Haluasin kysyä kysymyksen että miten löysit F1-forumin 2009?
Hienoa että olet jaksanut kirjoittaa vuosien varrella F1 historiasta ja olet tuonut paljon triviaa lajin kuskeista,radoista, monesta muustakin yksityiskohdasta esille. Sinulla on aika pitkät viestit kun kirjoittelet menneistä kisoista ja vuosikymmenistä. Mutta se ei haittaa itseäni.
2009 tuntuu niin kaukaiselle kun ajattelee asiaa silloin palstalla meni lujaa verrattuna nykyiseen menoon.
Kiitos paljon!
Piti kirjoittaa merkkipäivänä, mutta jäi tosiaan tuolloin välistä. Siispä vastaan nyt näin vuoden päätteeksi pitkästikin:
Löysin sen oikeastaan paljon ennen tuotakin vuotta, mutta olin tuolloin vain tarkkailija enkä jäsen. Aioin itse asiassa kerran myös liittyä forumille ennenkin siis selkeämmin muutamien aiempienkin vuosien epäröintien jälkeen, mutta tuolloin eli siinä vuosien 2006-2008 ajaksi jättäydyin vielä tarkkailijalinjalle.
Tuolloin forumilla vaikka oli hienoa niin vaikutti olevan etenkin jälkikäteen myös aika pelottavankin levotonta.
Olihan silloin todella hienoja forumpersoonia ja nimimerkkejä ja moni jäi jatkamaan, mutta toisaalta moni myös lopetti tai jätti kaiken vähemmälle eri kohujen ja niistä seuranneiden asioiden vuoksi.
Tuolloin ja aikaisemminkin viimeistelin kaikkia erinäisiä tiedonhankintojani mitä tein aikana ennen forumille tuloa juurikin tämän suhteen ja olinhan toki vuosia ja vuosikymmeniä ollut muilla forumeilla joskin lähinnä vain kansainvälisillä forumeilla silloin.
Eräästä kohusta F1-forumilla minä en silloin muuta muista alkuajoilta tai juuri ennen kuin aioin liittyä mukaan eli vuosi saattoi olla jopa siis kun liityin forumille eli vuosi 2009, mutta aikaisempi osa vuotta noiden muiden juttujen sijaan niin siitä kohusta vain sen, että siinä oli kovia syytöksiä ja nimimerkki mistä kaikkea syytettiin niin vaikutti omaavan paljon tietoa ja osin asioita joista minäkin olin kiinnostunut.
Itse jos olisin syystä tai toisesta ollut tuossa kohussa osapuolena jo forumin jäsenenä niin olisin niille pahimmille kohun lietsojille tosiaan vähän saattanut ärjähtää tai ainakin edes hetken verran vaatinut rauhoittumaan siitä hurjimmasta syyttelystä nyt ainakin ja tälle tietävälle nimimerkille olisin juuri niiden eri juttujen ajaksi itse kysynyt erittäin hyväsellä viimeisen kerran, sanotaanko noin vuorokauden sisällä toimittamaan kaiken siinä kohun keskiössä olleen, valheelliseksi sanotun tietoaineiston minulle tai muilla tavoin siis sen ollessa käymättä näyttämään julkisesti muut lopullisen vedenpitävät todisteet siitä tosiaan tuon ajan sisällä, että kaikki on ollut todella toki ongelmista ja oudoista asioista huolimatta sattumusten kaupassa siinä totta!
Ja sikäli kun se olisi ollut totta niin kai siinä olisi ollut rauha maassa, hyvä mieli kaikilla ja siitä olisi otettu jatkoon opiksi kuten myös moderaattoreilta silloin olisi tullut näille pahimmille sanojille silloisia kieltoon joutumisia ja jos ei olisi ollut tai silti olisi ollut vaikkapa minulle yksityisviestin kautta ensin toimitettuna se aineisto ollut miksi sitä syytettiin niin:
Kai olisin itsekin pettynyt ja valitettavasti joutunut liittymään syyttäjien riveihin.
Onneksi ei sitä valintaa tarvinnut tehdä kun sitten vähän myöhemmin toki omista muista ennakkopeloista huolimatta tarkkailujen jälkeen tosiaan liityinkin pitkään harkittuna forumille.
Eikä ole tarvinnut lähteä vaikka välillä vaikeaa on ollutkin. Muuten tiettyjen ja harvojen käyttäjäkieltojen aikana moderaattorien toimesta muuten silloin ainoan kerran olin lähteä vain silloin kun F1-Forum ja F1-Areena kilpailivat keskenään ja huonostihan sitten F1-Areenalle kävi.
Itse en liittynyt sinne kun arvelin sen osin kuitenkin jotakin kautta menevän pieleen vaikka pohja kyllä oli siinä sellaisenaan hyvä. Mikäli se olisi menestynyt riittävästi tai se tarkkailujakson sallivuus olisi ollut riittävä hyvyydessään niin varmaankin olisin liittynyt.
Jotenkin siinä myös tuntui siltä, että F1-Areenalta tuli vähän lupauksia yhdeksästä hyvästä ja kymmenestä kauniista. Kuten myös sitten se, että vaikka olisin liittynyt niin olisiko sitten kuitenkin perusongelmaksi tullut ennen pitkää sielläkin vähän sama kuin joskus täällä forumilla on ollut eli oletuksissa siis niin olevinaan kerron/olisin kertonut liikaa vähän liian vanhoista asioista tai kisoista ikään kuin enemmän uudempaan ja nuorempaan aikakauteen kuuluvista asioista tai kisoista?
Ja mitä tietenkin enemmän se uudemmasta ajasta pitävä 'seurakunta' olisi halunnut välttää kuulemasta tai joka ei vain siitä niin olisi piitannut asiapohjaisuudesta huolimatta?
Sitäkin minä vähän pelkäsin käyvän jos olisin liittynyt.
Hieman huvittavasti olin kuitenkin muutoin liittyä F1-Areenalle vielä kerran jälkikäteen kun se oli jo aivan loppuhetkillään erään toisen itseeni kohdistuneen herjailukohun jälkeen, mutta ei sitä silloin siinä enää järkeä juuri olisi ollut.
Pahoittelut tosiaan pitkistä muisteluista ja tosiaan tuosta alkuaikojen kohun ehkä tarpeettomastakin muistelusta. Sen mitä itse siitä muuten enää muistan oli vain se, että tilanne taisi päättyä ratkaisemattomaan tai muilla tapaa todistamattomaan tilanteeseen. Ikävä juttu sellaisenaan mielestäni ja aika tarpeeton. Tai olisi siinä voinut mieluummin sama juttu hoitua pienemmälläkin määrällä kohua ja mahdollista herjailua luomatta siitä vallan hirvittävää muuta show-tapahtumaa.
Tuli vain tosiaan mieleen kun mietin miten levotonta silloin oli vaikka olihan sitä Moe Szyslakia ja Panis-Takagia ynnä muita kumppaneita myös huumorin saralla palstaa pitämässä melkoisella menolla yllä.
Näillä puhein tämä olikin sitten 16 000:s viesti ja ei muuta kuin hyvää uutta vuotta sinulle ja mutkien kautta osin muillekin forumisteille!