Ajoharjoittelupäivä

Johnny Walker

Active member
Liittynyt
4.8.2002
Viestit
42
Sijainti
Laproaigh
Päätellen tiedottamisen ripeydestä, taisi se SS ja RS-autojen yhteislähtö Ahvenistolla mennä kädelle... Ei mikään jymy-yllätys sinällään, kun muistellaan näitä edellisiä elvytysyrityksiä...
Noh se hyvä puoli siinäkin on, että jatkossa jää enämpi aikaa ja hynkkyä asvalttisprinttien kiertämiseen katsojan tai jopa kilpailijan ominaisuudessa kun ei tartte ratakisoilla itseään rasittaa kuin kerran vuodessa (Historic Grand Race). AKK:n sivikkien ja muiden vajaa-moottoristen mopojen kisaamisesta kun ei juuri lapsille kerrottavaa jää. frown
 

Jyrki Repo

Active member
Liittynyt
5.12.2000
Viestit
27
Sijainti
Mikkeli
Ajoharjoittelupäivästä ei juurikaan jäänyt tiedotettavaa.

Paikalla oli kaksi Superia, yksi Special Saloon ja neljä Roadsport-autoa.

Kalle painiskeli hukkaportin kanssa, Petteri nokkien ajotuksen kanssa. Ollinen ei saanut Miniä käyntiin, koska triggerilevy oli päässyt irtoamaan krympistään.

Noin pienellä porukalla ei suurempia suunnitella.
 

Rahi

Member
Liittynyt
23.1.2002
Viestit
14
Tuota noinniin... ettei vaan tuolla päivämäärällä olis ollut mitään tekemistä autojen vähäisyyden kanssa?! Ainakin itse vietin kys. päivän kyllä tuolla Jyväskylän suunnalla, ja varmaan aika moni muukin...
 

Johnny Walker

Active member
Liittynyt
4.8.2002
Viestit
42
Sijainti
Laproaigh
Rahi:
Tuota noinniin... ettei vaan tuolla päivämäärällä olis ollut mitään tekemistä autojen vähäisyyden kanssa?! Ainakin itse vietin kys. päivän kyllä tuolla Jyväskylän suunnalla, ja varmaan aika moni muukin...
Jeps - pakko tunnustaa että keskisuomen metsissä tuli samoiltua (vaikka die-hard rata-autoilu friikit eivät sorarännejä miksikään noteeraakaan wink - ja sama pätee myös toisinpäin, eli die-hard rallifanaatikot pitävät rata-autoilijoita kädettöminä kuskeina jotka pelkäävät rallipoluilla petäjän hyppäävän yllättäen ajolinjalle :D )
Muistan joskus kauan kauan sitten Porissa ajetun sprintin jossa Herr Alamäki oli esittelemässä Pössykän vauhtivaroja. Ensimmäinen mutka päätti sen esittelyajon - onneksi oli iso rullapaali esteenä ettei tehnyt enempää kuin kosmeettisia vaurioita pössykän kuttaperkka-katteisiin :) :) Oli muuten meikäläisenkin debyytti-kisa vanhalla louskulla Kostajalla...Mutta siitä ei jäänyt kyllä lapsille kertomista. Täysin kädetöntä mummoilua :rolleyes: :D
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Jyrki Repo:
Ajoharjoittelupäivästä ei juurikaan jäänyt tiedotettavaa.

Paikalla oli kaksi Superia, yksi Special Saloon ja neljä Roadsport-autoa.

Kalle painiskeli hukkaportin kanssa, Petteri nokkien ajotuksen kanssa. Ollinen ei saanut Miniä käyntiin, koska triggerilevy oli päässyt irtoamaan krympistään.

