Ahveniston Vauhtipäivät 12.8

jmt

Senile Member
Liittynyt
1.1.1999
Viestit
2161
Sijainti
Isle of Man
Originally posted by Spyder:
<STRONG>Toteutus on vauhdikas, ainoa puute on hidastusten puuttuminen, mutta muuten kamerakulmia vaihtamalla saadaan tilanteet hyvin esille. Useissa autoista on incar-kamerat, joista tulee todella hyvää kuvaa. Osaava leikkaaja koostaa vauhdikkaan shown. MTV3 ja AKK Sports, ottakaa mallia!</STRONG>
Toteutus oli vuonna 2000 mielestäni ihan OK. Hassu juttu sinänsä, että tänä vuonna kun MTV3:lle myytiin yksinoikeudet, näkyvyyden taso romahti.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

No sanottakoon nyt että Ahvenisto on suomessa ratana numero 1.
Itse suurena Ahvenisto fanina kyllä myönnän kyseiset puutteet, mutta katsotaan nyt jos tilanne parantuisi, joku kisoja Ahvenistolla monta vuotta seurannut voi todeta että ei siellä ennenkään ole katsomoita tarvittu ja yleisöä on käynyt silti 10 tuhansia kisoissa ja hyvin on viihdytty ja lisätään nyt vielä että se ei ole kuin asenteesta kiinni viihtyykö siellä vai ei.
Mitä tulee jättiscreenin puuttumiseen Ahveniston toukokuun kisasta niin vaikka olenkin suuri Ahvenisto www.angelfire.com/sports/ahvenisto/ fani niin luuletteko että en käynyt nimittäin hieman kuumana kun kisaan mentäessä oli lappu että jättiscreeniä ei ole.
Nyt viimeiseen syyskuun kisaan on tulossa jättiscreeni VM:n mainoksen mukaan, saas nähdä...
Tietysti voidaan ajatella että Ahveniston rata aiheuttaa kateutta, sitä suomalaista perivihollista?.</STRONG>
Mistä Affensito aiheutaa kauteutta...siellä on varikko niin perseestä että joka teami ei sinne reaklla mahdu ja ennenpitkään useimmilla tulee olemaan.
Toiseksi turva-alueet=0 ja paljon muuta...katsomossa enään kukaan ei köktä rinteessä sen ovat esim nämä jääkiekko kolossit saaneet aikaan ..ja Thunder on muuten viimeinen missä on ollut kunnon katsomot ja muut puitteet.
Ratanahan hvenisto on kiva mutta käyppäs tutustumassa itse ajaen esim Kemoraan tai Botniaringille ei häpeä nekään ja Suomen ehdoton Helmi on ja tulee jatkossakin olemaan Mika Salo Circuit....kolahti siinä määrin itselle että voipi olla että jatketaan pelkästään kartingilla tästä lähin...katsos kun karting-Rata maksaa 100 miljoonaa niin se ON HIENO...millä muulla radalla on katetut katsomot ja vesi WC t niiden alapuolella etc etc....ottakaa huomioon että Vain Keimola aikoinaan maksoi samoja summia suhteessa...Alastaro ja muut tulee kaukana perässä.

Times they are a´changing...
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Tose:
<STRONG>

Olin virallisella pääsymaksulla sekä yökisassa että heinäkuun V8/GTI-tapahtunassa.


Taustalla näkyvään katsomoon ei päässyt ilman 30 mk lisämaksua ja katsomon edessä olevalta aidalta tulivat järkkärit häätämään jonkin ajan jälkeen pois (ei siitäkään kyllä koko autoa betonin takaa nähnyt). Toisella puolen lähtö ei ollut kuin hiekkarinne paluutien toisella puolella. Radan lopussa, kuvassa näkyvän katsomon vastakkaisella puolella, on toinen katsomo, johon piti myös maksaa 30 mk lisähinta. Kummaltakin puolelta on ainakin 20 metriä näkyvyyden estävään muuriin. Koko laitetta lähdössä ei saa kuvaan kuin takaa ylikulkusillalta


ja varikolta.</STRONG>

en tiedä kuinka lyhenläntä tai likinäköinen olet kun ihan radan reunaan on pako änkeä mutta itsellä ei ole ikinä ollut vastaavia ongelmia ja pituuttakaan ei liikaa...
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>


en tiedä kuinka lyhenläntä tai likinäköinen olet kun ihan radan reunaan on pako änkeä mutta itsellä ei ole ikinä ollut vastaavia ongelmia ja pituuttakaan ei liikaa...</STRONG>
Niin saatanan likinäköinen ja pätkä, että en nähnyt mitään betoseinän läpi ja näin ollen en saanut ainuttakaan kuvaa, jossa etupyörät nousevat lähdössä. Tämän kuvan paikasta se oli saattanut lähes onnistua, mutta siitä häädettiin pois.

