things. And I like that anyway.

"If we come into next year and we have a car that we are much happier with, then we can be more focused on that whole… not having to go crazy with set-ups. Then we can have a better battle.

"If he finishes ahead at the end of the season, I don't really feel anything about it. We're not in the championship. We are fourth and sixth. Now, if it was first and second, it's different."
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3621
Ei kait täällä ole fanikerhoa. Lähinnä kyseenalaistan sun radikaaleja näkemyksiä että Ham on mystisesti nyt roskakorin ukkoja ja ei osaa ajaa ja plaaplaaplaa.
Ehkä kuulosti radikaalilta, pahoittelut siitä. Mutta mitä olen yrittänyt sanoa ettei Hamilton roskasakkia ole, hänen ja Verstappenin välille on mielestäni vain vedettävä jonkinlainen viiva mitä tulee nykyiseen suorituskykyyn. Hamiltonin esimieheltä melko vahva statment häneltä kysyttäessään kumpi on parempi Hamilton vai Verstappen. Jos pitää oman kuskin kohdalla erotella kyvyt vuosiluvulla ja siihen päälle vielä kehua naapuritallin kuskin kehittyneen tuosta vielä lisää niin melko raa'alta kuulostaa Hamiltonin näkökulmasta. Itsekin vähän yllätyin ettei Toto suoralta kädeltä valinnut omaa kuskiaan paremmaksi, kenties tässä voisi olla jotain tulevaisuuden petaamista Verstappenin osalta.

Niin kuin aiemmin sanoin että jos Verstappen ja Hamilton olisivat nyt molemmat kuskimarkkinoilla vaihtamassa työpaikkaa niin kyllä se aika varmasti olisi Verstappen jonka liikkeitä siinä kytättäisiin ja kalasteltaisiin, sen jälkeen alkaisi liikkumaan muut palaset. Jos Verstappen ilmaantuisi Toton officen ovelle niin aika varmasti jompikumpi Mersun kuskeista joutuisi tyhjentämään pukukaappinsa ja tekemään tilaa, koska ei tuollaista tilaisuutta varmastikkaan hukattaisi.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3621
Joo eiköhän lopeteta tähän, mutta laitan nyt ihan lopuksi nämä tähän vielä.


He had a handful of difficult races, including some bad luck with the timing of safety cars. His new team-mate George Russell built a lead over him in the championship, and people started to snipe from the sidelines, question whether Hamilton was past it, even whether he should have retired.

The truth was that Hamilton was taking the brunt of experimentation with the car on race weekends.

"Literally, I have tried everything," he says. "I've tried every setting you can possibly do. That's what I was doing at the beginning of the year.

"The whole idea of performing at your best and getting the best result each weekend; of course that would be nice, but I was really about problem solving: 'I will sacrifice this session or all the sessions to be able to find more data and information for you.' So that when we go back to the factory they've got a better understanding of what's going on.' But it ultimately hindered some of the weekends."

From about the Canadian Grand Prix in June onwards, Hamilton decided that this approach was not the best, and he began to focus more on performance rather than experimentation. And as he did, the picture began to change.

Russell has had a brilliant season. He is closer to Hamilton on pure performance than any team-mate since Fernando Alonso in 2007, and has very much consolidated his status as one of the brightest stars of the new generation, and a driver more than good enough to lead Mercedes in the future.

But while the average qualifying gap between them over the season is just 0.06secs, if you take only the races from Canada onwards, the margin is 0.175secs.

Hamilton is ahead nine-four on their qualifying head-to-head at races where a fair comparison can be made, and has out-qualified Russell for the last six races in a row. Hamilton, Mercedes engineers say, is better able to cope with the car's unpredictability.


"George, I would say, and his team, they don't experiment the same, obviously. But that's because I've been here for a long time, so I'm willing to take these risks.

"I have the big, deep conversations with people I've been with for 10 years. So, me and 'Shov' [Andrew Shovlin, Mercedes' engineering director] can have arguments, constructive arguments.

"George, it's his first year with the team so he's come in and he's just doing his job to the best of his ability. Very little movement of set-up. I'm doing all the leg-work, back and forth here and there, different wings, all these different things. And I like that anyway.

