Vuoden 1988 Suurajot muistetaan ansaitusti Alénin ja Kankkusen huimasta kaksinkamppailusta. Mutta etenkin kisan ensimmäisenä päivänä nähtiin myös muutama muu huikea taistelu. Ensinnäkin Mazdojen jäsentenvälinen - tosin, Salosen puolustukseksi on sanottava, että tämä kärsi lähes koko perjantain polttoonaineensyöttöhäiriöistä ja kun ne saatiin kuriin, oli menokin toisenlaista. Toisekseen kamppailu kaksivetoisten herruudesta. Ford oli kehdannut tuoda tällaiseen spesiaaliralliin kaksi keski-eurooppalaista, jotka olisivat takuulla aivan hukassa suomalaisilla sorateillä. Onneksi mukana olivat sentään Vatanen ja Blomqvist, jotta kaksivetoisten ystäville olisi edes jotain nähtävää.
Muutama huomio:
- Sundströmin mahtava vauhti sen ajan, mitä vehkeet kesti. Suotta ei VM kirjoittanut:
ensimmäisen osuuden epävirallinen ottelu Muurala Motors vastaan Mazda Rally Team päättyi Mikon voitoksi. Valitettavasti tämä kamppailu päättyi Parkkolan jälkeen, jossa Mikolta meni männän rengas ja öljyt tulivat koneesta ulos. Laajavuoressa ei sitten tarvinnutkaan muuta kuin täyttää keskeytysilmoitus.
- Niillä pätkillä, kun Harri Toivosen jo auttamatta vanhentunut Delta HF toimi kunnolla, ajatkin olivat aika mukavia.
- Ja tietysti tämä... kaikesta huokuu, miten hienolta se on ralli-ihmisistä tuntunut, että Suurajoissa voi pärjätä myös ei-pohjoismaalainen. Sitä on ehkä tästä päivästä katsottuna vaikea tavoittaa, mutta moinen seikka on varmasti koettu silloin elintärkeäksi kilpailun jatkuvuuden ja MM-arvon säilyttämisen kannalta.