Ahvenisto ´82

Mestari

Active member
Palautu tuossa mieleeni kun luin juttua noista Ahveniston vauhtipäivistä...

Muistanko ajankohdan oikein jos väitän surullisen helikopteri onnettomuuden sattuneen 1982?
Olin paikalla, mutta oikeastaan kaikki muistikuvat tapahtumasta ovat päässeet unohtumaan, lukuun ottamatta karmivaa näkyä kun helikopteri kierii alas ahveniston yleisön täyttämää rinnettä... Jos joku muistaa paremmin surullisen päivän tapahtumia, niin voisi palauttaa niitä minu ja muiden mieleen.

Itse olin silloin vielä varsin nuori ja todistin tapahtunutta muutaman kymmenen metrin päästä. Radan tapahtumista en muista kuin että onnetomuus hetkellä rataa kiersi moottoripyöriä, jotka pysähtyivät radalle seuraamaan tilannetta. Vielä nykyisinkään Ahvenistolla olessaan ei tule mieleenkään jäädä kisaa katsomaan tuolle onnettomuuspaikalle.

nokia 1610

Guest
Ahveniston helikopteriturmasta sen verran että se tapahtui 1984, tämä on muuten varma tieto, olin nimittäin serkun ja isän kanssa 15 metrin päässä paikasta johon helikopteri putosi.
Tässä sen päivän tapahtumat, mitä muistan.
Olin isäni sekä serkun kanssa kaiteella katsomassa kisaa ja vähän ajan kuluttua näin helikopterin tulevan kaukana horisontissa, aloin seurata kisaa kunnes heli oli aivan yläpuolellamme jolloin sanoin isälle että, katso helikopteri, isä rupesi seuraamaan helikopteria ja minä kisaa, kunnes isä tönäisi serkkua ja näytti rinteeseen jonka jälkeen isä sieppasi minut ja sitten mentiin juoksemalla muutamia kymmeniä metrejä ja pysähdyttiin ja tämän jälkeen muistan vain että meidät kierrätettin kaukaa taphtumapaikasta pois.
Olin muuten 7 vuotias ja huomatkaa miten hyvin vielä muistan tapahtuman.
Mutta huolimatta tästä ikävästä tapahtumasta
kaipaan joka hetki 80-luvun huippukisoja, rallicross em/sm, ahveniston vauhtipäivät, tähtien kisat ja niin edelleen.

Löytyisikö joltakin muuten näistä kisoista videokoosteita, itseltäni löytyy vain ahveniston vauhtipäivät 1984 sekä myös
pikkuinen pätkä videota kun helikoteri pyörii rinnettä alas.

[This message has been edited by nokia 1610 (edited 01-12-2000).]

Führer

Well-known member
Onkos siitä netissä jossain kuvia?
Montako siinä kuoli/loukkaantui?

Mestari

Active member
Tosiaan taisi olla ´84...
Itse olin muuten 8 vuotias ja paikalla isäni ja serkkuni ja sen isän kanssa. Katselemassa oltiin kaiteen vieressä noin kaksi-kolmekymmentämetriä paikasta johon kopteri rinnettä alas kieri. Tapahtuman jälkeen seurattiin jonkin aikaa pelastustoimia, ja kuultiin vieressä olleilta viranomaisilta että kisat on ohi. Lähdettiin autolle ja soitettiin jäähallin vieressä olevan kaupan edessä olevasta puhelinkioskista kotiväelle että kunnossa ollaan.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Jotenkin on sellainen muistikuva että seitsemän olisi kuollut.

Kopteriahan oli yleisön joukossa kiroiltu jo lauantaina ja sunnuntaina sitten tuli moka, kiitos tuulenpuuskan ja aivan liian ahtaan "kentän" mäen päällä.

Yleisölennätykset eivät oikein tainneet käydä kaupan. Useimmat olivat kuitenkin tulleet seuraamaan moottoriurheilua...

nokia 1610

Guest
Minä kyllä muistan että 4 kuoli ja 11 loukkaantui mutta voin olla väärässäkin.