ACOF!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Laitetaas tästä oma toikki! Kuin varkain "tasokaaksi" turnaukseksi kasvanut Nokian pääsponsoroima Africa Cup of Nations on välierävaiheessa!

Peliä kun eurosportilta vilkuilee, niin peli on Afrikkalaista = fyysistä ja hyvin kuritonta Eurooppalaiseen peliin tottuneelle. Mutta taitavia nuo pelaajat kyllä on.

Ja kun kyse on Africasta, niin toki jotain kusetetaan.

Petos lähes pakotti Okochan jäämään
Okochan lähteminen maajoukkueen matkaan ei ollut mitenkään selvää. Vain muutama viikko ennen Tunisian turnauksen alkua ilmeni, että joku oli kavaltanut käytännössä koko Okochan eläketurvan.

17-vuotiaasta Euroopassa pelannut Okocha oli säästänyt sievoisen summan nigerialaiselle pankkitilille. Nyt rahoituslaitos oli vaikeuksissa, ja samalla oli kadonnut pelaajan noin kuuden miljoonan euron säästöt.

- Rakastan maatani, olen maajoukkueen kapteeni ja tiedän vastuuni. Mutta todellisuudessa olen suuressa pulassa, Okocha myönsi turnauksen alla.

- Kaikki rahani olivat tuossa pankissa, ja nyt ne ovat kadonneet. En todellakaan tiedä, mitä teen, sillä jalkapallo on ainoa ammatti, jota osaan, pelaaja itki.

Yksi varteenotettava vaihtoehto oli, että Afrikan historian kallein pelaaja jättää mestaruuskisat väliin ja keskittyy vain palkanmaksajansa Boltonin peleihin.

- Tämä on todella vaikeaa. Voin vain toivoa, että kaikki järjestyy.

Presidentti korvaa säästöt valtion kassasta
Onneksi Okocha uskalsi lähteä Tunisiaan. Kamerun-voiton jälkeen kapteeni sai kuulla pitkästä aikaa positiivisia talousuutisia.

- Olen määrännyt Nigerian keskuspankin maksamaan Okochalle hänen kadonneet säästönsä, maan presidentti Olusegun Obasanjo sanoi radiossa.

Taustalla on pelko siitä, että futistähden kohtalo karkottaisi elintärkeät ulkomaiset sijoittajat pois maasta.

- Olen rohkaissut ihmisiä investoimaan tähän maahan. Nyt minun pitää varmistaa, että heidän rahansa on turvassa, presidentti päätti ja kehotti maajoukkuetta voittamaan sekä huomisen välierän että finaalin.
Ett silleen!!!!!!!!!