Älypuhelin

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä

Paras käyttis älypuhelimelle?

• Äänestäjiä yhteensä
    132

jjv

Arschloch
Mun 175 euron Lumia on semmonen voimanpesä, että kahdella sadalla korunalla ostamani muovikuorikin oli jo kolmesta kulmasta murtunut rikki alle viikko paikalleen asentamisen jälkeen.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Sormenjälkesi kului pois liiallisen käytön takia.
Ei kulunut. En vaan muista, miksi lopetin koneeseeni kirjautumisen sormenjäljellä?

Ensi alkuun se tuntui niin hienolta ja niin James Bond-maiselta, mutta uutuuden viehätys loppui aika äkkiä. Niin, ja tämä hylkäämäni sormenjälkitunnistus oli käytössä loppuvuodesta 2007 ja alkuvuodesta 2008. Ja sama H-P toimii edelleen kera Windows Vistan.

jjv

Arschloch
No niin, Myytinmurtajat huijasi sormenjälkitunnistinta IHAN HEITTÄMÄLLÄ.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Haa

Sanokaas, te jotka tiedätte, notta miten saan kuvat siirrettyä Nokia Lumia 635:iidestä tietokoneelleni. Aikoinaan, kun kytkin USB-johdon kiinni, niin tuli näyttöön sellainen ikkuna, jossa oli mahdollisuus klikkailla erilaisia kuvansiirtojuttuja. Nyt tuota ikkunaa ei enää tule. Olen ilmeisesti epähuomiossa ruksannut siitä ikkunasta vaihtoehdon: "Älä näytä tätä uudelleen."

Apuva. Ja kiitos jo etukäteen.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Haa

Kun avaa 'resurssienhallinnnan' USB:n ollessa kytkettynä niin eikös silloin näy phone siellä yhtenä tietokoneasemana?
Tarkoittanet samaa kun 'laitehallinta'?

Siellä hallinnassa tosiaan näkyy Lumia 635 laitteena kera keltaisen huutomerkin. Windows Vistan ja Lumian yhdistävä ohjaintiedosto, eli ajuri puuttuu. Siksi en saalaitehallinnan tai resurssienhallinnan kautta yhteyttä puhelimeen. Sama juttu oli edellisellä Lumialla, siis tuolla, mistä on näyttö hajalla.

Ajurien asennus ei onnistu kirveelläkään. Windows ilmoittaa, että uusi laite on löydetty ja pyytää paikantamaan ja asentamaan ohjainohjelmiston.

1) Klikkaan paikantamis-, ja asentamisnappulaa, että paikanna ja asenna.
2) Windows etsii ja asentaa ohjainohjelmistoa Lumia 635 (RM-974) Windows Update -sivustosta. Nelisen minuuttia...
3) Windows odottaa käyttäjän tietoja. Kolmisen minuuttia....
4) Windows sanoo: "Asenna hankinnan Lumia 635 (RM-974) mukana tullut levy asemaan." Laitteen mukana ei tullut yhtään levyä saati levykettä. Kaksi minuuttia...
5) Windows sanoo: "Minulla ei ole levyä, näytä vaihtoehdot." Klikkaan, ettei tosiaan ole levyä. Yksi minuutti...
6) Windows sanoo etsivänsä ratkaisua ongelmaan. Noin kymmenen minuuttia...
7) Windows sanoo: "Etsi ohjainohjelmistoa tietokoneesta manuaalisesti. (Kokeneet käyttäjät). Olen muutamankin kerran etsinyt ko. ohjelmistoa sitä löytämättä.
8) Aikoinaan vuodatin ylläolevaa vastaavan kyselylitanian Matkapuhelinforumille Lumia 625:ttä koskien. Sama tulos. Lumian ja Windows Vistan yhdistävää ajuria ei sillonkaan löytynyt.

Auttakaas nyt jo.

Heitänkö klasista pihalle tietokoneen tai Lumian? Vaiko molemmat? Vai hyppäänkö itse?

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Pari viikkoa ollut Sony Xperia Z5 Compactin omistajana. Ensimmäinen Android-puhelin ikinä, enkä aiemmin ole kyseistä käyttöliittymää edes kokeillut. Kyllähän tämä iPhonen jälkeen totuttelua vaatii, mutta ihan pätevä puhelin vaikuttaa olevan. Akun kesto täysin toista luokkaa ja pöly- ja vesisuojaus on niinikään plussaa.

burb

.
Akun kesto täysin toista luokkaa ja pöly- ja vesisuojaus on niinikään plussaa.
Hetkinen. Siis Androidissa akun kesto plussaa?
Olen varmaan erheytetty, luulin että asia on toistepäin.
Toki tiedän että näytön koko ratkaisee paljon, omassa Android-puhelimessanihan se on valtava (<-leuhkimista, oikeesti mulla on pieni kikkel').