Alla olevaa kuvaa klikkaamalla näkyy lisää lyhyenlännän sokean kuvaajan paskakuvia.
Tuokin kuva on otettu paikasta, josta tultiin häätämään pois, kun minulla ei ollut lehdistökorttia.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Tose:
<STRONG>
Niin saatanan likinäköinen ja pätkä, että en nähnyt mitään betoseinän läpi ja näin ollen en saanut ainuttakaan kuvaa, jossa etupyörät nousevat lähdössä. Tämän kuvan paikasta se oli saattanut lähes onnistua, mutta siitä häädettiin pois.

Alla olevaa kuvaa klikkaamalla näkyy lisää lyhyenlännän sokean kuvaajan paskakuvia.
Tuokin kuva on otettu paikasta, josta tultiin häätämään pois, kun minulla ei ollut lehdistökorttia.</STRONG>
ole onnellinen että sait edes noi kuvat ihan hienoja ne on ja mikä siinä niin kiehtoo jos auto keulii näkeehän sitä joka kisassa katuautoillakin......hauskempaa on olla itse kyydissä autossa joka niin tekee ja vielä hauskempaa kun vieressä oleva MP kuski huomaa että oma GSX1100-R ei omaa mitään jakoa...
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Mistä Affensito aiheutaa kauteutta...siellä on varikko niin perseestä että joka teami ei sinne reaklla mahdu ja ennenpitkään useimmilla tulee olemaan.
Toiseksi turva-alueet=0 ja paljon muuta...katsomossa enään kukaan ei köktä rinteessä sen ovat esim nämä jääkiekko kolossit saaneet aikaan ..ja Thunder on muuten viimeinen missä on ollut kunnon katsomot ja muut puitteet.
Ratanahan hvenisto on kiva mutta käyppäs tutustumassa itse ajaen esim Kemoraan tai Botniaringille ei häpeä nekään ja Suomen ehdoton Helmi on ja tulee jatkossakin olemaan Mika Salo Circuit....kolahti siinä määrin itselle että voipi olla että jatketaan pelkästään kartingilla tästä lähin...katsos kun karting-Rata maksaa 100 miljoonaa niin se ON HIENO...millä muulla radalla on katetut katsomot ja vesi WC t niiden alapuolella etc etc....ottakaa huomioon että Vain Keimola aikoinaan maksoi samoja summia suhteessa...Alastaro ja muut tulee kaukana perässä.

Times they are a´changing...</STRONG>
Tuolle radalle on vaan paha mennä ajamaan Sport 2000 autoilla.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Tuolle radalle on vaan paha mennä ajamaan Sport 2000 autoilla.</STRONG>
No älä sano, on siellä jo yksi Sport 2000 Honda ollutkin jo radalla...
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

No älä sano, on siellä jo yksi Sport 2000 Honda ollutkin jo radalla...</STRONG>
Niin mutta kunnon kisaa siellä on turha yrittää.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

Niin mutta kunnon kisaa siellä on turha yrittää.</STRONG>
Onko...ainakin radalle tarkoitetuilla vehkeillä siellä on ollut kovemmat kapinat ja nimekkäämpiä kuljettajia jo tänä kautena mitä Apparalla yhteensä..
Rahalla saa ja hevosilla pääsee...
Koskahan AKK ja eräät muut ymmärtävät/haluavat myöntää että Apparasta on aika auttamasti ajanut ohi huippuradaksi?

[ 01-09-2001: Message edited by: Mad-Mike ]
 

Petri L

Well-known member
Liittynyt
29.5.2001
Viestit
846
Originally posted by Mad-Mike:
<STRONG>

Onko...ainakin radalle tarkoitetuilla vehkeillä siellä on ollut kovemmat kapinat ja nimekkäämpiä kuljettajia jo tänä kautena mitä Apparalla yhteensä..
Rahalla saa ja hevosilla pääsee...
Koskahan AKK ja eräät muut ymmärtävät/haluavat myöntää että Apparasta on aika auttamasti ajanut ohi huippuradaksi?

[ 01-09-2001: Message edited by: Mad-Mike ]</STRONG>
No turha kai sinua on muistuttaa siitä että siellä on nähty (ja tullaan näkemään) kyllä semmoisia kisoja mistä Mika Salo Circuit voi vain uneksia, niitä on turha tässä ruveta kertomaan koska niitä on niin monia. Ahvenisto on ainoa oikea moottorirata suomessa piste!.