"If we come into next year and we have a car that we are much happier with, then we can be more focused on that whole… not having to go crazy with set-ups. Then we can have a better battle.

"If he finishes ahead at the end of the season, I don't really feel anything about it. We're not in the championship. We are fourth and sixth. Now, if it was first and second, it's different."
Ihan mielenkiintoinen näkökulma Hamiltonilta. Hän sanoo olleensa halukas ottamaan riskiä asetusten takia kun on ollut kauemmin talossa. Mitä kilpakuskeihin tulee niin eikö näissä yleensä ole oma lehmä ojassa että tuskin Hamiltonkaan hyvää hyvyyttään "uhrautuu" antamaan kaulaa tallikaverilleen ja kokeilemaan riskiasetuksia? Russellin mukaan taas hän oli tyytyväisempi autoon niin tässä on vähän sana vastaan sana, paitsi Hamilton ei mainitse että hän olisi ollut tyytymättömämpi vaan halukas ottamaan riskiä.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4834
Sijainti
Vantaa
Kyllä kuski voi pudota pois ykköskorista. Ei tuo ole mitenkään tavatonta. Schumi oli selkeästi ykköskorin kuski vuonna 2006. 2010 ei enää ollut. Samoin Räkä oli ykköskorin kuski ekalla Ferrari-jaksolla. Tokalla Ferrari-jaksolla ei enää ollutkaan. Enkä myöskään Vetteliä pidä enää ykköskoriin kuuluvana Aston Martinilla ajaessaan. Alonso sen sijaan on ollut koko ajan ykköskorin kuski ja on sitä edelleen. Samoin kuin Verstappen. Hamilton on ollut ykköskorin kuski aivan varmasti ainakin vielä toissa kaudella. Tällä hetkellä olen hieman epäileväinen onko Hamilton edelleen ykköskorissa. Katsotaan kauden jälkeen uudestaan.

Samoin kuski voi nousta ykköskoriin. Otetaan esimerkkinä Jenson Button. Vuonna 2008 hänelle naureskeltiin, kun ei mitään saanut aikaan. Seuraavana vuonna sai hieman enemmän aikaan ja maailmanmestaruuden. Moni väittää, että pelkästään auton ansiota. McLaren vuodet 2010 - 2012 osoittavat, että ei se pelkästään autosta johtunut. Tuona aikana Hamilton ei saanut selkeää niskalenkkiä, vaikka kaikkien aikojen parhaaksi häntä tituleerataan.
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
520
Faktat hukassa, niin parempi lopettaa.

Jokke hyökkäsi Hamiltonin kimppuun välittömästi, kun kerrankin Russell pääsi tällä kaudella oman suorituksen avulla maaliin ennen Hamiltonia. Ei siinä, Russell ajoi paremmin kokonaisuutena Miamissa. Hamilton on tehnyt muuten parempaa jälkeä alkukaudesta.

On Bottas faniclubia, on Hamilton faniclubia. Argumentit loppuu, niin fanclubit astuu kuvaan. Surkuhupaisaa tuo sinun suunnaton rakkaus Russellia kohtaan.
Mutta tuossahan oli pelkkää faktaa linkkinä eikä mitään muuta. Hamiltonin epätoivoiset selitykset kokeellisistä säädöistä menevät vain hänen faniklubille läpi (jolle menisi kirjaimellisesti kaikki mahdolliset valheet mitä ikinä tulisi mieleen), kaikki muut näkevät sen säälittävänä.

Niin ja Jeddahissa. Ja Bakun sprintissä. Ja Australiassa oli edellä ennen ulkopuolisia tapahtumia. Ja johtaa 4-1 aika-ajoissa (eikö tämä viime vuonna ollut merkittävä juttu) ja johtaisi pisteissä Hamiltonia pisteissä jos vain omilla tekemisillä olisi ollut väliä. Ja 2020 lyhyellä varoitusajalla tuurasi Hamiltonia (lähes aina tällaisessa tilanteessa meno on ymmärrettävästi huonoa) ja olisi mennyt helppoon voittoon. Ja Bottas omien sanojen mukaan kun pääsi Mersulta karkuun on vapaampi ja parempi olo ja pystyy suoriutumaan paremmin; kovissa ongelmissa Zhoun kanssa (Zhou huippukuski myös?).
 

choyothe

Well-known member
Liittynyt
28.9.2013
Viestit
520
Joo eiköhän lopeteta tähän, mutta laitan nyt ihan lopuksi nämä tähän vielä.


