#77 Valtteri Bottas 2015: Voitot odottavat viime kauden suomalaistähteä

de rong

Banned
Onko Bottas tulevaisuuden tähti vai yhden kauden tähdenlento?
Millainen on Williams tänä vuonna?

Viime kausi oli Valtteri Bottaksen läpilyönti. Tällä kaudella odotetaan jo voittoja.

Miten käy taistelussa Kimi Räikköstä vastaan? Viime kausi oli Bottakselta hieno, Räikkösellä meni saveen surkealla Ferrarillaan.

Tämä kausi antaa paljon enteitä ja vastauksia Valtterin urasta.

Antti--91

Forza Schumi
Sijainti
Turku
Kertoo paljon kuljettajan kiinnostavuudesta, kun häntä käsittelevä toikki perustettiin päivää ennen kauden avausviikonloppua :thumbfh:

Itse kyllä seuraan Bottasin suorituksia ja toivon hänelle menestystä, mutta jotenkin tuntuu siltä että Suomessa Räikkönen on se "the formulakuski" ja Bottas "sellanen nuorempi suomalainen kuski kun siellä ajaa myös".

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Valtteri on PR koulutuksessa koulittu tylsä poliittisesti korrekti tyyppi. Ei vetoa millään lailla, kun mulla ei ole mitään käsitystä edes miehen persoonasta. Toisin sanoen keskinkertaisen tylsä persoona. Kuskina nopea tottakai, mutta ei tule säväreitä.

E. Tuhero

Well-known member
Sijainti
Tampere
Onko Bottas tulevaisuuden tähti vai yhden kauden tähdenlento?
Millainen on Williams tänä vuonna?

Viime kausi oli Valtteri Bottaksen läpilyönti. Tällä kaudella odotetaan jo voittoja.

Miten käy taistelussa Kimi Räikköstä vastaan? Viime kausi oli Bottakselta hieno, Räikkösellä meni saveen surkealla Ferrarillaan.

Tämä kausi antaa paljon enteitä ja vastauksia Valtterin urasta.
Perus pessimistinä en jaksa uskoa Williamssin parantaneen suhteessa kilpailijoihin, eli viime kaudesta petraaminen ei liene helppoa.
Yksittäinen voitto on mahdollista, mutta kait moottoripuolella voisi ajatella Williamssin menettäneen etumatkaa ferrariin ja renaulttiin ja Mersuun matka on pysynyt samana. ?

Muuten autosta on vaikea sanoa vielä mitään.. auto lienee hallittua jatkumoa viime vuodesta jote ei se susi luulisi olevan.

Antsa Rieppo

Well-known member
Sijainti
Purukiellossa
Valtteri on PR koulutuksessa koulittu tylsä poliittisesti korrekti tyyppi. Ei vetoa millään lailla, kun mulla ei ole mitään käsitystä edes miehen persoonasta. Toisin sanoen keskinkertaisen tylsä persoona. Kuskina nopea tottakai, mutta ei tule säväreitä.
Kop.

Revolt

Lead Singer
Suomalaiskuskit kautta aikain kiinnostavuusjärjestyksessä (kyse persoonasta, ei ajotaidoista tai saavutuksista):

1. Kimi
2. Keke
3. Häkä
4. Salo
5. Kovalainen
6. Bottas

PS. En niitä paria miestä vuosilta kirves ja kivi edes muista.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
jotenkin tuntuu siltä että Suomessa Räikkönen on se "the formulakuski" ja Bottas "sellanen nuorempi suomalainen kuski kun siellä ajaa myös".
Ei kai se tilanne voi paljon muutakaan olla tässä vaiheessa kuljettajien uraa. On vähintäänkin luonnollista että Kimi on konkarina ja maailmanmestarina paljon seuratumpi. Bottaksenkin aika tulee vielä. Kimin ura on lähes varmuudella jo loppupuolella F1-sarjassa.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Käsittääkseni Valtteri on ollut tuon tyylinen jo paljon ennen formuloita ja pr koulutuksia. Sanoisin kyseessä olevan oma tyyli.

Har*

Well-known member
Toivon parasta ja pelkään pahinta. Mun virallinen veikkaus edelleen on, että Vale päätyy seuraavaksi Mersun testikuskiksi, siis hyvässä skenaariossa. Tällä kaudella tulee olemaan tasaista Massan kanssa, mutta brassi vie niukasti voiton. Perusteluina se, että Vale oli kisatilanteissa aika lapanen debyyttikaudellaan Maldonadon rinnalla. Tässä nykyisessä taloushelvetissä Massan vahvempi asema suurilla markkinoilla luo tarvittavat paineet ja Valen pitäisi ylisuorittaa säilyttääkseen tallipaikkansa. Se kostautuu.

