Alaikäraja intternetille?

Minkä ikäisille lapsille täysi vapaus netin käytössä?

• Äänestäjiä yhteensä
    20

Mangelo

Well-known member
Mikä on sopiva ikäraja sille että lapsi saa käyttää nettiä ilman aikuisen valvontaa? Intternetissä voi törmätä kaikenlaiseen saastaan, ja lisäksi lapsi voi vaikka kiinnostua ei toivoituista asioista tai altistua haitallisille aatteille.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Itsehän seikkailin netissä ilman valvontaa jo alle 10-vuotiaana, mutta kyllä jokin 12v olis ihan sopiva.

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Sijainti
Brave New World
Mä nyt vastasin, että 15v, mutta ehkä se sopivin ikä sijoittuisi johonkin tuohon 12-15 ikävuoden välimaastoon "kehitysasteesta" riippuen. Välillä tuntuu, että nämä jotkut jopa 16-vuotiaatkin Galleria-teinitytöt kaipaisisivat välillä hieman aikuisen valvontaa. Mutta ehkä tuota valvontaa, ts. kyttäämistä, parempi on jos vanhemmat pystyvät luottamaan jälkikasvunsa harkintakykyyn eikä heidän tarvitsisi tarkkailla heidän nettikäyttäytymistään..

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kun minä olin nuori niin mitään nettiä oltu kekshittykään saatana

Quklis

oiyp)ia
Sijainti
Behind 7 proxys
Helppohan sitä on valvoa kun kolmosluokkalaiset tulevat yhdeltä koulusta kotiin.. 12v sinänsä olisi ihan okej.

Mangelo

Well-known member
Kun minä olin nuori niin mitään nettiä oltu kekshittykään saatana
Kun minä olin nuori niin netti keksittiin. ATK-tunnilla (tais sittenkin olla kemiantunti jonka piti ATK-opettaja) tytöt oli ihan innoissaan kissäffämmän tsätistä. Menin sitten trollaamaan sinne.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyllä nyt joku K20-tarra pitäisi olla. Itsekin joskus 13/14v moottoriurheilukeskusteluihin uponnut ja alaspäin mennään:thumbfh:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Itse aloitin ehkä noin 28 vuotiaana. Se oli ihan hyvä ikä aloittaa nämä hommat.
Tulin sitä ennen todella hyvin toimeen ilmankin.
Sovitaan, että se on siinä. 28.

Jaskattu Polli. Tämä vaihtoehto puuttuu.

Viimeksi muokattu:

Tolerantti

Well-known member
Ehdottomasti alin vaihtoehto. Tosin se kääntyy jossain vaiheessa niin, että lasten täytyy valvoa vanhempiensa netinkäyttöä. Siellä on kaikkea vastustamattomasti houkuttavaa, niinkuin vaikkka autokaupat.:nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Meillä lapset saavat olla tunnin netissä päivässä. Riittää ihan hyvin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Meillä ei ole koskaan ollut rajoituksia pentusten netinkäytöllä. Paitti modeemiaikana, sen jälkeen, kun puhelinlaskut hipoivat 300:arkkaa/kk.

Näin määräsi tyyppi, joka myöhemmin kellotti noin 250 €:n kännykkälaskun.
Meillä tuli aikaraja viime kesällä, kun päivät pitkät istui toinen sisällä koneen ääressä ja lihoi varmaan 10 kiloa ja oli huonossa kunnossa.

Knoukka

Well-known member
Riippuu tapauksesta. Joillekin sopis parhaiten ikäraja tyyliin entisen miehen porttikielto kapakkaan "elinikäinen ja vielä kymmenen vuotta päälle".