He had a handful of difficult races, including some bad luck with the timing of safety cars. His new team-mate George Russell built a lead over him in the championship, and people started to snipe from the sidelines, question whether Hamilton was past it, even whether he should have retired.

The truth was that Hamilton was taking the brunt of experimentation with the car on race weekends.

"Literally, I have tried everything," he says. "I've tried every setting you can possibly do. That's what I was doing at the beginning of the year.

"The whole idea of performing at your best and getting the best result each weekend; of course that would be nice, but I was really about problem solving: 'I will sacrifice this session or all the sessions to be able to find more data and information for you.' So that when we go back to the factory they've got a better understanding of what's going on.' But it ultimately hindered some of the weekends."

From about the Canadian Grand Prix in June onwards, Hamilton decided that this approach was not the best, and he began to focus more on performance rather than experimentation. And as he did, the picture began to change.

Russell has had a brilliant season. He is closer to Hamilton on pure performance than any team-mate since Fernando Alonso in 2007, and has very much consolidated his status as one of the brightest stars of the new generation, and a driver more than good enough to lead Mercedes in the future.

But while the average qualifying gap between them over the season is just 0.06secs, if you take only the races from Canada onwards, the margin is 0.175secs.

Hamilton is ahead nine-four on their qualifying head-to-head at races where a fair comparison can be made, and has out-qualified Russell for the last six races in a row. Hamilton, Mercedes engineers say, is better able to cope with the car's unpredictability.


"George, I would say, and his team, they don't experiment the same, obviously. But that's because I've been here for a long time, so I'm willing to take these risks.

"I have the big, deep conversations with people I've been with for 10 years. So, me and 'Shov' [Andrew Shovlin, Mercedes' engineering director] can have arguments, constructive arguments.

"George, it's his first year with the team so he's come in and he's just doing his job to the best of his ability. Very little movement of set-up. I'm doing all the leg-work, back and forth here and there, different wings, all these different things. And I like that anyway.

"If we come into next year and we have a car that we are much happier with, then we can be more focused on that whole… not having to go crazy with set-ups. Then we can have a better battle.

"If he finishes ahead at the end of the season, I don't really feel anything about it. We're not in the championship. We are fourth and sixth. Now, if it was first and second, it's different."
Siis laitoit pelkästään Hamiltonin omia kommentteja, ikään kuin niillä olisi mitään painoarvoa? Varsinkin kun ne on loputtomia kertoja todistettu valheiksi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4423
Ehkä kuulosti radikaalilta, pahoittelut siitä. Mutta mitä olen yrittänyt sanoa ettei Hamilton roskasakkia ole, hänen ja Verstappenin välille on mielestäni vain vedettävä jonkinlainen viiva mitä tulee nykyiseen suorituskykyyn. Hamiltonin esimieheltä melko vahva statment häneltä kysyttäessään kumpi on parempi Hamilton vai Verstappen. Jos pitää oman kuskin kohdalla erotella kyvyt vuosiluvulla ja siihen päälle vielä kehua naapuritallin kuskin kehittyneen tuosta vielä lisää niin melko raa'alta kuulostaa Hamiltonin näkökulmasta. Itsekin vähän yllätyin ettei Toto suoralta kädeltä valinnut omaa kuskiaan paremmaksi, kenties tässä voisi olla jotain tulevaisuuden petaamista Verstappenin osalta.

