Aika-ajoformaatti

Mikä on mielestäsi paras aika-ajo formaatti?

  • Ehdotus 1

    Äänet: 7 10,3%
  • Ehdotus 2

    Äänet: 31 45,6%
  • Ehdotus 3

    Äänet: 16 23,5%
  • Ehdotus 4

    Äänet: 2 2,9%
  • Ehdotus 5

    Äänet: 12 17,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    68

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Katsotaanpas miten äänet jakautuvat asiantuntevien forumilaisten kesken. Maikkarin äänestykset kun voivat vääristyä pahasti erilaisella äänestäjäpohjalla.

EHDOTUS 1:
kokonaiskesto 60min
-2x25 min ajojakso
-ajojaksojen välissä 10min tauko
-kuljettajan nopein aika molemmista ajojaksoista lasketaan yhteen (loppuaika= kuljettajan 1.ajojakson nopein aika + kuljettajan 2.ajojakson nopein aika)
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen

EHDOTUS 2:
kokonaiskesto 60min
-ensin 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 16-20 ja 15 nopeinta saa jatkaa
-sitten 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 11-15 ja 10 nopeinta saa jatkaa
-30 minuutin ajojakso, jonka aikana ratkaistaan lähtöruudut 1-10
-aikoja ei voi siirtää ajojaksosta toiseen eli jatkoon päässeiden ajat nollataan kunkin jakson jälkeen
-nopein kierros ratkaisee sijoituksen
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen

EHDOTUS 3:
kokonaiskesto 60min
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen
-Jos kuljettaja saa ajan ensimmäisen 30 minuutin aikana, hän saa käyttöönsä uudet renkaat aika-ajon jälkimmäiselle puoliskolle
-nopein kierros ratkaisee sijoituksen

EHDOTUS 4:
kokonaiskesto 60min
-Kukin kuljettaja ajaa yksitellen nopean kierroksen, jonka aika ratkaisee sijoituksen
-Aika-ajon jälkeen ei saa tankata eikä vaihtaa renkaita eli aika-ajo ajetaan sillä polttoainemäärällä ja niillä renkailla, joilla kuljettaja lähtee kilpailuun
-Ajojärjestys on edellisen kilpailun käännetty paremmuusjärjestys

EHDOTUS 5:
kokonaiskesto 60min
-2x25min ajojakso
-Ajetaan molemmissa jaksoissa vain yksi yritys, jossa saa ajaa kaksi nopeata kierrosta
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen
-Nopein kierros kummasta sessiosta tahansa ratkaisee sijoituksen
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Vain yksi yksi kerrallaan-vaihtoehto, joten valinta oli selvä, vaikka polttoainemäärä onkin väärä.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Näistä kun pitää valita niin ykkönen.
Kolmosessa yritetty saada ohjelmaa myös ekalle puoliskolle, mutta siinä riittää että käy pyörähtämässä yhden kokonaisen kierroksen testiajoa.. Ykkösessä tulisi yritystä siihen kun ajalla olisi merkitystä..
 

Asko S.

Tonttu
Liittynyt
1.3.2002
Viestit
4146
Sijainti
Tampere
DTM-tyyliin. Ekaks saa ajaa vapaasti. Toiseen osaan pääsee 10 parasta jotka ajavat yksitellen kierroksen, joka määrävät heidän välisensä järjestyksen.
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Henkka sanoi:
EHDOTUS 2:
kokonaiskesto 60min
-ensin 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 16-20 ja 15 nopeinta saa jatkaa
-sitten 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 11-15 ja 10 nopeinta saa jatkaa
-30 minuutin ajojakso, jonka aikana ratkaistaan lähtöruudut 1-10
-aikoja ei voi siirtää ajojaksosta toiseen eli jatkoon päässeiden ajat nollataan kunkin jakson jälkeen
-nopein kierros ratkaisee sijoituksen
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen
Tämä vaihtoehto siten, että kolmanneksi alin kohta pois.
 

Meleren~

Well-known member
Liittynyt
15.7.2005
Viestit
308
Henkka sanoi:
Katsotaanpas miten äänet jakautuvat asiantuntevien forumilaisten kesken. Maikkarin äänestykset kun voivat vääristyä pahasti erilaisella äänestäjäpohjalla.

EHDOTUS 1:
kokonaiskesto 60min
-2x25 min ajojakso
-ajojaksojen välissä 10min tauko
-kuljettajan nopein aika molemmista ajojaksoista lasketaan yhteen (loppuaika= kuljettajan 1.ajojakson nopein aika + kuljettajan 2.ajojakson nopein aika)
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen

EHDOTUS 2:
kokonaiskesto 60min
-ensin 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 16-20 ja 15 nopeinta saa jatkaa
-sitten 15 minuutin ajojakso, jonka viisi hitainta saa lähtöruudut 11-15 ja 10 nopeinta saa jatkaa
-30 minuutin ajojakso, jonka aikana ratkaistaan lähtöruudut 1-10
-aikoja ei voi siirtää ajojaksosta toiseen eli jatkoon päässeiden ajat nollataan kunkin jakson jälkeen
-nopein kierros ratkaisee sijoituksen
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen

EHDOTUS 3:
kokonaiskesto 60min
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen
-Jos kuljettaja saa ajan ensimmäisen 30 minuutin aikana, hän saa käyttöönsä uudet renkaat aika-ajon jälkimmäiselle puoliskolle
-nopein kierros ratkaisee sijoituksen

EHDOTUS 4:
kokonaiskesto 60min
-Kukin kuljettaja ajaa yksitellen nopean kierroksen, jonka aika ratkaisee sijoituksen
-Aika-ajon jälkeen ei saa tankata eikä vaihtaa renkaita eli aika-ajo ajetaan sillä polttoainemäärällä ja niillä renkailla, joilla kuljettaja lähtee kilpailuun
-Ajojärjestys on edellisen kilpailun käännetty paremmuusjärjestys

EHDOTUS 5:
kokonaiskesto 60min
-2x25min ajojakso
-Ajetaan molemmissa jaksoissa vain yksi yritys, jossa saa ajaa kaksi nopeata kierrosta
-ei rajoituksia kierrosten ja polttoainemäärän suhteen
-Nopein kierros kummasta sessiosta tahansa ratkaisee sijoituksen

Minne jäi nykyinen systeemi kevyellä polttoainekuormalla??
 

mikromanageri

Well-known member
Liittynyt
3.8.2005
Viestit
65
ehdotus2 mutta niin että kisan ja aika-ajon välillä ei saa tankata
äänestin 5tosta
 

Tenho

Well-known member
Liittynyt
16.3.2002
Viestit
71
Tässä oli enemmän vaihtoehtoja kuin FIA:lla. Aika konstailua tosin joissakin. Äänestin kolmosta, mutta kannatan vanhaa 60 min. ja 12 kierrosta -systeemiä tyhjillä tankeilla. Kisaan saa laittaa uudet renkaat jos on jäljellä.
 
Ylös