Varsinaisestihan ACO:a ei haitannut Maseratissa tuo tehdastiimimäisyys, vaan se, ettei MC12 ole LMGT1-sääntöjen mukainen. Tarkkaan en muista mikä kaikki ei sääntöihin mahdu, mutta ainakin ylitykset taisivat olla liian pitkät.
Koska mitään MC12:ta ei ennen GT-projektia ollut, vaan perustana käytettiin Ferrarin Enzoa, oli tuo sääntöjen vastaisuus Maseratilta tietoinen valinta. Sääntöjä haluttiin venyttää niin äärimmilleen kuin vain mahdollista.
AMLS:iin Maserati muuten kelpaa, joskis hidastettuna. Siinäkin tosin on jotain kummallisuuksia mukana, sillä sarjassahan käytetään ACO:n sääntöjä, joihin auto ei siis mahdu. Näin ollen MC12 kisaa Amerikassa IMSA:n kutsumana, eikä sen yhteydessä saa mainita sanoja Le Mans tai LMGT, sillä ne ovat ACO:n tavaramerkkejä :tongue:
Petri nämä varmaan paremmin tietäisi/muistaisi, mutta jotenkin näin se kai meni.