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Sanokaas, te jotka tiedätte, notta miten saan kuvat siirrettyä Nokia Lumia 635:iidestä tietokoneelleni. Aikoinaan, kun kytkin USB-johdon kiinni, niin tuli näyttöön sellainen ikkuna, jossa oli mahdollisuus klikkailla erilaisia kuvansiirtojuttuja. Nyt tuota ikkunaa ei enää tule. Olen ilmeisesti epähuomiossa ruksannut siitä ikkunasta vaihtoehdon: "Älä näytä tätä uudelleen."

Apuva. Ja kiitos jo etukäteen.
1. Yhdistä puhelin pilveen.
2. Siirrä puhelimen kuvat pilveen.
3. Imuroi kuvat pilvestä peltiaivoon, eli mikrotietokoneeseesi.

jjv

Arschloch
Työsähköpostissain oli ilmoitus, että jatkossa firman Iphoneja ei enää korjata vaan hankitaan tilalle Lumia.
Mun yli puolivuosikymmentä vanha Alcatel-Lucent ei ole vaatinut korjaamisia lain. Käy ja kukkuu.

Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Hetkinen. Siis Androidissa akun kesto plussaa?
Olen varmaan erheytetty, luulin että asia on toistepäin.
Toki tiedän että näytön koko ratkaisee paljon, omassa Android-puhelimessanihan se on valtava (<-leuhkimista, oikeesti mulla on pieni kikkel').
Ainakin Z5 Compact vs. iPhone 5s -tapauksessa akun kestosta menee pisteet täysin Sonylle.

iPhone 5S; valmiusaika 225h, puheaika 8h
Sony Xperia Z5 Compact; valmiusaika 520h, puheaika 14h.
Käytännössäkin akku kestää Sonyssa tuplat pidempään.

Näyttöhän noissa on samaa luokkaa, iPhone 4", Sony 4,6". Isoa puhelinta en loppujen lopuksi halunnut, vaikka sellainenkin oli jossain vaiheessa harkinnassa (Huawei Honor 7, Samsung Galaxy S6 / S6 Edge).

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulle on ihan sama mikä akunkesto puhelimessa on kunhan se kestää yli 16 tuntia.
Lataan puhelimen joka tapauksessa säännöllisesti joka yö.

Edellinen Lumia kesti juuri yli tuon kriittisen ajan ja niin kestää nykyinenkin.
Akkua syönee bluutuut ja wifi, jotka ovat päällä koko päivän, ja lisäksi tulee käytettyä nagitaattoria lähes päivittäin.

Tuollaiset 520 tunnin käyttöajat on samanlaisia kuin autojen päästötiedot, ei niihin pääse kuin laboratoriotesteissä kun kaikki puhelimen toiminnot on kytketty pois päältä. Kusetusta. Totuus käytössäni on vuorokausi.

Edit:
Katsoin Lumiani akkukeston tiedot.
Valmiusaikaa luvataan 528 h
Puheaikaa 13h

BUAHHAH! HIIH HIH HII!
Käyttökokemuksen perusteella akku kestää vuorokauden.

Viimeksi muokattu:

oldez

Well-known member
Tuollaiset 520 tunnin käyttöajat on samanlaisia kuin autojen päästötiedot, ei niihin pääse kuin laboratoriotesteissä kun kaikki puhelimen toiminnot on kytketty pois päältä. Kusetusta. Totuus käytössäni on vuorokausi.
Komp.

Nää on suht luotettavia ja vertailukelpoisia testejä.
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3

edit. Tosin noissa testeissä on se ongelma että ne tehdään yleensä heti kun laitteet tulevat ulos. Varsinkin iPhoneissa ja WP-puhelimissa tulee laitteen käyttöiän aikana useita akunkestoa parantavia päivityksiä. Varsinkin 920:sen kohdalla sen huomasi.

Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Mulla on Sony Xperia Z3(?) Compact.

Akkua lataan yleensä joka toinen päivä. Aiemmissa Lumioissa ja Androideissa lataukset ovat olleet vähintään päivittäin.

Noin muutenkin olen tyytävinen puhelimeen kaikin puolin.