Noin pienellä porukalla ei suurempia suunnitella.
Mitenkähän mää mahdoin arvata että just noin siinä käy... Suunnitella voidaan yhdeksän hyvää ja kymmenen kanista noin paperilla, mutta kun tosipaikan tullen porukkaa ei saa potkittua liikkeelle niin yritä siinä sitten jotain...Tokkopa kauden viimeisiin kisoihin juuri sen enempää autoja ilmaantuu..
Ja Ollikaisen Mini alkaa oleen jo legenda - vähän kuin eräs vaasalainen Corvette-projekti. Sillä erotuksella tosin, että Corvette(t) on nähty joskus jopa radalla tositoimissa ja jopa onpa toisella niistä on jopa voittettu Suomen Mestaruus. Tosin silloin oli eri miehet asialla...
No names, mutta lajia pidempään ja lähempää seuranneet tietävät kyllä mistä on kyse :cool:
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Hiukan joutuu puollustamaan Vette-miestä: Useaan otteeseen kaverin kanssa juteltuani voi vaan todeta että ei ole helppoa tehdä autoa yksin ja vielä tuommoisesta hitekki vehkeestä......... no se siitä.......ja Supereista sitten.... :(

nooo , sprinttiautoahan muistaakseni suunnittelinkin..... wink (tuommoinen legenda siitäkin kyllä tulee :D :D )
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Miikka:
Hiukan joutuu puollustamaan Vette-miestä: Useaan otteeseen kaverin kanssa juteltuani voi vaan todeta että ei ole helppoa tehdä autoa yksin ja vielä tuommoisesta hitekki vehkeestä......... no se siitä.......ja Supereista sitten.... :(
Haitekki ja Corvette mahtuu kovin huonosti samaa lauseeseen. Kallen Esco on HiTech ja ehkä myös Kyllin ja Lindströmin Audit omalla tavallaan, mutta sillä toisella Vettellä on jopa voitettu SM ilman mitään viriviri haitekkiä. Sillon nokalla oli ihan perinteinen V8 ilman mitään sen kummempia haitek osia. Paljon yksinkertaisemmaksi ei enää kilpa-auton moottori voi muuttua. Ja sitäpaitsi - kuinkas monta vuotta sitä onkaan sorvattu ilman näkyvää tulosta? Olikos se 96 kun sen eka kerran piti tulla viivalle...
 
Liittynyt
6.2.2001
Viestit
16
Sijainti
Rajamäki
Johnny Walker:
Päätellen tiedottamisen ripeydestä, taisi se SS ja RS-autojen yhteislähtö Ahvenistolla mennä kädelle... Ei mikään jymy-yllätys sinällään, kun muistellaan näitä edellisiä elvytysyrityksiä...
:(
Jyrki Repo:
Kalle painiskeli hukkaportin kanssa, Petteri nokkien ajotuksen kanssa.
En tiedä, mitä porukat odottivat ajoharjoittelupäivältä ja SS-luokalta, pettyneistä kommenteistä päätellen ilmeisesti vuosisadan esiinmarssia.

SRT:n asennoituminen päivään painottui mahdollisuuteen testata ja samalla esitellä toimintaa nopeista autoista ja rata-autoilusta kiinnostuneille.

Kuten Jyrki jo totesikin, hukkaportti aiheutti ongelmia. Tällä kertaa voisi tosin ironisesti todeta, että testipäivä oli onnistunut. Nimenomaan tuota modifioitua hukkaporttia sinne lähdettiinkin testaamaan. Mukavampi löytää ongelmat nyt kuin seuraavissa kisoissa Virtasalmella.