[ 04-09-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
:) No jaa... Ei Kemorankaan meriittilista niin huono ole. Lappalainen opetteli kisanjärjestämistä Kemora 500:lla ja vaikkei kyseessä mikään tähtien kisa ollutkaan, on kisassa mukana olleiden kuskien ja tiimien taso aika uskomaton näin jälkikäteen:

*Roush Racing - voiko enään legendaarisempaa tallia olla rata-autoilun puolella Amerikan mantereella? Vieraili kahdesti.

*Konrad - mukana jo C-ryhmässä, nyt kilpailuttaa Saleenia ALMS-sarjassa. Kerran mukana kahden Porschen voimalla.

*A-ryhmän EM-sarjan voittanut Volvon tehdastiimi.

*Kisan voittanut BMW M1 on kunniapaikalla Sauberin museossa. Kyseinen peli itsensä Peterin suunnittelema.

*Roland Ratzenberger
*Scott Pruett (CART)
*Willy T. Ribbs (CART)
*Juan Manuel Fangio II (CART)
...

-Kemora taitaa olla ainoa Suomen radoista, jossa on kellotettu aika sekä F1:llä, että CART (Indy) -autolla?

-Ilman Kemoraa ei Suomessa tällä hetkellä ajettais kuorma-autojen EM-osakilpailua. Tais olla kahdesti "sarjan paras osakilpailu"?

-Tarjoaa parasta viihdettä katsojalle. Rata on riittävän nopea myös Super Saloonille ja tarjoaa yli neljä hyvää ohituspaikkaa. Pääkatsomosta näkee noin 80% radasta ja katsomohan on tietenkin katettu... :) Varikon koko riittää ja tiimien käytössä "pit boxit" (kylläkin hieman rapistuneet.

-Taatusti turvallisempi kuin Ahvenisto, eikä tuhoa autoja samaan malliin.
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Petri eli nokia 1610:
<STRONG>

No turha kai sinua on muistuttaa siitä että siellä on nähty (ja tullaan näkemään) kyllä semmoisia kisoja mistä Mika Salo Circuit voi vain uneksia, niitä on turha tässä ruveta kertomaan koska niitä on niin monia. Ahvenisto on ainoa oikea moottorirata suomessa piste!.

[ 04-09-2001: Message edited by: Petri eli nokia 1610 ]</STRONG>

Totta jupiset Affenistolla tosiaan on nähty mutta tuskin enään nähdään...ja MSCssä nuo nimekkäät kuskit ovatkin ajaneet omaksi huvikseen ...eli JJ Lehto M.Salo G.Tarquini E.Rannila (juuh ränni rannila) sekä Pekka Lillbacka....ehkä ei kaikki M-sport Nimiä mutta NIMIÄ kuitenkin..

:D
Jos perustelusi on moottoriradalla kapeus ja korkeuserot niin ok mutta jos otetaan muut puitteet huomioon niin henk koht. en paljoa arvosta Affenistoa enään vaikka kuinka remontoitaisiin...
Varikkopilttujen koot (missä ne edes on...) Sosiaalitilat...yleisön
pääsy varikolle (ns Kaarisilta rinteestä varikolle heti...)
Parkkipaikat niin teamien vehkeille kuin varikkoperävaunuille ja yleisölle...etc etc...
Kiva siellä ajaa on mutta kun lipsahtaa niin tekee kipeää muistettava on että Affenistolla kuitenkin on muutama kuolonuhrikin joten KV rataa siitä ei saa tekemälläkään ja vain se on perusteluni Kunnon ison auton radalle...tällä hetkellä valtikka on ja pysyy Alastarolla.

-Thunder takaisin toivon minä !

[ 04-09-2001: Message edited by: Mad-Mike ]
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Zep:
<STRONG> :) No jaa... Ei Kemorankaan meriittilista niin huono ole. Lappalainen opetteli kisanjärjestämistä Kemora 500:lla ja vaikkei kyseessä mikään tähtien kisa ollutkaan, on kisassa mukana olleiden kuskien ja tiimien taso aika uskomaton näin jälkikäteen:

*Roush Racing - voiko enään legendaarisempaa tallia olla rata-autoilun puolella Amerikan mantereella? Vieraili kahdesti.

*Konrad - mukana jo C-ryhmässä, nyt kilpailuttaa Saleenia ALMS-sarjassa. Kerran mukana kahden Porschen voimalla.

*A-ryhmän EM-sarjan voittanut Volvon tehdastiimi.

