PuoliPöhkö
Well-known member
Tuo Ollilan työryhmän lobbaama, naurettava kilometriverotuksen miljardihanke pitää kuopata näille sijoilleen.
Saman asian ajaa yksinkertainen polttoaineen veron korotus, joka toimii lähes täsmälleen Ollilan työryhmän tavoitteiden mukaisesti ilman tolkuttomia investointikuluja. Tai oikeasti ilman mitään kuluja. Eikä siinä ole vikaantuvaa tekniikkaa.
Kilometreistä verotetaan. Checked.
Polttoaineen kulutusta ei voi hämätä käärimällä esim. tankin korkkia folioon, kuten jotkut ovat jo kaavailleet tekevänsä seurantalaitteelle.
Veron määrä riippuu myös kulkupelin co päästöistä. Checked.
Kovemmin kuluttavaa autoa pitävä maksaa enemmän veroa kilometristään.
Maalla ja kaupungissa veroltaan erihintainen kilometri. Checked.
Maantiellä kilometri taittuu pienemmällä polttoaineannoksella kuin kaupungissa.
Aika vaikea nähdä mikä tuosta satoja miljoonia (Ollilankin osin omistamien?!) paikannusteknologiayritysten kassoihin kansalaisten rahoja siirtävästä järjestelmästä tekisi hintansa väärtin suhteessa yksinkertaiseen ja vikaantumattomaan veromalliin.
Saman asian ajaa yksinkertainen polttoaineen veron korotus, joka toimii lähes täsmälleen Ollilan työryhmän tavoitteiden mukaisesti ilman tolkuttomia investointikuluja. Tai oikeasti ilman mitään kuluja. Eikä siinä ole vikaantuvaa tekniikkaa.
Kilometreistä verotetaan. Checked.
Polttoaineen kulutusta ei voi hämätä käärimällä esim. tankin korkkia folioon, kuten jotkut ovat jo kaavailleet tekevänsä seurantalaitteelle.
Veron määrä riippuu myös kulkupelin co päästöistä. Checked.
Kovemmin kuluttavaa autoa pitävä maksaa enemmän veroa kilometristään.
Maalla ja kaupungissa veroltaan erihintainen kilometri. Checked.
Maantiellä kilometri taittuu pienemmällä polttoaineannoksella kuin kaupungissa.
Aika vaikea nähdä mikä tuosta satoja miljoonia (Ollilankin osin omistamien?!) paikannusteknologiayritysten kassoihin kansalaisten rahoja siirtävästä järjestelmästä tekisi hintansa väärtin suhteessa yksinkertaiseen ja vikaantumattomaan veromalliin.