Ajolle Malaguti

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Sportti.comista:
"Ratamoottoripyörien MM-sarjassa 125-kuutioisten luokassa kilpaileva suomalaistalli Ajo Motorsport saa ensi kaudeksi käyttöönsä italialaisvalmistaja Malagutin tehdaspyörät. Talli jatkaa toimintaansa Aki Ajon johdolla, mutta Malagutin tuella tallin henkilöstömäärä kasvaa. Tallin kuljettajina jatkavat japanilainen Tomoyoshi Koyama ja ranskalainen Alexis Masbou.

Päättyneen kauden hopeamies Mika Kallio aloitti 125-kuutioisten MM-sarjassa Ajo-tallissa, mutta siirtyi kesken kauden 2003 itävaltalaisvalmistaja KTM:n tehdastallin kuljettajaksi. 125-kuutioisissa Kallio ajaa KTM:llä vielä ensi kauden."

Käytännössä taitaa tarkoittaa sitä, että Ajo tekee edelleen itse pyöränsä, mutta Honda -logon tilalle tulee Malaguti. Malaguti lopetti tämänvuotisen pyöränsä kehittelyn kokonaan.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
jupla sanoi:
Käytännössä taitaa tarkoittaa sitä, että Ajo tekee edelleen itse pyöränsä, mutta Honda -logon tilalle tulee Malaguti. Malaguti lopetti tämänvuotisen pyöränsä kehittelyn kokonaan.
Tarkoittaa kaiketi sitä, että Malaguti tarjoaa rahaa sen sijaan, että ne ite maksais romppeista Hondalle saadakseen ajaa niillä kauden?

Toisaalta olihan viime kauden Hondassakin paljon Ajo:n omaa palikkaa kiinni.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Neloselta:

"Suomalaisesta Ajo Motorsportista Malagutin tehdastalli
1.12.2005 17:58:18

Ajo Motorsport kiihdyttää kohti ratamoottoripyöräilyn MM-sarjan 125-kuutioisten kärkeä entistäkin tehokkaampana kaudella 2006, kun suomalaistallista tulee italialaisvalmistaja Malagutin tehdastalli.

Ensi kaudella itsenäisenä tallina säilyvä Ajo Motorsport vastaa Malagutin 125-kuutioisten kilpamoottoripyörien rakentamisesta ja kehittämisestä täydellä tehtaan tuella.

Ajo Motorsport -kilpatallin toiminta jatkuu Aki Ajon johdolla, mutta yhteistyön myötä henkilöstömäärä kasvaa. Ajo Motorsport ohjaa Malagutin rr-pyörien kehitystä ja komponenttien valmistusta. Ensi kaudelle tallin kalustoksi tulevat täysin uudet, suomalaisen tietotaidon avulla kehitetyt Malaguti-pyörät.

Kuljettajina jatkavat viime kaudella piikkiluokan Vuoden tulokas –tittelin voittanut japanilainen Tomoyoshi Koyama ja ranskalainen Alexis Masbou.

Koyama sijoittui 125-kuutioisten loppupisteissä kahdeksanneksi ajaen kahdesti palkintopallille. Masboun paras osakilpailusijoitus oli Hollannin GP:n viides sija Assenissa. Hän oli loppupisteissä sijalla 18.

Ajo Motorsportin hyvät tulokset ja nopea kehitys kaudella 2005 toivat syksyn aikana pöytään useita mielenkiintoisia tarjouksia ja yhteistyömahdollisuuksia. Tiukan harkinnan jälkeen Ajo Motorsport päätyi Bolognan lähettyvillä päämajaansa pitävän italialaisvalmistaja Malagutin kanssa tehtyyn yhteistyösopimukseen.

Sopimus tuo tietotaitoa ja kehityspotentiaalia molemmille osapuolille, sekä lisää Ajo Motorsportin mahdollisuuksia tuotekehitykseen ja osien valmistukseen. Jatkossa tallilla on entistä paremmat valmiudet nopeisiin muutoksiin myös kesken kauden. Malaguti saa puolestaan käyttöönsä Ajo Motorsportin organisaation ja kaksi GP-sarjan kärkeen kuuluvaa kuljettajaa.

Malaguti on valmistanut moottoripyöriä Bolognan lähellä jo yli 75 vuotta. Yhtiön liikevaihto on yli 100 miljoonaa euroa ja työntekijöitä sillä on 270. Ratamoottoripyöräilyn GP-sarjassa Malaguti on ollut mukana kolme vuotta.

Tallipäällikkö Aki Ajo on tyytyväinen yhteistyösopimukseen.

- Sopimus Malagutin kanssa on iso askel eteenpäin. Yhteistyön avulla voimme kehittää teknistä osaamistamme. Myös kuljettajamme ovat tyytyväisiä sopimukseen. Yhdessä tehtaan kanssa saamme uudet pyörät valmiiksi helmikuuksi, jolloin aloitamme testit ensi kautta varten, kertoo Ajo."

Eli hyväkin uutinen tälle päivälle!
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
Varmasti on iso askel mutta kun niitä tuloksia ei alakkaan tulla niin riittääkö kärsivällisyys? -Toivottavasti riittää, sillä vaikka Malaguti on selvästi heikoin pyörä sarjassa niin pitkällä tähtäimellä tämä on varmasti hyvä ratkaisu. Ja eipähän tarvi Ajon ainakaan ostaa pyöriä. En kyllä usko että menestystä ensi kaudella pahemmin tulee. Jos top10-sijoitus tulee niin sitähän voi pitää jo melkein voittona.
 

gnz

Well-known member
Liittynyt
19.3.2002
Viestit
1015
Sijainti
espoo
CaPtEeNi sanoi:
Varmasti on iso askel mutta kun niitä tuloksia ei alakkaan tulla niin riittääkö kärsivällisyys? -Toivottavasti riittää, sillä vaikka Malaguti on selvästi heikoin pyörä sarjassa niin pitkällä tähtäimellä tämä on varmasti hyvä ratkaisu. Ja eipähän tarvi Ajon ainakaan ostaa pyöriä. En kyllä usko että menestystä ensi kaudella pahemmin tulee. Jos top10-sijoitus tulee niin sitähän voi pitää jo melkein voittona.
Kaikki riippuu vähän siitä kuinka paljon Malaguti maksaa Ajolle kaudessa. Jos jo nyt kyetään palkkaamaan uutta henkilökuntaa, niin luulisi tietysti myös tulosten paranevan.

Sillä taasen ei ole mitään merkitystä kuinka hyvä Malaguti on tällä hetkellä. Kyseessä on kumminkin prototyyppi-laitteet jotka saadaan uusiin kuosiin vaikka kesken kauden jos rahkeet riittävät. Raha ja henkilökunnan osaaminen ratkaisevat.
 
Ylös