SergioCresto

Well-known member
Kertoo paljon kuljettajan kiinnostavuudesta, kun häntä käsittelevä toikki perustettiin päivää ennen kauden avausviikonloppua
Kertoo varmaan sitten jotain myös foorumin tämän kauden kirjoittelusta, että Bottaksen toikki on vasta kolmas kuskille omistettu kausiketju.

Oskari Mustakari

"Asiantuntija"
Sijainti
Oskun ja Ekin välimaastossa
Toivon parasta ja pelkään pahinta. Mun virallinen veikkaus edelleen on, että Vale päätyy seuraavaksi Mersun testikuskiksi, siis hyvässä skenaariossa. Tällä kaudella tulee olemaan tasaista Massan kanssa, mutta brassi vie niukasti voiton. Perusteluina se, että Vale oli kisatilanteissa aika lapanen debyyttikaudellaan Maldonadon rinnalla. Tässä nykyisessä taloushelvetissä Massan vahvempi asema suurilla markkinoilla luo tarvittavat paineet ja Valen pitäisi ylisuorittaa säilyttääkseen tallipaikkansa. Se kostautuu.
Samansuuntaisia ajatuksia itselläkin. Aika-ajoissa Valtteri oli selvästi Massaa parempi, mutta alkoi hävitä loppukaudesta kisavauhdissa. Niissäkin kisoissa, joissa Massa tuli heti startissa ohi Vale ei käytännössä pystynyt Massaa missään vaiheessa haastamaan, eikä se ollut taktiikoistakaan kiinni.

Toki noistakin kisoista on voinut tulla oppia ja Valtteri saattaa olla entistä vahvempi myös niissä kisoissa, joissa oli hieman perässä.

Toivotaan joka tapauksessa huippuvahvaa kautta Bottakselle!

trotwood

Well-known member
Valitettavan samankaltaiset ajatukset. Kovin haluaisin tyypistä pitää, mutta kun ei ole mitään särmää johon tarttua. Toivon toki menestystä, mutta en kyllä menetä yöuniani asian tiimoilta. Harvinaisen kypsältä Bottaksen ajatusmaailma kyllä vaikuttaa ikään ja kokemukseen nähden.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Toivon parasta ja pelkään pahinta. Mun virallinen veikkaus edelleen on, että Vale päätyy seuraavaksi Mersun testikuskiksi, siis hyvässä skenaariossa. Tällä kaudella tulee olemaan tasaista Massan kanssa, mutta brassi vie niukasti voiton.
Moni asiantuntevakin taho pitää Valea yhtenä sarjan lupaavimmista kuskeista.

Spidey

Well-known member
Voi olla tänävuonna vaikea voittaa Mersuja.

Sue_me

Well-known member
Onnea ja menestystä alkavaan kauteen! Sitä tarvitaan.

En olisi huolissani Valen persoonasta. Mitään ylenpalttista teennäisyyttä ei ainakaan ole havaittavissa, mitä eräiden toisten tiimien ja kuskien pr-hömpän suhteen tulee.

Har*

Well-known member
Moni asiantuntevakin taho pitää Valea yhtenä sarjan lupaavimmista kuskeista.
Joo samaa mieltä. Siellä on vain nykyään vain noin 4 ja puol tallia jotka voivat maksaa kuskeilleen palveluksistaan. Mä olen kyllä veikannut kolmea autoa kärkitalleile 2016, mutta Vale ei niihinkään mahdu.

Tolla puolikkaalla tallila tarkoitin Williamsia, jolla on tällä hetkellä tarpeeksi suorituskykyä ja markkina-arvoa hankkiakseen itse Maldonadon, Perezin tai vastaavan Valtterin tilalle. Minä tiedän, että se talli rakastaa Valtteria, mutta 40 miljoonaa dollaria talli rakastaa vielä enemmän. Massan markkina-arvo Valeen verrattuna on vain väestöpohjallisesti aivan toinen.

Hartsa76

Well-known member
Suomalaiskuskit kautta aikain kiinnostavuusjärjestyksessä (kyse persoonasta, ei ajotaidoista tai saavutuksista):

1. Kimi
2. Keke
3. Häkä
4. Salo
5. Kovalainen
6. Bottas

PS. En niitä paria miestä vuosilta kirves ja kivi edes muista.
JJ Lehto, Leo Kinnunen ja Mikko Kozarowitzky ovat ne suomalaiset kuskit jotka listaltasi puuttuvat.

Ihmettelen kyllä, että et edes JJ Lehtoa muistanut vaikka hän oli muutama vuosi sitten lehtien lööpeissä moottoriveneonnettomuuden seurauksena ja vaikka hän F1-uran jälkeen toimi pitkään maikkarin F1-tiimin kommentaattorina.