Niin kuin aiemmin sanoin että jos Verstappen ja Hamilton olisivat nyt molemmat kuskimarkkinoilla vaihtamassa työpaikkaa niin kyllä se aika varmasti olisi Verstappen jonka liikkeitä siinä kytättäisiin ja kalasteltaisiin, sen jälkeen alkaisi liikkumaan muut palaset. Jos Verstappen ilmaantuisi Toton officen ovelle niin aika varmasti jompikumpi Mersun kuskeista joutuisi tyhjentämään pukukaappinsa ja tekemään tilaa, koska ei tuollaista tilaisuutta varmastikkaan hukattaisi.
Mutta kummalle maksettaisiin enemmän palkkaa? 😉
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6171
Naurattaa erilaisten F1 medioiden spekulointi, että mihin Hamilton voisi mennä jos Mercedekselle ei tule diiliä. Vaikka haluaisi vain hyvän auton ja olisi valmis pudottamaan 80 prossaa palkkaa niin mihin ovi aukeaisi?

Ferrari. Ferrarille kelpaisi Sainzin tilalle, mutta ei Hamiltoin kannata pointtia. Auton on yhtä paska kuin mersu eikä toivoa näy paremmasta.
Aston martin. Ei pointtia tiimin kannalta koska alonso ajaa hyvät tulokset halvalla verrattuna Hamiltoniin ja stroll noh on stroll eikä potkuja tule.
Red Bull. Max. Ei tästä sen enempää.
Mclaren. Ei pointtia Hamiltonin kannalta. Tiimi on paskaa ja auto paskaa tälllä hetkellä. Kestää vuosia nousta tuosta suosta ja CEO TSÄK on varmaan saamassa monoa kohta.
Muut tiimit on pysyä keskikastin ja alemman tiimejä.

Eli mediapeliä ja neuvottelutaktiikkaa. Ainoa edes jossain universumissa oleva mahis olisi tosiaan Ferrari ja sainzin tilalle, mutta paraneeko tilanne juurikaan mihinkään suuntaan ja ennen kuin Ferrari on taas kärjessä menee vielä pari vuotta.

Mä en keksi yhtään järkevää vaihtoehtoa eri tiimien tai Hamiltonin kannalta. Joten Mersulle jää jos ajaa.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2416
No joo, eiköhän sinne mersulle joku jatkopahvi sorvata, jos ajohaluja vielä riittää. Ferrari-siirto olisi kyllä vielä mielenkiintoinen nähdä, mutta tosiaan tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta. Joskus muutama vuosi takaperin jos olisi sopiva tilanne tullut eteen, niin miksei.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
3621
Nämä Hamiltonin sopparineuvottelut tuntuvat noudattavan eri kaavaa kuin muilla tähdillä. Esim. Verstappenin, Leclercin ja Norriksen jatkosopparit tulivat ns puun takaa ja yllättivät pituudellaan ennen kuin mediassa ehdittiin edes spekuloida mitään. Mitä tulee Hamiltoniin uran loppupuolella niin asiaa vatvotaan vaikka kuinka kauan julkisuudessakin molempien osapuolten toimesta että kuinka varmoja ollaan yhteisestä jatkosta. Silti siinä kestää vaikka kuinka kunnes saadaan nimet paperiin. Väännetäänkö siellä rahasta sitten niin kovin ettei nimiä saada niin helposti paperiin kuin muilla staroilla...
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6171
Nämä Hamiltonin sopparineuvottelut tuntuvat noudattavan eri kaavaa kuin muilla tähdillä. Esim. Verstappenin, Leclercin ja Norriksen jatkosopparit tulivat ns puun takaa ja yllättivät pituudellaan ennen kuin mediassa ehdittiin edes spekuloida mitään. Mitä tulee Hamiltoniin uran loppupuolella niin asiaa vatvotaan vaikka kuinka kauan julkisuudessakin molempien osapuolten toimesta että kuinka varmoja ollaan yhteisestä jatkosta. Silti siinä kestää vaikka kuinka kunnes saadaan nimet paperiin. Väännetäänkö siellä rahasta sitten niin kovin ettei nimiä saada niin helposti paperiin kuin muilla staroilla...
Käsittääkseni ainakin yhdessä sopimuksessa oli kyse muista asioista kuin ajovuosista tai rahasta. Vaan oheistoiminnasta tms. Veikkaanpa että kyse on myös siitä. Tyyliin että Hamilton haluaa mainostaa jotain omaa brändiää mersun kanssa tms...
 
Ylös