Keskustellaan sitten täällä kerta ralli-uutiset topic ei kelvannut.
Alénien tiedotusstrategia Suomessa on ollut mielenkiintoinen, täysi nolla, ei kotisivuja, ei uutisia, ei mitään. Oma käsitykseni on se, että Alén teki 3 vuoden sopimuksen Fiatin kanssa. Ensimmäinen kausi(2008) meni hyvin, mutta jo kauden aikana alkoi näkyä tulevien muutosten vaikutukset. Eli kauden(2008) lopulla Fiat lopetti rallitoimintonsa ja ulkoisti rallipuolen kokonaan Grifonen hoidettavaksi. Alénit ovat käsittääkseni hyvin pidettyjä Fiatilla ja heidän henkilöstönsä keskuudessa. Jostain syystä Grifonella asiat ovat täysin vastakkain. Siksi 2009 Alén pääsi hädin tuskin muutamaan kisaan monta vuotta vanhalla autolla, vailla mitään testaamista ja ennen kaikkea sitä, että tiimi haluaisi kuljettajan edes olevan osa tiimiä. Oletettavasti kaikki muutkin puitteet tiimissä 2009 olivat Alénille saman hengen mukaisia, eli en ihmettelisi vaikka hänen autolle olisi tehty ties mitä negatiivista, ennen kuin Alénia ei haluttu ralleihin enää ollenkaan. Kauden 2010 tiedotteissa mainitaan Alén vain yhdessä lauseessa, jossa sanotaan että hänellä on sopimus 2010 kaudesta, mutta hän ei tule olemaan mukana tallinkokoonpanossa. Eli suomeksi, häntä ei haluta sinne, mutta ei myöskään päästetä ajamaan muualle. Sopimuksen purkamisesta vaaditaan luonnollisesti moottoriurheilusopimusperinteiden mukaisesti sikaimaiset summat, eli yritetään tietoisesti tuhota kuljettajan ura. Käsittääkseni ainut mitä Alén voi yrittää tehdä, on katsella mahdollisuuksia 2011 kaudelle jolloin hän vapautuu sopimuksesta, ja toivoa, että hänet muistetaan vielä tuolloin jossain rallitallissa.
Mitä tulee Fiatin IRC autoihin niin saas nähdä onko Garde taas mukana Astra tiimin Fiiulla Montessa. Tästä on ollut edelleen melko paljon huhuja liikkeellä, ties vaikka toteutuisi..