*Kisan voittanut BMW M1 on kunniapaikalla Sauberin museossa. Kyseinen peli itsensä Peterin suunnittelema.

*Roland Ratzenberger
*Scott Pruett (CART)
*Willy T. Ribbs (CART)
*Juan Manuel Fangio II (CART)
...

-Kemora taitaa olla ainoa Suomen radoista, jossa on kellotettu aika sekä F1:llä, että CART (Indy) -autolla?

-Ilman Kemoraa ei Suomessa tällä hetkellä ajettais kuorma-autojen EM-osakilpailua. Tais olla kahdesti "sarjan paras osakilpailu"?

-Tarjoaa parasta viihdettä katsojalle. Rata on riittävän nopea myös Super Saloonille ja tarjoaa yli neljä hyvää ohituspaikkaa. Pääkatsomosta näkee noin 80% radasta ja katsomohan on tietenkin katettu... :) Varikon koko riittää ja tiimien käytössä "pit boxit" (kylläkin hieman rapistuneet.

-Taatusti turvallisempi kuin Ahvenisto, eikä tuhoa autoja samaan malliin.</STRONG>
No aika samoilla linjoilla ollaan KeMoRa on lempiratojani siellä on edes yritetty ison radan malliin....

Mitä taasen teameihin tulee niin Roushille löytyy vastineet Hendrick Motorsportista Penske Racingistä ,All American Raceristä (Dan Gurney)Aj Foyt Racingista, Wood Brothersista ja monesta muusta esim niistä 63 sta jotka Nascarissa on tänä(kin) vuonna mukana..
Tosin Roush oli ja on silti nimekkäin talli mitä suomessa on käynyt.
Vaikka otetaan Thunderin teamitkin syyniin.
Esim alfan Tehdastalli on nykään Nord Auto ei se kuuluisa Autodelta.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Uudessa VM:ssä Esa Schroderuksen vetoomus AKK:lle. Mielestäni erittäin järkevää tekstiä, johon AKK:n kannattaisi tarttua.

Omille (tai Don Viton) sivuille on lähiaikoina tulossa SS-aiheinen juttu, johon toivon myös teidän kaikkien osallistuvan. SS-autoja koskevaa kuvallista materiaalia otetaan vastaan! matti.puumala@pp.inet.fi
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Zep:
<STRONG>Uudessa VM:ssä Esa Schroderuksen vetoomus AKK:lle. Mielestäni erittäin järkevää tekstiä, johon AKK:n kannattaisi tarttua.
</STRONG>
Niin kannattaiskii :) Mutta siinä jutussa oli kaksi pientä kauneusvirhettä... 1)Se oli nimetty ehdotukseksi - "vaatimus" olisi ollut painokkaampi ja 2) siitä puuttui se "tai" -sanan jälkeinen lause. Eli mitäs sitten jos AKK ei tälläkään kertaa noteeraa moisia ehdotuksia ?? :confused:
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
Originally posted by Don Vito:
<STRONG>

Niin kannattaiskii :) Mutta siinä jutussa oli kaksi pientä kauneusvirhettä... 1)Se oli nimetty ehdotukseksi - "vaatimus" olisi ollut painokkaampi ja 2) siitä puuttui se "tai" -sanan jälkeinen lause. Eli mitäs sitten jos AKK ei tälläkään kertaa noteeraa moisia ehdotuksia ?? :confused:</STRONG>

Joo siinä on vaan tuo ongelma että AKKssa voidaan ajatella että tuo ehdotus on vain "yhden miehen" näkymys mitä se ei ole...
Esim juuri eilen keskustelin eräästä kaverista joka kaikesta huolimatta haluisi vaihtaa luokkaa SS:ään ihan sen perusteella että SS vehkeissä on voimaa ja kustannukset kuitenkin alle Sporttien.
 

mie

Well-known member
Liittynyt
11.12.2000
Viestit
69
Jos ei raha riitä, ajelkaa vaikka kartingia[/QB][/QUOTE]

Arvostaisin todella paljon, jos et alentaisi kartingia SS touhujen tasolle! Koska todennäköisesti usea kartingissa huipputasolla kilpaileva käyttää vuodessa enemmän rahaa kilpailutoimintaan kuin SS-kuljettajat.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Originally posted by Rainmaster:
<STRONG>
Arvostaisin todella paljon, jos et alentaisi kartingia SS touhujen tasolle! Koska todennäköisesti usea kartingissa huipputasolla kilpaileva käyttää vuodessa enemmän rahaa kilpailutoimintaan kuin SS-kuljettajat.</STRONG>
Vai vielä alentaisi.... hah
:mad:
 
Ylös