Joten kiitokset testimahdollisuudesta
Radalle.com / Aki Racing ry:lle ja SSA ry:lle.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Don Vito:
Haitekki ja Corvette mahtuu kovin huonosti samaa lauseeseen. Kallen Esco on HiTech ja ehkä myös Kyllin ja Lindströmin Audit omalla tavallaan, mutta sillä toisella Vettellä on jopa voitettu SM ilman mitään viriviri haitekkiä. Sillon nokalla oli ihan perinteinen V8 ilman mitään sen kummempia haitek osia. Paljon yksinkertaisemmaksi ei enää kilpa-auton moottori voi muuttua. Ja sitäpaitsi - kuinkas monta vuotta sitä onkaan sorvattu ilman näkyvää tulosta? Olikos se 96 kun sen eka kerran piti tulla viivalle...
---No ehkä Hitecci on hiukan "voimakas" sana mutta jos eka oikea kilpuri on tuo entinen SM-auto niin kyllä siellä ollaan ihmetelty montaa juttua kun ovat sitä kasanneet......ne osat ovat semmoista "Amerikan Hitecciä" , vaikkakin on ihan "normaalia" tai "perinteistä" tekniikkaa......
vaikeutena on vielä se että ei taida olla kuin yksi kerta onnistua , jos ko. heppu tulee puolivalmiilla autolla kisoihin (kuten monet , monet muut ovat tehneet) niin sen ekan ison poksauksen jälkeen ei ainakaan näy enää......
Tosin itelle on hiukan epävarmaa onko siellä tallissa kummatkin vetet?!?!

ai joo , ja Kallen Esco on kyllä jo UFO-tecciä!

<small>[ 17-08-2002, 00:14: Message edited by: Miikka ]</small>
 

Jamppa Maijala

Well-known member
Liittynyt
30.11.2000
Viestit
135
Sijainti
LOPPI
Don Vito:
Mitenkähän mää mahdoin arvata että just noin siinä käy... Suunnitella voidaan yhdeksän hyvää ja kymmenen kanista noin paperilla
Kyllä tosiasia kuiteskin on se ettei ne autot viivalle tule täällä aikaa kuluttamalla. Ylös ulos ja talliin kaikki joilla sellainen mahdollisuus on auttaa luokkaa. Vaikkei omistaisikaan Superia niin apuja talleissa usein kaivataan ennenkaikkea työapuja.
Ahvenisto tapahtumana mielestäni loistava. Harvoin saa autosta kertoilla näin paljon kiinnostuneelle väelle joka uskaltautuu vieläpä kyselemään.
No niin poikkeanpa taas talliin jotta saataisiin yks ennennäkemätön auto Supereissa Virtasalmelle. :)
 

Johnny Walker

Active member
Liittynyt
4.8.2002
Viestit
42
Sijainti
Laproaigh
Kyllä tosiasia kuiteskin on se ettei ne autot viivalle tule täällä aikaa kuluttamalla. Ylös ulos ja talliin kaikki joilla sellainen mahdollisuus on auttaa luokkaa. Vaikkei omistaisikaan Superia niin apuja talleissa usein kaivataan ennenkaikkea työapuja.
Ahvenisto tapahtumana mielestäni loistava. Harvoin saa autosta kertoilla näin paljon kiinnostuneelle väelle joka uskaltautuu vieläpä kyselemään.
No niin poikkeanpa taas talliin jotta saataisiin yks ennennäkemätön auto Supereissa Virtasalmelle. :) [/QB][/QUOTE]

Juu tuo on taivahan tosi. Mutta kun niitä autoja on immeisillä talleissa varmaan kokolailla ajokuntoisina epälukuinen määrä, mutta puuttuu vain motivaatio raahata ne kilpailupaikalle...Ja siihen tautiin on ymmärtääkseni koitettu keksiä lääkettä jo useamman vuoden - vaihtelevalla menestyksellä. Lähentyminen RoadSporttien suuntaan on varmaan ihan hyvä ja toimiva idea, vielä kun saataisiin näitä jääratoja ja asvalttisprinttejä kiertäviä kavereita mukaan niin ei olisi hädän päivää vaikka ns. aitoja SS-autoja ei viivalla olisikaan kuin kourallinen. Ja mikä ettei sinne sekaan joku SuperProduction autokin sopisi. Ilmari Vinttikomerolta varmaan saisi Hondaa vuokralle sopurahalla, kun erinäisistä lähteistä on käynyt ilmi, että akuutin rahan puutteen vuoksi loppukauden (S2K)kisat jää ajamatta...
 
Ylös